abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43195248
Ze heeft hele grote ahum ogen
pi_44050342
Volgende week (7-10 dec) begint de Mosconi Cup (in Rotterdam), mensen hier die gaan kijken?
pi_44050717
Misschien dat ik zaterdag of zondag ga
pi_44051179
Uit Vlissingen gaan we op de zondag kijken .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_44051915
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:06 schreef Naggelwauz het volgende:
Volgende week (7-10 dec) begint de Mosconi Cup (in Rotterdam), mensen hier die gaan kijken?
Waar in Rotterdam?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_44060699
Jammer trouwens he Faxie, dat dubbel knock out .
In Southern Sun
pi_44072564
Um hoezo? ... :S
pi_44075782
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 02:37 schreef Faxie het volgende:
Um hoezo? ... :S
B-ranking vorige week... Van de uiteindelijke winnaar winnen .
In Southern Sun
pi_44087229
Ja ik won van hem in de eerste ronde... en uiteindelijk verlies ik 2 keer voor plaatsing van de uiteindelijk 2 gedeelde nummers 3, en die eerste heeft uiteindelijk gewonnen

Dat soort shit overkomt me nou altijd
pi_44087297
volgens mij heb ik jou nog zien poolen bij de distel, was op di of do avond.
je speelt in iedergeval best goed
Nothing to see here, carry on
pi_44182642
Ja ik weet niet wie jij nou precies bent Word anders eens lid ofzo
pi_44183103
Ik heb een aantal vragen over die mosconi cup

zijn er nog kaarten verkrijgbaar? hoorde dat het uitverkocht was?
Kanje ook kaarten aan de duer kopen?
Ik heb kaarten voor zondag avond, maar is het 100% zkr dat er die dag gespeeld wordt, ook al staat 1 team al ver achter?

ja lid worden heb ik geen tijd voor:9
pi_44200957
pi_44220378
Zooo eindelijk mijn eerste competitiewedstrijd gewonnen . Wekenlang verloren van gasten die echt slechter waren dan ik, win ik gisteren van een gozer die beter is .
In Southern Sun
pi_45842548
Dit topic maar weer eens omhoog smijten

Maandag voor het eerst mee gedaan met een huis toernooi van Thurston Rotterdam, best leuk, heel de avond poolen voor 8euro
Ga ik zeker vaker doen, niveau is ook niet ernstig hoog ofso vergeleken met eindhoven en omstreken

Hoe zit dat met die toernooien in de Distel, faxie jij weet dat wel
moet je per se lid zijn of wat? en waarom is er maar 1x in de 10eeuwen een toernooi daar?
pi_45843339
En trouwens ik zie je regelmatig daar, maar jij speelt altijd op die clubavonden dus dan ga ik je niet vragen voor een potje pool

Volgens mij loopt er maar 1 chinees rond, dus kan niet missen
pi_45843727
18 Februari is er weer een Distelcup, 9 ball Je hoeft er geen lid oid voor te zijn, de Distelcup staat los van de vereniging. Iedereen mag gewoon meedoen, zelfs als je nog nooit gepoolt heb Waarom het zo weinig is... tja ik denk dat de zaalhouder geen weektoernooi wilt. Hij gunt de vereniging al best veel eigenlijk, dus ik neem 'm niks kwalijk. Misschien nog ooit, we zien wel

Ik stuur wel een PM'etje met het nummer van Marleen, zij doet de wedstrijdleiding, dus je kan bij haar inschrijven als je wilt

En ik zie daar wel vaker Chinezen, dus ik vraag me altijd af of jij het bent of niet

Heb je trouwens bij de Orion gewerkt misschien? Want ik zie weleens een oud collega Chinees
pi_45843804
Trouwens, afgelopen zondag doorgekomen in de 3e bekerronde We gaan best lekker met het team
pi_45843928
18 feb is op zondag, dan moet ik altijd werken, vet kut. Hoe duur is het inschrijven voor dat toernooi en hoeveel spelers ongeveer?

maand terug lag je gsm nog op tafel en die maat van mij dacht dat het zijn foon was, maar het was die van jou want ik zag die faxapparaat. We namen net jou tafel over denk ik
pi_45844208
Was dat tafel 18 toevallig? Ik had m'n spulletjes daar nog liggen idd

Inschrijving is 10 euro, en meestal halen we de 64 man wel (max) De laatste paar keren is het wel wat minder geweest, maar zeker meer dan 40 man hoor
pi_45859541
volgende x potje spelen ...
pi_45859973
's Prima joh
pi_46152468
Trouwens 3e geworden op laatste B-ranking... is weer goed voor m'n plekkie

Rijst, was jij trouwens donderdag aan het spelen op tafel 14? ...
pi_46172230
ja dat was ik, jij speelde tegen memmet volgens mij
ik wil jullie niet ineens onderbreken weetje, en dan een potje spelen waar ik toch weggespeeld wordt
pi_46180611
Ah oke Ik speelde inderdaad tegen Mehmet....zat flink te krukken lol
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:37:51 #228
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46272321
Zijn er hier ook nog poolers die ervaring hebben met Longonikeuen? Ik hoor er goede verhalen over, maar zijn ze echt zo goed? Of zijn merken als Adam, Buffalo, Cue-tec even goed?
pi_46274380
geen idee, de meeste mensen die ik ken spelen met Buffalo of predator
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:51:06 #230
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46276157
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:18 schreef RijstNatie het volgende:
geen idee, de meeste mensen die ik ken spelen met Buffalo of predator
De keuen van Predator zijn beetje boven mijn budget. Maar een Italiaanse merk waar Dick Jasper en Niels Feijen ook mee speelt, klinkt volgens mij niet verkeerd. Denk dat ik binnenkort maar eens een paar Longonikeuen ga uitproberen. Hoe bevalt Buffalo-keuen?
pi_46285761
Heb zelf een Longoni-shaft, prima te doen. Hoor zelden slechte verhalen over Longoni trouwens...
In Southern Sun
pi_46285967
Longoni is goed spul, volgens mij is de slechtste Longoni keu nog steeds een goedde keu

Heb zelf de deze, de LV2-A:

Predator hoeft trouwens niet perse duur te zijn. De goedkope lijn van Longoni is wel wat voordeliger denk ik, maar dat zijn keus met 0,0 opsmuk...

Maar vergeet niet: De keu is zo goed als de speler die er mee speelt! Kies gewoon een keu die je mooi vindt, en lekker aan vind voelen.
  woensdag 14 februari 2007 @ 18:51:23 #233
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46303096
Hmmm, de LV-2A, die is best prijzig. Dat is dus ver boven mijn budget. Vind het beetje zonder om zoveel geld daaraan te besteden.

Speel zelf al zo'n 10 jaar met die 'nicotine ruikende' keuen, dus het kan alleen maar beter. Maar ben dus aan het kijken naar een Longoni Texas of Hurricane, vind ze alleen niet zo heel mooi. Een Maxton Fury/Rage of een Buffalo Premium vind ik persoonlijk wat mooier. Het moet in iedergeval een duurzame keu zijn.

Kent toevallig ook iemand de Artemiskeuen? Zijn ze beetje evenwichtig en duurzaam?
pi_46314562
Maxton en Buffalo is niks mis mee. Volgens mij is Artemins ook goed spul, maar meer een biljartmerk dan een poolmerk. Niet dat dat verders uitmaakt trouwens...

Maar zoals ik al zei, speel er gewoon even mee. In een fatsoenlijke winkel mag je de keu's altijd wel even testen hoor.
pi_46314704
Ik heb de maxton fury no.5 schitterende keu voor een hele goeie prijs! rond de 80euro

woensdag 14 februari 2007 @ 23:18:30 #236
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46316307
Ik ben ook van plan om deze week langs een zaakje te gaan om wat keuen uit te proberen, of ik die dag ook één meeneem is nog maar de vraag. Denk dat ik ook nog een handschoentje bij neem, als ik het koop. Zit er standaard ook een tasje bij de keu? Of moet je dat er nog bij kopen.

Die Maxton voor rond de 80 euro is wel een goede koop. Heb je die bij een reguliere winkel gekocht waar ze die normaal ook voor dat bedrag verkopen? Want dan heb ik misschien ook wel interesse.
pi_46317169
Tasje zit er standaard niet bij. Tja m'n Longoni zat in een soort van juten tasje, maar da's maar niks hoor.

Simpel kunststof tasje kost je 20 euro ofzo.
pi_46329025
je moet geen tasje erbij kopen, bij een aankoop van een keu moet je er eigenlijk 1 gratis erbij krijgen.
Ik heb die maxton bij loontjes in middelburg gekocht.

mijn 1e keu was er 1 van 50euro ofso en zelfs daar kreeg ik er een koffer twv 15euro bij..
pi_46348164
Niks moet....maar je kan het altijd vragen
  zondag 18 februari 2007 @ 19:17:58 #240
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46434929
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:19 schreef RijstNatie het volgende:
je moet geen tasje erbij kopen, bij een aankoop van een keu moet je er eigenlijk 1 gratis erbij krijgen.
Ik heb die maxton bij loontjes in middelburg gekocht.

mijn 1e keu was er 1 van 50euro ofso en zelfs daar kreeg ik er een koffer twv 15euro bij..
Tja middelburg is niet bepaald om de hoek. Maar ik probeer in ieder geval een koffer of een handschoentje erbij te krijgen.
pi_46435375
Waar woon je dan? Misschien weten we wel een goede winkel in de buurt
  zondag 18 februari 2007 @ 19:55:24 #242
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46435973
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:33 schreef Faxie het volgende:
Waar woon je dan? Misschien weten we wel een goede winkel in de buurt
Ik zit regelmatig in Friesland, Groningen, Zuid-Holland en Utrecht.

Ik heb trouwens nog een vraagje. Er zijn break-keuen en gewone keuen. Als je hard breakt kan je natuurlijk beter een break keu (als tweede keu) hebben, omdat je anders een gewone keu breekt. Maar hoe zit het andersom? Is een break-keu ook geschikt om gewoon de spelen? Of zit een break-keu zo in elkaar dat je dat beter niet kunt doen.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:02:41 #243
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46436221
Laat die laatste vraag maar, ik zie al dat een break-keu niet bepaald geschikt is voor het normaal spelen.
pi_46437478
met een break keu kan je niet normaal spelen, maar met een normale keu kan je wel goed breaken vind ik

ik gebruik zelf ook die fury no5 om te breaken, gaat gewoon goed... zelf vind ik een break keu een beetje geld verspilling omdat goed breaken niet aan de kracht van de stoot zit maar in de nauwkeurigheid van de break.. ofnie dan jongens?
pi_46438072
Het maakt geen donder uit of je met een breakkeu gewoon speelt of andersom. 't Is en blijft een stuk hout uiteindelijk.

Breakkeu's zijn vaak wat robuuster uitgevoerd, maar in de praktijk maakt dat ook geen drol uit, want een gewone keu is ook al robuust.

Idee erachter is meer om je pomerans niet zo te vernaggelen door 'm elke keer rake klappen te geven. Daar wordt ie plat van. Daarom een aparte keu daarvoor.

En je hebt ook niet perse een extreem harde pom, of een fenolieten/baukelieten (antiek dat wel) pom nodig om hard te breaken... is 90% techniek. Hier in de zuidwesthoek speelt een kerel die met een gewone keu breakt, en hij lanceert de cuebal tegen het plafond als ie wilt. Heeft al meerdere lampen laten sneuvelen. En dat zonder harde pom.

Breaken hoeft niet perse hard nee, maar het ligt ook maar net aan de tafel/ballen/laken etc. Op een tafel waar je een rack niet fatsoenlijk strak krijgt is hard breaken meestal de beste oplossing om toch nog een fatsoenlijke spreiding te krijgen... soms ook weer totaal niet, dan blijft er een klontje liggen. Soms is zacht breaken dan weer de oplossing. Ligt er gewoon maar net aan. Belangrijk is dat je je er op aan kan passen.

In Zuid Holland, in Nootdorp, zit F&M cue's. Erg goede zaak. Misschien dat je daar eens langs kan gaan.

pi_46438422
En ik heb het denk ik al eerder gezegd, maar laat je niet van de wijs brengen door materiaalgekte....dat heerst nogal in pool-land. 'Sluiting is van platina, voor betere feedback' 'Pom heeft 20 lagen voor extra grip op de bal' 'Echte slangenleren grip voor betere houvast' 'Gemaakt van waaibomenhout voor minder deflectie'...

Van al die zaken ga je nog steeds niet spontaan beter spelen. Ja die zaken helpen wel, maar marginaal, en wat mij betreft compleet verwaarloosbaar.

Speel met een paar keu's en pak degene die je het lekkerste vindt aanvoelen.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:01:09 #247
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46438587
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef Faxie het volgende:
Het maakt geen donder uit of je met een breakkeu gewoon speelt of andersom. 't Is en blijft een stuk hout uiteindelijk.

Breakkeu's zijn vaak wat robuuster uitgevoerd, maar in de praktijk maakt dat ook geen drol uit, want een gewone keu is ook al robuust.

Idee erachter is meer om je pomerans niet zo te vernaggelen door 'm elke keer rake klappen te geven. Daar wordt ie plat van. Daarom een aparte keu daarvoor.

En je hebt ook niet perse een extreem harde pom, of een fenolieten/baukelieten (antiek dat wel) pom nodig om hard te breaken... is 90% techniek. Hier in de zuidwesthoek speelt een kerel die met een gewone keu breakt, en hij lanceert de cuebal tegen het plafond als ie wilt. Heeft al meerdere lampen laten sneuvelen. En dat zonder harde pom.

Breaken hoeft niet perse hard nee, maar het ligt ook maar net aan de tafel/ballen/laken etc. Op een tafel waar je een rack niet fatsoenlijk strak krijgt is hard breaken meestal de beste oplossing om toch nog een fatsoenlijke spreiding te krijgen... soms ook weer totaal niet, dan blijft er een klontje liggen. Soms is zacht breaken dan weer de oplossing. Ligt er gewoon maar net aan. Belangrijk is dat je je er op aan kan passen.

In Zuid Holland, in Nootdorp, zit F&M cue's. Erg goede zaak. Misschien dat je daar eens langs kan gaan.

Ik heb namelijk net gelezen dat op een break-keu ander soort (hardere) pomerans op zit, wat minder geschikt is om gewoon te spelen. Ik heb ook een tijdje carambole gespeelt, en dan is het wel zo handig als je soms met effect kan spelen.

Ik zat namelijk zelf te denken aan een Longoni Hurricane, de goedkopere is een break-keu en de duurdere Hurricane (30 euro meer) is een gewone keu en nu vind ik bijna 200 euro voor een keu toch erg prijzig.

Verder nog goede zaken? Nootdorp is niet helemaal waar ik vaak kom, kom zeg maar meer in omgeving Rotterdam en Utrecht.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:05:55 #248
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46438778
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:57 schreef Faxie het volgende:
En ik heb het denk ik al eerder gezegd, maar laat je niet van de wijs brengen door materiaalgekte....dat heerst nogal in pool-land. 'Sluiting is van platina, voor betere feedback' 'Pom heeft 20 lagen voor extra grip op de bal' 'Echte slangenleren grip voor betere houvast' 'Gemaakt van waaibomenhout voor minder deflectie'...

Van al die zaken ga je nog steeds niet spontaan beter spelen. Ja die zaken helpen wel, maar marginaal, en wat mij betreft compleet verwaarloosbaar.

Speel met een paar keu's en pak degene die je het lekkerste vindt aanvoelen.
Ik weet het, maar wil voor rond de 150 euro een leuke keu hebben. Ik speel nu boven gemiddeld, en dat vind ik goed genoeg (voor mezelf). Ik weet zelf dat ik voor mezelf niet beter kan, ga en wil spelen en denk ook niet dat ik beter ga spelen met een betere keu, maar het is wel leuk om een goede keu te hebben. Het liefst een kwaliteitskeu. Nu heb ik laatst geinformeerd hoe het zit met de merken. Schijnt dat Longoni een eigen fabriek heeft die zelf keuen maakt, en dat veel andere merken als Buffalo extern keuen inkoopt en zelf een merkje op plakt. Dan lijkt het mij toch leuk om een Longoni te kopen. Als je het koopt, dan moet je het op zijn minst ook wel een beetje goed doen.
pi_46438956
Break keu heeft niet perse een hardere pomerans. Vaak word dat wel gedaan, om de pom zo min mogelijk de klap te laten dempen. En sommige breakkeu's worden standaard met een harde leren pom of fenolieten pom geleverd. Daar moet je wel even op letten.

In de praktijk maakt het echt niet veel uit.... je zal zelfs nog eerder van de bal ketsen met een harde pom.

Je kan die goedkopere wel pakken, maar let dan even op de pom. Ik weet niet of die keu een harde pom heeft.

Hm in Rotterdam weet ik zo even niets...misschien dat je bij poolcafe Blaak kan binnenwandelen. Die zullen vast wel een zooi keu's hebben liggen. En vraag anders eens naar Laslo, die kan je wel advies geven denk ik
  zondag 18 februari 2007 @ 21:15:08 #250
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_46439160
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Faxie het volgende:
Break keu heeft niet perse een hardere pomerans. Vaak word dat wel gedaan, om de pom zo min mogelijk de klap te laten dempen. En sommige breakkeu's worden standaard met een harde leren pom of fenolieten pom geleverd. Daar moet je wel even op letten.

In de praktijk maakt het echt niet veel uit.... je zal zelfs nog eerder van de bal ketsen met een harde pom.

Je kan die goedkopere wel pakken, maar let dan even op de pom. Ik weet niet of die keu een harde pom heeft.

Hm in Rotterdam weet ik zo even niets...misschien dat je bij poolcafe Blaak kan binnenwandelen. Die zullen vast wel een zooi keu's hebben liggen. En vraag anders eens naar Laslo, die kan je wel advies geven denk ik
Het gaat om deze: http://www.longonicues.com/cues/22845.htm
Maar ja, als het niet zo geschikt is, dan denk ik toch dat het een andere keu wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')