Ja, dan verdwijnt ie uit de inhoudsopgave. Gek he dat dat nummertje verdwijnt.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:57 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Probeer eens chapter*{Inleiding}.
Je moet helemaal niks. Je kunt toch ook zelf de tekst "Inleiding" tikken in een groot en dik font?quote:Op woensdag 20 december 2006 12:57 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dan krijg je "0.1 Inleiding" omdat je dan moet terugvallen op section. Nog lelijker.
Het idee is dat je structuur in je documenten aanbrengt. Zeg maar. Dan wordt de Inhoudsopgave automatisch bijgewerkt en hoef je niet zelf met \large enzo te klungelen.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks. Je kunt toch ook zelf de tekst "Inleiding" tikken in een groot en dik font?
1 2 | addcontentsline{toc}{chapter}{Whatever the chapter name is} |
Die combi had ik aan gedacht hoorquote:Op woensdag 20 december 2006 16:51 schreef thabit het volgende:
Okee, dus je wilt het ook in de inhoudsopgave. In dat geval bestaat er naast LaTeX iets anders handigs, namelijk Google. Daar vind je
[ code verwijderd ]
Maar dan dus met backslashes ervoor, die ik hier om een vage reden niet te zien krijg.
Nee, ja.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:39 schreef Bhai het volgende:
Maar, volgens mij is dit dus echt alleen bedoeld voor wiskundige stukken, of heb ik het mis
Ik heb er weleens een schaakverslagje in geschreven. Dat ging ook prima.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:39 schreef Bhai het volgende:
Ik heb het ook ooit voor een wiskunde verslag gebruikt. Het ziet er idd prachtig uit, en is helemaal niet ingewikkeld
Maar, volgens mij is dit dus echt alleen bedoeld voor wiskundige stukken, of heb ik het mis
Hmm dat zou ik ook wel willen... Helaas hebben ze de pc op het werk helemaal dichtgetimmerd en is het onmogelijk om software te installeren (zoals LaTeX)...quote:Op woensdag 20 december 2006 23:05 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik schrijf er ook notulen in. Als je het spelletje eenmaal kent, gaat het erg snel.
Dan zet je latex toch in je home directory.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:08 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Hmm dat zou ik ook wel willen... Helaas hebben ze de pc op het werk helemaal dichtgetimmerd en is het onmogelijk om software te installeren (zoals LaTeX)...
Dat is een lastige, aangezien je doordat het figuur in z'n eentje op een float-page komt, daar niets anders op hebt. De plek waar je thispagestyle{empty} doet, is waarschijnlijk op een niet-floatpage, die dan ook leeg wordt. Het figuur wordt namelijk niet per se ingevoegd op de plek waarop het in de source staat, maar het float naar een geschikte locatie.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb hier een figuur en die is nogal groot. LaTeX zet hem dan ook op een aparte pagina. De caption staat alleen nu door het pagina nummer heen. Er zijn nu 2 opties; ofwel de figuren wat kleiner maken, wat ik liever niet wil; ofwel het pagina nummer weghalen.
Alleen, door \thispagestyle{empty} te gebruiken buiten de figure environment, wordt het pagina nummer van de pagina ervoor weggehaald. Als ik dit in de figure gebruik, heefth et command geen effect.. Iemand een idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | \usepackage{fancyhdr} \lhead{} \chead{} \rhead{} \lfoot{} \cfoot{iffloatpage{}{\thepage}} \rfoot{} \renewcommand{\headrulewidth}{0pt} \renewcommand{\footrulewidth}{0pt} \pagestyle{fancy} |
1 |
1 2 3 | addtolength{oddsidemargin}{-1.5cm} addtolength{textwidth}{3cm} |
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik inderdaad fancy headers. Probleem met het herdefinieren is dat ie dan bij alle andere float pages ook geen pagina nummer neerzet.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je van fancyhdr gebruik maakt, dat moet eigenljk standaard bij je LaTeX-install zitten, kun je een aparte style te maken voor float-pages. Het staat in de manual, maar het idee is dat je als je je eigen style definieert je iffloatpage kunt gebruiken om afhankelijk of iets een float-page is of niet iets anders te doen. Zie hier een heel simpele style die alleen in het midden een paginanummer zet:
[ code verwijderd ]
Je was er alleen eentje bij iffloatpage vergetenquote:[edit]
Ik hoop dat alle backslashes er staan, aangezien de software niet zelf-escapet.
Kun je daar in de buurt niet gewoon je style herdefnieren? Of komen er direct een paar float-pagina's achter elkaar?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:43 schreef Visitor.Q het volgende:
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik inderdaad fancy headers. Probleem met het herdefinieren is dat ie dan bij alle andere float pages ook geen pagina nummer neerzet.
\raisebox zou moeten werken, b.v.:quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:06 schreef thabit het volgende:
Dat zou moeten inderdaad, maar LaTeX is ook maar een programma en kan dus niet helemaal altijd perfect aanvoelen hoe het voor een mens eruitziet, dus soms moet er iets een klein beetje aangepast worden.
1 2 3 4 | begin{document} $$ \sum_{k=1}^n \frac{1}{k} \sum_{k=1}^{\raisebox{2em}{n}} \frac{1}{k} $$ end{document} |
Het lijkt me lastig. Dingen die gesorteerd worden in LaTeX worden dat meestal met behulp van een extern programma -- zoals indices en referenties.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:23 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik wil in de description environment dat de hele zooi wordt gesorteerd op alfabet (de keywords dus), kan dat?
1 2 3 4 5 6 | \item[boo] blah blah \item[foo] blah blah foo foo foo bar |
1 2 3 4 | foreach (sort(<>)) { chomp; print; } |
1 |
1 2 3 | \input{lijst-sorted} \end{description} |
1 2 3 4 | \begin{description} \input{lijst-sorted} \end{description} |
1 2 | perl sortlijst.pl < lijst.tex > lijst-sorted.tex |
Er zijn ook kant-en-klare Makefiles beschikbaar @ LaTeX-Mk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
Of wat ook kan is een Makefile maken waarmee je hele LaTeX document wordt gecompileerd (inclusief sorteren van dat bestandje indien nodig).
Uiteindelijk tik je dan alleen
make document.pdf
om van document.tex een PDF te maken.
1 2 3 4 5 | |a|b| ----- |c d| ----- |
1 2 3 4 5 | |a|b| ----- | c | ----- |
1 2 3 4 5 6 7 8 | \begin{tabular}{|cc|} \hline \lc{a} & \lc{b} \\ \hline c & d \\ \hline \end{tabular} |
1 2 3 | \includegraphics[width=5cm]{plaatje} \end{figure} |
1 2 3 4 5 | \begin{figure}[t] \includegraphics[width=5cm]{plaatje} \end{figure} \end{flushright} |
Thxquote:Op zondag 25 november 2007 13:09 schreef the_disheaver het volgende:
2de voorbeeld: flushright en figure omdraaien (eerst figure, dan flush)
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 29 november 2007 17:32 schreef thabit het volgende:
Als je naar een hoofdstuk of sectie met nummer wilt verwijzen, dan moet dat met een hoofdletter, dus Chapter 5 ipv chapter 5 en Section 3.2.3 ipv section 3.2.3 (maar wel "this section" en "the next section").
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |