Liever met een geflatteerd hoge score eigenlijkquote:Op woensdag 26 april 2006 12:18 schreef Rhapsody het volgende:
Dit zijn wel spannende wedstrijden, die playoffs (voor voorronde CL dan).
Hopelijk wint Ajax vanavond, als het even kan met goed voetbal.

Hoge score met goed voetbal dan? (voor Ajax dus)quote:Op woensdag 26 april 2006 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Liever met een geflatteerd hoge score eigenlijk.

Gronigen heeft een betere trainer en meer vechtlust.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Over twee wedstrijden gaat Ajax het wel redden, de vorm is uitstekend en er is meer kwaliteit aanwezig.

Das uiteraard het beste. Maar zo goed speelt Ajax nou ook weer niet de laatste week, en dan maar flink hoog uithalen om de uitwedstrijd een formaliteit te maken.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:21 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Hoge score met goed voetbal dan? (voor Ajax dus)

Op Leidseplein heb je de sportsbar ofzo? Die is wel leuk. Daar heb ik toen Ajax-Brondby gekeken. Toen Ajax in de laatste minuten nog verloor.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:22 schreef savelkoul het volgende:
Weet iemand een leuke sportkroeg waar ik vanavond Ajax-Groningen kan kijken? In de buurt van Rembrandtplein als het kan (in Amsterdam dus...)

das vooral een goed uitgeruste tent, veel schermen enzo, ik vind er verder geen fuck aan../quote:Op woensdag 26 april 2006 12:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op Leidseplein heb je de sportsbar ofzo? Die is wel leuk. Daar heb ik toen Ajax-Brondby gekeken. Toen Ajax in de laatste minuten nog verloor.

Ik ga hem checken. Ben er volgens mij wel eens geweest. Veel schermen inderdaad.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op Leidseplein heb je de sportsbar ofzo? Die is wel leuk. Daar heb ik toen Ajax-Brondby gekeken. Toen Ajax in de laatste minuten nog verloor.

Welke?quote:Op woensdag 26 april 2006 12:52 schreef Jasza het volgende:
Vanavond lekker swingen als de artiest optreed

Langs de Lijn!quote:Op woensdag 26 april 2006 13:45 schreef Saekerhett het volgende:
Kutzooi, vanavond Ajax - Groningen en Barcelona - Milan. Ik ga gewoon Barca kijken denk ik, maar flits elke 2 minuten wel ff naar Teletekst...

Dan moet ik het geluid van de televisie zachter doen, dat wil ik nie, ik kijk gewoon na die tijd welquote:

Sportcafé Sky Sportsquote:Op woensdag 26 april 2006 12:22 schreef savelkoul het volgende:
Weet iemand een leuke sportkroeg waar ik vanavond Ajax-Groningen kan kijken? In de buurt van Rembrandtplein als het kan (in Amsterdam dus...)

Miet.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:45 schreef Saekerhett het volgende:
Kutzooi, vanavond Ajax - Groningen en Barcelona - Milan. Ik ga gewoon Barca kijken denk ik, maar flits elke 2 minuten wel ff naar Teletekst...

Dat zit er wel in, maar vrijwel elke kroeg zal het uitzenden...quote:

in de 'horecapunten' staat af en toe iets heel anders op. Soms een andere voetbalwedstrijd, ook wel eens F1 gezienquote:Op woensdag 26 april 2006 14:19 schreef HeatWave het volgende:
Milan barca zullen ze wel niet uitzenden in het stadion denk ik.

quote:Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef clauwheee het volgende:
Als je 'eigen' club moeten spelen ga je toch zelfs al niet overwegen om naar een andere wedstrijd te kijken

Lang de Lijnquote:Op woensdag 26 april 2006 15:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
idd, vanaf seconde 1 op langs de lijn
Grunn die Ajakkie verpieterd
![]()

Ik heb het over Grunn of Groningen hoor...quote:

Ik moet zo weer heenquote:

quote:Op woensdag 26 april 2006 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb het over Grunn of Groningen hoor...

Kheb ook nog andere shit te doen vnaafquote:Op woensdag 26 april 2006 15:34 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Lang de Lijn
Kroeg
Dat verpieteren zal wel meevallen denk ik..maar ze gaan vast hun best doen.
De trein gaat zo weg. Zonder ons

Heatwave bedoel je?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
Iedereen heeft het gewoon over Grunn of Groningen. Huilie dus

Dat zijn ook kleuters, al blijf ik "lampjes' nog altijd wat leuker vinden klinken dan "pisvee", "feyenooit" of "ajakkus".quote:Op woensdag 26 april 2006 16:06 schreef Prosac het volgende:
terwijl ze bij Ajax ook niet vies zijn van 010, Kakkerlakken, domme boeren, lampjes, pisvee of wat dan ook maar..

Een aantal niet nee. Maar niet iedereen doet dat hoor.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:06 schreef Prosac het volgende:
ik niet..
Ik doel er meer op dat er direct van kleuterschool e.d. gerept wordt zodra er Ajakkes en Ajakkie of wat dan ook gezegd wordt..
terwijl ze bij Ajax ook niet vies zijn van 010, Kakkerlakken, domme boeren, lampjes, pisvee of wat dan ook maar..

Lampjes vind ik nog wel gaan, dat is net zoals joden nog een verwijzing ergens naar (of boeren, alhoewel dat ook een beetje vreemd klinkt voor een stad met meer dan 100k inwoners).quote:Op woensdag 26 april 2006 16:29 schreef Prosac het volgende:
Kakkerlakken en Lampjes vind ik sowieso een benaming waar de 'gemaaktheid' vanaf druipt.. Alsof de 'joden' (of wie dan ook) vonden dat er een benaming voor de andere partij nodig was omdat ze zelf ook een scheldnaam hebben

quote:Jans: "Geen spektakel, puur resultaat"
Na de sensationale zege op AZ moet FC Groningen vanavond op bezoek in Amsterdam. De ploeg van trainer Ron Jans vecht met Ajax om één ticket in de voorronde van de Champions League en de Groningers zijn niet van plan om zich zomaar gewonnen te geven. "Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus de Groningse oefenmeester.
Jans verwacht vanavond in de ArenA in ieder geval geen spetterende wedstrijd. "De spelers zullen fit aan de wedstrijd beginnen, maar de tank is niet meer helemaal vol. Ook voor Ajax zal dat gelden, dus ik verwacht niet een al te spectaculaire wedstrijd. Het gaat ons dan ook puur om het resultaat", zegt de trainer van de Groningers op de website van zijn club.
De wedstrijd in Alkmaar, waar FC Groningen uiteindelijk nipt met 2-1 verloor, is voor Jans een belangrijk ijkpunt. "In Alkmaar hebben we de tweede helft dat resultaat geboekt. De vermoeidheid zorgde er niet voor dat we verdedigend in de problemen kwamen, maar wel dat de aansluiting en de tegenstoot van onze kant niet meer goed verliepen. We zullen in Amsterdam zuinig met onze energie moeten omgaan. Ik was tevreden over de eerste helft bij AZ-uit, maar zo kunnen we tegen Ajax niet de hele wedstrijd spelen."
Het belangrijke verschil met de tweestrijd tegen AZ, is dat Groningen ditmaal eerst uit speelt. "Het is voor onze ervaring goed dat we nu een keer met een thuis- en een uit-wedstrijd beginnen aan een dubbele ontmoeting. We weten nu hoe het is de tweede wedstrijd op vreemde bodem te spelen en volgende week zullen we thuis de twee wedstrijd met Ajax ingaan. We zullen een goede uitslag proberen neer te zetten. Een overwinning of gelijkspel zou geweldig zijn, maar ook een kleine nederlaag waarbij we zelf scoren biedt perspectieven voor volgende week", aldus Jans.
Lampjes vind ik ook nog wel geinig.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:19 schreef twi het volgende:
[..]
Dat zijn ook kleuters, al blijf ik "lampjes' nog altijd wat leuker vinden klinken dan "pisvee", "feyenooit" of "ajakkus".

En daarom maar 1 goal tegen?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:04 schreef twi het volgende:
Kijk, als Ajacieden dit soort dingen gaan zeggen, in zo'n rampseizoen, wordt het al best wel tricky. Maar ik verwacht vanavond toch wel dat Groningen - zeker in de 2e helft - vrij vroeg erdoor heen zal gaan zitten, waar Ajax het met een veel grotere selectie (die bovendien veel minder regelmatig hebben gespeeld) het toch voor elkaar moet krijgen om dit uit te buiten. Ik verwacht toch wel een redelijk ruime overwinning van minstens 2 goals verschil. Gok op 4-1, omdat het achterin toch wel erg jong en redelijk onervaren is, bij Ajax.

Niet te optimistisch ehquote:

Vraag me af waar je dat op baseert eigenlijk. Ik baseer mijn argument op de onervarenheid, de zes wedstrijden in zeer korte tijd wat Groningen nog nooit heeft meegemaakt en bijkomend het spel wat Groningen doorgaans uit laat zien.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht vanavond toch wel dat Ajax - zeker in de 2e helft - vrij vroeg erdoor heen zal gaan zitten, waar Groningen het met een veel beter gedreven selectie het toch voor elkaar moet krijgen om dit uit te buiten. Ik verwacht toch wel een redelijk ruime overwinning van minstens 2 goals verschil. Gok op 1-4, omdat het achterin toch wel erg jong en redelijk onervaren is bij Ajax.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |