In Nederland gebeurt bijna niks meer. Beter dat ze eens andere, meer brandende, zaken aan gaan pakken ipv voetbalsupporters die niks kwaads in de zin hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
"Peleton..
Commando, trek vuurwapen."
Problem solved.![]()
En nee, dit is niet overdreven.
Naar dit soort dingen gaan we echt toe met het buitensporige supportersgeweld.
Als Peleton zijnde schieten, een grote vuurlinie.
Drie jaar geleden waren er na een wedstrijd in de Kuip wat ongeregeldheden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:58 schreef kevin85 het volgende:
Verder lijkt mij dit een vrij eenvoudige zaak.
Er is vooraf (meerdere malen gesommeerd weg te gaan. (dit was overigens te zien op tv).
Niet voldoen aan een bevel op vordering levert een misdrijf op (art. 184 Sr.) en daarvoor kun je worden aangehouden.
Moet je je maar niet vertonen met je nieuwschierige porum wanneer de politie je vordert je te verwijderen..!
Hoe triest het ook is, dit lijkt inderdaad een normale handelwijze te gaan worden in Nederland, inclusief bagatellisatie achteraf van de politie...quote:Op woensdag 26 april 2006 07:23 schreef SHE het volgende:
Ik vind het werkelijk waar ongelofelijk dat ze zomaar kinderen en vrouwen en omstanders in het algemeen oppakken..zogenaamd preventief?
ik wil niet overdrijven hoor..maar is dit normaal tegenwoordig? Ik ga al jaaaren niet meer naar wedstrijden omdat ik het gejank eromheen niet trek, maar als ik dit zo lees is het tegenwoordig bijna een straf.
Waanzinnig dit! Heb je je verhaal al naar de media gemaild? En waarom hebben andere mensen niet geklaagd? Als mijn kind op die manier zou worden opgesloten dan was Nederland te klein geweest..
Maar waar ga je naar toe dan? Ik bedoel, zouden er landen zijn in de wereld waar dit echt beter geregeld is?quote:Op woensdag 26 april 2006 07:57 schreef SHE het volgende:
Oh, maar dat geloof ik ook hoor !
SHE-tje rot dan ook zeer binnenkort voorgoed op![]()
Ik ga lekker naar mexico; wonen aan het strand..ver weg van voetbal, opgefokte ME-ers, de Macdrive en filesquote:Op woensdag 26 april 2006 08:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar waar ga je naar toe dan? Ik bedoel, zouden er landen zijn in de wereld waar dit echt beter geregeld is?
Mexico City.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ga lekker naar mexico; wonen aan het strand..ver weg van voetbal, opgefokte ME-ers, de Macdrive en files![]()
Wat een ongelooflijke domme opmerkingquote:Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef vanKampen het volgende:
Even iets anders.....
Waarom zijn er wel rellen bij voetbal, maar zie ik nooit gevechten tussen hockeysupporters, waarom zie ik nooit een scheidsrechter die op de green van een groot golftoernooi word uitgescholden of een fan die stenen gooit naar de polopaarden, tijdens een wedstrijd?
hoezo...geef eens antwoordquote:Op woensdag 26 april 2006 14:54 schreef vruitig het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke domme opmerkingIk heb nog nooit iemand gezien die in één opmerking twee keer de plank ongelooflijk mis slaat. Hulde.
hahahahahahahahaha, net alsof in Mexico geen voetbal isquote:Op woensdag 26 april 2006 08:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ga lekker naar mexico; wonen aan het strand..ver weg van voetbal, opgefokte ME-ers, de Macdrive en files![]()
Geef eens antwoord op de vraag dan!quote:Op woensdag 26 april 2006 14:54 schreef vruitig het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke domme opmerkingIk heb nog nooit iemand gezien die in één opmerking twee keer de plank ongelooflijk mis slaat. Hulde.
Je hebt werkelijk geen idee waar je over praat..quote:Op woensdag 26 april 2006 00:19 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
In Nederland gebeurt bijna niks meer. Beter dat ze eens andere, meer brandende, zaken aan gaan pakken ipv voetbalsupporters die niks kwaads in de zin hebben.
Dat is inderdaad spijtig.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Drie jaar geleden waren er na een wedstrijd in de Kuip wat ongeregeldheden.
Toen ik bijna bij het St.Clara-ziekenhuis was, wat vlak bij het stadion is, kwamen rennende supporters met daarachter ME mij tegemoet lopen.
Ik werd aangehouden omdat ik me niet verwijderde. Ik heb heel keurig netjes gevraagd
of het de beste man misschien ontgaan was dat ik itt de doorsnee hooligan
die een steen in z'n handen heeft ik een hele grote bos bloemen bij me had
en slechts op ziekenbezoek wilde gaan. Hij had aan mijn uitleg geen boodschap en
ik werd gewoon, met bloemen in de hand, meegenomen.![]()
Mijn later ingediende klacht werd niet gegrond verklaard.![]()
En niet kunnen voldoen aan een bevel?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:58 schreef kevin85 het volgende:
Verder lijkt mij dit een vrij eenvoudige zaak.
Er is vooraf (meerdere malen gesommeerd weg te gaan. (dit was overigens te zien op tv).
Niet voldoen aan een bevel op vordering levert een misdrijf op (art. 184 Sr.) en daarvoor kun je worden aangehouden.
Moet je je maar niet vertonen met je nieuwschierige porum wanneer de politie je vordert je te verwijderen..!
Bij hockey gebeurt vanalles, al is het op kleinere schaal en minder frequent dan bij voetbal... enkele jaren geleden kwam naar buiten dat het vrij vaak voorkomt dat na wedstrijden van dure hockeyclubs vernielingen worden aangericht door bezopen balletjes.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef vanKampen het volgende:
Even iets anders.....
Waarom zijn er wel rellen bij voetbal, maar zie ik nooit gevechten tussen hockeysupporters, waarom zie ik nooit een scheidsrechter die op de green van een groot golftoernooi word uitgescholden of een fan die stenen gooit naar de polopaarden, tijdens een wedstrijd?
Dat wil zo nu en dan wel eens gebeuren, maar zoals ik al eerder al zei krijgt niet iedereen art. 184 Sr aan z´n broek.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:57 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
En niet kunnen voldoen aan een bevel?
Veel te gemakkelijk excuus.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:45 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad spijtig.
Gevalletje: op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Zoals iemand al zei, het moet ook mogelijk zijn aan zo'n bevel te kunnen voldoen. Wanneer jij ingesloten zit en geen kant uit kan....tja...quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:58 schreef kevin85 het volgende:
Ik kan begrijpen dat, er ivm de openbare veiligheid keuzes moeten worden gemaakt door de politie en dat er voor sommige mensen hierdoor helaas zal gelden 'op het verkeerde moment op de verkeerde plaats', maar dan nog heb je een bepaalde zorgplicht en kun je, wanneer de zaak weer onder controle is, bejaarden, minderjarigen (of kinderen onder bepaalde leeftijd) en een of meerdere zwangere vrouwen niet zomaar op 1 hoop in een cel gooien en aan hun lot overlaten. Je hebt ook nog een bepaalde zorgplicht.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:06 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Iedereen meenemen was achteraf wel nuttig gebleken in het kader van de openbare orde.
En jij denkt dat er geen onderscheid wordt gemaakt in het soort arrestant?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zoals iemand al zei, het moet ook mogelijk zijn aan zo'n bevel te kunnen voldoen. Wanneer jij ingesloten zit en geen kant uit kan....tja...
[..]
Ik kan begrijpen dat, er ivm de openbare veiligheid keuzes moeten worden gemaakt door de politie en dat er voor sommige mensen hierdoor helaas zal gelden 'op het verkeerde moment op de verkeerde plaats', maar dan nog heb je een bepaalde zorgplicht en kun je, wanneer de zaak weer onder controle is, bejaarden, minderjarigen (of kinderen onder bepaalde leeftijd) en een of meerdere zwangere vrouwen niet zomaar op 1 hoop in een cel gooien en aan hun lot overlaten. Je hebt ook nog een bepaalde zorgplicht.
Onvergeeflijk. Als je als diender niet meer logisch kunt nadenken hoor je niet thuis op straat. En doe je de geest van je baan bepaald geen goed, integendeel. We gaan naar een griezelige wereld als de aanwezigheid van blauw op straat het onveiligheidsgevoel aanwakkert door toedoen van dat blauw.quote:
Tja, binnen de soort mens zwerft er hier en daar nog genetisch materiaal rond dat sedert miljoenen jaren geleden in de evolutie niet meer verder is ontwikkeld, of misschien zelfs wel achteruit is gegaan. Mensen bij wie dit primitief genetisch materiaal nog in het DNA zit worden in de volksmond ook wel paupers genoemd. Op de een of andere manier weet voetbal een enorme aantrekkingskracht uit te oefenen op dit stuk DNA. Het is triest, maar waar.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef vanKampen het volgende:
Even iets anders.....
Uit de openingspost, waar ik mij op baseer, maak ik op dat er hoogstwaarschijnlijk wel onderscheid werd gemaakt (topicstarter geeft immers aan dat 30-50% v/d met hem opgesloten mensen minderjarig waren, lijkt me geen toeval), maar dat de zorg ontoereikend was.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:08 schreef kevin85 het volgende:
[..]
En jij denkt dat er geen onderscheid wordt gemaakt in het soort arrestant?
Dat een bejaarde bijvoorbeeld in het dagverblijf wordt geknikkerd bij 5 kleerkasten van Hooligans..?
De meeste 'brave burgers zoals oude mensen en zwangeren zijn ook vrij snel weer op vrije voeten gesteld en worden echt wel zorgvuldig behandeld in het cellencomplex.
tja, nou krijgen ze 't volgende x weer 3 keer zo hard terug. Terecht ook, zal mooi woorden volgende klassiekertquote:Op donderdag 27 april 2006 14:51 schreef Guvnor het volgende:
. Ze zijn gewoon nog een beetje gefrustreerd over vorig jaar, toenz e terug hun busjes werden in geschopt, en van hun paarden werden geslagen
quote:Op donderdag 27 april 2006 11:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Onvergeeflijk. Als je als diender niet meer logisch kunt nadenken hoor je niet thuis op straat. En doe je de geest van je baan bepaald geen goed, integendeel. We gaan naar een griezelige wereld als de aanwezigheid van blauw op straat het onveiligheidsgevoel aanwakkert door toedoen van dat blauw.
Dat zal ongetwijfeld meespelen. Grote ego's weinig inhoud... dat levert kleinzielig gedrag op wanneer een dergelijk persoon op z'n nummer wordt gezetquote:Op donderdag 27 april 2006 14:51 schreef Guvnor het volgende:
. Ze zijn gewoon nog een beetje gefrustreerd over vorig jaar, toenz e terug hun busjes werden in geschopt, en van hun paarden werden geslagen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |