Zoals bijvoorbeeld bij de Gretsch van Malcolm Young.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Oh dat ding. Ik had t niet eens gezien, ik dacht dat het gewoon een pickup was. Misschien willden ze dat wel bereiken? Als je de pickup daar weglaat is het erg lelijk, dus hebben ze er een decoratief plaatje op geschroeft ofzo.
Niets mis met Jimi als gitarist, maar hem als de enige grondlegger zien is gewoon aantoonbaar incorrect. Ik verwijs naar een Link Wray met distortion(1958), of een Jeff Beck met gecontroleerde feedbackeffecten (1962). Ook Jimi stond op de schouders van degenen die voor hem kwamen.quote:
daar is gewoon het element uitgeschroeftquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld bij de Gretsch van Malcolm Young.
[afbeelding]
Ja, en Hammet vond dat lelijk, dus ik denk, ik zoek het grootste plaatje van het beroemdste voorbeeld voor hem opquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
daar is gewoon het element uitgeschroeft
Ja, maar iedereen baseert zijn muziek wel ergens op, dus zo kan je door blijven gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niets mis met Jimi als gitarist, maar hem als de enige grondlegger zien is gewoon aantoonbaar incorrect. Ik verwijs naar een Link Wray met distortion(1958), of een Jeff Beck met gecontroleerde feedbackeffecten (1962). Ook Jimi stond op de schouders van degenen die voor hem kwamen.
hij is niet de enigste die dat lelijk vindquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, en Hammet vond dat lelijk, dus ik denk, ik zoek het grootste plaatje van het beroemdste voorbeeld voor hem op.
Dat je door kan blijven gaan is het hele idee natuurlijk. Ik ben alleen niet bijzonder enthousiast over de "In den beginnen schiep de Here Jimi, en hij zag dat het goed was" instelling (en vul voor Jimi daar rustig elke andere gitarist in).quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:28 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen baseert zijn muziek wel ergens op, dus zo kan je door blijven gaan natuurlijk.
Inderdaad, maar toch zullen veel mensen Jimi als voorbeeld hebben voor die muziek, met de gillende feedback, en de hoop herrie van het amerikaanse volkslied bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat je door kan blijven gaan is het hele idee natuurlijk. Ik ben alleen niet bijzonder enthousiast over de "In den beginnen schiep de Here Jimi, en hij zag dat het goed was" instelling (en vul voor Jimi daar rustig elke andere gitarist in).
Tering! Ik had een heel mooi spiritueel album verwacht. Met zielstrelend mooie gitaarpartijen. Maare... neequote:Op vrijdag 28 april 2006 07:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oef, die is slecht, niet normaal!!!![]()
Die is wel gaafquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:29 schreef Neidropje het volgende:
stoer spul voor thuis;) :
http://www.overkilldesign.com/fender_landing.php
[afbeelding]
Je bedoelt toen hij Roger Mayer overhaalde om effecten voor hem te gaan maken ipv. voor oa. Jimmy Page en Jeff Beck?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
Was de eerste die effecten gebruikte.
Ik ben heus een grote Jimi-fan, maar dit is echt onzin, hoor.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
Jimi was de eerste die het psych rock bekendheid maakte. Was de eerste die effecten gebruikte. Was de eerste die zich niet aan accoorden schema's hield als I-IV-V.
Luister is verder dan de bekende hits van Jimi.
Tegen wie heb je het?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:13 schreef Devlinsect het volgende:
Luister is verder dan de bekende hits van Jimi.
Iedereen die de illusie heeft dat Jimi niet hoogspersoonlijk met zijn tanden de eerste gitaar uit een boomstam gebeten heeft natuurlijkquote:
quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die de illusie heeft dat Jimi niet hoogspersoonlijk met zijn tanden de eerste gitaar uit een boomstam gebeten heeft natuurlijk.
[..]
Iedereen die de illusie heeft dat Jimi niet hoogspersoonlijk met zijn tanden de eerste gitaar uit een boomstam gebeten heeft natuurlijk.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |