abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37421481
Pff, ik kom niet op gang vanmorgen, had hoofdpijn, maar dat is nu redelijk weg. Ga zo maar eens verder met de keuken te plaatsen.
  zondag 30 april 2006 @ 11:44:03 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37422205
Als ik aan 't klussen ben heb ik dat eigenlijk iedere dag. Eerst ontdekken dat je toch nog van alles mist en dus weer naar de DHZ-zaak toe moet, dan uitmeten, eten, wuh, en tegen de tijd dat ik echt op gang ben is het twee uur. Respect voor klussers die om half negen al in een keer goed radiatoren ophangen en meer van dat soort dingen.

't nadeel is wel dat ik om een uur of tien nog steeds 'bezig ben', wat niet helemaal in dank werd afgenomen door de buren.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 30 april 2006 @ 17:17:00 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37430023
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Even een minder vrolijke noot maar voor degenen die benieuwd zijn hoe het er nu mee is, we hebben vanavond de poes in laten slapen. Helaas zat er geen verbetering meer in en andere puntjes gingen verslechteren en het was gewoon uitzichtloos in de zin dat het hoe dan ook een keer op moest houden. En toen hebben we maar voor meteen vanavond gekozen. Zowel voor haar als voor ons beter. Maar wel alsnog heel verdrietig.
Dus uiteindelijk toch nog moeten doen helaas. Sterkte BE en Stinkie!

Troost je met de gedachte dat het waarschijnlijk voor het beestje ook de beste optie is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 30 april 2006 @ 17:24:14 #54
65960 sanger
pi_37430179
quote:
Op zondag 30 april 2006 10:56 schreef Marsepein het volgende:
Pff, ik kom niet op gang vanmorgen, had hoofdpijn, maar dat is nu redelijk weg. Ga zo maar eens verder met de keuken te plaatsen.
Het after koninginnedag syndroom

Kon vandaag ook niet op gang komen, heb besloten vandaag maar af te schrijven als klusdag. Was vanmorgen om 04.30 thuis en 250 euro (aan voornamelijk bier) lichter. Weet ook niet of er uberhaupt wel iets goed was gegaan door de naweeen van gisteren.

* nu eerst gaat checken of de staatsloterij mij goedgezind is geweest.
pi_37438675
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Kon vandaag ook niet op gang komen, heb besloten vandaag maar af te schrijven als klusdag. Was vanmorgen om 04.30 thuis en 250 euro (aan voornamelijk bier) lichter. Weet ook niet of er uberhaupt wel iets goed was gegaan door de naweeen van gisteren.

Nou nee eigenlijk. Ik ben gister maar eventjes naar ons centrum gelopen,d aar was live muziek. Van 21:30 tot 23:15 ongeveer, en plusminus 5 biertjes gedronken. Maar thuis nog deel 2 gekeken van de 2 delige serie offers bij de Vara op NED3 en toen nog ff een uurtje internet e.d. Toen was het zomaar 01:30 en om 8:00 liep de wekker weer af.

Daar ging het fout, ik had beter langer kunnen blijven
pi_37438903
Zeg, er zijn wel een hoop elektromensen hie rin K&W, maar zijn er ook tegelzetters, loodgieters, timmermannen en andere 'ambachtslieden'? Dat zou het forum af en toe goed van pas komen
  zondag 30 april 2006 @ 22:34:04 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37439441
Ik wacht eigenlijk met smart op de eerste instrumentmaker, of iemand die in (al dan nietCNC)-draaien en frezen is. Vrees dat ik dat zelf zal moeten gaan worden.

(da's natuurlijk niet echt K&W, maar 't is wel handig om een freesmachine te hebben waar je allerlei leuke dingetjes op kan doen die klusserts normalerwijze met veel pijn en moeite zelf voorelkaartprutsen -- en 't ziet er nog veel beter uit ook!)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 1 mei 2006 @ 08:17:40 #58
65960 sanger
pi_37445353
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:19 schreef Marsepein het volgende:
Zeg, er zijn wel een hoop elektromensen hie rin K&W, maar zijn er ook tegelzetters, loodgieters, timmermannen en andere 'ambachtslieden'? Dat zou het forum af en toe goed van pas komen
Voor zover ik weet zijn er indd alleen elektramannen. Vreemd trouwens dat er daar meerdere van zijn, en van de andere ambachten geen enkele (voor zover bekend).

Zou zeker een toegvoegde waarde zijn.

Om hier op in te spelen. Mijn schoonvader is gevelvoeger. Dus als iemand hier vragen over heeft dan speel ik het aan hem door en het antwoordt knal ik hier neer.

[ Bericht 11% gewijzigd door sanger op 01-05-2006 08:45:57 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 09:45:17 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37446284
Volgens mij zijn loodgieters 's avonds aan 't beunen, waardoor ze geen tijd hebben om ook nog eens te gaan fok!ken.
  maandag 1 mei 2006 @ 10:01:10 #60
65960 sanger
pi_37446573
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:45 schreef gronk het volgende:
Volgens mij zijn loodgieters 's avonds aan 't beunen, waardoor ze geen tijd hebben om ook nog eens te gaan fok!ken.
En jij denkt dat elektramonteurs dat niet doen? Vonkenboer?
pi_37446655
Nou ik denk dat het komt dat een elektromonteur meer heeft met internet dan een loodgieter of een timmerman.
  maandag 1 mei 2006 @ 11:13:45 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37448092
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Allemachtig!!
Hoe gaat het met je??
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 1 mei 2006 @ 11:36:32 #63
65960 sanger
pi_37448773
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Allemachtig!!
Hoe gaat het met je??
Dank je voor je medeleven

Hoe het gaat? Goed Uitgeslapen tot 15.00 en daarna lekker stevig ontbeten. Daarna lekker vrolijk allemaal kleine klusjes doen. Echt fit was ik niet. Maar echt beroerd ook niet. Hoofdpijn heb ik gelukkig nooit echt last van. En 's avond lekker weer een biertje genuttigd

Mijn stapmaatje was wel heel erg beroerd trouwens.

Hoe waren de koninginnedagen van de overige K&W'ers eigenlijk?
  maandag 1 mei 2006 @ 11:46:59 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37449149
Rustig hier. Van de Nacht helaas niets meegekregen (en dat is best afkicken als je uit Den Haag komt ), en van de Dag alleen het staartje rond de tijd dat wij een plekje in een restaurant in de stad probeerden te bemachtigen. Grote drukte overal natuurlijk.

Ik ga zo even de stad in voor wat dingetjes en even een kop koffie drinken en eens zien of de rotzooi al een beetje is opgeruimd (hele bankstellen zwierven over straat zaterdag).
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 1 mei 2006 @ 12:08:27 #65
65960 sanger
pi_37449907
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Rustig hier. Van de Nacht helaas niets meegekregen (en dat is best afkicken als je uit Den Haag komt ), en van de Dag alleen het staartje rond de tijd dat wij een plekje in een restaurant in de stad probeerden te bemachtigen. Grote drukte overal natuurlijk.

Ik ga zo even de stad in voor wat dingetjes en even een kop koffie drinken en eens zien of de rotzooi al een beetje is opgeruimd (hele bankstellen zwierven over straat zaterdag).
Ken het probleem. Ging vanuit A'dam naar Haarlem, en van Haarlem naar Heemskerk (dorpje). Das ook wennen inderdaad.

Bij ons zal de troep nog niet opgeruimt zijn. Iedereen ligt zijn roes uit te slapen.

En waren jullie niet op zoek naar een bankstel?
pi_37455285
Wij stonden op het punt om weg te gaan. Staan we bij de voordeur...ruikt het naar gas.
Ongelofelijk naar gas. Naar de woonkamer gelopen, ook gas.

Hoofdkraan dichtgedraaid, alle ramen open en de NUON gebeld. Die kwamen 2 uur later, en de meter sloeg meteen uit. Laat gas nou het enige zijn waar we *niet* aangezeten hebben. Dus die man meten, bleek de drukmeter kapot te zijn. Dat is de meter die de druk op de gasleiding regelt. De druk was 6 bar ipv 3 bar!

Inmiddels was het buiten onwijs gaan hozen,

en het was al aardig in de middag, dus toen hebben we besloten een filmpje op te zetten Kwamen 's avonds nog vrienden kijken hoe het ging en toen is het vrij laat geworden
pi_37455524
Wow, gelukkig dat jullie het roken voordat je weg was..... je moet er niet aandenken als je 's avonds thuiskomt, het licht aanknipt en
  maandag 1 mei 2006 @ 15:16:02 #68
65960 sanger
pi_37455656
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:03 schreef arithaterhorst het volgende:
Wij stonden op het punt om weg te gaan. Staan we bij de voordeur...ruikt het naar gas.
Ongelofelijk naar gas. Naar de woonkamer gelopen, ook gas.

Hoofdkraan dichtgedraaid, alle ramen open en de NUON gebeld. Die kwamen 2 uur later, en de meter sloeg meteen uit. Laat gas nou het enige zijn waar we *niet* aangezeten hebben. Dus die man meten, bleek de drukmeter kapot te zijn. Dat is de meter die de druk op de gasleiding regelt. De druk was 6 bar ipv 3 bar!

Inmiddels was het buiten onwijs gaan hozen,

en het was al aardig in de middag, dus toen hebben we besloten een filmpje op te zetten Kwamen 's avonds nog vrienden kijken hoe het ging en toen is het vrij laat geworden

En dan nog eerst denken dat het aan jezelf ligt en dat je je het verbeeld zeker? Wees blij dat je er nog op tijd achter bent gekomen.
pi_37455700
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:12 schreef Marsepein het volgende:
Wow, gelukkig dat jullie het roken voordat je weg was..... je moet er niet aandenken als je 's avonds thuiskomt, het licht aanknipt en
...je huis weg is, waar je al meer dan 1/2 jaar op aan het beulen bent..

Ja, precies dat dus
pi_37455801
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:16 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan nog eerst denken dat het aan jezelf ligt en dat je je het verbeeld zeker? Wees blij dat je er nog op tijd achter bent gekomen.
Het ging wel zo. Rene, ruik jij ook wat? Ja, ik ruik ook wat. Dat is toch geen gas? Nee...Toch?
Komt vast uit het riool, want dat licht nog open... oh.
Waarom komt het dan uit de hal, waar geen open riool is? Eh.... ruik.... ruik....Hmmm, ff bellen?

(we hadden eerst de watermaatschappij aan de lijn. Want de vorige bewoners hebben het alarmnummer van het water....op de gasmeter geplakt )
pi_37455825
Nou, niet alleen je huis .... dat kan je op dat moment ff niet schelen denk ik.....
pi_37455863
Klopt, kan erg ruiken zoals een open riool ... sulfaat is dat toch (Rotte eieren lucht)?
  maandag 1 mei 2006 @ 15:23:04 #73
65960 sanger
pi_37455864
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:21 schreef Marsepein het volgende:
Nou, niet alleen je huis .... dat kan je op dat moment ff niet schelen denk ik.....
Nee indd die pijn komt pas later
  maandag 1 mei 2006 @ 15:35:27 #74
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37456315
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:23 schreef Marsepein het volgende:
Klopt, kan erg ruiken zoals een open riool ... sulfaat is dat toch (Rotte eieren lucht)?
Da's H2S. Da's niet het spul wat ze aan aardgas toevoegen, want daar is 't net iets te giftig voor. Als 't goed is gebruiken ze als geurstof in aardgas ethylmercaptaan (de zwavel-variant van ethanol), maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
pi_37456395
Dus wel een zwavelachtige? Daarom lijkt die lucht op elkaar.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:01:26 #76
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37457149
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:37 schreef Marsepein het volgende:
Dus wel een zwavelachtige? Daarom lijkt die lucht op elkaar.
Je hebt kans dat er in aardgas nog een restje zwavel in voorkomt, en dat kun je ook ruiken. Overigens is het met H2S zo dat je je pas echt zorgen moet maken als je 't niet meer ruikt.

edit: de meeste mercaptanen/thiolen ruiken naar fruit of groente. Methaanthiol/methylmercaptaan ruikt in hogere concentraties heel erg naar gekookte bloemkolen.

[ Bericht 15% gewijzigd door gronk op 01-05-2006 17:52:59 ]
pi_37463544
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:21 schreef Marsepein het volgende:
ja, ik had niet goed gelezen....dacht in het scenario dat we van koninginnedag thuis zouden komen in een cabrio-woning.

Brandwonden...ik moet er niet aan denken
  maandag 1 mei 2006 @ 22:06:10 #78
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_37468723
Is er trouwens al iemand bekend met de slechtste klussers van Canada???

http://worsthandyman.ca/

Het blijkt een programma te zijn van Discovery Channel waar bij "Waardeloze klussers" heropgevoed worden..
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_37478697
Dus ik vertel van een gaslek en jij komt op de proppen worsthandyman

lekker is dat

leuke site, we hebben er veel tips vandaan gehaald
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:35:49 #80
65960 sanger
pi_37478975
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:15 schreef arithaterhorst het volgende:
Dus ik vertel van een gaslek en jij komt op de proppen worsthandyman

lekker is dat

leuke site, we hebben er veel tips vandaan gehaald
Is dat onlogisch dan
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:45:07 #81
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_37480589
Ik wist dat er een item op stond over het repareren van een waterleiding naast een gasleiding

Stug de brander erop houden . Maar de gasleiding is weer gerepareerd?
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_37485370
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dat onlogisch dan
JA!
pi_37485428
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:45 schreef Saabmobiel het volgende:
Ik wist dat er een item op stond over het repareren van een waterleiding naast een gasleiding

Stug de brander erop houden . Maar de gasleiding is weer gerepareerd?
Ja, is weer gemaakt. Het ruikt weer citroentjesfris binnen om de gaslucht te verdoezelen

Die man van de Nuon zat te vertellen dat je een gasleiding best kunt lassen, als er maar geen zuurstof bij zit.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:48:34 #84
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37487439
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:04 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ja, is weer gemaakt. Het ruikt weer citroentjesfris binnen om de gaslucht te verdoezelen

Die man van de Nuon zat te vertellen dat je een gasleiding best kunt lassen, als er maar geen zuurstof bij zit.
Da's dezelfde mentaliteit als 'je kunt best een aansteker gebruiken ipv zeepsop om kleine gaslekken te vinden'

(en als 't een groot gaslek is dan weet je 't meteen )
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 18:16:05 #85
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37517365
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:04 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Hoe wou je dat in godsnaam doen zonder zuurstof
Maar wees blij dat het met een sisser is afgelopen ! Ik zou niet aan moeten denken wat er zou kunnen gebeuren

Maar hoe kan eigenlijk de gasdruk zo hoog worden ?
pi_37518367
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar wees blij dat het met een sisser is afgelopen ! Ik zou niet aan moeten denken wat er zou kunnen gebeuren
Gas is dus het enige waar we niet aan hebben zitten prutsen. En dat gaat kapot
quote:
Maar hoe kan eigenlijk de gasdruk zo hoog worden ?
Er was een of andere meter kapot. In de meterkast, waar het gas binnenkomt bij die gele buis, zit een metertje. (gele buis = standaard, zei de gasman).
Die was kapot waardoor er teveel druk op de leidingen stond.

We hebben het sindsdien niet meer geroken. Of we zijn eraan gewend
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:56:26 #87
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37525309
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:

Onder argon?
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:12:44 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37540536
Zoooo, raamkozijn aan de voorkant in de grondverf gezet. Morgen aflakken.
Het stond alleen nog maar in de grondverf (fijn hoor, luie oudbewoners) en dat was inmiddels zo vies en beschadigd dat een nieuw laagje grond geen overbodige luxe was.

En op zolder ligt de nieuwe achterdeur half in de grondverf.
We lijken eindelijk weer een soort van werktempo gevonden te hebben.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:16:27 #89
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37540687
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Het stond alleen nog maar in de grondverf (fijn hoor, luie oudbewoners) en dat was inmiddels zo vies en beschadigd dat een nieuw laagje grond geen overbodige luxe was.

Jaaaaaaaaaaaaa
Mei-maand klusmaand hè?

Ik ga zo ook wat deuren in de hal verven
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:22:29 #90
65960 sanger
pi_37540890
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:12 schreef Brighteyes het volgende:

quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa
Mei-maand klusmaand hè?

Ik ga zo ook wat deuren in de hal verven
Het lijkt wel alsof het mooie weer alle dipjes heeft opgelost

Waarom zijn jullie vrij en ik niet heb ook eindelijk weer motivatie om thuis aan de gang te gaan.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:23:54 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37540945
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:22 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

Waarom zijn jullie vrij en ik niet heb ook eindelijk weer motivatie om thuis aan de gang te gaan.
Ga in het onderwijs
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:23:55 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37540946
Ik heb vrij omdat ik vanmiddag iets spannends te doen heb. En het verven was therapeutisch voorbereiden.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:28:40 #93
65960 sanger
pi_37541099
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ga in het onderwijs
Nee dank je niets voor mij
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:29:24 #94
65960 sanger
pi_37541114
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb vrij omdat ik vanmiddag iets spannends te doen heb. En het verven was therapeutisch voorbereiden.
Het helpt je inderdaad je koppie leeg te maken.

En spannende dingen doen, met dit weer

Alsof klussen niet spannend genoeg is
pi_37544090
Be gaat vast solliciteren
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 18:18:12 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37551398
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:22 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

Kan ik je troosten met het feit dat ik ook gewoon in deze hitte aan het werk was ?
pi_37556463
Ik was ook gewoon geld aan het verdienen.
pi_37556922
Ik heb advies nodig:

Welke kleur van de staaltjes matcht het beste bij het staaltje tapijt?
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:59:54 #99
65960 sanger
pi_37558314
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kan ik je troosten met het feit dat ik ook gewoon in deze hitte aan het werk was ?
Het helpt een beetje indd
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:00:15 #100
65960 sanger
pi_37558331
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:09 schreef Marsepein het volgende:
Ik was ook gewoon geld aan het verdienen.
Ook dat helpt weer een beetje

kan weer lachen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')