Voor sommigen zijn schoenen het leven.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We hadden het toch over 'het leven', niet over een paar schoenen?!
Ik vind heel veel heel zinloos en toch zijn daar dagelijk heel veel mensen heel erg druk mee.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wie kan er wel tegen zinloosheid? Niemand, toch?
Wrom.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik voel me vreemd, deze avond.
Ja, omdat heel veel voor hun niet zinloos is.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind heel veel heel zinloos en toch zijn daar dagelijk heel veel mensen heel erg druk mee.
]quote:
Dat verandert niets aan mijn perceptie van wat zij doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, omdat heel veel voor hun niet zinloos is.
Het hoeft ook niet iets bewusts te zijn. Het kan ook heel goed onbewust zijn. En iedereen heeft dromen, en de een heeft meer en grotere wensen dan de ander. Maar uiteindelijk is geluk het hoogste doel in het leven. Want wat is de zin van het leven als je niet gelukkig kan zijn?quote:Op donderdag 27 april 2006 23:21 schreef Lienekien het volgende:
@DaMart. Ik waag dat nog wel te betwijfelen, dat we allemaal nastreven om gelukkig te worden. Ik denk dat dat een luxe is waar veel mensen helemaal niet aan toe komen.
Misschien is er wel helemaal geen 'zin van het leven'. Wat dacht je daarvan?quote:Op donderdag 27 april 2006 23:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet iets bewusts te zijn. Het kan ook heel goed onbewust zijn. En iedereen heeft dromen, en de een heeft meer en grotere wensen dan de ander. Maar uiteindelijk is geluk het hoogste doel in het leven. Want wat is de zin van het leven als je niet gelukkig kan zijn?
Nee, natuurlijk niet. Dat hoor je mij toch ook niet zeggen?quote:Op donderdag 27 april 2006 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan mijn perceptie van wat zij doen.
Ik zou dan de term 'gelukkig' niet meer gebruiken.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Misschien ben je wel het gelukkigst wanneer je die luxe om het geluk na te kunnen streven niet hebt.
Welke term zou je dan wél gebruiken?quote:Op donderdag 27 april 2006 23:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou dan de term 'gelukkig' niet meer gebruiken.
Je zei dat niemand echt tegen zinloosheid kan. Maar je moet dus wel met zinloosheid om kunnen gaan, want die zie je overal.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat hoor je mij toch ook niet zeggen?
Ik zou denken aan gemoedsrust. Een gevoel van dat je hier en nu kunt zijn, dat je voldoende bent, dat je niet hoeft te vrezen wat er op je pad zal komen want je zal het aankunnen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Welke term zou je dan wél gebruiken?
Die zie jij overal. Ik denk dat veel mensen de zinloosheid veel minder zien.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zei dat niemand echt tegen zinloosheid kan. Maar je moet dus wel met zinloosheid om kunnen gaan, want die zie je overal.
Dat lijkt me een heerlijk gevoel...quote:Op donderdag 27 april 2006 23:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou denken aan gemoedsrust. Een gevoel van dat je hier en nu kunt zijn, dat je voldoende bent, dat je niet hoeft te vrezen wat er op je pad zal komen want je zal het aankunnen.
Ja, dat noem ik geluk.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou denken aan gemoedsrust. Een gevoel van dat je hier en nu kunt zijn, dat je voldoende bent, dat je niet hoeft te vrezen wat er op je pad zal komen want je zal het aankunnen.
Dan zou het leven zinloos zijn...quote:Op donderdag 27 april 2006 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is er wel helemaal geen 'zin van het leven'. Wat dacht je daarvan?
Laat maar.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Die zie jij overal. Ik denk dat veel mensen de zinloosheid veel minder zien.
Dat maakt nog niet dat zij er beter tegen kunnen, mochten ze ermee geconfronteerd worden.
Onmogelijk, bijna.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wel moeilijk, in deze wereld.
Gewoon teruglachen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Gaat er iets mis als het leven jou probeert uit te lachen?
Ja, lieve schat. Maar wat ik ook al tegen Bupatih zei, je moet het doen met wat je hebt. En als je serieus van aard bent, dan verander je dat niet even.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Onmogelijk, bijna.
Ik denk wel dat het zou helpen als je het leven niet zo serieus zou nemen, Lienekien.
Je mag er zo nu en dan best om lachen, om het leven.
Het toelachen én uitlachen.
Oh, maar je hebt er nog een heel leven voor, hoor.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, lieve schat. Maar wat ik ook al tegen Bupatih zei, je moet het doen met wat je hebt. En als je serieus van aard bent, dan verander je dat niet even.
Ik ben wie ik ben, en wie me te serieus vindt: dikke vinger.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oh, maar je hebt er nog een heel leven voor, hoor.
Het heeft geen haast, of zo.
Een voorwaarde voor veranderen is ook wel dat je moet willen veranderen, denk ik.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oh, maar je hebt er nog een heel leven voor, hoor.
Het heeft geen haast, of zo.
Nou, dat vind ik al een aardig begin.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben wie ik ben, en wie me te serieus vindt: dikke vinger.
En moet kúnnen veranderen. Want soms moet je gewoon accepteren dat je bent zoals je bent.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een voorwaarde voor veranderen is ook wel dat je moet willen veranderen, denk ik.
Ik zeg nergens dat je moet veranderen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een voorwaarde voor veranderen is ook wel dat je moet willen veranderen, denk ik.
Ik word er heel opstandig van als mensen dat soort dingen tegen me zeggen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat je moet veranderen.
Ik zeg enkel dat je jezelf van meerdere kanten moet bekijken.
Daar ben ik het hartgrondig mee eens.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En moet kúnnen veranderen. Want soms moet je gewoon accepteren dat je bent zoals je bent.
Ja, ik lokte je ook uit je tent.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik word er heel opstandig van als mensen dat soort dingen tegen me zeggen.
Nu moest ik lachen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, ik lokte je ook uit je tent.
Over tenten gesproken... als ik nu op de camping was, dan kroop ik in de tent... maar aangezien ik thuis ben, houd ik het wel bij mijn eigen bed!quote:Op donderdag 27 april 2006 23:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, ik lokte je ook uit je tent.
Jij bent nog aardig kneedbaar.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daar ben ik het hartgrondig mee eens..
Doei doei.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Over tenten gesproken... als ik nu op de camping was, dan kroop ik in de tent... maar aangezien ik thuis ben, houd ik het wel bij mijn eigen bed!
Welterusten allemaal!
Wat bedoel je hiermeequote:
Ja, natuurlijk snap ik dat.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu moest ik lachen.
Je krijgt hier natuurlijk opzettelijk een beperkt beeld van mij geschetst, dat snap je toch wel, hè.
En op het meest onverwachte moment gebeurt er iets waardoor je verandert... iets wat je nooit voor mogelijk had gehouden!quote:Op donderdag 27 april 2006 23:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En moet kúnnen veranderen. Want soms moet je gewoon accepteren dat je bent zoals je bent.
Da's aardig van je.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk snap ik dat.
Ik kan ook heel goed met je lachen, hoor.
Je lijkt me prima gezelschap.
Ja, jij kan zeggen dat 't leven zinloos is en daarom glimlachen.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's aardig van je.
Ik kan ook heel goed relativeren, hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |