Waar in Rotterdam?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:06 schreef Naggelwauz het volgende:
Volgende week (7-10 dec) begint de Mosconi Cup (in Rotterdam), mensen hier die gaan kijken?
B-ranking vorige week... Van de uiteindelijke winnaar winnenquote:Op zaterdag 2 december 2006 02:37 schreef Faxie het volgende:
Um hoezo? ... :S
De keuen van Predator zijn beetje boven mijn budget. Maar een Italiaanse merk waar Dick Jasper en Niels Feijen ook mee speelt, klinkt volgens mij niet verkeerd. Denk dat ik binnenkort maar eens een paar Longonikeuen ga uitproberen. Hoe bevalt Buffalo-keuen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:18 schreef RijstNatie het volgende:
geen idee, de meeste mensen die ik ken spelen met Buffalo of predator
Tja middelburg is niet bepaald om de hoek. Maar ik probeer in ieder geval een koffer of een handschoentje erbij te krijgen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:19 schreef RijstNatie het volgende:
je moet geen tasje erbij kopen, bij een aankoop van een keu moet je er eigenlijk 1 gratis erbij krijgen.
Ik heb die maxton bij loontjes in middelburg gekocht.
mijn 1e keu was er 1 van 50euro ofso en zelfs daar kreeg ik er een koffer twv 15euro bij..
Ik zit regelmatig in Friesland, Groningen, Zuid-Holland en Utrecht.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:33 schreef Faxie het volgende:
Waar woon je dan? Misschien weten we wel een goede winkel in de buurt
Ik heb namelijk net gelezen dat op een break-keu ander soort (hardere) pomerans op zit, wat minder geschikt is om gewoon te spelen. Ik heb ook een tijdje carambole gespeelt, en dan is het wel zo handig als je soms met effect kan spelen.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef Faxie het volgende:
Het maakt geen donder uit of je met een breakkeu gewoon speelt of andersom. 't Is en blijft een stuk hout uiteindelijk.
Breakkeu's zijn vaak wat robuuster uitgevoerd, maar in de praktijk maakt dat ook geen drol uit, want een gewone keu is ook al robuust.
Idee erachter is meer om je pomerans niet zo te vernaggelen door 'm elke keer rake klappen te geven. Daar wordt ie plat van. Daarom een aparte keu daarvoor.
En je hebt ook niet perse een extreem harde pom, of een fenolieten/baukelieten (antiek dat wel) pom nodig om hard te breaken... is 90% techniek. Hier in de zuidwesthoek speelt een kerel die met een gewone keu breakt, en hij lanceert de cuebal tegen het plafond als ie wilt. Heeft al meerdere lampen laten sneuvelen. En dat zonder harde pom.
Breaken hoeft niet perse hard nee, maar het ligt ook maar net aan de tafel/ballen/laken etc. Op een tafel waar je een rack niet fatsoenlijk strak krijgt is hard breaken meestal de beste oplossing om toch nog een fatsoenlijke spreiding te krijgen... soms ook weer totaal niet, dan blijft er een klontje liggen. Soms is zacht breaken dan weer de oplossing. Ligt er gewoon maar net aan. Belangrijk is dat je je er op aan kan passen.
In Zuid Holland, in Nootdorp, zit F&M cue's. Erg goede zaak. Misschien dat je daar eens langs kan gaan.
Ik weet het, maar wil voor rond de 150 euro een leuke keu hebben. Ik speel nu boven gemiddeld, en dat vind ik goed genoeg (voor mezelf). Ik weet zelf dat ik voor mezelf niet beter kan, ga en wil spelen en denk ook niet dat ik beter ga spelen met een betere keu, maar het is wel leuk om een goede keu te hebben. Het liefst een kwaliteitskeu. Nu heb ik laatst geinformeerd hoe het zit met de merken. Schijnt dat Longoni een eigen fabriek heeft die zelf keuen maakt, en dat veel andere merken als Buffalo extern keuen inkoopt en zelf een merkje op plakt. Dan lijkt het mij toch leuk om een Longoni te kopen. Als je het koopt, dan moet je het op zijn minst ook wel een beetje goed doen.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:57 schreef Faxie het volgende:
En ik heb het denk ik al eerder gezegd, maar laat je niet van de wijs brengen door materiaalgekte....dat heerst nogal in pool-land. 'Sluiting is van platina, voor betere feedback' 'Pom heeft 20 lagen voor extra grip op de bal' 'Echte slangenleren grip voor betere houvast' 'Gemaakt van waaibomenhout voor minder deflectie'...
Van al die zaken ga je nog steeds niet spontaan beter spelen. Ja die zaken helpen wel, maar marginaal, en wat mij betreft compleet verwaarloosbaar.
Speel met een paar keu's en pak degene die je het lekkerste vindt aanvoelen.
Het gaat om deze: http://www.longonicues.com/cues/22845.htmquote:Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Faxie het volgende:
Break keu heeft niet perse een hardere pomerans. Vaak word dat wel gedaan, om de pom zo min mogelijk de klap te laten dempen. En sommige breakkeu's worden standaard met een harde leren pom of fenolieten pom geleverd. Daar moet je wel even op letten.
In de praktijk maakt het echt niet veel uit.... je zal zelfs nog eerder van de bal ketsen met een harde pom.
Je kan die goedkopere wel pakken, maar let dan even op de pom. Ik weet niet of die keu een harde pom heeft.
Hm in Rotterdam weet ik zo even niets...misschien dat je bij poolcafe Blaak kan binnenwandelen. Die zullen vast wel een zooi keu's hebben liggen. En vraag anders eens naar Laslo, die kan je wel advies geven denk ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |