quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:01 schreef Zanderrr het volgende:Ja, ik vind die 'Accept no substitutes' slogans ook een beetje flauw, want FZs muziek is zo gevarieerd dat je makkelijk allerlei verschillende bands de muziek ieder weer op hun eigen wijze kunt laten vertolken. Ik zou zelf bijv. ook weleens een big band willen zien die Zappa's instrumentale werk van bijv. Grand Wazoo of Orchestral Favorites speelt. Bovendien is wat 'onofficiele' bands doen verder ook gewoon legaal, zolang ze de auteursrechten maar betalen.
Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat het de nabestaanden steekt dat sommige ex-bandleden geen kans onbenut laten om Zappa als persoon af te zeiken en de eer naar zichzelf toe te trekken, en ondertussen wel vrolijk knaken verdienen door alleen maar Zappa-werk te spelen.
Je doelt op Jim Black? Daar heb ik een nare smaak aan over gehouden, een behoorlijke vervelende man. Roy Estrada was lange tijd een vriend van Zappa en die spreekt dan ook heel anders over zijn baas.
Ik heb vorig jaar een big band Zappa stukken horen spelen, Zanderr. Veel GrandWazoo stukken! Het was de WDR big-band en ze speelden op Zappanale. Ik hoop dat ze dat project nog eens voortzetten want dat klonk ontzettend goed (in de zon met bier).
Hoe dan ook, dit is dus de reden waarom ik zappa fan ben. Iedereen kan de muziek weer anders interpreteren en uitvoeren. Zo loopt hier een fokker rond die de complete solo van Willie the pimp op gitaar kan spelen
![]()
Like to hear that btw!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)