Inderdaad.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:21 schreef gelly het volgende:
Het is dan ook geen moord maar zware mishandeling met de dood tot gevolg.
Inclusief twee eerdere mishandelingen... De eis was 4 jaar plus TBS omdat de veroordeelde zich niet kon handhaven in conflict situaties of zo iets.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:21 schreef gelly het volgende:
Ok het is was dan ook geen 'moord' maar het was zeker een tikje met de dood tot gevolg. Maar dan nog is 2 jaar belachelijk weinig. De klappengever had beter moeten weten.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:21 schreef Zwansen het volgende:
Moord? Ik zie nergens moord staan.
Daarvoor zou ook meer dan 2 jaar uitgesproken mogen worden. Nu flikt hij het over 2 jaar (eerder 1 na aftrek voorarrest plus goed gedrag) gewoon doodleuk weer samen met zn matties.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:21 schreef gelly het volgende:
Dat weet ik niet.. Als de intentie niet moord was is 2 jaar normaal. Als de jongen niet ongelukkig terecht was gekomen had ie nog geleefd waarschijnlijk. Dat maakt wel het verschil tussen 2 jaar of 10 jaar cel.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:22 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar dat neemt niet weg dat 2 jaar nog veels te laag is.
bron?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:25 schreef The_Langolier het volgende:
Floor Garst was een oetlul.
Dat weet je toch niet ? 2 Jaar cel is ook niet niks. Bedenk eens wat jij de afgelopen 2 jaar hebt gedaan en probeer je dan eens in te beelden hoe je dat tussen 4 muren had moeten doen. Er wordt vaak te makkelijk gedacht over een cel straf.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daarvoor zou ook meer dan 2 jaar uitgesproken mogen worden. Nu flikt hij het over 2 jaar (eerder 1 na aftrek voorarrest plus goed gedrag) gewoon doodleuk weer samen met zn matties.
1 klap.... Heb jij nooit iemand geslagen?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daarvoor zou ook meer dan 2 jaar uitgesproken mogen worden. Nu flikt hij het over 2 jaar (eerder 1 na aftrek voorarrest plus goed gedrag) gewoon doodleuk weer samen met zn matties.
Als dit een eenmalig incident was misschien wel ja.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Als de intentie niet moord was is 2 jaar normaal. Als de jongen niet ongelukkig terecht was gekomen had ie nog geleefd waarschijnlijk. Dat maakt wel het verschil tussen 2 jaar of 10 jaar cel.
Dan nog vind ik 2 jaar cel en 2 jaar voorwaardelijk niet gek. Doet ie het nog een keer dan kan ie alsnog 2 jaar extra zitten.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:27 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Als dit een eenmalig incident was misschien wel ja.
Maar uit het nieuws bericht maak ik op dat bij die veroordeling ook nog 2 keer mishandeling is meegenomen.
Het schijnt alleen tegenwoordig niet meer uit te maken dat hij binnen drie maanden voor drie mishandelingen ( twee in apeldoorn, 1 in deventer met de dood tot gevolg) opgepakt is. Het schijnt tegenwoordig ook niet meer uit te maken of je een opvliegend karakter hebt, na twee jaar mag hij weer op straat lopen en verder mensen slopen...quote:Op donderdag 27 april 2006 14:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Als de intentie niet moord was is 2 jaar normaal. Als de jongen niet ongelukkig terecht was gekomen had ie nog geleefd waarschijnlijk. Dat maakt wel het verschil tussen 2 jaar of 10 jaar cel.
En je punt isquote:Op donderdag 27 april 2006 14:33 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Floor_Garst
http://www.telegraaf.nl/m(...)oor_jpg_1212591c.jpg
http://floorgarst.deltadesign.nl/
En daarom is hij een oetlul? sterf... pijnlijk en langzaam aub..quote:Op donderdag 27 april 2006 14:33 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op? Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...quote:Op donderdag 27 april 2006 14:37 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
En daarom is hij een oetlul? sterf... pijnlijk en langzaam aub..
Ah, hier spreekt een volwassen exmod.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:37 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
En daarom is hij een oetlul? sterf... pijnlijk en langzaam aub..
quote:AMSTERDAM - ZWOLLE - De 23-jarige K. U. uit Apeldoorn is donderdag veroordeeld tot vier jaar celstraf, waarvan twee jaar voorwaardelijk. De rechtbank in Zwolle acht bewezen dat U. de 20-jarige Floor Garst tijdens de kerstnacht in Deventer heeft mishandeld met de dood tot gevolg.
De officier van justitie had twee jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist. De rechtbank rekende het de verdachte zwaar aan dat hij in drie maanden tijd drie mishandelingen met zinloos geweld heeft gepleegd.
Dat is niet echt op te maken uit de opgelegde strafquote:De rechtbank rekende het de verdachte zwaar aan dat hij in drie maanden tijd drie mishandelingen met zinloos geweld heeft gepleegd.
En dat is dan een reden om iemand een klap te geven waar die persoon dan indirect aan overlijdt?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:40 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op? Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:43 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
En dat is dan een reden om iemand een klap te geven waar die persoon dan indirect aan overlijdt?
dus op basis van zn uiterlijk maak jij op dat hij een oetlul was? indrukwekkend!quote:Op donderdag 27 april 2006 14:33 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Ga dat aan Floor z'n moeder uitleggenquote:Op donderdag 27 april 2006 14:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat weet je toch niet ? 2 Jaar cel is ook niet niks. Bedenk eens wat jij de afgelopen 2 jaar hebt gedaan en probeer je dan eens in te beelden hoe je dat tussen 4 muren had moeten doen. Er wordt vaak te makkelijk gedacht over een cel straf.
omdat ik zijn vriendin ken.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:40 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op?
zie boven. Wat is jouw redenatie om maar hier te blaten dat Floor een oetlul was? Ken je hem? Heb je met hem geknikkerd? Heb je ook een gepimpte auto en heb je verloren bij de laatste straat race?quote:Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...
Hoe objectief ben jij in deze?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:49 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
omdat ik zijn vriendin ken.
[..]
zie boven. Wat is jouw redenatie om maar hier te blaten dat Floor een oetlul was? Ken je hem? Heb je met hem geknikkerd? Heb je ook een gepimpte auto en heb je verloren bij de laatste straat race?
Je praat als een kip zonder kop. Je kent hem niet, je kent zijn vriendin niet, je kent de situatie niet. Objectieviteit is niet jouw ding, even als iets goed lezen en ergens in gaan verdiepen voordat je wat rond mekkert.
Dus sterf..
En.... daarom is een strafmaat ok?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:49 schreef gelly het volgende:
Daarom legt een rechter de straf ook op en niet de moeder.
In Nederland liggen de straffen idd ver boven het europees gemiddelde, maar dat zal je vast niet bedoelen.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Straffen zijn in Nederland per definitie buiten elke proportie en krom.
Niet, maar ik heb nog nooit over iemand gezegd dat hij een oetlul is, zonder ik ooit met diezelfde persoon gesproken heb. Ik breng ook nooit oneliners die aanstoot kunnen geven aan mensen die de situatie wel kennen, alvorens me in de situatie te verdiepen. En al was hij een oetlul, verdient hij dan ook om een klap te krijgen en vervolgens aan de gevolgen te overlijden?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:51 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Hoe objectief ben jij in deze?
Absoluut niet, hij had niet vermoord mogen worden. De wereld is echter grijs, niet zwart-wit. De Goeden zijn niet helemaal goed en de slechten niet helemaal slecht, niets is absoluut.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:54 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Niet, maar ik heb nog nooit over iemand gezegd dat hij een oetlul is, zonder ik ooit met diezelfde persoon gesproken heb. Ik breng ook nooit oneliners die aanstoot kunnen geven aan mensen die de situatie wel kennen, alvorens me in de situatie te verdiepen. En al was hij een oetlul, verdient hij dan ook om een klap te krijgen en vervolgens aan de gevolgen te overlijden?
Een man die de verkrachter van z'n kind vermoord hoeft van mij niet net zo lang te zitten als willekeurig welke andere moordenaar. Dus nee, slecht plan.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:55 schreef Clairvaux het volgende:
De Nederlandse wet zou eens uit moeten gaan van minimum straf ipv
een maximumstraf voor een misdrijf.
Dan hadden we deze belachlijk lage straf niet gehad.![]()
En daarom is Floor een oetlul? Ik heb nog steeds geen verklaring gehoord van je gezwam..quote:Op donderdag 27 april 2006 14:57 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Absoluut niet, hij had niet vermoord mogen worden. De wereld is echter grijs, niet zwart-wit. De Goeden zijn niet helemaal goed en de slechten niet helemaal slecht, niets is absoluut.
Hear hear.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En.... daarom is een strafmaat ok?
Straffen zijn in Nederland per definitie buiten elke proportie en krom.
40 kilometer te hard op een verlaten Noord-Nederlandse rijksweg in het holst van de nacht is al bijna goed voor een vergelijkbare straf.
De discussie of dit soort incidenten niet te laag gestraft worden mag wat mij betreft vaker gevoerd worden. Persoonlijk vind ik het 'twee jaar tussen 4 muren zitten' zoals je het zo dichterlijk beschrijft inderdaad geen straf voor het al dan niet bedoeld om het leven brengen van een 20 jarig persoon.
Als het rechtsysteem goed zou werken zou dat ook niet nodig geweest zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Een man die de verkrachter van z'n kind vermoord hoeft van mij niet net zo lang te zitten als willekeurig welke andere moordenaar. Dus nee, slecht plan.
Wat is dan wel een redelijke strafmaat en waar baseer je dat op ? 4 jaar ? 10 jaar ? 50 jaar ?quote:Op donderdag 27 april 2006 14:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hear hear.
Zoals eerder gezegd: deze idioot loopt over een jaartje weer rond met zijn losse handjes en "geintjes". Zijn familie zit dan nog steeds in rouw.
hij leek zijn inziens waarschijnlijk teveel op een tokkie oidquote:Op donderdag 27 april 2006 14:58 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
En daarom is Floor een oetlul? Ik heb nog steeds geen verklaring gehoord van je gezwam..
Mijn stelling was ter illustratie van de genoemde tendens tot zwart-wit kijken. Dat er nuances zijn wordt in zulke situaties vaak over het hoofd gezien. Feitelijk zal het ook best zo kunnen zijn dat wat ik in mijn stelling poneer niet waar is, maar dat risico heb ik bewust genomen om mijn achterliggende idee te illustreren.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:58 schreef zwaaibaai het volgende:
En daarom is Floor een oetlul? Ik heb nog steeds geen verklaring gehoord van je gezwam..
Deze meneer ramt er in drie maanden tijd 3 keer zomaar flink op los.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:40 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij het niet was? Waaruit maak je dat op? Zijn alle slachtoffers van 'zinloos' geweld dan persé lieverdjes? En is het niet mogelijk geweest dat het niet zo had hoeven lopen als beste Floor, als militair met voorliefde voor 'gepimpte' auto's, het anders had aangepakt die avond?? Wat is er precies gebeurd.... Hoe objectief is zoiets...
Die 10 komt aardig in de buurt. We hebben het hier niet over iemand met zweetvoeten, hoor. Het is iemand die op zijn 23e nog niet weet dat je je poten thuis hoort te houden, nee iemand die het zelfs grappig vindt situaties uit te lokken waarin hij lekker mag slaan. Structureel. Mag hij lekker over na gaan denken. Met 1 jaar kerstmaal en kabeltv komen we er niet met dit soort malloten.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is dan wel een redelijke strafmaat en waar baseer je dat op ? 4 jaar ? 10 jaar ? 50 jaar ?
Die meneer verdient de strop, dat is duidelijk. Maar daar heb ik het ook niet over.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:03 schreef milagro het volgende:
Deze meneer ramt er in drie maanden tijd 3 keer zomaar flink op los.
Oh wacht, niet zomaar natuurlijk, nee, binnen 3 maanden wordt hij zo getergd door willekeurige voorbijgangers, dat het begrijpelijk was dat hij klappen ging uitdelen.
Oh en iets begrijpelijk vinden, betekent natuurlijk niet dat je het goedkeurt, hè..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |