Wacht even:verkeerd gelezen...quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:59 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Als je NHG hebt, staan ze hoe dan ook garant. Gedwongen of niet. Kwijtschelden komt voor bij gedwongen verkoop.
Ze hebben tot 4 keer toe gezegd (zelf, via de bank) dat uit elkaar gaan reden is tot gedwongen verkoop. En kwijtschelden gebeurt wel degelijk want ze hebben dat dus 4 keer gezegt dat ze het hoogstwaarschijnlijk kwijt gaan schelden maar dat geloof ik dus niet.
Is het niet raar dat ik nu een lening af moet sluiten om die restantschuld op te hoesten voor de overdracht geweest is?
Niet om het een of ander, maar wat ik postte komt direct bij NHG vandaan....quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:20 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ervaringsdeskundigen graag en niet mensen die er wat van denken te weten.
Dit bedoel ik dus. Dit komt van de website van NHG.quote:Het kan zijn dat u in zo'n geval uw woning moet verkopen en dat de opbrengst van uw woning lager is dan het bedrag dat u nog moet terugbetalen. Er ontstaat dan een restantschuld. Het Waarborgfonds betaalt deze restantschuld aan de geldverstrekker. Wanneer u geen schuld heeft aan de gedwongen verkoop, bijvoorbeeld als uw inkomen daalt door werkloosheid of arbeidsongeschiktheid of als een van beide inkomens wegvalt door bijvoorbeeld scheiding, kan het Waarborgfonds u dit bedrag kwijtschelden en hoeft u dit bedrag dus niet meer terug te betalen. Voorwaarde hiervoor is dat u heeft meegeholpen de restantschuld zoveel mogelijk te beperken. Dit houdt bijvoorbeeld in dat als u betalingsachterstanden heeft, u contact opneemt met de bank om te bekijken hoe u deze achterstand kunt inlopen.
Veel mensen die tussen 2003 en nu gekocht hebben, en -noodgedwongen- moeten verkopen houden momenteel een restschuld over. Ik maak dat dagelijks mee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:18 schreef SHE het volgende:
Waarom is het huis eigenlijk te goedkoop verkocht?
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:27 schreef Bram_Duikelaar het volgende:
Wanneer de rente met een procentpunt stijgt, dalen de huizenprijzen met een geschatte 10%!
Nee. Maar de (hypotheek) rente is ook niet met een procent gestegen.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Dus de huizenprijzen zijn de afgelopen twee maanden met 10% gedaald![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |