Lastig om te zeggen aangezien je niet aangeeft wat je momenteel niet lukt met je camera, of wat je bijvoorbeeld mist.quote:Heeft het zin om een duurdere camera te kopen voor deze doeleinden, of moet het met veel instellen met deze kamera ook lukken?
Je kunt geen verschil noemen tussen een digitale camera en een digitale spiegelreflex camera, want dit is hetzelfde als vragen wat het verschil is tussen een auto en een rode auto bij wijze van spreken.quote:Ik zie de term Digitaal Spiegelreflex regelmatig voorbijkomen, maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 'gewoon digitaal' en 'digitaal spiegelreflex'?
Dat is wederom lastig te zeggen omdat je niet laat weten tegen welke obstakels je aanloopt met je huidge camera.quote:Wat voor een camera is hier het meest geschikt voor? Ik ben zoals ik al vertelde een scholier, met dus a weinig geld, en b niet héél veel ervaring.
zou ik ook voorstellenquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:33 schreef klenski het volgende:
Ik zou je aanraden lekker met je huidige camera verder te gaan en pas overstappen op dSLR als je de grenzen van je camera hebt bereikt voor de foto's die je wilt maken. Voor kiekjes van vrienden, feesten en partijen is een compact cameraatje net zo doeltreffend, veel goedkoper en veel handzamer.
Daarbij komt: een spiegelreflexcamera is verslavend. Je gaat een fortuin uitgeven aan lenzen, filters, flitsers, gadgets, extra grip, gadgets en whatnots. En voor je het weet ben je 2000 euro lichter. Haske leuk, als je het hebt. Maar dure spullen maken nog geen goede fotograaf.
klenski,
nikon d70, coolpix 3100, Fuji Finepix S602Z, Bronica ETRS, Yashica electro, Praktika Puinhoop, gadgets en een baan. En blut.
dr zal vast verschil zijn tussen de merken, maar ik heb dat nooit gemerkt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:58 schreef Kleintje het volgende:
Compact flash geheugenkaartje(s) nodig.
Wat is een goed merk en niet te overdreven duur????
Mediamarkt is stervensduurquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
dr zal vast verschil zijn tussen de merken, maar ik heb dat nooit gemerkt.
Prijsverschillen tussen winkels zijn vaak groter dan tussen merken. De Blok had ze laatst nog liggen voor een redelijke prijs. Kijkshop en mediamarkt zijn meestal ook wel te doen, en de grote online winkels.
een sigma 500 supper (met nog wat letters er tussen maar die ken ik niet uit mijn hoofd)quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:53 schreef Kleintje het volgende:
Geen Nikon D70s mensjes die een goede flitser kunnen aanraden die niet te overdreven duur is???
Oh, en mijn tip van Kijkshop was trouwens ook bagger. Ik wilde gisteren de daad bij het woord voegen en bleek me in het type kaartje vergist te hebben. CF-jes zijn erg duur bij Kijkshopquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ja, meestal. Soms hebben ze redelijke aanbiedingen. Had ik er even bij moeten zeggen.
in de zoom van deze maand staat een heel artikel over memkaartjesquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:29 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Oh, en mijn tip van Kijkshop was trouwens ook bagger. Ik wilde gisteren de daad bij het woord voegen en bleek me in het type kaartje vergist te hebben. CF-jes zijn erg duur bij Kijkshop![]()
Die heb ik ook. Ben er wel tevreden mee. Alhoewel ik maar een paar keer per jaar flits. Volgens mij kan je hem ook als slave gebruiken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:57 schreef blackbully het volgende:
[..]
een sigma 500 supper (met nog wat letters er tussen maar die ken ik niet uit mijn hoofd)
zelfde mogelijkheden als de sb800 maar dan ruim 100 euro goedkoper
ps. dus nogsteeds een 240 euro. (niet echt goedkoop, maar wel voor wat je er voor krijgt
Je kan er ook 1 huren Bijv. bij http://www.pixto-f.com/quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:03 schreef Kleintje het volgende:
Ja, dat is die ik vandaag aangeraden heb gekregen, maar i.v.m. met een komende bevalling (die waarschijnlijk 's nachts gebeurt) wil ik graag gelijk een externe flitser en dan is 240 euries even te duur.
Dus zoek er nog even eentje voor het begin die wat goedkoper is...
(de letters ertussen zijn EF)
Ik heb ooit voor de zelfde keuze gestaan. En toe besloten een dSLR te kopen. Heb er tot nog toe geen spijt van gehad. Je moet voor jezelf gewoon wat dingen weg strepen. Wat vind jij belangrijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:43 schreef Newb het volgende:
Oké bedankt. Ik moet wel erbij zeggen dat mijn handen niet zo heel groot zijn. Misschien heeft dat ook effect op mijn keuze. Ik ga gewoon eens rustig kijken. Tot die tijd, tips zijn altijd welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |