abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37344356
Twee jaar cel voor dood Floor Garst

Uitgegeven: 27 april 2006 13:53
Laatst gewijzigd: 27 april 2006 14:02

AMSTERDAM - Een 23-jarige man uit Apeldoorn is veroordeeld in verband met de dood van Floor Garst, uit Diepenveen. Voor zware mishandeling met de dood als gevolg en twee andere gevallen van mishandeling krijgt hij vier jaar celstraf waarvan twee jaar voorwaardelijk.

De man en twee vrienden van hem kregen vorig jaar tijdens de kerstnacht ruzie met Garst en zijn vriendin na een avondje stappen in Deventer. De man uit Apeldoorn sloeg Garst knock-out, waarna die op de grond viel.

Garst kwam niet meer bij bewustzijn en overleed nog in de kerstnacht aan de gevolgen van de klap en de val.
-------------------

Niet te geloven wat een lage straf voor moord en ook nog voor 2 andere gevallen van mishandeling. Daarbij komt ook nog eens dat de daders zich een paar weken later pas melden bij de politie.
pi_37344387
waar blijft de TBS eis? Daar heb ik over heen gelezen he? Ja toch? Die is er toch wel? Please say yes......
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37344418
Het is dan ook geen moord maar zware mishandeling met de dood tot gevolg.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:21:51 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37344421
Moord? Ik zie nergens moord staan.
pi_37344437
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:21 schreef gelly het volgende:
Inderdaad.
Maar dat neemt niet weg dat 2 jaar nog veels te laag is.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:22:49 #6
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_37344438
Tsja maar zijn bedoeling was niet om haar met voorbedachte rade dood te slaan neem ik aan. Waarschijnlijk is ze ongelukkig hard gevallen na die klap en daaraan overleden. Neemt natuurlijk niet weg dat ze die 2 gewoon met rust hadden moeten laten en dat het fout is wat ze deden. Maar in hoeverre kun je de schuld doortrekken.
Als jij mij voor de gein laat struikelen op straat en ik val daardoor onder een vrachtauto is het ook gene doodslag, maar wel jouw schuld.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  donderdag 27 april 2006 @ 14:23:15 #7
68638 Zwansen
pi_37344454
En was het gewoon niet 1 klap? Dat wordt zo vaak gedaan, dat die gast dan weer met zijn hoofd op een stoep moet vallen kan de dader ook niks aan doen. Ik keur het uiteraard niet goed, maar er worden dagelijks mensen in elk geslagen waar ook heen haan naar kraait.
pi_37344457
quote:
Inclusief twee eerdere mishandelingen... De eis was 4 jaar plus TBS omdat de veroordeelde zich niet kon handhaven in conflict situaties of zo iets.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37344487
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:21 schreef Zwansen het volgende:
Moord? Ik zie nergens moord staan.
Ok het is was dan ook geen 'moord' maar het was zeker een tikje met de dood tot gevolg. Maar dan nog is 2 jaar belachelijk weinig. De klappengever had beter moeten weten.
pi_37344494
quote:
Daarvoor zou ook meer dan 2 jaar uitgesproken mogen worden. Nu flikt hij het over 2 jaar (eerder 1 na aftrek voorarrest plus goed gedrag) gewoon doodleuk weer samen met zn matties.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37344517
Floor Garst was een oetlul.
pi_37344523
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:22 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Inderdaad.
Maar dat neemt niet weg dat 2 jaar nog veels te laag is.
Dat weet ik niet.. Als de intentie niet moord was is 2 jaar normaal. Als de jongen niet ongelukkig terecht was gekomen had ie nog geleefd waarschijnlijk. Dat maakt wel het verschil tussen 2 jaar of 10 jaar cel.
pi_37344554
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:25 schreef The_Langolier het volgende:
Floor Garst was een oetlul.
bron?
pi_37344560
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daarvoor zou ook meer dan 2 jaar uitgesproken mogen worden. Nu flikt hij het over 2 jaar (eerder 1 na aftrek voorarrest plus goed gedrag) gewoon doodleuk weer samen met zn matties.
Dat weet je toch niet ? 2 Jaar cel is ook niet niks. Bedenk eens wat jij de afgelopen 2 jaar hebt gedaan en probeer je dan eens in te beelden hoe je dat tussen 4 muren had moeten doen. Er wordt vaak te makkelijk gedacht over een cel straf.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:26:39 #15
68638 Zwansen
pi_37344563
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

1 klap.... Heb jij nooit iemand geslagen?
pi_37344583
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.. Als de intentie niet moord was is 2 jaar normaal. Als de jongen niet ongelukkig terecht was gekomen had ie nog geleefd waarschijnlijk. Dat maakt wel het verschil tussen 2 jaar of 10 jaar cel.
Als dit een eenmalig incident was misschien wel ja.
Maar uit het nieuws bericht maak ik op dat bij die veroordeling ook nog 2 keer mishandeling is meegenomen.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_37344620
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:27 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Als dit een eenmalig incident was misschien wel ja.
Maar uit het nieuws bericht maak ik op dat bij die veroordeling ook nog 2 keer mishandeling is meegenomen.
Dan nog vind ik 2 jaar cel en 2 jaar voorwaardelijk niet gek. Doet ie het nog een keer dan kan ie alsnog 2 jaar extra zitten.
pi_37344659
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Het schijnt alleen tegenwoordig niet meer uit te maken dat hij binnen drie maanden voor drie mishandelingen ( twee in apeldoorn, 1 in deventer met de dood tot gevolg) opgepakt is. Het schijnt tegenwoordig ook niet meer uit te maken of je een opvliegend karakter hebt, na twee jaar mag hij weer op straat lopen en verder mensen slopen...
burgerweeshuis
pi_37344671
3 mishandelingen in 3 maanden, waarvan 1 met dodelijke afloop.

tjonge jonge en dan géén tbs
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37344679
Ik vind het nog wat vroeg voor een borrel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')