abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41431500
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:56 schreef Faxie het volgende:
Superfive ging best goed.

1e Gewonnen met 7-6 tegen Marco van Rijthoven
2e Verloren met 7-5 tegen Jimmy Worung (... nummer 16 van NL..)
3e Gewonnen tegen Aniel Parbhoe met 6-1. (Hij scratche op de 9 op 4-1 en gaf toen op)
4e Verloren van Noel Bruynooghe met 8-2 (Nummer 25 van Belgie...)

Net geen prijzengeld, maar wel gekwalificeerd voor de volgende keer
Netjes
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_41431765
'k Mag niet klagen
pi_41432794
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:13 schreef R81 het volgende:

[..]

Nou mag wel zo rond de 250-300 euro liggen.

Ik wil eigenlijk ook wel weer tournooien en/of competitie spelen. Maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor
Voor dat geld heb je zeker een leuke keu.

Aanraders zijn:

Joss
McDermott (uit de Competitor of Tournament series)
Falcon

Verder heb je in deze prijsklasse nog keu's van Longoni, Adam/Buffalo. (worden oa. verkocht bij Big-8 en Van den Broek.
  zondag 3 september 2006 @ 21:21:06 #154
146730 R81
Ech wel...
pi_41462148
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:45 schreef Naggelwauz het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je zeker een leuke keu.

Aanraders zijn:

Joss
McDermott (uit de Competitor of Tournament series)
Falcon

Verder heb je in deze prijsklasse nog keu's van Longoni, Adam/Buffalo. (worden oa. verkocht bij Big-8 en Van den Broek.
Bedankt man.
Die ga ik eens even rustig bekijken
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_41506446

* Spooky4u heeft er een nieuwe hobby bij

Gisteren dus voor het eerst een toernooi gespeeld bij HoB in Tilburg.
Sfeer was meteen goed en zonder dat ik er ook maar 1 persoon kende was ik al snel in gesprek met verschillende mensen.
Tijdens het inspelen werden me de regels uitgelegd (wel zo makkelijk) en ging het tijdens het eerste rack meteen bagger met me.
De ballen moesten niet verder als 40 cm van de pocket afliggen, anders had ik al een probleem.
Gelukkig ging dit snel erg beter en begon ik me lekkerder te voelen aan tafel en kreeg weer wat gevoel terug in het spel.

Iemand wou wel ff samen met me inspelen en we speelden 3 racks 9-ball: Hoppekee 2-1 voor Spooky. het werd meteen gezelliger vond ik

Het toernooi ging beginnen: opkomst 36 man en 2 vrouwelijke toeschouwers + 1 bardame.
Eerste ronde kwam ik redelijk makkelijk door in een snelle partij, ik kreeg dus een bye.
2e ronde gewonnen van een veel vaker spelende gozer met 3-1, 2x voortijdig de 9 kunnen potten.
3e ronde verloren met 3-1, had eigenlijk 3-0 moeten zijn, maar een gelukje kun je hebben met 9-ball.

Achteraf ben ik natuurlijk dik tevreden met hoe de avond voor mij verlopen is.
Al 2 jaar geen keu vast gehad en nog nooit ook maar 1 "officiele" wedstrijd gespeeld te hebben vind ik dit toch een prima resultaat.

Op naar volgende week!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41509316
* Da_Sandman gaat definitief ook competitie spelen.

Zal ook wel tweede klasse worden .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41515166
Verschillende maten van me zijn naar dat toernooi in HoB geweest, en na afloop kregen ze allemaal de mededeling dat ze niet meer hoefden te komen haha Was een beginnerstoernooi en ze waren te goed hehe

@Spooky: Deze zondag is het toernooi in Jeto. 11.30 aanvang. Ben je daar misschien? Ik ben d'r wel als het goed is. Eens een keertje kijken of dat de moeite is.
pi_41515332
uuuh, dan zijn ze niet op maandag geweest, maar op woensdag. Dat was ook bekend dat er op woendag een beginnertoernooi was.

Zondag weet ik niet of ik kan, ik denk het niet, ik zit ook nog met een vriendin en zoontje thuis. Dus weet niet of ik thuis ben.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 6 september 2006 @ 10:35:18 #159
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41542805
Het HoB toernooi op maandag is tegenwoordig geen beginnerstoernooi meer. SChijnt laatste tijd wel druk te zijn minimaal een man of 35. Zal binnenkort tóch eens gaan kijken..

@ faxie.. Ik ben er zondag waarschijnlijk ook. in Jeto. Wordt volgens mij wel gezellig. Komen een aantal goede poolers in ieder geval. C U there
pi_41544650
Zoals ik al zei. in HoB waren 36 man.
En wat bedoel je met de laatste tijd? Het toernooi van afgelopen maandag was weer de eerste van de ranking dit jaar.
Waren er afgelopen weken dan ook gewoon toernooien?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 6 september 2006 @ 13:53:00 #161
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41548239
ja.. een maat van me, die maandag in de finale stond, zei dat ie de week ervoor had gewonnen..
Maar goed, ik ben er zelf nog niet geweest, dus weet niet hoe lang ze al bezig zijn. Wellicht dat de ranking is begonnen maar dat de toernooien al lang bezig zijn.
pi_41548273
Zometeen maar weer even trainen .
In Southern Sun
pi_41551428
Ja ik bedoelde woensdag ja....ff vergeten.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:09:00 #164
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_41552332
Ik zal me ook eens melden, faneut van een poolspeler dat ik er ben!

Ik speel tegenwoordig niet meer zo heel veel als een paar jaar geleden, maar ben nog steeds verslingerd aan het spelletje. Krijg de laatste tijd weer de drang om aan mijn stroke & vorm te werken, dus het komt wel weer goed! en dan binnenkort weer wat toernooitjes misschien...

Schermen met topscores? 3x 8ball, 3x 9ball, serie van 43 in straight. Zegt eigenlijk niet zoveel als het uitschieters zijn en je verder maar zelden een rack schiet, vind ik. Als ik het gevoel heb dat ik goed speel, is dat omdat ik de 'cueball on a string' heb, dus controle heb op de tafel. En als ik mezelf op de goeie momenten kan aanzetten om goed te gaan spelen, want ik speel vooral graag lange series ( 8 of 9: best of 21, straight naar de 100) en dan kun je niet non-stop geconcentreerd zijn. Er is altijd een omslagmoment in de partij, en daar moet je op bedacht zijn!

En daarmee raak ik wat mij betreft aan de kern van de schoonheid van het poolspel - het psychologische aspect! jij alleen aan de tafel (want je opponent, hoe goed die ook is, moet lijdzaam toezien als jij aan de beurt bent), met alleen maar laken en ballen in je blikveld, in volle concetratie, in de seconden van je stroke lekker de tijd om eens goed te gaan zitten twijfelen aan jezelf, terwijl je 8-2 achter staat in een race naar de 10... en de onbeschrijflijke kick als het je lukt om jezelf ertoe aan te zetten dit om te buigen in een 10-8 winst!
Dat is geen bedacht scenario, dat is meermaals gebeurd en dat zijn ook de partijen die ik nog steeds kan herbeleven; eerder dan de keren dat ik meerdere racks achter elkaar heb geschoten.

ik speel met een Bear, wat een behoorlijk stugge keu is. Daar moet je van houden, maar mij ligt het wel. En een Longoni Break/jumpert met een bakelieten beentje, waardoor je voor het jumpen ook hoegenaamd geen effort meer hoeft te doen!

Leuk om te lezen dat er meer pool-addicts zijn op Fok!

[ Bericht 4% gewijzigd door Garisson72 op 06-09-2006 16:14:06 ]
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:56:04 #165
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41577314
Ik wil binnenkort ook een een "echte" keu kopen. ik speel al 9 jaar, maar ik heb nooit meer uitgegeven van 100 euro (of 200 gulden testijds). Maar ik denk dat het nu weleens tijd wordt om iets beters aan te schaffen. Ik hoor erg leuke dingen over de predator, met name de Z-shaft. Dus zal eens weekje proberen van een vriend van me. (zal volgens mij wel wennen zijn, met die geringere deflectie. Maar goed... wordt tijd dat ik wat beter materiaal heb.
Hebben jullie een voorkeur voor moori of sniper? en bij moori dan soft of medium? ik vind medium wel lekker spelen, maar hoor steeds vaker dat soft ook een erg geile pommerans is.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:15:45 #166
94676 Garisson72
pi_41577823
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Tommiboi het volgende:
Ik wil binnenkort ook een een "echte" keu kopen. ik speel al 9 jaar, maar ik heb nooit meer uitgegeven van 100 euro (of 200 gulden testijds). Maar ik denk dat het nu weleens tijd wordt om iets beters aan te schaffen. Ik hoor erg leuke dingen over de predator, met name de Z-shaft. Dus zal eens weekje proberen van een vriend van me. (zal volgens mij wel wennen zijn, met die geringere deflectie. Maar goed... wordt tijd dat ik wat beter materiaal heb.
Hebben jullie een voorkeur voor moori of sniper? en bij moori dan soft of medium? ik vind medium wel lekker spelen, maar hoor steeds vaker dat soft ook een erg geile pommerans is.
het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je fijn vindt spelen, en wat je speelstijl is... hoe zachter je pom, hoe meer effect hij pakt. Betekent dus dat je wat fijnzinniger moet doseren. Meestal blijkt het nooit zo'n goed idee te zijn om rigoreus te switchen naar zachter als je harder gewend bent... vooral omdat je zegt dat je al 9 jaar speelt?
Daarnaast zou ik me ook niet blindstaren op 'duur' materiaal. Veel topspelers spelen nog steeds met een keu van 100 euro of minder! Het gaat er meer om dat je steeds met dezelfde keu speelt.
Ook op dat Z-shaft effect zou ik me niet blindstaren. Veel mensen gehoord die het in het begin geweldig vonden, maar na verloop van tijd steeds slechter gingen spelen...
pi_41579897
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:56 schreef Tommiboi het volgende:
Zoals je zelf al zegt, als je overstapt op een keu/shaft met minder deflectie (bv. Predator) dat het wel een tijdje kan gaan duren om opnieuw te wennen en te compenseren voor de deflectie (want die is er nog wel).

Ik heb geen voorkeur voor Moori of Sniper, wel een hoop goede dingen over de Sniper gelezen. De Sniper is dacht ik een harde(re) tip. Ik moet toch binnenkort een nieuwe tip hebben en zat zelf ook aan een Sniper te denken.
pi_41583525
Ik heb met verschillende pommetjes gespeeld, van een goedkope flut Elkmaster, een dure Moori medium, en Triangle en nu een Le Pro die standaard op m'n shaft zat.....

Ik merk allemaal niet zoveel verschil hoor.... Kwa effect ligt het er maar aan in welke vorm je 'm schuurt, en kwa hardheid is het maar wat je comfortabel vind. Medium is eigenlijk altijd wel goed, ongeacht merk.
  donderdag 7 september 2006 @ 14:36:22 #169
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41583910
qua vorm... je pommetje moet een beetje bol zijn toch? zodat je een iets groter raakvlak hebt.
Verder scheelt het niet erg veel inderdaad wat voor keu je hebt, daaom heb ik ook nog nooit eerder een dure keu geocht. Ik twijfel ook nog een beetje. Wat betreft een soft moori... ik speel veel met effect, dus ik denk dat ik dan wel wat beter uit de voeten kan.
Sniper hoor ik verschillende dingen.. de een zegt dat ie beter effect doorgeeft aan de bal, de ander merkt geen verschil en een derde zegt dat ie vaker "scrached"... dus ik blijf lekker bij mijn moori.. al ga ik wél de zachte eens testen, ben wel benieuwd... vond de overgang van standaard naar moori al een openbaring. dus wie weet haal ik nog wat winst

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommiboi op 07-09-2006 14:41:44 ]
pi_41585099
Ik heb wel een leuke animatie die gelijk wat dingen duidelijk maakt over de pomvorm:

Notice how the lefthand cue moves across the ball, but only contacts the centre; and
how the righthand cue is able to strike the cue-ball at any point within the same range.

