abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37255646
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:22 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Nee, maar je mag niet zomaar iemands privacy schenden als je niet kan bewijzen dat die persoon heeft gestolen. Het ontbreken van zo'n bordje rechtvaardigt stelen natuurlijk niet.
Maar wat voor privacy hebben we het dan over? Want ik vraag iemand alleen om de tas OPEN te doen. Ik ga er niet in zitten snuffelen of rommelen. En als je niks gestolen hebt, wat heb je dan te verbergen? Wat stop jij in je tas dat je perse voor anderen verborgen wilt houden?
pi_37255814
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:49 schreef Camplo het volgende:

[..]

Daar snapte ik er geen fuck meer van dus veel plezier met je topic
Wat een bullshit staat er ook.
Je bent gewoon een latente mongool als je de OP niet begrijpt, doei.
TS heeft gelijk, dit gaat nergens meer over, bureaucratie ten top dit soort shit.
pi_37255896
vroeger mocht je ze zulk lui nog verrot schoppen en de boete werd dan door het koninglijk huis betaald uit dank
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_37255914
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:30 schreef E-ratic het volgende:
vroeger mocht je ze zulk lui nog verrot schoppen en de boete werd dan door het koninglijk huis betaald uit dank
Die goeie ouwe tijd
  maandag 24 april 2006 @ 20:31:32 #55
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37255935
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:24 schreef Camoth het volgende:

[..]

Maar wat voor privacy hebben we het dan over? Want ik vraag iemand alleen om de tas OPEN te doen. Ik ga er niet in zitten snuffelen of rommelen. En als je niks gestolen hebt, wat heb je dan te verbergen? Wat stop jij in je tas dat je perse voor anderen verborgen wilt houden?
Tsja je kan vragen wat je wil, dat mag in Nederland, alleen de klant mag gewoon weigeren.

Wanneer ik bij jou thuis aanbel en vraag of ik even je hele huis mag uitpluizen, ga je daar ook meteen mee akkoord? Ik neem aan dat je niets gestolen hebt iig.
pi_37256004
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:31 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Tsja je kan vragen wat je wil, dat mag in Nederland, alleen de klant mag gewoon weigeren.

Wanneer ik bij jou thuis aanbel en vraag of ik even je hele huis mag uitpluizen, ga je daar ook meteen mee akkoord? Ik neem aan dat je niets gestolen hebt iig.
Ja inderdaad, een tas is goed te vergelijken met iemand's huis..
  maandag 24 april 2006 @ 20:34:18 #57
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37256058
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:33 schreef Camoth het volgende:

[..]

Ja inderdaad, een tas is goed te vergelijken met iemand's huis..
Wat dan, jij wilt bij iedereen rondsnuffelen.
pi_37256072
Face it, de privacy van een dief is in dit land belangrijker dan jouw eigendommen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_37256135
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:34 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat dan, jij wilt bij iedereen rondsnuffelen.
Nee, als iemand een grote tas bij zich heeft, en die niet wil afgeven bij de balie, dan vind ik dat ik moet mogen vragen aan iemand: "wilt u even uw tas openen" en dat als zo iemand dat weigert, dat ik diegene mag staande houden en de politie mag bellen en dat DIE dan in de tas mogen kijken.

En als iemand dat allemaal vervelend vind, dan moet iemand gewoon de tas afgeven bij de balie. En DAAR mag wat mij betreft wel een bordje over gemaakt worden dan.
pi_37256300
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:36 schreef Camoth het volgende:

[..]

Nee, als iemand een grote tas bij zich heeft, en die niet wil afgeven bij de balie, dan vind ik dat ik moet mogen vragen aan iemand: "wilt u even uw tas openen" en dat als zo iemand dat weigert, dat ik diegene mag staande houden en de politie mag bellen en dat DIE dan in de tas mogen kijken.

En als iemand dat allemaal vervelend vind, dan moet iemand gewoon de tas afgeven bij de balie. En DAAR mag wat mij betreft wel een bordje over gemaakt worden dan.
Eensch
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 24 april 2006 @ 20:44:31 #61
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37256524
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:08 schreef Camoth het volgende:

[..]

Ja, daar komt het wel op neer. Je kan ook gewoon als je dat niet wil je tas afgeven aan de balie en na het boodshappen doen weer ophalen. Heb je nergens last van hoor.
uh huh, wel eens langs de appie XL gegaan op zaterdagmiddag? stel je voor dat iedereen z'n tasje in zou leveren...zou nogal chaotisch worden, niet?
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37256561
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:44 schreef EsDe het volgende:

[..]

uh huh, wel eens langs de appie XL gegaan op zaterdagmiddag? stel je voor dat iedereen z'n tasje in zou leveren...zou nogal chaotisch worden, niet?
Dat is dan uiteraard het probleem van de winkelier.
pi_37256735
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:44 schreef EsDe het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je mensen moet verplichten hun tas in te leveren, je moet ze alleen de mogelijkheid geven als ze er niet van gedient zijn dat ze de kans lopen dat iemand vraagt om in de tas te kijken.

In het exreemste geval zou je kluisjes kunnen neerzetten, maargoed, dat is natuurlijk wel erg extreem.
pi_37257313
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:36 schreef Camoth het volgende:

[..]

En toch is dat niet de manier, je kunt hooguit een bord bij de ingang neerzetten dat tassen niet toegestaan zijn, en een personeelslid bij de ingang neerzetten die de toegang ontzegt van iemand die de tas niet heeft afgegeven bij de balie.
Controle van tassen (zowel met als zonder bordje van jullie) blijft iets van de politie
pi_37257404
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:01 schreef frederik het volgende:

[..]

En toch is dat niet de manier, je kunt hooguit een bord bij de ingang neerzetten dat tassen niet toegestaan zijn, en een personeelslid bij de ingang neerzetten die de toegang ontzegt van iemand die de tas niet heeft afgegeven bij de balie.
Controle van tassen (zowel met als zonder bordje van jullie) blijft iets van de politie
kan ook, maar ik denk dat je daar ook nogal wat weerstand van mensen aan ondervind. Je geeft ze geen keuze meer...
  maandag 24 april 2006 @ 21:42:38 #66
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37259213
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:03 schreef Camoth het volgende:

[..]

kan ook, maar ik denk dat je daar ook nogal wat weerstand van mensen aan ondervind. Je geeft ze geen keuze meer...
Dat wil jij toch?

Gewoon tas openen en zo niet, dan opdonderen?

Iig dat verkondig je de hele tijd.
pi_37259397
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat wil jij toch?

Gewoon tas openen en zo niet, dan opdonderen?

Iig dat verkondig je de hele tijd.
Helemaal niet;

- tas meenemen = risico lopen tas te moeten laten zien
- tas bij balie laten = geen risico lopen tas te moeten laten zien

is dat een keuze of niet?
  maandag 24 april 2006 @ 21:46:49 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37259457
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:45 schreef Camoth het volgende:

[..]

Helemaal niet;

- tas meenemen = risico lopen tas te moeten laten zien
- tas bij balie laten = geen risico lopen tas te moeten laten zien

is dat een keuze of niet?
Dat is iets van je laatste reactie, de reacties daarvoor waren meer van het niveau alla Hitler, mijn wil of anders niet.

Vindt je nog wel lief hoor
pi_37259505
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is iets van je laatste reactie, de reacties daarvoor waren meer van het niveau alla Hitler, mijn wil of anders niet.

Vindt je nog wel lief hoor
Ik zei al vrij vroeg in het begin dat mensen ook hun tas bij de balie af kunnen geven...

edit: om precies te zijn: 2e post
  maandag 24 april 2006 @ 22:19:58 #70
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_37261117
Totaal met je eens.

Maarja gek die onzin hier altijd :/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_37261210
Welkom in Nederland, decinnia geregeerd door Links.
pi_37261337
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:21 schreef M.vgroen het volgende:
Welkom in Nederland, decinnia geregeerd door Links.
Haha, dat was inderdaad ook het eerste wat mijn vader zei
pi_37262077
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:48 schreef Camoth het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je mensen moet verplichten hun tas in te leveren, je moet ze alleen de mogelijkheid geven als ze er niet van gedient zijn dat ze de kans lopen dat iemand vraagt om in de tas te kijken.

In het exreemste geval zou je kluisjes kunnen neerzetten, maargoed, dat is natuurlijk wel erg extreem.
Hier in Zwolle is er een C1000 waar een bord staat dat je door het betreden van de winkel er mee accoord gaat dat personeel in je tas mag kijken als ze dat noodzakelijk achten.
Ben je het daar niet mee eens dan kun je je tas in een kluisje doen bij de ingang.
HendrikJan de Tuinman, die schoffelt wat an!
pi_37262177
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:19 schreef Maikuuul het volgende:
Totaal met je eens.

Maarja gek die onzin hier altijd :/
Boh!
  maandag 24 april 2006 @ 22:57:58 #75
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_37263025
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:24 schreef Camoth het volgende:

[..]

Hier hebben we het over persoonlijke spulletjes die iemand in zijn tas kan hebben. Zodra jij iemand vraagt om zijn tas te openen verbreek jij diens privacy. En in zo'n geval is er weinig verschil tussen een tas "openen" of "door zijn spullen gaan snuffelen".
En alsjeblieft zeg, dat argument dat "als je niks gestolen hebt (vaker gebruikt als: als je niks te verbergen hebt), waarom zou je dan niet meewerken". Dat is juist precies zo'n argument dat de privacy van de mens niet respecteert.
Dan kan je daarmee alles gaan rechtvaardigen: laten we allemaal DNA afstaan, laten we allemaal een chipje in onze huid planten zodat er altijd kan worden afgelezen waar we ons op een bepaald moment bevinden, want waarom niet? "We hebben toch niks te verbergen?"
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')