Dat is ook niet zo. Programma's die je open hebt staan, vragen natuurlijk wel geheugen en CPU cycles, maar programma's die je niet draait, hebben geen invloed op de prestaties van je systeem.quote:Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef jojomen4 het volgende:
Heb de basis programma's en daarnaast gedownload: Mozilla Firefox, Google Earth, Office, Skype, Limewire en MSN. Waarbij bijna alles dus normaal gesproken uitstaat.. ik begrijp niet hoe dat dan voorbelasting kan zorgen
Dat heet in Mac OS X de Activity Monitor en is te vinden in Applications/Utilities.quote:Verder week ik niet hoe ik in de taakbalk kan kijken.. je bedoelt dat overzicht wat bij een windows systeem cntr+alt+del is, toch?
Het beste is om je accu actief te houden. Dus niet continu in het stopcontact werken, daar verkort je de levensduur ontzettend mee. Dit is ook wat Apple zelf aanraadt:quote:Op maandag 24 april 2006 15:28 schreef jojomen4 het volgende:
Is het beter (nu ik de accu erin ga laten zitten) de stroom eraf te halen als de accu vol zit en deze telkens weer op te gaan laden of gewoon de stroom erop houden als dat mogelijk is met de accu erin?
http://www.apple.com/batteries/notebooks.htmlquote:For proper maintenance of a lithium-based battery, it?s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time.
Bij mij blijft ie niet in slaapstand! Wat wel vervelend is is dat als ik de accu eruit heb en de stroom eraf haal (terwijl m'n lap uit staat) hij de gegevens verliest van hoe laat het is en de datum enzo... Andere comps hebben een klein intern batterij'tje die dat bijhoud.. maar die van mij volgens mij niet.quote:Op maandag 24 april 2006 15:37 schreef editor2 het volgende:
De gedachte lange tijd dat je accu achteruit ging als je hem niet eerst leeg liet lopen alvorens weer op te laden, is achterhaalt vanwege de verbetering hierin. Je kan de accu er ook gewoon inlaten maar je mag hem er ook uithalen.Wat jij wilt, maar de kwaliteit wordt er niet echt heel veel minder door.
Let wel dat als je de accu eruit haalt en je Mac in slaapstand gaat hij dan in slaapstand blijft imo.
Hij start alleen op als de batterij erin zit.
veder is bedoelde ik met onderstaand je taakbalk:
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06171/taakbalk2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
En ja je iPod kun je al tijden als externe HD gebruiken voor alles en nog wat.
Mja.. maar wat is occasionally? 1 keer in de week leeg laten lopen? Elke keer als die vol zit? Beetje vage omschrijving als je het mij vraagtquote:Op maandag 24 april 2006 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het beste is om je accu actief te houden. Dus niet continu in het stopcontact werken, daar verkort je de levensduur ontzettend mee. Dit is ook wat Apple zelf aanraadt:
[..]
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Occasionally is gewoon af en toe. Je hoeft niet elke keer als je accu vol is de stroom eraf te gooien, maar je moet ook niet een hele maand van de netstroom werken. Als je je daar een beetje tussen beweegt, blijft je accu prima.quote:Op maandag 24 april 2006 15:43 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Mja.. maar wat is occasionally? 1 keer in de week leeg laten lopen? Elke keer als die vol zit? Beetje vage omschrijving als je het mij vraagt
al reeds besproken en zeer de moeite waard.quote:Op maandag 24 april 2006 16:22 schreef Nigeriaan het volgende:
http://davidweiss.blogspo(...)rosofts-mac-lab.html
Wat je vooral niet moet doen is steeds als de accu er even af is weer aan de lader. Wat ik meestal doe is de accu tot zo'n 30% gebruiken als ie eenmaal leeg aan het lopen is, en ongeveer één keer per maand de accu helemaal leeg. Mijn batterij is nu na 15 maanden nog op bijna 90% van de originele capaciteit.quote:Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Occasionally is gewoon af en toe. Je hoeft niet elke keer als je accu vol is de stroom eraf te gooien, maar je moet ook niet een hele maand van de netstroom werken. Als je je daar een beetje tussen beweegt, blijft je accu prima.
Family Guy?quote:Op maandag 24 april 2006 19:26 schreef iDex het volgende:
Stewie is cool
In de aflevering van gisteren zat Stewie met de speech functie van zijn Mac te spelen, die hij 'Stewie is cool' liet zeggenquote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Hugster het volgende:
[..]
Family Guy?
Heeft vrij weinig met Apple te maken
jawel. stewie had het over de spreekfunctie van een apple. en toen zei die apple Stewie is cool...quote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Hugster het volgende:
[..]
Family Guy?
Heeft vrij weinig met Apple te maken
De Mac was niet goed getekend hoorquote:
Ik kan dat op mijn tv met een draadloze controller. Ook dankzij Dosbox. En een handige vriend van mequote:Op maandag 24 april 2006 20:21 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik vind het echt erg vet. Er zijn extreem veel DOS-games die ik graag weer eens wil spelen en dat kan nu gewoon native vanuit OS X
moet je zo'n chip apart kopen? of ziet die er standaard op?quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Tijn het volgende:
Ik word steeds blijer met de Intel chip in m'n MacBook. Niet alleen komen er steeds meer Universal Binaries beschikbaar en kan ik nu native Windows draaien op m'n MacBook, ook is DosBox nu eindelijk snel genoeg om bruikbaar te zijn![]()
[[url=http://www2.hku.nl/~martijn2/td2_small.png]afbeelding][/url]
Klik voor het grote geheel
Met die chip bedoelt hij de processor, nieuwe Macs zijn voorzien van Intel processorenquote:Op maandag 24 april 2006 21:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
moet je zo'n chip apart kopen? of ziet die er standaard op?
Nieuw vanaf wanneer? Ik heb een 3 maand oude.. vind ik ook best nieuwquote:Op maandag 24 april 2006 21:36 schreef Bigs het volgende:
[..]
Met die chip bedoelt hij de processor, nieuwe Macs zijn voorzien van Intel processoren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |