ik nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 08:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik gooi persoonlijk nooit zout bij de boter voor ik de bloem erbij doe, laat staan 50 gram. Zout is voor aan het eind, als je dan vindt dat het ontbreekt.
Wij wassen ze liever eerst evenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:15 schreef Doekes het volgende:
Vroeger plukte ik brandnetels en at ze gelijk op. Was niet echt lekker, maar wel stoer.
Nou ik vind ze niet lekker, heel bitter.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:00 schreef Serendips het volgende:
Hmm, misschien moet ik maar eens een weiland induiken.
Ik heb ooit wel eens brandnetelsoep gehad en ik meen me te herinneren dat die erg lekker was.
Btw, paardebloemblaadjes schijnen ook erg lekker te zijn als we het toch over weilandgroenten hebben...
Iedere betere supermarkt, kaaswinkel of natuurvoedingswinkel heeft 'm wel!quote:Op maandag 15 mei 2006 11:02 schreef Tique3 het volgende:
Enig idee waar die brandnetelkaas te koop is, ik wil het wel eens proberen
De betere kaas winkel heeft hem zekerquote:Op maandag 15 mei 2006 11:02 schreef Tique3 het volgende:
Enig idee waar die brandnetelkaas te koop is, ik wil het wel eens proberen
quote:Brandnetelthee
- Verwarm een theepot voor.
- Stop ongeveer 30 gram brandnetelsnippers in de pot(4 eetlepels)
- Giet hier 6 dl. kokend water bij
- Deksel op de theepot en even 10 minuten laten trekken.
- Giet de thee uit de pot in een glas (door een fijn zeefje; anders komen alle bladeren mee)
- En... Kraar is de thee om gedronken te worden
quote:Brandnetelsoep
Nodig:
-Twee wortels, geraspt
-Een grote ui, gesnipperd
-Een kleine halve emmer brandneteltoppen, goed gewassen.
-1 tot 1,5 liter bouillon, kip of groente
-Fruit de ui en voeg de wortel toe wanneer de ui zacht is.
-Laat de wortel zacht worden en voeg dan de brandnetels toe.
-Stoof ze tot ze geslonken zijn en voeg de bouillon toe.
-Laat 10 minuten koken en mix.
Klopt ja, maar ik pluk ze gewoon in de tuin, ze groeien goed op tuinafval.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Brandnetels zijn lekker, maar let wel op waar je ze plukt, ze groeien graag op plekken waar afval gedumpt is en dat lijkt me niet een aanrader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |