Bron: Nintendo Beneluxquote:Nintendo introduceert… Wii.
Als in het Engelse “we”.
Waar de werknaam “Revolution” onze richting aangaf, geeft Wii het antwoord.
Wii verbreekt de barrière tussen spelers van videogames en anderen.
Wii brengt mensen in direct contact met de games… en elkaar. Maar bovenal vraag je je waarschijnlijk af: wat betekent de naam?
Wii klinkt als het Engelse “we”, wat benadrukt dat deze console er is voor iedereen.
Wii kan gemakkelijk worden onthouden door mensen uit de hele wereld, ongeacht welke taal ze spreken. Geen misverstand. Gewoon Wii.
Wii heeft een uitgesproken spelling met “ii”, wat symbool staat voor de unieke controllers en het beeld van mensen die samen spelen.
En Wii, als naam en console, brengt de wereld van videogames iets revolutionairs, waarmee het zich onderscheidt van de massa.
Dus dat is Wii. Maar wat is Wii zonder jou?
Eigenlijk gaat het niet over jou of mij.
Het gaat om Wii en wij.
En samen kan Wii alles veranderen.
consoles en toebehoren kan je naar mij opsturenquote:Op donderdag 27 april 2006 18:38 schreef Egamer het volgende:
Ik kap met gamen als het geen 1 april grap is
Alles went.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:19 schreef Xrenity het volgende:
Filmpje was wel tof
Jullie wennen er toch wel aan
Over 2 weken is iedereen omquote:Op donderdag 27 april 2006 19:24 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het verbazingwekkend dat niet meteen alle fanboys de naam komen verdedigen. Alleen opperhoofd Roy doet het.
Ah boehoehoequote:Op donderdag 27 april 2006 19:23 schreef MMaRsu het volgende:
Wii Sagbi Ik Zweer Deze Naam Is KUT
Jazekers, en wie ben jij?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ah boehoehoe
Xbox 360 is een lekkere naam zeker
Ik was al omquote:
He's just taking the piss out of wiiquote:Op donderdag 27 april 2006 19:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
pfff wat oneerbiedig voor de console die het gamen gaat veranderen....![]()
Ja, nu weet je wie de kleuters zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:29 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
pfff wat oneerbiedig voor de console die het gamen gaat veranderen....![]()
quote:Dus dat is Wii. Maar wat is Wii zonder jou?
Eigenlijk gaat het niet over jou of mij.
Het gaat om Wii en wij.
En samen kan Wii alles veranderen.
Beetje eenschquote:Op donderdag 27 april 2006 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
I like it. Misschien als enige, maar ECHT, geweldig
Daar staat niks over de naam? Verder is de Revolution (sorry, kwam er gewoon uit, aan Wii wennen duurt nog een jaar ofzoquote:Op donderdag 27 april 2006 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Denk hier eens aan mensen:
De xbox sucked!
Jup.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ben ik de enige die m tof vind? Ja he
Nah bs.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:33 schreef Retuobak het volgende:Verder is de Revolution (sorry, kwam er gewoon uit, aan Wii wennen duurt nog een jaar ofzo)
Oooooohhhhquote:Op donderdag 27 april 2006 19:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Denk hier eens aan mensen:
De xbox sucked!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The truth was in here.
Goed nieuws voor RaymanNLquote:Het officiele Nintendo magazine in Groot-Brittanië geeft aan dat er bij Ubisoft een nieuwe Wii-game in ontwikkeling is. Het gaat om Rayman 4. Meer daarover op de E3.
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
I like it. Misschien als enige, maar ECHT, geweldig
Revolution is een kutnaamquote:Op donderdag 27 april 2006 19:33 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Daar staat niks over de naam? Verder is de Revolution (sorry, kwam er gewoon uit, aan Wii wennen duurt nog een jaar ofzo) gewoon een oerdegelijke console vanuit verkoopperspectief.
Ruzbeh! Motherfuckerquote:
Kom we gaan Wii-en?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:38 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Revolution is een kutnaam. Veel te lang. "Kom, we gaan ff Revolutionen"
Nee, ik ben inmiddels ook al meer gewend aan Wii.
RUZBEHHHHHquote:
A Wii is comingquote:Op donderdag 27 april 2006 19:41 schreef EricG het volgende:
Je bent er zo aan gewend, ik weet 't zeker. Over 3 weken is iedereen om en is iedereen "Revolution" alweer vergeten.
Believe!!
Er valt toch ook niks te verdedigen met zo'n naam? zelfs met de beste wil van de wereld kan ik er niks enigzins positiefs over bedenken.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:24 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het verbazingwekkend dat niet meteen alle fanboys de naam komen verdedigen. Alleen opperhoofd Roy doet het.
Ik meen me te herinneren, dat een van de redenen, die Nintendo aangaf voor de naamswijziging van Ultra64 naar Nintendo64, was 't feit dat Japanners de r niet fijn vonden om uit te spreken. Levolution zullen ze niet zo leuk vinden dan.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:42 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Er valt toch ook niks te verdedigen met zo'n naam? zelfs met de beste wil van de wereld kan ik er niks enigzins positiefs over bedenken.
Wii is gewoon een nietszeggende kutnaam, leuk dat nintendo vind dat iedereen dat kan uitspreken maar datzelfde geld voor revo of RS.
De onderbouwing is misschien wel goed, maar ik vind het echt een hele slechte naam hoe goed het ook onderbouwd isquote:Op donderdag 27 april 2006 19:47 schreef Phonebone het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren, dat een van de redenen, die Nintendo aangaf voor de naamswijziging van Ultra64 naar Nintendo64, was 't feit dat Japanners de r niet fijn vonden om uit te spreken. Levolution zullen ze niet zo leuk vinden dan.
Het gaat er denk ik om dat het in alle regio's hetzelfde klinkt. Omdat je de letters niet apart spreekt, krijg je gewoon een 'wie' klank en die zal waarschijnlijk overal zo gemarket worden.
Bovendien vond ik juist de introductie tekst op de amerikaanse Nintendo site een hele goede onderbouwing voor de naam. Het is wel even wennen, maar dan klinkt 't toch echt wel beter, naar mijn mening.
Preciesquote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Xrenity het volgende:
't Is trouwens duidelijk dat ze niet voor een 'videogamesconsole' naam hebben gekozen (Xbox, PlayStation, GameCube..).
Nee ze hebben gekozen voor iets dat me aan Intel doet denken (ViiV, wat ook een kutnaam is)quote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Xrenity het volgende:
't Is trouwens duidelijk dat ze niet voor een 'videogamesconsole' naam hebben gekozen (Xbox, PlayStation, GameCube..).
Duhquote:Op donderdag 27 april 2006 19:50 schreef Erwtensoep het volgende:
Jezus de nieuwe naam is net bekend gemaakt en iedereen heeft het over ruzbeh![]()
Ummm... Japnners hebben moeite met de L, niet de R... Dus dan zou het in het begin "Orrutra 64" zijn geweest en met Revolution zou het "Revorrution" zijn geweest.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Tain het volgende:
[..]
De onderbouwing is misschien wel goed, maar ik vind het echt een hele slechte naam hoe goed het ook onderbouwd is
Inderdaad. Ik denk dat ik voorlopig nog wel even "Revo" blijf zeggenquote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Tain het volgende:
[..]
De onderbouwing is misschien wel goed, maar ik vind het echt een hele slechte naam hoe goed het ook onderbouwd is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
Nee man. Wi-i klinkt vet.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef H.Flick het volgende:
2 i'en na elkaar is sowieso kut.
Ja en dat maakt Wii toch niet meteen een goede naam?quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ummm... Japnners hebben moeite met de L, niet de R... Dus dan zou het in het begin "Orrutra 64" zijn geweest en met Revolution zou het "Revorrution" zijn geweest.
Nee.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:51 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ummm... Japnners hebben moeite met de L, niet de R... Dus dan zou het in het begin "Orrutra 64" zijn geweest en met Revolution zou het "Revorrution" zijn geweest.
Inderdaadquote:Op donderdag 27 april 2006 19:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja en dat maakt Wii toch niet meteen een goede naam?
Ik zie het niet echt als naam, meer als icoon, klein en sterk.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:49 schreef Xrenity het volgende:
OMG stop ik kom niet meer bijquote:Op donderdag 27 april 2006 19:55 schreef knater het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt als naam, meer als icoon, klein en sterk.
btw: Kleuters, ik heb nog wat voor je, PSP spreek je uit in het Engels als Pee es Pee LMAOLOLLERCOPTER!!!111~
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:48 schreef H.Flick het volgende:
Wevvolution of Ultwa64 klinken toch ook goed
Revolution was zo'n goede naam geweest wat mij betreftquote:Op donderdag 27 april 2006 19:58 schreef P-Style het volgende:
Eigenlijk boeit die hele naam me niet zo veel. Om eerlijk te zijn vind ik geen enkele console een goeie naam hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |