abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37356937
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:02 schreef Soul_Survivor het volgende:

[..]

Dan is hij nog steeds niet doodgeslagen. Hij is pas doodgeslagen als de jongen direct zou overlijden als gevolg van de klap.
Wordt nou eens wakker man! Hij is overleden aan de gevolgen van een klap. Die heeft hij niet aan zich zelf toe bedeelt, maar dat heeft iemand anders willens en wetens gedaan. De dader had wellicht niet voor ogen om hem de dood in te jagen, maar de aanzet geeft hij wel. Wanneer ik iemand verschrikkelijk hard op zijn bek ros, zijn tanden er uit jaag en zijn kaak breek, ben ik dan verantwoordelijk voor het feit dat hij de rest van zijn leven zijn eten moet pureren? Ja dus, ik ben namelijk degene die, al dan niet doordacht, de klap heeft uit gedeeld. Ik heb dan willens en wetens zijn tanden er uit gemept. Dus ik ben dan verantwoordelijk.

Wanneer je iemand een klap uit deelt, en aan de gevolgen van die klap in coma raakt, ben je verantwoordelijk. Wanneer je dan ook nog al twee keer eerder bent opgepaktt, de rechter van mening is dat je je agressie niet kan beheersen, je na aandringen van een oom je meldt bij de politie en de vermoorde onschuld speelt, mag je van mij een langere straf krijgen. Sterker nog: van mij mag je veroordeelt worden op doodslag. Hij is Floor bewust te lijf gegaan. En als Floor het niet was, was het iemand anders geweest. Hij was er opgefokt genoeg voor.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37357782
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:39 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Wordt nou eens wakker man! Hij is overleden aan de gevolgen van een klap. Die heeft hij niet aan zich zelf toe bedeelt, maar dat heeft iemand anders willens en wetens gedaan. De dader had wellicht niet voor ogen om hem de dood in te jagen, maar de aanzet geeft hij wel. Wanneer ik iemand verschrikkelijk hard op zijn bek ros, zijn tanden er uit jaag en zijn kaak breek, ben ik dan verantwoordelijk voor het feit dat hij de rest van zijn leven zijn eten moet pureren? Ja dus, ik ben namelijk degene die, al dan niet doordacht, de klap heeft uit gedeeld. Ik heb dan willens en wetens zijn tanden er uit gemept. Dus ik ben dan verantwoordelijk.

Wanneer je iemand een klap uit deelt, en aan de gevolgen van die klap in coma raakt, ben je verantwoordelijk. Wanneer je dan ook nog al twee keer eerder bent opgepaktt, de rechter van mening is dat je je agressie niet kan beheersen, je na aandringen van een oom je meldt bij de politie en de vermoorde onschuld speelt, mag je van mij een langere straf krijgen. Sterker nog: van mij mag je veroordeelt worden op doodslag. Hij is Floor bewust te lijf gegaan. En als Floor het niet was, was het iemand anders geweest. Hij was er opgefokt genoeg voor.
Eens.
  donderdag 27 april 2006 @ 21:18:14 #103
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_37358187
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nog vind ik 2 jaar cel en 2 jaar voorwaardelijk niet gek. Doet ie het nog een keer dan kan ie alsnog 2 jaar extra zitten.
Maar ja, jij bent dan ook een linkse rakker he. Die jongen heeft een slechte jeugd gehad vind je eigenlijk niet dat die jongen het slachtoffer is en eigenlijk geholpen moet worden ipv gestraft?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_37358776
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:18 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Maar ja, jij bent dan ook een linkse rakker he. Die jongen heeft een slechte jeugd gehad vind je eigenlijk niet dat die jongen het slachtoffer is en eigenlijk geholpen moet worden ipv gestraft?
Jij kent Gelly echt niet he?
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 27 april 2006 @ 21:45:37 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_37359094
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:05 schreef XiChico het volgende:

[..]

Eens.
maar wetterlijk moet er nou eenmaal een verschil aangebracht worden tussen direct (doodslag) en indirect (dood door schuld)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 27 april 2006 @ 21:46:19 #106
79550 Ymke
your ghost
pi_37359117
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:45 schreef Re het volgende:

[..]

maar wetterlijk moet er nou eenmaal een verschil aangebracht worden tussen direct (doodslag) en indirect (dood door schuld)
Baggeraar
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 27 april 2006 @ 21:46:43 #107
79550 Ymke
your ghost
pi_37359128
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:46 schreef Ymke het volgende:

[..]

offtopic

Baggeraar
  donderdag 27 april 2006 @ 21:47:49 #108
79550 Ymke
your ghost
pi_37359160
wijzigen is moeilijk
  donderdag 27 april 2006 @ 21:50:19 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_37359244
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:46 schreef Ymke het volgende:

[..]

Baggeraar

kannikooknixaandoenhoor

soort dood door schuld zal maar zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 21:56:16 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37359419
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:53 schreef gelly het volgende:

[..]

In Nederland liggen de straffen idd ver boven het europees gemiddelde, maar dat zal je vast niet bedoelen.
Wat heeft het europese gemiddelde met nederland te maken
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 april 2006 @ 22:00:50 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37359580
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:55 schreef NewOrder het volgende:
terwijl jij - net zoals vele anderen - alleen maar roept dat de straf te laag is zonder daarbij steekhoudende argumenten aan te voeren.
Een twintigjarige jongeman is dood?
  donderdag 27 april 2006 @ 22:01:12 #112
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37359597
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:19 schreef Apie74 het volgende:
Twee jaar cel voor dood Floor Garst

Uitgegeven: 27 april 2006 13:53
Laatst gewijzigd: 27 april 2006 14:02

AMSTERDAM - Een 23-jarige man uit Apeldoorn is veroordeeld in verband met de dood van Floor Garst, uit Diepenveen. Voor zware mishandeling met de dood als gevolg en twee andere gevallen van mishandeling krijgt hij vier jaar celstraf waarvan twee jaar voorwaardelijk.

De man en twee vrienden van hem kregen vorig jaar tijdens de kerstnacht ruzie met Garst en zijn vriendin na een avondje stappen in Deventer. De man uit Apeldoorn sloeg Garst knock-out, waarna die op de grond viel.

Garst kwam niet meer bij bewustzijn en overleed nog in de kerstnacht aan de gevolgen van de klap en de val.
-------------------

Niet te geloven wat een lage straf voor moord en ook nog voor 2 andere gevallen van mishandeling. Daarbij komt ook nog eens dat de daders zich een paar weken later pas melden bij de politie.
Twee jaar cel voor iemand één klap verkopen die dodelijk is vind ik op zich wel redelijk.

Maar ligt aan het verleden van de dader. Als iemand echt bekend staat als iemand die slaat op alles wat beweegt... dan gaat die vlieger wat mij betreft niet op.

Dat iemand zich pas een paar weken later meldt is niet relevant.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 27 april 2006 @ 22:04:56 #113
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37359748
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:18 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Wat dit betreft ligt de waarheid in het midden. Maar als je zelf geen flauw benul hebt wat sommige mensen in hun leven voor kankerzooi hebben moeten meemaken dan zul je dat ook niet weten of begrijpen. Als je niet weet dat sommige mensen nooit stabiliteit hebben gekend of een basis van huis uit hebben mee kunnen krijgen dan is het moeilijk om je zoiets voor te stellen.

Een excuus kan het nooit zijn... maar een verzachtende omstandigheid wel. Als je een paar schrijnende voorbeelden uit mijn directe omgeving wil horen dan zeg je het maar. Ik ben benieuwd of je daarna nog zo gemakkelijk dit soort kant-en-klare uitspraken fabriceert.
  donderdag 27 april 2006 @ 23:59:58 #114
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_37363675
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Een twintigjarige jongeman is dood?
En waarom is dat een argument voor een zwaardere straf?
pi_37363991
schandalig

meer woorden heb ik hier niet voor
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:11:59 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37364023
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
schandalig

meer woorden heb ik hier niet voor
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:23:45 #117
46960 StefanP
polemicist
pi_37366254
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:44 schreef Soul_Survivor het volgende:

[..]

Hij slaat die jongen ook niet dood.
En dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat als hij gewoon doorgefietst was ipv zich ergens mee te bemoeien, er niks aan de hand was.
Je moet je tegenwoordig dus alles maar laten overkomen, want voor je het weet "bemoei je je ergens mee?" Vertel even waar je woont, er zijn vast wel figuren die het niet erg vinden om even je huis leeg te halen. Daar zeg je tenslotte ook niets van, want je bent wel principieel of niet? Nergens mee bemoeien dus, laat ze hun gang maar gaan. Als ze alles hebben, gaan ze wel weer weg...

Je vindt de straf dus ook wel gepast? Of zelfs aan de hoge kant?
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:57 schreef Soul_Survivor het volgende:

Hij is niet doodgeslagen voor de 600ste keer.
Ach, laat ook maar.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37367471
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wat dit betreft ligt de waarheid in het midden. Maar als je zelf geen flauw benul hebt wat sommige mensen in hun leven voor kankerzooi hebben moeten meemaken dan zul je dat ook niet weten of begrijpen. Als je niet weet dat sommige mensen nooit stabiliteit hebben gekend of een basis van huis uit hebben mee kunnen krijgen dan is het moeilijk om je zoiets voor te stellen.

Een excuus kan het nooit zijn... maar een verzachtende omstandigheid wel. Als je een paar schrijnende voorbeelden uit mijn directe omgeving wil horen dan zeg je het maar. Ik ben benieuwd of je daarna nog zo gemakkelijk dit soort kant-en-klare uitspraken fabriceert.
kom op zeg, er zijn ook mensen die veel ellende hebben gekend, maar die níet tot dit soort daden en gedrag komen.

je verleden als kapstok gebruiken om alle tegenslag en je misdragingen aan op te hangen is wel erg makkelijk.

als je bij je volle verstand was, verdien je ook een volle straf.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 april 2006 @ 07:51:14 #119
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37367519
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 07:39 schreef milagro het volgende:

[..]

kom op zeg, er zijn ook mensen die veel ellende hebben gekend, maar die níet tot dit soort daden en gedrag komen.

je verleden als kapstok gebruiken om alle tegenslag en je misdragingen aan op te hangen is wel erg makkelijk.

als je bij je volle verstand was, verdien je ook een volle straf.
Ook jij snapt er dus geen reet van

Het gaat niet om ellende in het algemeen. Het gaat om specifieke ellende in de thuissituatie. Als jij daar geen enkele basis meekrijgt behalve ellende is het verdomde moeilijk om op te groeien tot een stabiel persoon.

Natuurlijk zijn er mensen die het wél redden. Maar als jouw vader op je 12e kapot geschoten wordt en je moeder zichzelf twee jaar later verhangt (zomaar een voorbeeld van twee broertjes waar ik jaren mee ben omgegaan) en je thuis als een vreemde werd behandeld... tsja... Als jij denkt dat je dan gelijkgesteld kan worden aan Floris-Jan die met liefde is grootgebracht.

Dan vrees ik dat we uitgepraat zijn
pi_37367565
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 07:51 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ook jij snapt er dus geen reet van

Het gaat niet om ellende in het algemeen. Het gaat om specifieke ellende in de thuissituatie. Als jij daar geen enkele basis meekrijgt behalve ellende is het verdomde moeilijk om op te groeien tot een stabiel persoon.

Natuurlijk zijn er mensen die het wél redden. Maar als jouw vader op je 12e kapot geschoten wordt en je moeder zichzelf twee jaar later verhangt (zomaar een voorbeeld van twee broertjes waar ik jaren mee ben omgegaan) en je thuis als een vreemde werd behandeld... tsja... Als jij denkt dat je dan gelijkgesteld kan worden aan Floris-Jan die met liefde is grootgebracht.

Dan vrees ik dat we uitgepraat zijn
Natuurlijk heb je dan geen gelijke basis, maar NIEMAND heeft een gelijke basis, en leed is niet te vergelijken, mijn leed is niet erger dan jouw leed, de mate waarin iemand geraakt kan worden door wat hem overkomt is een subjectief iets.

Je verleden is geen kapstok, en dan heb ik het dus OOK over specifieke ellende thuis.
Dat je minder stabiel opgroeit verklaart niet persé je latere gedrag, er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid, en gezond verstand.
Je bent niet alleen maar een product van je ouders, opvoeding, je groeit en leert ook door eigen input.
Er zijn broers uit hetzelfde asociale gezin waarbij de een opgroeit tot een recidiverend stuk ellende, en de ander keurig zijn studie afrond en zo probeert uit dat milieu te komen.
Zelfde ouders, zelfde thuissituatie, zelfde ellende.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37367753
Deze straf is echt te belachelijk voor woorden. Wat zullen de ouders van het slachtoffer teleurgesteld zijn in de Nederlandse rechtspraak. Wat mij betreft heeft iemand die iemand anders doodslaat geen recht om de eerst komende 20 jaar van de frisse buitenlucht te kunnen genieten. Gooi zo iemand maar bij Wilhelm Schippers in de cel, of bij een grote homofiele neger ofzo.
eeeh
pi_37369238
Het is weer belachelijk weinig. Op TV las de rechter met droge ogen voor dat de straf eigenlijk 4 jaar was, maar dat daarvan 2 jaar niet ten uitvoer wordt gebracht? Hoezo niet?
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:14:12 #123
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_37381962
Wat een achterlijke cultuur, van de dader ...
Before all else, be armed.
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:17:34 #124
138514 1ofthefew
always on the run
pi_37382054
mmm, dus als je iemand wil vermoorden moet je hem met zijn kop tegen de stoep aanslaan, dan nog een vuistslag geven en dan zeggen tegen de politie dat je ruzie had en hij omviel na een klap

heerlijk land, ik mag ween paar mensen niet, dus dat gan we ff oplossen
De wereld is op hol geslagen
pi_37383589
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:14 schreef Umm-Qasr het volgende:
Wat een achterlijke cultuur, van de dader ...
Heb je wat tegen illigalen of zo?
Racist
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:15:23 #126
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37393453
Hallo,

Spreek ik met mijnheer en mevrouw Garst ?

U spreekt met de rechter.
Ik wilde u even in persoon mededelen dat het leven van uw zoon twee jaar waard was.

Dat lijkt niet veel maarrrrr....
Als de dader nóg eens iemand doodslaat; nou dan geven we hem nóg eens twee jaar !

En daar heeft-ie vast niet van terug !
Jawohl Herr Kaloin!
pi_37401925
Jah dit is echt belachelijk! Heb een soort gelijke knokpartij meegemaakt, iemand sloeg me om niets en ik ging ook out na een enkele klap. Meeste schade opgelopen door de val inderdaad, maar dit is puur de verantwoordelijkheid van die gozer die mij sloeg! Volgende keer duw je iemand van een flat kan je de zwaartekracht als verdediging opvoeren
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:03 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37402299
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:59 schreef NewOrder het volgende:

[..]

En waarom is dat een argument voor een zwaardere straf?
Omdat ik twee jaar voor het al dan niet bewust om het leven brengen van iemand welke nog aan het begin van zijn leven staat niet in verhouding vind tot de relatief zware straffen voor te hard rijden op een volledig verlaten rijksweg.

Hoe vaak moet ik dat nog herhalen?
Het is een mening, geen exacte wetenschap.
  maandag 1 mei 2006 @ 10:54:41 #129
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_37447629
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:01 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Volgende keer duw je iemand van een flat kan je de zwaartekracht als verdediging opvoeren
Ik onderschrijf dat in een rechtstaat onderscheid gemaakt moet worden tussen diverse misdaden. Dood door schuld, doodslag, moord. Allemaal andere benamingen voor precies hetzelfde gegeven: iemand is overleden door de actie van iemand anders.

Natuurlijk moeten mensen beschermt worden in gevallen waarin zij volledig per ongeluk iemands dood veroorzaken. Maar er moet dan wel door rechters kritisch een afweging gemaakt worden.

De definitie van doodslag: 'Doodslag is het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander. Er is sprake van opzet als de dader wist dat zijn handeling iemands dood zou kunnen veroorzaken, ongeacht of dat zijn bedoeling was.'

In principe is hier sprake van doodslag als men kan bewijzen dat de dader wist dat zijn handelingen iemands dood zou kunnen veroorzaken. Zeg het maar. Wist die aap dat ie met zijn klap iemand dood zou kunnen slaan, of kon hij weten dat zijn slachtoffer neer zou vallen en daarbij de stoep zou raken? Ik zou zeggen zeker. Je weet dat als je iemand gaat slaan [wat opzich al een teken is dat je niet helemaal meer alles op een rijtje hebt] dat die persoon verwondingen gaat oplopen. Kunnen die verwondingen fataal zijn: Ja. Met name als je iemand op zijn hoofd probeert te raken, dan ben je gewoon bewust bezig om iemand hard te beschadigen.

Het 'weten dat jou handeling iemands dood zou kunnen veroorzaken' is echter zo schimmig dat een dader zich hier volgens mij altijd onderuit kan lullen.

Wat mij betreft had deze gast gewoon de maximale straf voor doodslag mogen ontvangen. Vijftien jaar lijkt mij voor dergelijke veelplegers zeker niet te weinig. Ze hebben hem nu de afgelopen maanden drie keer gepakt, terwijl hij misschien wel twintig keer iemand heeft mishandelt en er steeds mee weggekomen is. Dit soort figuren tonen toch wel aan dat ze geen toegevoegde waarde hebben voor de maatschappij. Snel verwijderen.
Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  maandag 1 mei 2006 @ 10:59:50 #130
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37447756
mja het is gewoon heel erg triest.
ik heb normaal gesproken een hekel aan mensen die TV de schuld geven van alles. maar ik denk wel dat het door de media komt dat jongeren denken maar op elkaar in te kunnen beuken.

kijk die verdachte is natuurlijk fout. hij heeft iemand doodgeslagen en daar moet hij idd voor zitten.
waarschijnlijk is Floor verkeerd terrecht gekomen met zn nek op een stoeprand of met zn hoofd op een hard punt. daardoor kan je in 1 klap dood zijn.

ik vind die 2 jaar ook erg kort en had iig ook graag TBS gezien.

maar denk aan de andere kant. de verdachte heeft hem waarschijnlijk niet met opzet dood geslagen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_52005554
Even een update, ik was toevallig aan het googelen over deze zaak en hij is alweer vrolijk op vrije voeten!

http://www.apeldoorner.com/?p=profiel&pid=25273

http://pp2g.com/members/KeViN_u.aspx

Dus mensen pas op als je hem tegen komt!
pi_52008781

Wat een naieve dwazen. Nederland is bijkans een open inrichting.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 1 augustus 2007 @ 06:54:00 #133
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_52009216
Weer iets waardoor ik denk dat ze gek zijn in Nederland. Die jongen is agressief heeft in 3 maanden al meerdere keren bewezen agressief te zijn. HIj slaat iemand, die daardoor valt met dood tot gevolg. 2 jaar. 6 of 10 jaar zou beter geweest zijn. Maar goed dat we voor software piraterij 4 jaar willen invoeren.
mai pen rai
pi_52009234
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:49 schreef gelly het volgende:
Daarom legt een rechter de straf ook op en niet de moeder.
Als ze jou zouden doodmeppen zou ik 2 jaar cel inderdaad ook erg lang en zwaar vinden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_52014067
quote:
Van WikiPedia:
quote:
De rechter heeft de 23-jarige Kevin (A.A.) Urdjel (20 september 1982) veroordeeld tot (slechts) vier jaar celstraf waarvan twee jaar voorwaardelijk, wegens zware mishandeling met de dood als gevolg en twee andere gevallen van mishandeling.
Erg objectief ook
pi_52029072
euhm, en waar staat nou dat hij op vrije voeten is???
burgerweeshuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')