Op Borneo is het vervoer zeker anders dan op de Peninsula, het is allemaal wat meer basic, de bussen zijn wat minder luxe, etc. Volgens mij was het vrij lastig om via bus van Sarawak naar Sabah te gaan, maar vluchten zijn daar behoorlijk goedkoop. MAS heeft meestal speciale aanbiedingen of kijk eens bij airasia.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Masanga het volgende:
Even een schopje.
Ik ben aan het kijken een reis door Singapore en Malaysia(beide delen) te doen in september 2007. Mogelijks met een vriendin, mar de kans bestaat zeker ook dat ik op mijn eentje reis. Ik heb, als ik zo wat op het inet kijk, het gevoel dat daar best veel backpackers zitten. Kan iemand dat bevestigen? Hangt daar een wat sociale sfeer (zeker als ik op mijn eentje zou reizen)?
Op Borneo, kan je daar even vlot reizen als in het andere deel? (bussen enzo) Gaat het bezoek van Bruneï gepaard met "ambetante" zaken? (Ik denk maar aan ambetante controles, veel duurder in Brunei, weinig budgetmogelijkheden,..)
Heeft iemand ervaring met de youth hostels en de budgethotels in die regio (vb op vlak van hygiëne)? Hoe vallen die mee? Hoe is de veiligheid (in het algemeen) in die regio?
Het is zeker niet de bedoeling supergierig te gaan wezen daar, maar een resort ofzo spreekt me absoluut niet aan..
Voor Maleisie krijg je aan de grens een entry-visum, hier hoef je niks voor te regelen. Voor landen als Laos en Vietnam dien je wel een visum vooraf te regelen (voor Laos kun je het wel aan de grens doen, maar dan betaal je ook meteen meer).quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:36 schreef LS-Drop het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in Maleisie en omringende landen als Laos en Vietnam met visums? Ik begreep dat je na een x aantal maanden ergens de grens over een weer moet?
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:39 schreef Emmanuell het volgende:
Indonesie is mooier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |