abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 mei 2006 @ 19:42:56 #151
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_37636993
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:50 schreef queensnyc het volgende:
Gezocht een goede gezichts zonnebrand (creme/lotion/gel/fluid etc)
Wie weet wat goed is momenteel?
Liefst geen parfum.
Mijn favoriet is La Roche-Posay Anthelios XL Fluide Extreme. Ik gebruik de SPF 50+ versie (was voorheen SPF 60). Er is ook een SPF 40 en 20. Vichy heeft een soortgelijk product met ongeveer dezelfde samenstelling in SPF 50+ en 20.
pi_37637511
Hee

Ik heb zelf ook microdermabrasie gedaan en koste bij 90,- voor 20 min. Nou ik was de eerste keer vuurrood en dat bleef ook drie dagen zo. Daarna vervellen en het plaatje was compleet. Maar goed een week totaal afzien en mijn huid zag er dan na 1 behandeling ook zeer goed uit.

@ Shideido,

Hoe bevalt MD formulations je tot nu toe?

@ 2low,

Ja, je hebt gelijk over de irriterende stoffen. Maar ook daar is weer onderscheid tussen. SD alcohol is weer iets anders dan Alcohol Denat. Alcohol denat werkt verstoppend en dan zou SD alcohol wel irriterend kúnnen zijn (prikken, wat zo weer weg is).

Die matmakende gel waar je een link van gaf lijkt me beter als je een licht vette huid hebt. Van mij is toch wel behoorlijk vet denk niet dat het daar voor geschikt is. Heb je je pakket al btw?
  zondag 7 mei 2006 @ 23:58:04 #153
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37645990
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:53 schreef Pupil het volgende:
@ 2low,

Ja, je hebt gelijk over de irriterende stoffen. Maar ook daar is weer onderscheid tussen. SD alcohol is weer iets anders dan Alcohol Denat. Alcohol denat werkt verstoppend en dan zou SD alcohol wel irriterend kúnnen zijn (prikken, wat zo weer weg is).
Ik moet je helaas corriceren.

SD Alcohol staat voor Specially Denatured Alcohol. Afhankelijk van de manier hoe de alcohol precies gedenaturaliseerd is kan er een letter/cijfer combinatie voor of achter staan. In het geval van md formulations staat hier SD Alcohol 40-B, maar andere letters/cijfers zijn ook mogelijk.

Alcohol Denat staat voor Denatured Alcohol, wat in principe op het zelfde neer komt als SD Alcohol. De term Alcohol Denat is echter in Europa bedacht als een algemene term voor alle soorten gedenaturaliseerde alcohol. Deze algemene term is bedacht om op internationaal niveau dit soort ingredienten meer te harmoniseren. SD Alcohol valt dus gewoon onder het meer algemene Alcohol Denat.

Als je dus de term Alcohol Denat tegenkomt, dan kan dit ook gewoon SD Alcohol 40-B zijn, maar het kan ook een andere type SD Alcohol zijn. Het enige wat de term Alcohol Denat of SD Alcohol inhoudt, is dat het ondrinkbaar is gemaakt voor mensen, vandaar de term "Denatured".

Ik heb me pakje trouwens nog niet binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 08-05-2006 00:05:38 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 8 mei 2006 @ 00:29:38 #154
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37646672
O ja, het volgende wilde ik al een tijdje posten, maar ik vergat het iedere keer.

De termen "non-comedogenic" en "non-acneogenic" die regelmatig op labels van verzorgingsproducten staan, zouden bedoeld zijn om aan te geven dat de ingredienten de poriën niet verstoppen en geen acne veroorzaken.

De bovenstaande termen zijn echter zeer misleidend, omdat hiervoor GEEN officiële instanties bestaan die bepalen wanneer producten wel of niet acne veroorzaken of bevorderen. Dus stel dat een fabrikant een product maakt waarvan vrij algemeen bekend is dat de ingredienten de poriën kunnen verstoppen en acne bevorderen, dan mag deze fabrikant gewoon op de verpakking zetten "niet-comedogeen". Nergens staat namelijk een officiële gereguleerde lijst die bijhoudt en aangeeft wanneer bepaalde ingredienten wel of niet acne kunnen bevorderen.

Elke fabrikant houdt dus min of meer zijn eigen regels erop na over welke ingredienten wel of niet comedogeen zijn. Het kan dus best zijn dat fabrikant A vindt dat een bepaalde ingredient niet-comedogeen is, terwijl fabrikant B vindt dat precies hetzelfde ingredient wel-comedogeen is.

Dus ook al staat er op een bepaalde product dat het niet-comedogeen is, lees altijd zelf de ingredientenlijst na om te kijken of dit ook echt zo is.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37646730
Bedankt voor de info..
  maandag 8 mei 2006 @ 00:50:52 #156
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37647061
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:33 schreef Pupil het volgende:
Bedankt voor de info..
You're welcome.

De cosmetica industrie kan behoorlijk misleidend zijn en soms vertellen ze gewoon ronduit leugens of verdraaien ze behoorlijk de waarheid. Nooit zal een fabrikant zijn eigen product de grond instampen.

Het is zelfs zo dat wanneer een fabrikant een nieuw product heeft ontwikkeld met indrukwekkende claims, dat er speciale laboratoria zijn speciaal voor de cosmetica industrie die het nieuwe product "uitgebreid" onderzoeken in opdracht van die fabrikant om die zogenaamde indrukwekkende claims te ondersteunen en waar te kunnen maken. En dit terwijl er in de echte wereld geen zak van die claims klopt. In andere woorden, het onderzoek wordt zo opgezet, dat het product ALTIJD goed uit de test komt en de fabrikant vervolgens in volle vreugde kan zeggen "KIJK EENS HOE GEWELDIG ONS PRODUCT IS!"

En het mooie is dat het onderzoek zelf niet eens gelogen is, maar alles wordt gewoon verdraaid en uit z'n verband getrokken om de indrukkende claims waar te kunnen maken, maar dan wel op een manier zoals de fabrikant dat wil. De ideale voorbeelden zijn die domme Cellulite reklames, die geweldige anti-rimpel cremes die het resultaat van een face-lift geven, het allernieuwste middel om van je donkere kringen af te komen, etc.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 8 mei 2006 @ 14:01:22 #157
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37656255
Ik heb contact gehad met Paul's Choice, het pakje ligt dus al gewoon langer dan een week op mij te wachten bij de GLS. Ze schijnen al op 28 april bij mij te zijn geweest en ze schijnen ook een briefje achter te hebben gelaten. Ik heb dus echt geen briefje gezien, maar ik ga het pakje nu persoonlijk ophalen!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37657176
Ik gebruik nu anderhalve week de volgende produkten van Paula's Choice:
- One Step Face Cleanser 16 oz./473 ml
ik vind dit een zeer fijne facewash, fijner dan Lush Coalface (beetje uitdrogend). Cleanser is makkelijk in gebruik, huid voelt schoon. Volgende keer wil ik de Skin Balancing Cleanser proberen daar zit geen Sodium Laureth Sulfate in.
- 2% Beta Hydroxy Acid Gel
hier merk ik nog niet zoveel van, afwachten of er nog wat gebeurt op de lange termijn. Ik gebruik het produkt elke avond na de reiniging.
Live fast, die young...
  maandag 8 mei 2006 @ 14:43:17 #159
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37657347
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:36 schreef Kaizen het volgende:
Ik gebruik nu anderhalve week de volgende produkten van Paula's Choice:
- One Step Face Cleanser 16 oz./473 ml
ik vind dit een zeer fijne facewash, fijner dan Lush Coalface (beetje uitdrogend). Cleanser is makkelijk in gebruik, huid voelt schoon. Volgende keer wil ik de Skin Balancing Cleanser proberen daar zit geen Sodium Laureth Sulfate in.
- 2% Beta Hydroxy Acid Gel
hier merk ik nog niet zoveel van, afwachten of er nog wat gebeurt op de lange termijn. Ik gebruik het produkt elke avond na de reiniging.
Beta Hydroxy Acid moet je gemiddeld wel een maand gebruiken, als de gel niet voldoende effect heeft dan kan je eventueel de liquid of de lotion proberen.

Sodium Laureth Sulfate hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn, maar voor mensen met een gevoelige huid kan het net te veel zijn.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37657559
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Beta Hydroxy Acid moet je gemiddeld wel een maand gebruiken, als de gel niet voldoende effect heeft dan kan je eventueel de liquid of de lotion proberen.

Sodium Laureth Sulfate hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn, maar voor mensen met een gevoelige huid kan het net te veel zijn.
Over de liquid las ik goede verhalen, misschien de volgende keer idd de liquid versie proberen. De gel lijkt ook een dun laagje achter te laten op de huid. Gel is makkelijk is het gebruik.
Live fast, die young...
  maandag 8 mei 2006 @ 15:03:28 #161
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37657956
Beta Hydroxy Acid (BHA) "eet" als het ware de bovenste dode huidlaag eraf en het mooie van BHA is dat het de levende huidlaag met rust laat, dus het haalt nooit te veel weg. Alleen een fout die veel fabrikanten maken is dat ze er alcohol aan toevoegen voor een dubieuze reden en dit zorgt bij veel mensen voor irritatie. BHA op zichzelf kan trouwens bij voldoende hoge dosering en bij overdadig gebruik ook irritatie opwekken.

Cetyl Alcohol is trouwens niet hetzelfde als Alcohol. Cetyl Alcohol wordt gebruikt om de ingredienten te emulsioneren en wat dikker te maken, het heeft ook als taak om de andere ingredienten beter hun werk te laten doen en het heeft verzorgende eigenschappen voor de huid. Het is absoluut niet irriterend!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37661371
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Beta Hydroxy Acid (BHA) "eet" als het ware de bovenste dode huidlaag eraf en het mooie van BHA is dat het de levende huidlaag met rust laat, dus het haalt nooit te veel weg. Alleen een fout die veel fabrikanten maken is dat ze er alcohol aan toevoegen voor een dubieuze reden en dit zorgt bij veel mensen voor irritatie. BHA op zichzelf kan trouwens bij voldoende hoge dosering en bij overdadig gebruik ook irritatie opwekken.
Als ik dit zo lees lijkt BHA echt wel iets voor mij. Maar wat is nu eigenlijk het effectieve verschil met AHA? Ik weet het, het is al 100 keer gezegd waarschijnlijk, maar ben vandaag te lui om de topics door te scrollen...
  maandag 8 mei 2006 @ 17:03:03 #163
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37661954
Om weer ff terug te komen op enkele posts die ik hierboven hebt gemaakt, heb ik nog wat aanvullingen:

De termen "dermatologisch getest" en "hypoallergeen" zijn ook vrij zinloos en moeten alleen als indicatie gelden. Net als bij de term "niet-comedogeen", zijn ook hier weer geen wettelijke standaarden die definiëren wanneer producten hypoallergeen zijn of wat een dermatologische test precies inhoudt.

Hypoallergeen:
De fabrikant selecteert een aantal ingredienten die op basis van hun ervaring en in hun visie het risico op allergische reacties moeten minimaliseren. Dit geeft echter geen garanties dat een hypoallergene product geen allergische reacties zal veroorzaken. Een goed voorbeeld hiervan is het ingredient "Parfum" of "Fragrance ". Veel mensen reageren slecht op dit ingredient, maar toch zitten in veel hypoallergene producten gewoon parfum.

Dermatologisch getest:
Deze term gebruiken fabrikanten om mensen te misleiden dat hun producten van dermatologische kwaliteit zijn. Het enige wat deze term zegt, is dat het product door een naamloze dermatoloog is "beoordeeld", vaak in dienst van het cosmetica bedrijf zelf. Maar wat er precies beoordeeld is, hoe de beoordeling heeft plaatsgevonden en wie de beoordeling heeft gedaan wordt nooit vermeld. Soms wordt er vermeld in hele kleine letters dat het product is getest op bijvoorbeeld 40 vrijwilligers. Het zal duidelijk zijn dat 40 mensen niet echt een representatieve groep is in verhouding met een hele bevolking.

Maar voor beide termen bestaan geen wettelijk regels waar de fabrikanten zich aan dienen te houden en handelen de fabrikanten dus naar eigen inzicht. Ook iets om rekening mee te houden, dermatologen zijn gespecialiseerd in huidziekten en huidaandoeningen en de behandeling daarvan en NIET in dagelijkse huidverzorging voor de gemiddelde mens.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 8 mei 2006 @ 17:06:27 #164
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37662086
De term "Gepatenteerd" is ook een hele mooie term die fabrikanten graag gebruiken om hun producten aan te prijzen. Maar ook deze term zegt helemaal niets.

Een fabrikant kan de meest achterlijke formules patenteren, die totaal nutteloos zijn. De enige voorwaarde voor een patent is dat het uniek is en of het nou een goed of slecht product is, dat maakt geen bal uit. Maar een patent staat interessant bij mensen, dat geeft het idee dat je met een goed product te maken hebt, terwijl dit vaak niet het geval is!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 8 mei 2006 @ 17:26:05 #165
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37662758
En als laatste de term "pH-neutraal". Deze term geeft aan dat de pH-waarde min of meer dicht bij die van de huid ligt en dat de huid het product prima zou moeten kunnen verdragen. Maar de pH-waarde bepaalt niet direct of een product goed verdraagzaam is. Een product kan prima pH-neutraal zijn, maar kan ondanks dat wel degelijk irritatie vooroorzaken, vanwege bepaalde irriterende ingredienten.

Andersom kan het ook zo zijn dat een lagere pH-waarde prima wordt verdragen door de huid, omdat het geen irriterende ingredienten bevat, maar wel anti-irriterende ingredienten (herstellende en verzachtende ingredienten).

De verdraagzaamheid van een product wordt dus niet per definitie bepaald door de pH-waarde.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37665514
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Om weer ff terug te komen op enkele posts die ik hierboven hebt gemaakt, heb ik nog wat aanvullingen:

De termen "dermatologisch getest" en "hypoallergeen" zijn ook vrij zinloos en moeten alleen als indicatie gelden. Net als bij de term "niet-comedogeen", zijn ook hier weer geen wettelijke standaarden die definiëren wanneer producten hypoallergeen zijn of wat een dermatologische test precies inhoudt.

Hypoallergeen:
De fabrikant selecteert een aantal ingredienten die op basis van hun ervaring en in hun visie het risico op allergische reacties moeten minimaliseren. Dit geeft echter geen garanties dat een hypoallergene product geen allergische reacties zal veroorzaken. Een goed voorbeeld hiervan is het ingredient "Parfum" of "Fragrance ". Veel mensen reageren slecht op dit ingredient, maar toch zitten in veel hypoallergene producten gewoon parfum.

Dermatologisch getest:
Deze term gebruiken fabrikanten om mensen te misleiden dat hun producten van dermatologische kwaliteit zijn. Het enige wat deze term zegt, is dat het product door een naamloze dermatoloog is "beoordeeld", vaak in dienst van het cosmetica bedrijf zelf. Maar wat er precies beoordeeld is, hoe de beoordeling heeft plaatsgevonden en wie de beoordeling heeft gedaan wordt nooit vermeld. Soms wordt er vermeld in hele kleine letters dat het product is getest op bijvoorbeeld 40 vrijwilligers. Het zal duidelijk zijn dat 40 mensen niet echt een representatieve groep is in verhouding met een hele bevolking.

Maar voor beide termen bestaan geen wettelijk regels waar de fabrikanten zich aan dienen te houden en handelen de fabrikanten dus naar eigen inzicht. Ook iets om rekening mee te houden, dermatologen zijn gespecialiseerd in huidziekten en huidaandoeningen en de behandeling daarvan en NIET in dagelijkse huidverzorging voor de gemiddelde mens.
Beetje onzin wel. Dermatologisch getest wil alleen zeggen dat het product je huid geen schade toebrengt. Het zegt niets over de kwaliteit of over beoordelingen en of het product al dan niet werkt.
  maandag 8 mei 2006 @ 19:12:55 #167
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37665948
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:00 schreef jm5 het volgende:

[..]

Beetje onzin wel.
Wat? Mijn post? Of de term "dermatologisch getest"?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37671286
pupil Mdformulations bevallen me heel erg goed nu! khad 3 weken trug een outbreak en vorige week weer nieuwe puistjes op zelfde plek, en sinds ik die mdf gebruik lijken die lelijke plekken die die puisten hadden achtergelaten met wel erg rap tempo vervaagd(enkele dagen), weet niet of het nou die illuminating serum of clearing complex is of beide, maar heb het allebij op de zelfde plekken gesmeerd dag en nacht + snachts tretioine. Ik vind alleen me huid wel beetje vettig worden in de loop vd dag, en ik heb het vermoeden dat het komt door die protector suncream, misschien gebruik ik iets te veel daarvan
  maandag 8 mei 2006 @ 21:41:00 #169
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37671900
@Shiseido:

Cool dat die producten je goed bevallen!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37677962
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Gebruik je het dagelijks, dus 's morgens en 's middags? Met welke producten reinig je je gezicht?
Sorry voor de late reactie, ik check dit forum zelden.

Ik gebruik de diacneal (tegen de gebruiksaanwijzing in) op het moment 's ochtends. Hierna doe ik een moisturizer op met SPF 15 (zonnebrand). 's Avonds gebruik ik een erg dikke laag Benzoyl Peroxide 2,5% van het clear skin regimen (www.acne.org). Die BP werkt gewoon goed voor mij en op het moment gebruik ik het liever niet overdag omdat ik bang ben voor het bleken van mijn kleding. Dit is mij al eerder gebeurd. Ik hield er toen echter geen rekening mee dat het spul ook je kleding kan bleken als het al droog is en trok dus bijvoorbeeld eerst mijn trui en shirt uit voordat ik 's avonds mijn gezicht waste .
Ideaal zou dus zijn als ik die benzoyl peroxide overdag zou gebruiken met eenzelfde goede moisturizer met SPF 15 en eventueel toegevoegde AHA's (ik heb nu Neutrogena Healthy Skin besteld, een moisturizer met SPF 15 en met aardig wat Glycol Acid (een sterke AHA)). En dan die diacnéal zou je in het ideale geval 's nachts gebruiken. Het grootste gedeelte van de actieve werking van Diacnéal zou overigens na 8 uur moeten zijn afgelopen. Gelukkig is dat percentage AHA's in Diacneal best hoog en dat werkt dus gewoon lekker door en hier merkte ik ook vanaf het begin wel effect van. AHA's werken gewoon polijstend. Ik denk dat AHA's dus ideaal zouden zijn indien je puistjes klein zijn, hoe kleiner hoe beter. Dan zou je gewoon veel AHA's moeten smeren en dan laten die bovenste huidlagen en dus je kleine puistjes continue los en maken plaats voor een nieuwe huid.

Het plan is op het moment nog dat ik Differin ga gebruiken. Dit is een sterkere gel (ook verkrijgbaar in creme) die alleen verkrijgbaar is op recept. Het voordeel van Differin is dat het de enige gel is uit de retinoide familie (Retin-A, Retin-A Micro, Tazorac, Green Cream, Diacnéal etc) die samen op een moment kan gebruikt worden met BP. Normaal gesproken verdwijnt de werking van retinoiden bij het oxidatieproces van BP. Differin is echter geen echte retinoide. De werkzame stof is namelijk niet retinal maar adapaleen, een stofje wat qua werking heel erg op dat van retinoides lijkt.

Wassen? Mijn advies telkens maar weer, was zo mild mogelijk. De enige reden waarom ik was en waarom je je zou moeten wassen (ook volgens mijn huidtherapeute) is om een groot aandeel van de olie, vuil en bacterien op je gezicht weg te krijgen met als doel dat het spul wat je erna opsmeert goed zijn werk kan doen. Ik geloof zelf echt niet in het feit dat het wassen voor 1 minuut met een agressieve facewash veel toegevoegde waarde heeft aan het spul wat je de komende 8-12 uur erna draagt. Het irriteert alleen maar meer waardoor je minder van je topicale oplossing kan gebruiken.
Ik gebruik zelf een facewash van de huidtherapeut met een extreem lage ph waarde; 3,5 ph. Dit om je zuurmantel van je huid zo goed mogelijk te behouden. Eventueel was ik me ook nog wel eens met een 5,5ph wastablet (zeeploos wastablet) maar dit doe ik de laatste tijd steeds minder. Het nadeel hiermee is dat heel vaak sodium laureth sulfate in zit wat ook je natuurlijke bescherming van de huid aantast.

Ik begrijp overigens ook heel goed dat met al dat spul wat ik op mijn gezicht smeer ik mijn natuurlijke huidbescherming flink aanpak en ik ben dan ook van plan om uit te zoeken welke ph's mijn spulletjes hebben en eventueel te zoeken naar betere producten. Toch denk ik dat zo'n 5,5ph wastablet veel beter is dan allerlei agressieve acne facewashes. Acné heeft echt niets met vuil te maken en dit kun je er dan ook niet afwassen. Hetgene wat je kan doen is door bepaalde producten te gebruiken ervoor te zorgen dat het aantal bacterien in je huid continue laag blijft en daarnaast het keratolytische proces versnellen. Dat laatste komt dus neer op exfolieren; dit is min of meer wat AHA's, BHA's, retinoides, scrubs, peelings, en zelfs BP doen. BP doe je echter met name vanwege de bacterien. Het spul droogt je huid vaak flink uit, nog meer dan andere producten, dit terwijl het niet even goed exfolieert. Uitdrogen van je huid is dus niet equivalent aan het versnellen van het keratolytische proces van je huid maar treedt -vrij logisch- wel altijd op bij deze processen (indien je het op de 'smeersel' manier doet heet dat, droogheid hoeft natuurlijk niet op te treden met het exfolieren met bijvoorbeeld een borstel).
pi_37678229
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Wat? Mijn post? Of de term "dermatologisch getest"?
Hij heeft het duidelijk vor de term "dermatologisch getest"
pi_37678279
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:36 schreef Kaizen het volgende:
Ik gebruik nu anderhalve week de volgende produkten van Paula's Choice:
- One Step Face Cleanser 16 oz./473 ml
ik vind dit een zeer fijne facewash, fijner dan Lush Coalface (beetje uitdrogend). Cleanser is makkelijk in gebruik, huid voelt schoon. Volgende keer wil ik de Skin Balancing Cleanser proberen daar zit geen Sodium Laureth Sulfate in.
- 2% Beta Hydroxy Acid Gel
hier merk ik nog niet zoveel van, afwachten of er nog wat gebeurt op de lange termijn. Ik gebruik het produkt elke avond na de reiniging.
Cool om te lezen. Nit gedacht dat men hier aan Paula's Choice producten deed. De enige reden waarom ik nog niet besteld heb van hun site is vanwege de kosten van de producten en daarboven nog eens de verzendkosten. Het schijnen ecther wel hele goede producten te zijn.
pi_37678814
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:48 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees lijkt BHA echt wel iets voor mij. Maar wat is nu eigenlijk het effectieve verschil met AHA? Ik weet het, het is al 100 keer gezegd waarschijnlijk, maar ben vandaag te lui om de topics door te scrollen...
Voor iedereen; hier zijn wat hele goede 'guides' waar een heleboel over vanalles instaat:
http://www.cosmeticscop.com/learn/article.asp?PAGETYPE=SKIN
Voor een heleboel mensen hier waaronder FaceWash zou deze guide op die site een hele goede start zijn: http://www.cosmeticscop.com/learn/article.asp?PAGETYPE=ART&REFER=SKIN&ID=27

Ik ben zelf overigens niet bepaald een fan van BHA's. Het doet naar mijn mening gewoon veel te weinig voor de irritatie die het je geeft. Dit is natuurlijk mijn persoonlijk ervaring met mijn huid. Wat je je echter moet realiseren is dat de enige echte BHA Salicylzuur is (Salycilyc Acid) (SA). Dit stofje is zeg maar het werkende stofje in aspirine, wat dus zorgt voor de onstekingsremmende werking. Vandaar dat het een goede optie kan zijn om een aspirine of een stukje ervan op je puist te leggen en dit te laten weken. Een heleboel mensen hebben SA vast wel al geprobeerd, het zit namelijk in vrijwel alle standaard acne producten die je bij de drogist kan krijgen. Clearasil doet bijna niets anders dan SA (en telkens weer noemen ze het een nieuwe revolutionaire formule, zucht) maar Labatoir Garnier, L'Oreal Pure Zone etc is allemaal the same old shit. Alleen de verpakking is anders, zou ik bijna zeggen. Er zijn natuurlijk wel wat verschillen en er zijn ook uitzonderingen zoals de Clearskin lijn. Maar wat ik dus wil zeggen is dat je effe goed moet nagaan of het het wel waard is om een wat serieuzer BHA (SA) regimen te gaan handhaven. Bij serieuzer denk ik dus niet aan Clearasil, wat eigenlijk gewoon bullshit is want ze focussen alleen maar op het aggressieve wassen en het gebruik van tonics met veel alcohol. Nee, een serieuzer acné regimen is juist het omgekeerde waar je mild was en je daarna een stevige lotion/gel/creme gebruikt met voldoende actieve bestanddelen, dit werkt tenminste de gehele tijd door en geeft je niet alleen effe een 'fris gevoel'. Want dat is het naar mijn mening met de meeste acne drogisterij producten, het geeft je effe een fris gevoel (zo marketten ze het vaak ook, met name bij die tonics waar je met zo'n watje je gezicht gaat 'verkoelen', zucht).

Proactiv in Nederland zou in eerste instantie wel een goede keus zijn aangezien de Proactiv in Nederland eigenlijk een heel ander product is dan de Proactiv die ze in de VS verkopen (en die je dus ziet op de reclame). Het grote verschil is dat in de VS het actieve bestanddeel dus BP is (Benzoyl Peroxide) terwijl het in Nederland dus SA is (Salicylzuur). Proactiv is echter veel te duur en veel te veel rompslom met wederom die agressieve facewash en overbodige lotions. Echt afraden van het gebruik bij zo'n agressieve facewash bij het gebruik van een SA regimen kan ik echter niet. Want SA is relatief nog vrij mild vergeleken bij retinoides of BP.

Zelf lijkt het mij echter slimmer dat wanneer je een 2 stappenplan gaat volgens met een facewash en een gel erna dat je deze producten laat verschillen, dat ieder zijn eigen werking heeft. Zo heb je een beetje het effect van twee werelden.

Ik zou zeggen denk er eens goed over na en bekijk je eigen acné. Zijn het vooral rode vlekken en bulten of gele koppen met daaromheen flinke rode vlekken, dan zijn het meer ontstekingen waarbij bacteriedodend spul als BP of zelfs antibiotica goed van pas komen. Bij het gebruik van topicale antiobiotica is het overigens altijd een aanrader om dit te combineren met BP, dit om de kans op resistentie van je bacterien tegen het antibiotica te verminderen. Uiteindelijk wordt de bacterie toch resistent maar op deze manier win je iig veel tijd en kun je het soms heel lang uithouden en misschien ontgroei je je acné in deze tijd zelfs wel.

Zijn het meer alleen verstopte porien en heb je dus niet zoveel last van rode vlekken (bij actieve acné, ik heb het niet zozeer over de 'red marks' nadat een puist gestorven is (die red marks kunnen een maand tot 8 aanhouden voordat ze verdwenen zijn, dit heeft met het huidvernieuwingsproces te maken)). In dit geval zijn retinoiden, AHA's en ook SA/BHA's de betere optie. Alhoewel SA ook wel vrij goed tegen onstekingen zou moeten helpen (ik heb er helaas nooit wat van gemerkt).

Na flink wat proberen (en goed serieus proberen, alles minimaal een maand, liefst langer) en daarnaast het continue blijven vergaren van informatie, kom je uiteindelijk wel een geschikt regimen voor jezelf tegen .
pi_37678974
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:19 schreef Yake het volgende:
[..]
Weer erg goede info man!

Waar heb je Neutrogena Healthy Skin besteld?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 06:47:56 #175
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_37681082
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Alleen een fout die veel fabrikanten maken is dat ze er alcohol aan toevoegen voor een dubieuze reden en dit zorgt bij veel mensen voor irritatie.
De reden dat producten met salicylzuur vaak alcohol bevatten is omdat het daar goed in oplost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')