Hoewel Blind het de laatste wedstrijden ineens veel beter doet (2 goede overwinningen op Feyenoord), betekent niet dat we moeten vergeten hoe de rest van de competitie is verlopen. Maarliefst 42 verliespunten mag gerust een schandaal genoemd worden. Het is ook niet voor niets het op één na slechtste seizoen van Ajax allertijden. Daar is Blind verantwoordelijk voor, ik zeg niet dat het alleen zijn schuld is, maar als hoofdcoach ben je toch verantwoordelijk.
Blind is zeer belangrijk voor Ajax geweest en kan het in de toekomst zeker ook nog zijn, maar hij mist als hoofdtrainer nu toch echt te veel ervaring en inzicht. Het is zowel voor hem als voor Ajax het beste als hij nu even een stapje terug doet.
Van ten Cate weet ik in ieder geval zeker dat hij ervaren is als hoofdcoach. Het succes van Barcelona is mede aan hem te danken. Ik heb er vertrouwen in dat hij Ajax nog meer als één team kan laten spelen.
Ten slotte zijn er maar 2 prijzen die écht tellen: het Landskampioenschap en de Champions League. Voor de eerstgenoemde prijs moet Ajax altijd gaan, wat betreft de CL, Ajax moet gewoon proberen zover mogelijk te komen in dat toernooi. Elk jaar is er weer een ploeg dat verrast in dat toernooi. Dit jaar was dat Villareal, maar ook FC Porto en Liverpool kwamen toch verrassend in de finale. Ajax moet dat ook weer vaker gaan doen en ik weet zeker dat we dat kunnen, alleen de laatse jaren zien we dat iets te weinig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.