These striking positions give experienced players far more control, and are used to
great effect in both the 'stun' and long distance power shots.

The cues at the top of the diagram again illustrate why the flattened tip should not be
used. The domed tip of the righthand cue allows more of the surface area to contact
the ball; but as the lefthand cue moves away from the centre, only the edge of the
tip can make contact, making a miss-cue far more likely.
pi_41585333
Hahaha. mooi dit.
Kom ik aan met mijn keukeuze.
Ik loop naar het rek.
Pak een keu die niet stroef is en een pom die heel en rond is. rol hem over tafel heen. Recht??? Mooi! Spelen!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 7 september 2006 @ 15:32:04 #172
94676 Garisson72
pi_41585649
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef Faxie het volgende:
Ik heb wel een leuke animatie die gelijk wat dingen duidelijk maakt over de pomvorm:
goeie anim inderdaad, maakt een hoop duidelijk!
Ik heb mijn pom (ook een moori medium) ook behoorlijk bol afgeschuurd, en merk daar de voordelen wel van - vooral bij screw- en sideshots. Bij ballen strak tegen de band lijk ik echter vaak te 'ketsen', en ik had het idee dat dat kwam omdat de pom te bol was.

't zal wel aan mij liggen. Moet ik toch aan werken, aangezien die cueball vaak last van pleinvrees lijkt te hebben...
pi_41586126
Nouja, dat komt niet omdat je pom te bol is, maar omdat ie gewoon te hoog zit. Het contactoppervlak zit dan bijna horizontaal. Als je pom zo bol is hoef je niet zo extreem hoog te zitten voor hetzelfde effect.

Het helpt trouwens als je bij bandballen je grip wat verder naar voren zet.
pi_41586239
Dit is trouwens een leuke link voor basis techniek: http://www.snookergames.co.uk/tuition.html

En ja 't gaat over snooker, maar 't is heel goed uitgelegd. Dat moet ik bij easypooltutor oid nog zien...

Ook leuke site:

http://www.engr.colostate.edu/~dga/pool/

Staat erg veel natuurkunde, en interessante filmpjes Met die kennis kan je zelf beter dingen beredeneren.
pi_41587899
speelt hier iemand wel eens het maandag avond tournooi in Thurston Rdam?
hoe is het niveau daar?
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:19:39 #176
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_41613073
Geen idee Rijstnatie... ik speel heel weinig toernooitjes eigenlijk. Ik wil wel wat vaker gaan spelen. Maar ja... ik speel ook al competitie, en dan nog clubavondje, eneen avondje met vrienden...wil ook tijd overhouden om te stappen en te pokeren natuurlijk...hahaha.
en thanx voor de links faxie. altijd leuk om over pool te lezen
pi_41651451
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef Tommiboi het volgende:
qua vorm... je pommetje moet een beetje bol zijn toch? zodat je een iets groter raakvlak hebt.
Verder scheelt het niet erg veel inderdaad wat voor keu je hebt, daaom heb ik ook nog nooit eerder een dure keu geocht. Ik twijfel ook nog een beetje. Wat betreft een soft moori... ik speel veel met effect, dus ik denk dat ik dan wel wat beter uit de voeten kan.
Sniper hoor ik verschillende dingen.. de een zegt dat ie beter effect doorgeeft aan de bal, de ander merkt geen verschil en een derde zegt dat ie vaker "scrached"... dus ik blijf lekker bij mijn moori.. al ga ik wél de zachte eens testen, ben wel benieuwd... vond de overgang van standaard naar moori al een openbaring. dus wie weet haal ik nog wat winst
Sniper is een harde tip en heeft ook de hit van een harde tip, maar speelt qua effect zoals een zachtere tip.
pi_41687014
Vandaag m'n straight break verbeterd naar 42

Iemand hier eigenlijk al naar het nieuwe Dijkje Nootdorp (ZH) geweest en hoe beviel het? Zondag 17 september is er een 'premieretoernooi' (8-ball) volgens het ABC systeem, zodat spelers van elk niveau kunnen meedoen.

Het ABC systeem houdt in: poule van bijv. 6 mensen, eerste 2 gaan door naar het A-toernooi, nummers 3, 4 naar B-toernooi en de laatste 2 naar het C-toernooi. Vervolgens is het single knockout.

Andere mensen van hier die gaan? Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel even een kijkje nemen.
pi_41696265
Ik zou wel willen, even de tent van Dave bekijken Alleen dan zijn de clubkampioenschappen voor de Distel.... dat gaat toch voor voor mij...

En 42 is wel lekker
pi_41713996
Dalijk weer toernooi in HoB.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41714955
Have fun
pi_41990074
heeft niet veel met poolen te maken, maar dan gaat het topic weer omhoog
http://www.drunkendelight.com/view.php?id=5129
pi_41992487
Over 2 weken begint de competitie (West2) 'weer' (mijn eerste seizoen )
pi_42000725
Idd heb er zin in

Maar eerst even de NK's he Deze zondag kwalificeren voor straight
pi_42005366
Voor de liefhebbers;

maandag 2 oktober is er een nine-ball toernooi in de Cue Action te Vlissingen. Doen best wat leuke spelers mee mee, maar ook gewoon beginners... Inleg is een tientje met wat te drinken, rest van het geld wordt uitgekeerd als prijzengeld. Hebbie interesse, mail me even .
In Southern Sun
  donderdag 21 september 2006 @ 10:18:35 #186
156480 Tommiboi
Because I CÁN
pi_42008479
Vanaf nu ook elke woensdag een pooltoernooitje in JETO in tilburg... 9 ball... voor de liefhebbers die in de buurt wonen....
pi_42369306
kick
pi_42370137
Owja, even vermelden dat ik een nieuwe breakkeu heb gehaald een weekje terug, plus een jumptakje.

Mezz Powerbreak 2

En een J&J Jumpkeutje
pi_42457305
ik ga volgende week ook x poolen maar heeft iemand nog een goede site met een algemene uitleg heb het ooit wel eens gedaan maar weet absoluut niet meer hoe het PRECIES moet...

dus de basisregels zeg maar
pi_42980383
Kick.

Kaarten voor de Mosconi Cup (7-10 dec) zijn nu te koop bij HOB Weert, Blaak, Club 8 en op big-8.nl.
pi_42980618
Competitieindelingen ook bekend. Kom ik nog iemand tegen?
quote:
Do Scooby AA's - Cue Action 2 -
Di The Pockethunters - Lucky “013” -
Do D'Issues - Dis Is It -
Di Jeto 3 - Jeto Gladiators -
Di Roadhouse Roadies - Jeto's Flow -
Di De Pompa Sikko's - Cool runnings -
De halve zolen - Vrij -
In Southern Sun
pi_42990521
Nope, niet ik in ieder geval. Ik zit een klassetje hoger nu
pi_42993221
Dus tegen Cue Action 1 .
In Southern Sun
pi_43000367
Jup
pi_43001290
Leuk, meldt het ff van te voren, als ik niet moet werken ga ik zeker kijken bij thuiswedstrijden van hen .
In Southern Sun
pi_43004281
Oke is prima
pi_43176373
En zometeen naar Zevenbergen voor de eerste competitiewedstrijd tegen Scooby's AA. Ben benieuwd...
In Southern Sun
pi_43193424
Scooby's AA Hahaha dat moet wel lukken hoor

En laat je door Marielle niet teveel afleiden he ghehehe

Wij hebben onze eerste partij verloren helaas... ik heb het enigste puntje gepakt...
pi_43195061
4-4 dus, makkelijk moeten winnen.. Mooie vrouw indd die Marielle .
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')