abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37951011
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:38 schreef lady-wrb het volgende:
heeft iemand nog wel eens contact met spindizzy? ik zou wel eens willen weten hoe het met haar dieren is. (en met spin zelf natuurlijk)
Ik heb haar een paar weken geleden gemaild.
Ze heeft niet zo'n zin meer in FOK! , maar ik moest de SC-ers wel de groeten doen

Gezellig balkonnetje Ruby!
  † In Memoriam † donderdag 18 mei 2006 @ 14:54:16 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37952173
nou dan zwaai ik toch even

hoi spin
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2006 @ 16:16:15 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37992322
wat is het hier toch stil de laatste tijd
waar is iedereen???

oehoeeeeeeeeeee
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2006 @ 16:45:12 #154
43556 miss_dynastie
pi_37993223
Hoe is het met doerak, lady?

Met onze diertjes gaat het prima, ik zal straks eens mailen voor een nieuwe foto van Vince
pi_37995863

Er loopt iemand buiten

En volgende week wordt hem zijn mannelijkheid ontnomen Het arme beest
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37997044
Bommel blijft gewoon een stoere vent hoor, mét of zonder ballos
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:05:43 #157
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_37998932
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:13 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

hmm in rotterdam kun je als particulier terecht bij de blijdorp dierenarts
en in amsterdam dierenkliniek europaplein

zo even gauw uit het hoofd

geen baytrill voor het 'padje?
voglens mij werkt dat ook bij padjes prima
Dat ik daar niet aan gedacht had ! We zijn nog niet met dr naar de DA geweest omdat we het eerst aan wouden zien tot zondag, ze is weer gestopt met niezen en snotteren opeens En ze hapt naar brokjes, iets wat ze de vorige keer beslist niet deed, toen heeft ze 22 dagen niks gegeten, dus misschien is het alleen even een klap voor dr geweest de overgang naar buiten, verkoudheidje oid. We gaan uiteraard nog wel met dr langs een goede arts maandag hoor Maar na jouw Blijdorp-Tip, ga ik morgen eerst eens langs de Dolfinarium-Arts, misschien heeft die man ook wel verstand van schildpadden, echt dom dat ik daar niet aan dacht ! Thx voor de tip

Nou verder gaat het eigenlijk best goed met dr, ze klimt zelf op dr steen, en zit elke dag 20/30 minuten onder de rode lamp, wat ze heerlijk vind Zwemmen heeft ze te weinig water voor, maar ze wandeld lekker door de bak (er zit net genoeg water in dat dr schild helemaal onderwater is, dus dat als ze op de grond 'staat' ze met dr kop boven water kan, met longontsteking hangen ze 'scheef/overdwars' (Zoals Deze) dus anders zou ze verdrinken....)

Een Baytrill is dat zo'n soort warmte matje oid ? Zoiets rade Zoeper me ook aan voor de Cavia....
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 11:32:50 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38012494
baytrill is een geneesmiddel (goed spul overigens )
maar of dat in de winkel verkrijgbaar is durf ik niet te zeggen.
maar de dierenarts van het dolfinarium zal je dat ongetwijfeld kunnen zeggen.

warmtematjes worden ook gebruikt voor kuikens die uit een broedmachine komen en dus geen moeder hebben (ipv warmtelamp)

[ Bericht 34% gewijzigd door lady-wrb op 20-05-2006 11:41:44 ]
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 12:11:51 #159
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38013377
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe is het met doerak, lady?
ik weet het niet, het zint me niet zo. ik kan er niet echt een vinger opleggen. intuïtie zeg maar.
pi_38058496
Vandaag naar het dolfinarium geweest!
Ondanks de regen toch een leuke dag gehad!

Het gaat wat beter met Honey ondertussen, ze wil weer zelf
eten en zwemt in de 'fokgroep' (kan ik ook niets aan doen, zo schijnt het genoemd
te worden daar... )
Ook Prince is ondertussen verhuisd naar de 'fokgroep'!
Ze zitten er nu met z'n 6-en, 2 mannetjes en 4 dames... ik hoop dat
het gaat lukken en we volgend jaar zo'n beetje weer jonge dolfijntjes kunnen
verwelkomen!

Kite gaat nog niet zo lekker,het lijkt wel of hij steeds meer blaasjes krijgt...

Bij de Steller zeeleeuwen stond ik ff raar te kijken,
Adak kwijt! (en aangezien Adak nou niet bepaald over het hoofd te zien is... )

Maar die is verhuisd naar de mannenafdeling, ik denk dat dat dan te maken heeft
met de hoogzwangere dames die binnenkort zullen bevallen...

Moest jij werken vandaag Nonneke?
Ik heb nog gelet op dolfimensen daaro maar heb je niet gezien geloof ik..
pi_38063023
Mooie aktie foto :
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 22:18:58 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38064289
wow xena! wat een mooie sprong!
dat doet doerak niet meer na
die kwam vanmiddag heel voorzichtig van de stoel afstappen waar ze nu al dagen op "woont"
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 22:20:01 #163
43556 miss_dynastie
pi_38064350
Stoere Xientje

Dikke voor Doerak!
  maandag 22 mei 2006 @ 21:21:55 #164
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_38099781
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:44 schreef Yez het volgende:
Vandaag naar het dolfinarium geweest!
Ondanks de regen toch een leuke dag gehad!

Het gaat wat beter met Honey ondertussen, ze wil weer zelf
eten en zwemt in de 'fokgroep' (kan ik ook niets aan doen, zo schijnt het genoemd
te worden daar... )
Ook Prince is ondertussen verhuisd naar de 'fokgroep'!
Ze zitten er nu met z'n 6-en, 2 mannetjes en 4 dames... ik hoop dat
het gaat lukken en we volgend jaar zo'n beetje weer jonge dolfijntjes kunnen
verwelkomen!

Kite gaat nog niet zo lekker,het lijkt wel of hij steeds meer blaasjes krijgt...

Bij de Steller zeeleeuwen stond ik ff raar te kijken,
Adak kwijt! (en aangezien Adak nou niet bepaald over het hoofd te zien is... )

Maar die is verhuisd naar de mannenafdeling, ik denk dat dat dan te maken heeft
met de hoogzwangere dames die binnenkort zullen bevallen...

Moest jij werken vandaag Nonneke?
Ik heb nog gelet op dolfimensen daaro maar heb je niet gezien geloof ik..
Je was me voor met vertellen Maar Honey gaat idd weer goed, en Prince is uit logeren in de Odiezee Er is ook gelukkig nog maar 1 dolfijn ziek in de koepel, dat waren er ook eerst 2.. (vraag me geen namen, ik zou het megod niet weten maar wrs weet Yezzzzzzzz dat wel )

Prince nog in de Koepel

Heb je Prince nog kunnen zien beneden ? Of wastie te druk ?

Ja Adak zit lekker bij de mannen, Sade en Olympia moeten in juni/juli bevallen geloof ik, kunnen ze geen Adakjes bij gebruiken

Jups ik moest werken Je hebt een lekker rustig dagje gehad, waren haast geen mensen Ohw en kijken naar 'Manon' he, niet Nonneke Maar ben zondag ook (express) weinig op het park geweest, kut weer
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_38099865
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:59 schreef Bluezz het volgende:
Mooie aktie foto :
[afbeelding]
Xena
And you know I might
pi_38116883
baytrill is een vrij heftig geneesmiddel
zeg maar een soort van paardenmiddel voor reptielen
vervelende is dat je het niet te vaak kan geven (na te vaak geven raken ze er immuun voor) .. maar zolang je 'padje niet elke maand een longontsteking heeft is dat niet zo erg

en gelukt bij de dolfi-arts?

baytrill moet je overigens injecteren.. dus dan moet je padje wel mee naar de dierenarts
(zo zat ik ooit met 3 meter rochelende wurgslang op schoot in de auto *grin*)
en je kan het oko 100% op zeker niet in de winkel kopen.. dat moet via een dierenarts
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38122468
Uhmmie is dat jouw site in je ondertitel?
pi_38125568
bluez: jups.. hoezo?
jobensaskia.nl
pi_38128769
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:47 schreef Uhmmie het volgende:
bluez: jups.. hoezo?
Leuke site !
Gewoon nieuwsgierig
pi_38135541
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Leuke site !
Gewoon nieuwsgierig
bezoekers zijn altijd welkom hoor
jobensaskia.nl
pi_38140068
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:21 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Je was me voor met vertellen Maar Honey gaat idd weer goed, en Prince is uit logeren in de Odiezee Er is ook gelukkig nog maar 1 dolfijn ziek in de koepel, dat waren er ook eerst 2.. (vraag me geen namen, ik zou het megod niet weten maar wrs weet Yezzzzzzzz dat wel )

[afbeelding]
Prince nog in de Koepel

Heb je Prince nog kunnen zien beneden ? Of wastie te druk ?

Ja Adak zit lekker bij de mannen, Sade en Olympia moeten in juni/juli bevallen geloof ik, kunnen ze geen Adakjes bij gebruiken

Jups ik moest werken Je hebt een lekker rustig dagje gehad, waren haast geen mensen Ohw en kijken naar 'Manon' he, niet Nonneke Maar ben zondag ook (express) weinig op het park geweest, kut weer
In de koepel ook al een ziekenboeg(je) dus?
Ik weet niet hoe ziek ze zijn/waren maar de 'grote' kerels deden zondag gewoon
de show. Misschien dat het Yola en K'wisa zijn geweest, aangezien die nog niet
meedoen.

Ik heb Prince een poosje zitten te 'bestuderen' maar echt onder de indruk van de
dames issie (nog) niet volgens mij.
Hij zal vast nog wel even moeten wennen, en misschien dat hij over een paar dagen ineens
wel de macho gaat uithangen..

Ik heb gekeken naar 'manon' hoor (zo snugger was ik nog wel )
maar heb je niet gespot...

Hier nog even wat foto's :

Prince

En... Jump!

Aaaahw...

Nog 11 daagjes tot DBD!

[ Bericht 2% gewijzigd door Yez op 24-05-2006 07:41:38 ]
pi_38142210
Wat zien dolfijnen er toch super lief uit !
And you know I might
pi_38142969
Prachtige foto's!!!!!!
pi_38227171
Gisteren ben ik teruggeweest naar de boerderij waar Ernesto en Mimosa vandaan komen. Het was toevallig precies twee jaar geleden dat we ze daar opgehaald hebben. Die boerderij is van een schoolvriendin van mijn moeder en haar man, net over de grens met Belgie. Die man is het type wat op vogels schiet die op z'n erf komen en die gewoon toegeeft dat hij boerderijkittens altijd verdronk tot zijn vrouw dat niet meer goedvond.

Het zwarte nestzusje van Ernesto en Mimosa woont daar nog steeds, een ander kitten bij een vriendin van hun zoon en het laatste kitten uit het nest is verdronken omdat het in de preiput gevallen is. (betonnen bassin vol water om prei uit te spoelen) De moeder van Ernesto en hun zwarte zus hadden allebei alweer een nest, maar volgens die vrouw was het nest van de oudste poes ineens weg ( ), die poes had nu de kittens van de zwarte poes in beslag genomen. Ik wilde wel gaan kijken, ze zaten in de koeiestal. Kom ik daar, lopen er drie onwijs schattige zwartwitte kittens, een week of vijf denk ik, waarvan er eentje volgens mij een langhaartje is, een een korthaar en de laatste kon ik niet goed zien maar ik dacht ook langhaar.

Een van die kleintjes (het langhaartje) was hartstikke vriendelijk, liep achter ons aan, werd graag opgetild, net Ernesto toen hij klein was. Volgens mij is het een poesje. Ik zou haar zelf erg graag willen, ze lijkt me erg lief, wordt waarschijnlijk hartstikke mooi, en als ze daar blijft misschien niet erg oud. Moeders was ook heel aardig, kwam naar me toe om geaaid te worden en was de hele tijd aan het spinnen, maar als je voorbij het mooie van haar keek zag ze er eigenlijk niet uit, mager, onder de klitten, een kale plek op haar rug (ik denk dat ze met een klit ergens was blijven hangen en die toen heeft losgetrokken). Die boer zat me al een beetje op te jutten dat ik een kat mee moest nemen, omdat hij ze anders zou verdrinken (vond z'n vrouw niet zo leuk). Ik had erg graag de zus van mijn katten meegenomen, ik had echt medelijden met haar, en anders het vriendelijke kitten. Dat was wat m'n hart zei. Volgens m'n verstand is het niet eerlijk tegenover m'n eigen katten, heb ik het geld eigenlijk niet om 5 katten de verzorging te garanderen die ik het beste vind, m'n vriend wil het niet, ze kunnen allerlei ziektes hebben en ik heb mezelf beloofd dat ik nooit meer een kat zal nemen die niet verantwoord gefokt is, gewoon voor m'n eigen gemoedsrust. Van Mimosa en Ernesto (en de zwarte poes) heb ik altijd al het idee gehad dat het inteeltkatten zijn, als die kittens echt langhaartjes zijn denk ik dat zij dubbele inteelt in de voorouders hebben, de poes moet bevrucht zijn door een langhaar(dragende) kater en die lopen er niet superveel rond op de gemiddelde boerderij. Ik zou graag een goed huis zoeken voor één of meerder van die kittens, vooral die ene was heel vriendelijk en wordt ongetwijfeld een prachtige kat, is beter geschikt als huiskat dan als boerderijkat (de boer legde me uit dat hij de langhaartjes lelijk vond omdat ze altijd een beetje vieze en geklitte vacht hebben in vergelijking met de andere katten). Moet ik wel iemand vinden die ik echt vertrouw en die begrijpt dat het katje een inteeltkatje kan zijn en dat dat gevolgen voor de gezondheid kan hebben (hoeft niet).

Hoe pak ik het aan ?
pi_38228845
Allereerst hier een nieuw topic over openen
Dan valt het beter op dan hier in de SC die niet erg veel gelezen wordt....

ik vind het moeilijk... als je dit kitten meeneemt red je er eentje... en wat haal je je op de hals...

Hardstikke goed dat je dit wilt natuurlijk, maar als je over een paar maanden weer komt heeft ie er vast weer een paar lopen.
Ik geloof dat je die boer op moet voeden
pi_38229018
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:05 schreef Nonneke het volgende:
Een Baytrill is dat zo'n soort warmte matje oid ? Zoiets rade Zoeper me ook aan voor de Cavia....
Beteje laat, maar volgens mij bedoel je hier de Snugglesafe? te bestellen via www.fretten.nl . Een soort kruikje die je 6 minuutje sin de magnetron legt, en vervolgens blijft hij zeker 9 uur warm. Is geweldig makkelijk van formaat voor een caaf (of kleiner dier) om na een operatie of bij ziekte op te liggen.
I had a signature once. It was awful.
pi_38229727
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:14 schreef Bluezz het volgende:
Allereerst hier een nieuw topic over openen
Dan valt het beter op dan hier in de SC die niet erg veel gelezen wordt....
Was ook de bedoeling. Ik wilde juist de gedachten van de SCers horen. Ik ga ook nog even bij wat bevriende kattenfokkers rondvragen wat zij denken.
quote:
ik vind het moeilijk... als je dit kitten meeneemt red je er eentje... en wat haal je je op de hals...

Ik zit dus echt niet in de kittenredbusiness, want als je daaraan begint dan heb je zo 20 katten in je huis. Maar deze katten zijn toch familie van Ernesto en Mimosa, ik heb er wat mee. Als ik nog zo'n kat zou nemen dan ook echt gewoon voor het plezier wat je ervan kan hebben, maar dan moet ik ook de eventuele moeilijkheden kunnen inschatten. Zelfde voor iemand anders die haar wil hebben.
quote:
Hardstikke goed dat je dit wilt natuurlijk, maar als je over een paar maanden weer komt heeft ie er vast weer een paar lopen.
Ik geloof dat je die boer op moet voeden
Begin me ook serieus af te vragen of ik daar nog heen moet, is niet handig zo. Die mensen hebben katten "nodig" voor ongedierte, ze zijn een soort gebruiksvoorwerpen. Ook hebben ze al eens meegemaakt dat de katten op waren omdat die door verschillende oorzaken dood waren gegaan, toen moesten ze ergens anders katten vandaan halen, dus steriliseren enzo was ook geen optie, want dan konden ze weer zonder katten komen te zitten en dat is zo lastig. Zijn vrouw probeert wel overtollige kittens te plaatsen, maar dat lukt niet altijd. Ik snap al niet dat die zwarte poes niet geplaatst was, zo mooi als ze is. Ik heb gisteren foto's gemaakt van moeder en nest (met een wegwerpcamera, m'n digi was ik vergeten), als die ontwikkeld zijn en ik zet ze online heb ik zo iemand denk ik.

[/quote]
pi_38229769
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:20 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Beteje laat, maar volgens mij bedoel je hier de Snugglesafe? te bestellen via www.fretten.nl . Een soort kruikje die je 6 minuutje sin de magnetron legt, en vervolgens blijft hij zeker 9 uur warm. Is geweldig makkelijk van formaat voor een caaf (of kleiner dier) om na een operatie of bij ziekte op te liggen.
Heb jij zo'n ding ? Bevalt dat ?
  maandag 29 mei 2006 @ 21:39:44 #179
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38346775
Deel 50 al

Ik heb 't nog nooit eerder gezien !!!!???

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 29 mei 2006 @ 21:41:33 #180
127004 maril
Smeetsfan
pi_38346869
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:39 schreef deedeetee het volgende:
Deel 50 al

Ik heb 't nog nooit eerder gezien !!!!???

Ik ook niet, is het hier gezellie.?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  maandag 29 mei 2006 @ 21:45:12 #181
78780 deedeetee
pi_38347061
Volgens mij een dooie boel, FB was véél leuker

Heeft Mirri nu die leuke foto al in 't goeie topic gezet ?
  maandag 29 mei 2006 @ 21:46:43 #182
127004 maril
Smeetsfan
pi_38347137
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:45 schreef deedeetee het volgende:

? ga ff kijken
  maandag 29 mei 2006 @ 21:47:49 #183
78780 deedeetee
pi_38347192
net gedaan en niks te zien dus

ga ik maar ff verder kijken of 'r nog wat te beleven is.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:49:30 #184
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_38347270
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:45 schreef deedeetee het volgende:

Nee, er staan al zoveel honden.
Maar ik wil hier wel deze foto plaatsen van mijn vogel, die is in december vorig jaar overleden trouwens.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:50:49 #185
78780 deedeetee
pi_38347336
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:49 schreef Mirri het volgende:

[..]

Dat is toch juist de bedoeling van dat topic en die van jou is leuk die hóórt er dus ook bij
  maandag 29 mei 2006 @ 21:54:08 #186
127004 maril
Smeetsfan
pi_38347487
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:49 schreef Mirri het volgende:

[..]

Maar ik wil hier wel deze foto plaatsen van mijn vogel, die is in december vorig jaar overleden trouwens.
[afbeelding]
Ach wat een lieve foto die vogel met die poes, schattig
pi_38347527

Gaat lekker hier
  maandag 29 mei 2006 @ 21:55:04 #188
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_38347530
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is toch juist de bedoeling van dat topic en die van jou is leuk die hóórt er dus ook bij
Ik vind parkietjes veel leuker, is er ook een vogeltopic?
pi_38347579
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:55 schreef Mirri het volgende:

http://zoeken.fok.nl/
  maandag 29 mei 2006 @ 21:57:44 #190
127004 maril
Smeetsfan
pi_38347675
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:55 schreef Mirri het volgende:

[..]

ff kijken op Flora & Fauna
  maandag 29 mei 2006 @ 21:58:54 #191
78780 deedeetee
pi_38347738
De zoekfunctie doet 't niet zo best die diept alleen oud spul op ensow zelden zit erbij wat ik zoek.
Je kunt nog beter ff op google kijken voor een foktopic
  maandag 29 mei 2006 @ 21:59:14 #192
127004 maril
Smeetsfan
pi_38347760
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:57 schreef maril het volgende:

[..]

ff kijken op Flora & Fauna
ik heb er een gevonden Parkiet in huis nemen
  maandag 29 mei 2006 @ 22:00:46 #193
78780 deedeetee
pi_38347862
[Centraal] Parkieten

Parkietjes zijn leuk en je kunt ze goed tam maken
  maandag 29 mei 2006 @ 22:02:12 #194
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_38347958
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:59 schreef maril het volgende:

[..]

ik heb er een gevonden Parkiet in huis nemen
Zoiets bedoel ik dus niet
Hoeveel poezen heb jij Maril?

Dit is een leuke foto van mijn poes:
  maandag 29 mei 2006 @ 22:03:29 #195
78780 deedeetee
pi_38348033
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:02 schreef Mirri het volgende:

[afbeelding]
Lekker eigenwijze snoet
  maandag 29 mei 2006 @ 22:04:46 #196
127004 maril
Smeetsfan
pi_38348107
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:02 schreef Mirri het volgende:

[..]

Zoiets bedoel ik dus niet
Hoeveel poezen heb jij Maril?

[afbeelding]
Die link van Dee Dee is beter, en ja ik heb er 3 ze staan in moijn fotoboek ,heb ze ook ooit hier geplaatst bij een poezenfototopic maar ik heb geen idee welk nummer dat is.
jou poes is een lief beest om te zien en ook eigewijs kopje
  maandag 29 mei 2006 @ 22:07:53 #197
78780 deedeetee
pi_38348261
Dat [Centraal] Parkieten topic mag wel wat nieuw leven in geblazen worden anders.

Zet er eens een leuke foto van jouw parkietje in Mirri en komt er een nieuwe parkiet ?
  maandag 29 mei 2006 @ 22:08:53 #198
127004 maril
Smeetsfan
pi_38348314
hier wat vage foto,s van mijn 3 monstertjes
  maandag 29 mei 2006 @ 22:21:53 #199
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_38349077
quote: