abonnement Unibet Coolblue
pi_37689275
Ik heb contact met mijn apotheek opgenomen over Avene Diacnéal, maar dat heeft hun eigen groothandel niet. Nu bieden ze Normaderm van Vichy aan als alternatief. Volgens mij is dat niet helemaal vergelijkbaar. Ik kan het dan natuurlijk bestellen bij apotheek Nootdorp.
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:37:12 #177
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_37690377
Geen enkel product uit de Normaderm lijn heeft een soortgelijke samenstelling als Avène Diacnéal. Je kan ook een paar euro besparen en het hier bestellen.
pi_37693224
Eén ding weet ik wel zeker. Ik koop nooit nog producten uit een parfumerie ofzo. Al die luxe-producten zijn goed voor mensen met een normale huid. Maar voor mensen met een naar problemen neigende huid, werken ze alleen maar averechts. En zo kan je naar het juiste product blijven zoeken... en blijven zoeken...

Vanavond heb ik een afspraak met de dermatologe. Hopelijk krijg ik daar eindelijk het juiste advies én de juiste producten. We'll see. Want als zij het niet weet... dan weet niemand het.
pi_37694268
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:53 schreef Yake het volgende:

[..]


Ik zou zeggen denk er eens goed over na en bekijk je eigen acné. Zijn het vooral rode vlekken en bulten of gele koppen met daaromheen flinke rode vlekken, dan zijn het meer ontstekingen waarbij bacteriedodend spul als BP of zelfs antibiotica goed van pas komen. Bij het gebruik van topicale antiobiotica is het overigens altijd een aanrader om dit te combineren met BP, dit om de kans op resistentie van je bacterien tegen het antibiotica te verminderen. Uiteindelijk wordt de bacterie toch resistent maar op deze manier win je iig veel tijd en kun je het soms heel lang uithouden en misschien ontgroei je je acné in deze tijd zelfs wel.

Zijn het meer alleen verstopte porien en heb je dus niet zoveel last van rode vlekken (bij actieve acné, ik heb het niet zozeer over de 'red marks' nadat een puist gestorven is (die red marks kunnen een maand tot 8 aanhouden voordat ze verdwenen zijn, dit heeft met het huidvernieuwingsproces te maken)). In dit geval zijn retinoiden, AHA's en ook SA/BHA's de betere optie. Alhoewel SA ook wel vrij goed tegen onstekingen zou moeten helpen (ik heb er helaas nooit wat van gemerkt).
Eigenlijk vooral het eerste. Maar als ik dan BP gebruik, merk ik weinig of geen verschil en men huid droogt er helemaal van uit.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:44:09 #180
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37694668
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:48 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees lijkt BHA echt wel iets voor mij. Maar wat is nu eigenlijk het effectieve verschil met AHA? Ik weet het, het is al 100 keer gezegd waarschijnlijk, maar ben vandaag te lui om de topics door te scrollen...
Beta Hydroxy Acid = BHA (salicylic acid)

- In vetoplosbaar.
- Dringt diep door in de poriën.
- Meer geschikt voor een probleemhuid met meeëters, puistjes en een vette huid.
- Behoudt veel van de voordelen van aspirine (acetylsalicylzuur).

Alpha Hydroxy Acids = AHA's (glycolic acid, lactic acid, malic acid, citric acid, tartaric acid)

- In wateroplosbaar.
- Dringt amper door in de poriën.
- Meer geschikt voor een beschadigde huid door de zon en een droge huid.
- Heeft niet de voordelen van aspirine (acetylsalicylzuur).

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:46:54 #181
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37694746
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:29 schreef Yake het volgende:

[..]

Hij heeft het duidelijk vor de term "dermatologisch getest"
Ja, ik had z'n post een beetje verkeerd gelezen.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 06:47 schreef Mexoryl het volgende:
De reden dat producten met salicylzuur vaak alcohol bevatten is omdat het daar goed in oplost.
Maar dat maakt het gebruik van alcohol geen noodzaak, er zijn prima andere alternatieven.

[ Bericht 34% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 09-05-2006 18:09:09 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:15:11 #182
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37695457
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:31 schreef Yake het volgende:
Cool om te lezen. Nit gedacht dat men hier aan Paula's Choice producten deed. De enige reden waarom ik nog niet besteld heb van hun site is vanwege de kosten van de producten en daarboven nog eens de verzendkosten. Het schijnen ecther wel hele goede producten te zijn.
Ik vind de prijs juist heel erg meevallen, vooral als je het vergelijkt met een merk als Shiseido of md formulations. Het hoofdkantoor van Paula's Choice Europe zit hier in Nederland, dus de verzendkosten zijn laag (¤5,50).
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:53 schreef Yake het volgende:
Ik ben zelf overigens niet bepaald een fan van BHA's. Het doet naar mijn mening gewoon veel te weinig voor de irritatie die het je geeft.
Die irritatie kan natuurlijk net zo goed gelden voor AHA's en zodoende verschilt het dus per persoon. AHA's zijn ook niet beter of slechter dan BHA, het ligt gewoon aan de persoon in kwestie.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:53 schreef Yake het volgende:
Een heleboel mensen hebben SA vast wel al geprobeerd, het zit namelijk in vrijwel alle standaard acne producten die je bij de drogist kan krijgen. Clearasil doet bijna niets anders dan SA (en telkens weer noemen ze het een nieuwe revolutionaire formule, zucht) maar Labatoir Garnier, L'Oreal Pure Zone etc is allemaal the same old shit.
Houdt er wel rekening mee dat de meeste commerciële BHA produkten heel erg slecht geformuleerd zijn, je kan dus zeker niet alle producten met salicylic zuur met elkaar vergelijken. Er is een behoorlijk grote kans dat de mensen die een salicylic zuur product hebben gebruikt en zeggen dat het niet voor hun werkt, dat ze gewoon een slecht geformuleerd product hebben gekocht. Om dus te zeggen dat het allemaal the same old shit is, ben ik het dan ook niet mee eens.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:31 schreef Yake het volgende:
Na flink wat proberen (en goed serieus proberen, alles minimaal een maand, liefst langer) en daarnaast het continue blijven vergaren van informatie, kom je uiteindelijk wel een geschikt regimen voor jezelf tegen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, live and learn!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37695524
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:31 schreef Yake het volgende:

Cool om te lezen. Nit gedacht dat men hier aan Paula's Choice producten deed. De enige reden waarom ik nog niet besteld heb van hun site is vanwege de kosten van de producten en daarboven nog eens de verzendkosten. Het schijnen ecther wel hele goede producten te zijn.
Duur? Veel goedkoper toch dan allerlei bekende merk-dingen?
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 06:47 schreef Mexoryl het volgende:

De reden dat producten met salicylzuur vaak alcohol bevatten is omdat het daar goed in oplost.
Ja, ik werk een kater ook meestal weg door een aspirientje weg te spoelen met een biertje. .
pi_37698224
Net terug van de dermatologe.

Ik heb een wascrème meegekregen en een zalf. De wascrème zou absoluut niet uitdrogen, waar ik ook uitdrukkelijk om gevraagd heb! De naam is niet af te lezen van de bijsluiter, ma zodra ik hem bij de apotheker ben gaan halen post ik hem.

De zalf zou een "Aknemycine" zalf zijn. Wat dit juist is weet ik niet meer (o.a. anti-bacterieel, enz.), maar het zou ook niet al te uitdrogend zijn en zelfs een stuk hydrateren.

De dermatologe heeft me aangeraden om me 's morgens en 's avonds te reinigen met de wascrème. En om de dag ('s avonds) afwisselend de Aknemycine zalf en de Benzoylperoxide te gebruiken. De ene avond het ene, en de andere avond het andere.
Deze zouden mijn huid in balans moeten houden. De benzoylperoxide kan wat uitdrogen, waar de Aknemycine-zalf de nacht nadien terug wat zou hydrateren.

Als dit regime tegen september nog steeds geen verbetering heeft gebracht, zal ik in september beginnen met een LICHTE roaccutane kuur, zodat ik niet al te hard zal uitdrogen. Dit is voor mij persoonlijk wel de allerlaatste optie, maar wetende dat ik al tientallen produkten heb gebruikt, kan ik uiteraard niet blijven proberen en proberen.. M'n huid wordt er zo namelijk niet beter op, integendeel.

Maar laten we eerst maar zien wat deze wascrème en zalf gaat opleveren.
pi_37698366
Ow ja nog iets, de dermatologe zei ook dat het scheren zelf nooit de oorzaak kan zijn van die rode boebels die ik na het scheren altijd heb. Maar het kan ze wel zeer sterk stimuleren. M.a.w. ze zouden mss zelfs niet uitbreken moest ik mezelf niet scheren. Het is dus al enigszins aanwezig, maar door het scheren breekt het pas echt uit..

Wat ik ook niet wist, (en gelieve me niet uit te lachen ) is dat je benzoylperoxide ook over je gezicht kan uitsmeren. Ik deed het altijd enkel op een uitgebroken puistje.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:04:17 #186
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_37699405
Oke weer even een paar vraagjes voor de kenners.

Ik gebruik nu de Double action Face wash van Nivea en na gebruik voelt mijn huis lekker fris en schoon aan. Na een tijdje however word mijn huid erg droog en weer een tijdje daarna vet(alleen niet zo erg als toen ik de face wash nog niet gebruikte)
Nu heb ik hier een beetje rondgelezen en veel posters zeggen dat je dus na een face wash een creme moet gebruiken die hydrateert zodat de huid niet droog word en dus ook geen extra talg aanmaakt.

Nou heb ik een Nivea senetive creme maar die gebruik ik niet na de face wash aangezien ik ook heb gelezen en gehoord dat je door vettige cremepjes op je gezicht te smeren na een face wash, juist weer puistjes kijgt. Ook weet ik niet of ik de creme elke keer na een face wash kan gebruiken(dus 2x op een dag) ik ben namelijk nog maar net begonnen met gezichtsverzorging.

Wat moet ik nu doen? Op Nivea.nl staan eigenlijk alleen cremes die hydrateren en geen andere soorten producten.
Is het erg als ik een gel ofzo koop van een ander merk dan nivea? of maakt dat niks uit? De face wash van nivea ben ik wel blij mee namelijk.

Is het verder nodig om er nog iets bij te kopen? een face scrub bijvoorbeeld? Ik gebruik nu dus alleen maar de double action face wash. Mischien dat iemand hier een goede combo weet

Alvast bedankt.
It is Purpose That Created us
pi_37700254
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:04 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
[...]zodat de huid niet droog word en dus ook geen extra talg aanmaakt.[...]
Volgens een studie wordt de talg productie van de huid niet beinvloed door de droogte van de huid.
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:06:29 #188
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37704385
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:31 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Volgens een studie wordt de talg productie van de huid niet beinvloed door de droogte van de huid.
Dat klopt, talg-productie staat bijna volledig onder invloed van hormonen. Als talg-productie onder invloed zou staan van de droogte van de huid, dan zouden er ook geen mensen met een droge huid moeten bestaan en zou iedereen op z'n minst een normale tot vette huid moeten hebben. En we weten natuurlijk allemaal dat dit niet het geval is.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 10 mei 2006 @ 11:58:09 #189
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_37706851
Ok weten we dat ook weer.

Maar mischien nog wat antwoorden op mijn vragen?
It is Purpose That Created us
pi_37712741
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat klopt, talg-productie staat bijna volledig onder invloed van hormonen. Als talg-productie onder invloed zou staan van de droogte van de huid, dan zouden er ook geen mensen met een droge huid moeten bestaan en zou iedereen op z'n minst een normale tot vette huid moeten hebben. En we weten natuurlijk allemaal dat dit niet het geval is.
Waarom wil men de huid waar het puistje zich bevind dan altijd uitdrogen?
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:25:28 #191
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37712871
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:04 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
Ik gebruik nu de Double action Face wash van Nivea en na gebruik voelt mijn huis lekker fris en schoon aan. Na een tijdje however word mijn huid erg droog en weer een tijdje daarna vet(alleen niet zo erg als toen ik de face wash nog niet gebruikte)
Nu heb ik hier een beetje rondgelezen en veel posters zeggen dat je dus na een face wash een creme moet gebruiken die hydrateert zodat de huid niet droog word en dus ook geen extra talg aanmaakt.
Een facewash kan uitdrogend werken op je gezicht, dus misschien een andere fashwash proberen? De standaard procedure is idd dat je een creme gebruikt na het wassen, wat voor creme dit is is per persoon verschillend. Het doel van een creme is niet om vocht in te brengen in de huid (dit is namelijk niet mogelijk), maar om vocht vast te houden. In principe hebben de meeste cremes wel vochtvasthoudende eigenschappen (op enkele uitzonderingen na). Als je gezicht na het wassen trekkerig en droog is, dan is je facewash te agressief.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:04 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
Nou heb ik een Nivea senetive creme maar die gebruik ik niet na de face wash aangezien ik ook heb gelezen en gehoord dat je door vettige cremepjes op je gezicht te smeren na een face wash, juist weer puistjes kijgt. Ook weet ik niet of ik de creme elke keer na een face wash kan gebruiken(dus 2x op een dag) ik ben namelijk nog maar net begonnen met gezichtsverzorging.
Een vette creme kan het ontstaan van puistjes bevorderen, maar dit is zeker niet altijd het geval. Ook zijn vette cremes meer geschikt voor de droge huid. Een vette huid heeft niet per definitie een creme nodig en soms kan een creme de symptomen van een vette huid zelfs erger maken. Het zoeken naar een creme voor de vette huid is lang niet altijd even makkelijk, maar niet onmogelijk. Of een creme 1 of 2 keer per dag wordt aangebracht is een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar probeer het eerst gewoon 1 keer per dag.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:04 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
Wat moet ik nu doen? Op Nivea.nl staan eigenlijk alleen cremes die hydrateren en geen andere soorten producten.
Dit vind ik een beetje een vage zin, want in principe hebben alle cremes een hydraterende functie ( op enkele uitzonderingen na).
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:04 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
Is het erg als ik een gel ofzo koop van een ander merk dan nivea? of maakt dat niks uit? De face wash van nivea ben ik wel blij mee namelijk.
Over het algemeen is dit geen probleem.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:04 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
Is het verder nodig om er nog iets bij te kopen? een face scrub bijvoorbeeld? Ik gebruik nu dus alleen maar de double action face wash. Mischien dat iemand hier een goede combo weet
Zie ook de informatie in de openingspost! Maar 1 of 2 keer per week scrubben is zeker geen slecht idee, tenzij je last heb van erge acne.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:31:41 #192
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37713019
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:20 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Waarom wil men de huid waar het puistje zich bevind dan altijd uitdrogen?
Het idee van het plaatselijk aanstippen van een puistje in de hoop dat die binnen een dag verdwijnt is echt dikke onzin. Ik ben nog nooit een middel tegengekomen die dit deed!

Maar op zich het idee van het uitdrogen van een puistje is denk ik dat je ook de huid die vlak om het puistje heen ligt uitdroogt en dat de huid met het puistje dan makkelijker losraakt van de huid.
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat klopt, talg-productie staat bijna volledig onder invloed van hormonen. Als talg-productie onder invloed zou staan van de droogte van de huid, dan zouden er ook geen mensen met een droge huid moeten bestaan en zou iedereen op z'n minst een normale tot vette huid moeten hebben. En we weten natuurlijk allemaal dat dit niet het geval is.
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:20 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Waarom wil men de huid waar het puistje zich bevind dan altijd uitdrogen?
Trouwens, deze 2 dingen staan totaal los van elkaar!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:41:16 #193
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37713241
@Mexoryl,

Aangezien jij hier de zonnebeschermingsdeskundige bent, richt ik deze vraag ff aan jou.

Ik lees met enige regelmaat dat een sunblock pas na 20 minuten effectief werkt en dat je het dus altijd minimaal 20 minuten voordat je naar buiten gaat moet aanbrengen. Maar waarom werkt een sunblock pas na 20 minuten, is hier een specifieke reden voor? Ik vind het namelijk best wel vaag, want die zonnefilters ondergaan toch geen verandering op het moment dat je ze op de huid smeert, of wel?

Andere mensen die een zinnig antwoord weten, mogen natuurlijk ook antwoorden.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:11:04 #194
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_37713963
quote:
Als je gezicht na het wassen trekkerig en droog is, dan is je facewash te agressief.
Oke duidelijke taal. Dan kan ik dus toch beter een creme na de face wash gebruiken of anders toch maar een nieuwe face wash zoeken.
quote:
Dit vind ik een beetje een vage zin, want in principe hebben alle cremes een hydraterende functie ( op enkele uitzonderingen na).
ik bedoelde dus dat ze alleen hydraterende CREMES hadden(vettig dus) en niet iets anders dat hydrateerd, een gel ofzo. Nogmaals ik ben nog maar net ermee bezig dus sorry als ik soms wat vaag overkom.


In ieder geval bedankt. Het is me allemaal weer wat duidelijker geworden.
It is Purpose That Created us
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:16:15 #195
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37714109
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:11 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
ik bedoelde dus dat ze alleen hydraterende CREMES hadden(vettig dus) en niet iets anders dat hydrateerd, een gel ofzo. Nogmaals ik ben nog maar net ermee bezig dus sorry als ik soms wat vaag overkom.
Een hydraterende creme is niet per definitie vet. Cremes in het algemeen hoeven lang niet altijd vet te zijn, er zijn zelfs genoeg cremes die helemaal niet vet zijn.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:22:52 #196
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_37714277
Ok. Ik heb ook het stappenplan doorgelezen en daar ga ik me maar aan houden. Het is eerst gewoon een kwestie van het juiste spul zoeken dat bij je werkt dus.
It is Purpose That Created us
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:31:52 #197
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37714479
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:22 schreef JohnDoeTeh2nd het volgende:
Het is eerst gewoon een kwestie van het juiste spul zoeken dat bij je werkt dus.


Ik zou trouwens afstappen van Nivea cremes/gels en dergelijke en gaan voor een ander merk. Die facewash van Nivea kan je wel houden, het gaat puur om de verzorgingsproducten en niet om de reinigingsproducten. Nivea maakt over het algemeen slechte verzorgingsproducten.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:43:25 #198
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_37716118
@2L0w4Zer0

Het is zo dat het zo is getest. De beschermende film kan dan zo veel mogelijk drogen en zich aan de huid hechten en komt er minder snel af. Aan de filters zelf veranderd niets. Dus dat het pas na een aantal minuten begint te werken klopt niet. Wel is het verstandig om je niet direct aan water bloot te stellen of zweet veroorzakende activiteiten te ondernemen.
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:48:31 #199
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37716231
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:43 schreef Mexoryl het volgende:
@2L0w4Zer0

Het is zo dat het zo is getest. De beschermende film kan dan zo veel mogelijk drogen en zich aan de huid hechten en komt er minder snel af. Aan de filters zelf veranderd niets. Dus dat het pas na een aantal minuten begint te werken klopt niet. Wel is het verstandig om je niet direct aan water bloot te stellen of zweet veroorzakende activiteiten te ondernemen.
Maar stel dat ik nu een sunblock op me gezicht doe en gelijk in de zon ga, dan ben ik dus gewoon gelijk beschermd? In mijn gebruiksaanwijzing van La Roche-posay ANTHELIOS Fluide Extrême staat ook niets hierover.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37718019
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:16 schreef FaceWash het volgende:
Net terug van de dermatologe.

Ik heb een wascrème meegekregen en een zalf. De wascrème zou absoluut niet uitdrogen, waar ik ook uitdrukkelijk om gevraagd heb! De naam is niet af te lezen van de bijsluiter, ma zodra ik hem bij de apotheker ben gaan halen post ik hem.
Boréade wascrème
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')