Vandaag heb ik het album St. Elsewhere beluisterd. Er zitten lekkere catchy nummers bij į la crazy. Zelf vind ik 'Smiley Faces' ook erg leuk. Er zitten hip-hopinvloeden in, duidelijk zelfs (in bijvoorbeeld Feng Shui), maar het is absoluut niet braggen en boosten zoals vaak gebeurd. Voor rauwe hip-hop is het album misschien te melodieus. En het feit dat ik m waardeer al niet hip-hop liefhebber zegt ook wel wat. De beats zijn lekker, en de stem van de zanger is mmmja fascinerend zullen we maar zeggen. De nummers zijn allemaal vrij kort, langste nummer is Just A Thought met 3:42.
Persoonlijk vind ik sommige beats in de verte wat klinken zoals portishead, maar dan net wat vrolijker. De verschillende nummers zijn lekker afwisselend, sommige wat meer hip-hop dan anderen, en er wordt gebruik gemaakt van verschillende instrumenten. Kwa tekst heb ik het album nog niet zo beluisterd, maar de muziek is lekker en absoluut niet eentonig. Denk je een cd vol met 'crazy'-achtige nummers te gaan horen, dan kom je wel van een koude kermis thuis.
Groetjes Barbara
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio