abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37524645
Het verbaast me dat er bij werktuigbouwkunde zoveel werklozen zijn,
ik hoor van iedereen dat er banen genoeg zijn, en ook op internet vind ik duizenden vacatures, daarom vind ik het ook zo vreemd dat er zo veel werklozen zijn

waarom zal dit zo zijn?
pi_37525836
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:50 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Deze mensen worden vaak AIO; en die verdienen eenmaal niet zoveel.
AIO?

Mij wordt verteld dat natuurkundigen juist overal terecht kunnen .
pi_37527067
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:07 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

AIO?

Mij wordt verteld dat natuurkundigen juist overal terecht kunnen .
Kunnen ze ook! Mijn manager was een natuurkunde student.
pi_37527538
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:40 schreef dynamiet het volgende:
Het verbaast me dat er bij werktuigbouwkunde zoveel werklozen zijn,
ik hoor van iedereen dat er banen genoeg zijn, en ook op internet vind ik duizenden vacatures, daarom vind ik het ook zo vreemd dat er zo veel werklozen zijn

waarom zal dit zo zijn?
Omdat het een gigantische grap is van de vrijmetselaars. Die werktuigbouwkundigen zich de pleuris studeren, blijkt dat er daadwerkelijk geen vraag ernaar is
pi_37528135
Don't worry. Voor wo werktuigbouwers zijn er echt banen in overvloed. Waar ik nu afstudeer nemen ze letterlijk iedereen aan tegen aardig salaris.... Ik ken geen enkele werktuigbouwer die moeite heeft gehad.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37528200
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:06 schreef Drive-r het volgende:
Don't worry. Voor wo werktuigbouwers zijn er echt banen in overvloed. Waar ik nu afstudeer nemen ze letterlijk iedereen aan tegen aardig salaris.... Ik ken geen enkele werktuigbouwer die moeite heeft gehad.
Wat voor werk doe je eigenlijk? Voor economische blablah heb je een flinke bak kennis, wees er trots op, m'n jong
pi_37528300
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:08 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je eigenlijk? Voor economische blablah heb je een flinke bak kennis, wees er trots op, m'n jong
Hoe bedoel je? Gaat het over dit topic of iets anders?
pi_37528669
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Gaat het over dit topic of iets anders?
Ja, over jou. Wat voor werk doe je? Want je bewijst keer op keer over flinke portie kennis over allerlei economische data te beschikken
pi_37528781
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:19 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Ja, over jou. Wat voor werk doe je? Want je bewijst keer op keer over flinke portie kennis over allerlei economische data te beschikken
Zoals je hier net kon lezen ben ik momenteel aan het afstuderen (Delft). Daarna ga ik voor een buitenlandse bank werken. Economische kennis heb ik weinig, ik heb alleen tijdens eerder stages bij dit soort bedrijven wat ervaring op gedaan. Ik ga trouwens richting M&A.
pi_37529169
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals je hier net kon lezen ben ik momenteel aan het afstuderen (Delft). Daarna ga ik voor een buitenlandse bank werken. Economische kennis heb ik weinig, ik heb alleen tijdens eerder stages bij dit soort bedrijven wat ervaring op gedaan. Ik ga trouwens richting M&A.
Weinig ec-kennis??!?!

Gast, je lulde die RoodChina van RT helemaal onder tafel, en dan vind je dat je weinig kennis hebt.
Naja, tov professoren dan. En wat is M&A precies, iets juridisch ofzo? Met Koekel word ik daarvan niet veel wijzer van.
pi_37529336
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:31 schreef Scepsis het volgende:

[..]

Weinig ec-kennis??!?!

Gast, je lulde die RoodChina van RT helemaal onder tafel, en dan vind je dat je weinig kennis hebt.
Naja, tov professoren dan. En wat is M&A precies, iets juridisch ofzo? Met Koekel word ik daarvan niet veel wijzer van.
Daar had je niet veel voor nodig, een jaarverslag en 10 minuten de tijd nemen om het door te nemen. Dat is het probleem met die RT jongens, die moeite nemen ze dan weer niet. M&A staat voor Mergers & Acquisitions, oftewel een dure term voor ordinair fusies en overnames. Laten we weer on-topic gaan of een slow-chat zoeken.
pi_37534838
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:35 schreef Drive-r het volgende:

Daar had je niet veel voor nodig, een jaarverslag en 10 minuten de tijd nemen om het door te nemen. Dat is het probleem met die RT jongens, die moeite nemen ze dan weer niet. M&A staat voor Mergers & Acquisitions, oftewel een dure term voor ordinair fusies en overnames. Laten we weer on-topic gaan of een slow-chat zoeken.
Wil je dan misschien dan aan deze nitwit verklaren wat RT jongens zijn?
Danmark: more usefull every day!
pi_37535053
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 08:24 schreef Keksi het volgende:

[..]

Wil je dan misschien dan aan deze nitwit verklaren wat RT jongens zijn?
Ander topic
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:04:25 #89
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37552407
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 08:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ander topic
Inderdaad, ander topic!
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:06:54 #90
124676 RobertoCarlos
pi_37552469
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[ code verwijderd ]

Best laag, had ik niet verwacht.
Komt omdat het testen van allerlei theorien in directe zin commercieel niet zoveel oplevert, net als meer wetenschappelijk onderzoek. Vind ik eigenlijk onzin, want op langere termijn is theoretisch onderzoek natuurlijk wel veel waard, maar ja zo gaat dat nu eenmaal.
pi_37552957
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Komt omdat het testen van allerlei theorien in directe zin commercieel niet zoveel oplevert, net als meer wetenschappelijk onderzoek. Vind ik eigenlijk onzin, want op langere termijn is theoretisch onderzoek natuurlijk wel veel waard, maar ja zo gaat dat nu eenmaal.
Technisch natuurkundigen voor teh win!
pi_37553642
Mijn studie staat er niet tussen Bewegingswetenschappen.
Maandag had ik een arbeidsmarktmiddag, waarbij werd gezegd dat het leeuwendeel van de afgestudeerden binnen 3 maanden een baan had gevonden, als ze 1 a 1,5 jaar vantevoren waren begonnen met zoeken en zich te presenteren aan bedrijven.
Beginsalaris was iets van 2200 ofzo, kan ik echt wel mee leven hoor.
pi_37572855
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, met name op academisch niveau moet je gewoon in staat zijn snel van onderwerp/valgebied te kunnen switchen. Alleen jammer dat vrijwel alle werkgevers er niet zo over denken....
[..]

Zelf dat waagt ik te betwijfelen, enige basis en gevoel moet je hebben natuurlijk maar voor de rest..... toch veel opzoeken en puzzelen. Een afgestudeerde rechten student weet ook niet alle jurisprudentie uit zijn/haar hoofd
Het is toch wel lekker als je een beetje snel zoekt en de meeste zaken al weet. Het is een beetje vervelend als het leerstuk van de onrechtmatige daad abracadabra voor je is als er een client komt binnen stappen waarbij net alle ruiten zijn ingeschopt door de voetballende hangjeudg, en hij wil weten of en hoe hij zijn schade kan verhalen.
pi_37572941
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Nee, bovendien leer je veel vakkennis toch wel als je aan een baan begint. Ik ben zelf een alfastudent en volg tweede en derdejaars vakken Financiering en Internationale Economie. En ik doe het prima, hoor. Alsof een alfastudent niet bij een bank kan werken

btw is rechten sowieso helemaal niet zo anders dan een alfastudie.
Rechten is volkomen anders dan een alfastudie. Het is namelijk in wezen een beroepsopleiding, met een wetenschappelijke component.
pi_37573609
Juistem, in dezelfde categorie als geneeskunde en tandheelkunde.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_37575056
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:01 schreef Thundertje het volgende:
Juistem, in dezelfde categorie als geneeskunde en tandheelkunde.
Precies. Het zijn overigens niet toevalligerwijze alletwee (ik reken tandheelkunde voor het gemak maar even onder geneeskunde) ook al heel oude studies.
pi_37575273
TVP, interessante site zeg! Ik mis alleen wel een paar beroepen (tenminste, die had ik hoger ingeschat)
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:53:16 #98
124676 RobertoCarlos
pi_37581874
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is toch wel lekker als je een beetje snel zoekt en de meeste zaken al weet. Het is een beetje vervelend als het leerstuk van de onrechtmatige daad abracadabra voor je is als er een client komt binnen stappen waarbij net alle ruiten zijn ingeschopt door de voetballende hangjeudg, en hij wil weten of en hoe hij zijn schade kan verhalen.
je snapt m nog niet helemaal helaas, het is niet noodzakelijk om dit te weten. Als je maar weet hoe je dit kunt weten en dat leer je op een uni (als het goed is ... ). Is wel een beetje een flauw voorbeeld....

Recht is idd weinig wetenschappelijk, dat ben ik met je eens
pi_37586038
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

je snapt m nog niet helemaal helaas, het is niet noodzakelijk om dit te weten. Als je maar weet hoe je dit kunt weten en dat leer je op een uni (als het goed is ... ). Is wel een beetje een flauw voorbeeld....

Recht is idd weinig wetenschappelijk, dat ben ik met je eens
Als je als jurist niet weet wat een o.d. is ben je die naam niet waard. Het is absoluut noodzakelijk dat te weten. Verder: het uurloon van een beetje advocaat is 200 euro, als je je eerst uitgebreid moet inlezen, nou dat lijkt me duidelijk.
pi_37588749
In Engeland heb je helemaal geen juridische opleiding nodig om advocaat te worden. Advocatenbureau's nemen liever mensen van o.a. filosofie aan en bieden die mensen een eigen cursus aan. Zit dat ook zo in Nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')