abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37362340
Hallo Foto-liefhebbers op Fok!

Ik zit met een aantal vragen, wat ik heel graag beantwoord wil hebben. Ik zal eerst even de situatie proberen te schetsen.

Ik ben 'n scholier van 17 jaar, en schiet veel foto's (tijdens het uitgaan, vakanties, bijeenkomsten van vrienden ed). Dit is voor veel mensen bekend denk ik. Nu ben ik ook steeds vaker buiten foto's aan het maken, maar ik merk gewoon dat ik meer ga vragen van mijn camera.

Op het moment beschik ik over 'n Casio Exilim Z57, 5,0 megapixel smart-camera. Redelijk uitgebreid, heel klein, en dus ideaal voor mijn doeleinden.

Nu ik dus steeds vaker buiten ben met mijn camera, en dus steeds mooiere foto's wil gaan maken, zit er een andere camera aan te komen. Ik vraag me nu dus een aantal dingen af:

• Heeft het zin om een duurdere camera te kopen voor deze doeleinden, of moet het met veel instellen met deze kamera ook lukken?

• Ik zie de term Digitaal Spiegelreflex regelmatig voorbijkomen, maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 'gewoon digitaal' en 'digitaal spiegelreflex'?

• Wat voor een camera is hier het meest geschikt voor? Ik ben zoals ik al vertelde een scholier, met dus a weinig geld, en b niet héél veel ervaring.

Ik wil het dolgraag proberen, vind het enorm interessant, maar ben dus absoluut beginner. Wat raden jullie (volgens mij redelijk ervaren) fotografen mij aan?

Ik zou het graag van jullie horen.

Alvast bedankt!
  • pi_37363507
    quote:
    Heeft het zin om een duurdere camera te kopen voor deze doeleinden, of moet het met veel instellen met deze kamera ook lukken?
    Lastig om te zeggen aangezien je niet aangeeft wat je momenteel niet lukt met je camera, of wat je bijvoorbeeld mist.
    quote:
    Ik zie de term Digitaal Spiegelreflex regelmatig voorbijkomen, maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 'gewoon digitaal' en 'digitaal spiegelreflex'?