quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:28 schreef gronk het volgende:Ik vind 't trouwens wel tekenend dat je al na een half jaar samenwonen uitelkaargaat.
We woonden op het moment van verhuizen al 4 jaar samen. Helaas heeft de verhuizing teveel druk met zich meegebracht. In combinatie met zijn opleiding zijn we in het half jaar ervoor en het halfjaar na de verhuizing teveel uit elkaar gegroeit. De aankoop van de woning was een weloverwogen beslissing die genomen is op het vertrouwen dat we samen oud zouden worden. Evengoed is het niet relevant hier.
Sinds gisteren zijn mijn lieftallige ex en ik weer on speaking terms. Dat heeft zeker geholpen. Vanmorgen heb ik geverifieert of we aangemeld waren bij NHG. Dit bleek wel het geval te zijn. Vervolgens zijn mijn adviseur (lekkere gladde jongen die uiteindelijk alleen het woord gevoert heeft zoals ik dat ook zou doen, maar goed, schijnbaar heeft zijn aanwezigheid indruk gemaakt) en ik op goed geluk naar de Rabo gegaan. Daar hebben we aardig wat opschudding veroorzaakt (onze hypotheekadviseur moest halsoverkop terugkomen van vakantie en noem maar op). De manager van de afdeling 'Huis en Hypotheek' kwam bij ons zitten en heeft het volgende met ons afgesproken:
-De Rabobank geeft bij de notaris aan dat ze akkoord gaan met de restantschuld (duur gezegt word er dus royement verleend op de hypotheek). De notaris heeft hier dus verder niets meer mee te maken.
-We hadden al bijna 4000 euro bij elkaar gespaart vanwege de spaarhypotheek. Dat word er vanaf getrokken
-Om toegang te krijgen tot die 4000 euro hebben we een overeenkomst ondertekent waardoor het versnelt vrijkomt.
-Uiteindelijke restantschuld: 21.000
We hebben wel moeten dreigen Rabo aansprakelijk te stellen. Ze hebben hun excuses aangeboden en uitgelegt dat dit komt omdat het een vrij uitzonderlijke situatie is waarmee niemand binnen deze vestiging van Rabo ervaring mee had. Als de verkoop niet doorgegaan was, had ons dit 19.000 euro gekost. Zijn dure geintjes.
Ik ben ook zeer blij dat het huis nu nog verkocht is, anders hadden we er veel minder voor gekregen in verband met de rentestijging. En eerstehands informatie: Rabo wil niet weer de eerste zijn die een rentestijging aankondigt maar het zit er dus zeker weer aan te komen.
En of NHG kwijt gaat schelden: het zou binnen 3 maanden bekend moeten worden dus jullie horen nog van me. We hebben ons in ieder geval aan alle regels gehouden en we komen er dus wel voor in aanmerking. Bovendien ga ik in september fulltime naar school, dus ik kom zeker in aanmerking als ik alleen studiefinanciering heb. Alleen dit topic ging dus over of het normaal is dat een restantschuld door mij gefinanciert zou moeten worden. Maar interessante materie is het zeker. Het is tot 5 keer gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk kwijtgescholden zou worden dus ik hou jullie op de hoogte.
[ Bericht 2% gewijzigd door Whoopsydaisy op 26-04-2006 15:13:50 ]