Daar geloof ik geen bitterbal van........ dan had je het woord nudist niet gebruikt en had je ook geweten hoe iets bij je hebben wordt opgelost zoals geld, mobieltje en documenten.quote:
Aangezien ik in spanje woon (waar je overal naakt mag lopen) en ik mij daar ook moet legimiteren. En waardevolle papieren mee naar het strand nemen is niet aan te raden hier.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag niet naakt over straat. Binnen de grenzen van een nudistenkamp hoef je er niet mee rond te lopen. Mocht het nodig zijn, kun je het wel even op je verblijfsadresje gaan pakken. Heb je het toch bij je, dus.
Overdrijven is ook een vak. Je hoeft in Nederland niet met een chip in je hoofd rond te lopen, hoewel het misschien voor sommige huilerds (ik kan mijn ID nergens kwijt) een geweldige uitkomst zou zijn...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:09 schreef Daniel.J het volgende:
Over 5 jaar :
"Had je gewoon je chip in je kop laten schieten had je nu geen boete gehad, eigen schuld!"
Alleen een beetje geld voor wat te drinken en te roken, paspoort en mobiel neem ik zeker niet mee.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:59 schreef Gia het volgende:
Heb je daar ook geen geld bij? Geen mobieltje? Helemaal niets, alleen je handdoek?
Sommige mensen gebruiken een klein tasje wat je om je nek kunt hangen, maar dat moet je wel altijd bij je houden. En dat is erg lastig als je wilt gaan zwemmen.quote:Hoe doen andere naakte mensen in Spanje dat?
Europa heeft er mee te maken, en daar hoort spanje ook bij. En een wet aannemen onder valse voorwenselen en die dat later gebruiken om 80.000 mensen geld uit hun zak te kloppen is gewoon niet okey.quote:En wat heeft dat te maken met de wetgeving in Nederland?
ten eerste is het natuurlijk onzinnig om een ID kaart aan te schaffen als je een paspoort hebt, een ID kaart voegt nl niets toe. verder is het pas sinds het nieuwe rijbewijs dat dat ding een beetje handig mee te nemen is. bovendien, als ik uitga wil ik zo weinig mogelijk meenemen, waardoor ik ook niets kan verliezen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:52 schreef DaMook het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat nou de moeite is van het meenemen van dat dingIk heb altijd mijn rijbewijs en mijn id kaart bij, past gewoon in je portemonee hoor
. Paspoort heb ik nooit bij, dat is wel een onding
, maar die heb ik ook alleen nodig als ik op vakantie ga
.
Onzin dat je je rijbewijs of id-kaart niet meekan nemen.
Ik ben een naturist vanaf mijn 13de jaar... En 1 van de redenen voor mij om naar spanje te gaan is omdat je daar nudismo overal legaal is en het weer ook nog mee werkt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen bitterbal van........ dan had je het woord nudist niet gebruikt en had je ook geweten hoe iets bij je hebben wordt opgelost zoals geld, mobieltje en documenten.
Is het de burger gevraagd of de burger het een goed idee vond?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef dVTB het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Je hoeft in Nederland niet met een chip in je hoofd rond te lopen, hoewel het misschien voor sommige huilerds (ik kan mijn ID nergens kwijt) een geweldige uitkomst zou zijn...
Het is alleen wettelijk vastgelegd dat je je ID moet kunnen tonen op het moment dat daar naar wordt gevraagd. En als je dan in een trein staat bij een conducteur en je gaat moeilijk doen over je ID (lekker principieel), dan denkt zo'n conducteur: jij bent een zwartrijder, jij gaat dokken. Als je gewoon had meegewerkt, had -ie misschien wel begrip getoond. Was er niks aan de hand geweest.
En weer een aantal jaren later.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:09 schreef Daniel.J het volgende:
Over 5 jaar :
"Had je gewoon je chip in je kop laten schieten had je nu geen boete gehad, eigen schuld!"
Kortom...je hebt je maar aan te passen want anders ben je fout.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:14 schreef dVTB het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Je hoeft in Nederland niet met een chip in je hoofd rond te lopen, hoewel het misschien voor sommige huilerds (ik kan mijn ID nergens kwijt) een geweldige uitkomst zou zijn...
Het is alleen wettelijk vastgelegd dat je je ID moet kunnen tonen op het moment dat daar naar wordt gevraagd. En als je dan in een trein staat bij een conducteur en je gaat moeilijk doen over je ID (lekker principieel), dan denkt zo'n conducteur: jij bent een zwartrijder, jij gaat dokken. Als je gewoon had meegewerkt, had -ie misschien wel begrip getoond. Was er niks aan de hand geweest.
Volgens mij begreep jij mijn reactie niet helemaal. Het gaat mij helemaal niet om die ID-plicht, want die boeit me helemaal niks. Het gaat mij erom dat die plicht door de politie wordt misbruikt om hun bonnenquotum te halen, terwijl je verder geen flikker aan die politie hebt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zonder licht rijden en geen id bij je hebben. Stel dat je platgereden wordt doordat een auto je niet ziet, je stort je familie en anderen in een hoop ellende willens en wetens en daarna nog de uitzoekerij wie je wel bent. Stoer hoor!
Practisch op de hele wereld is ID plicht, is het nou zo'n moeite om dat ding bij je te hebben? Als je auto rijdt moet je rijbewijs en kentekenbewijs ook bij je hebben, ik neem aan dat je je geld in je portemonnee hebt zitten en daar past vast de ID niet meer bij.
En nee, ik ben ook niet blij met de ID plicht.
Nee hoor, kwestie van gewoonte. Of gewoon niet opletten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:05 schreef Gia het volgende:
Zonder licht fietsen doe je bewust. Door rood licht rijden ook.
Sterk argument.quote:Daarbij blijft het een kleine moeite, of eigenlijk helemaal geen moeite om je id-kaart bij je te steken.
Maar hier gaat het over Nederland en hier mag je niet naakt lopen en kun je dus makkelijk een ID meenemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:17 schreef Monus het volgende:
Europa heeft er mee te maken, en daar hoort spanje ook bij. En een wet aannemen onder valse voorwenselen en die dat later gebruiken om 80.000 mensen geld uit hun zak te kloppen is gewoon niet okey.
Nogal een vergelijking. En ja dat was een kleine moeite, maar stigmatiserend. Een Id bij je hebben is dat niet. Daarbij is daarin iedereen van 14 jaar en ouder gelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee hoor, kwestie van gewoonte. Of gewoon niet opletten.
[..]
Sterk argument.
Om Godwin alvast maar van stal te halen: 'het is toch een kleine moeite om een gele ster op je jas te naaien'.
Ja? Moet je eens navragen in je omgeving. Als je getinte vrienden hebt, zul je merken dat die vaker om hun ID gevraagd wordt dan je niet-getinte vrienden.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogal een vergelijking. En ja dat was een kleine moeite, maar stigmatiserend. Een Id bij je hebben is dat niet. Daarbij is daarin iedereen van 14 jaar en ouder gelijk.
Ze hoeven het niet op hun jasje te spelden.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja? Moet je eens navragen in je omgeving. Als je getinte vrienden hebt, zul je merken dat die vaker om hun ID gevraagd wordt dan je niet-getinte vrienden.
Waar het mij om gaat is dat 'het is een kleine moeite' een ronduit bezopen argument is om een maatregel die je niet wilt door te voeren.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogal een vergelijking. En ja dat was een kleine moeite, maar stigmatiserend. Een Id bij je hebben is dat niet. Daarbij is daarin iedereen van 14 jaar en ouder gelijk.
Natuurlijk. En wat nou als de reden is dat ze een ander kleurtje hebben?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:58 schreef Gia het volgende:
Daarbij zal er dan wel een reden zijn waarom er vaker naar gevraagd wordt.
En met de RFID chip in de ID kaart is er helemaal geen technisch verschil meer tussen een gele ster of deze ID kaart. Prima toch? Lache man, zie je zo wie er door de straat loopt, Joden, Marokkanen, laag-opgeleiden, SOA-dragers, mensen met een open parkeerboete, mensen die de koran gelezen hebben en mensen die vanochtend op telegraaf.nl hebben gekeken, heel de rambam.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]

|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |