Dat is ook niet zo. Programma's die je open hebt staan, vragen natuurlijk wel geheugen en CPU cycles, maar programma's die je niet draait, hebben geen invloed op de prestaties van je systeem.quote:Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef jojomen4 het volgende:
Heb de basis programma's en daarnaast gedownload: Mozilla Firefox, Google Earth, Office, Skype, Limewire en MSN. Waarbij bijna alles dus normaal gesproken uitstaat.. ik begrijp niet hoe dat dan voorbelasting kan zorgen
Dat heet in Mac OS X de Activity Monitor en is te vinden in Applications/Utilities.quote:Verder week ik niet hoe ik in de taakbalk kan kijken.. je bedoelt dat overzicht wat bij een windows systeem cntr+alt+del is, toch?
Het beste is om je accu actief te houden. Dus niet continu in het stopcontact werken, daar verkort je de levensduur ontzettend mee. Dit is ook wat Apple zelf aanraadt:quote:Op maandag 24 april 2006 15:28 schreef jojomen4 het volgende:
Is het beter (nu ik de accu erin ga laten zitten) de stroom eraf te halen als de accu vol zit en deze telkens weer op te gaan laden of gewoon de stroom erop houden als dat mogelijk is met de accu erin?
http://www.apple.com/batteries/notebooks.htmlquote:For proper maintenance of a lithium-based battery, it?s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time.
Bij mij blijft ie niet in slaapstand! Wat wel vervelend is is dat als ik de accu eruit heb en de stroom eraf haal (terwijl m'n lap uit staat) hij de gegevens verliest van hoe laat het is en de datum enzo... Andere comps hebben een klein intern batterij'tje die dat bijhoud.. maar die van mij volgens mij niet.quote:Op maandag 24 april 2006 15:37 schreef editor2 het volgende:
De gedachte lange tijd dat je accu achteruit ging als je hem niet eerst leeg liet lopen alvorens weer op te laden, is achterhaalt vanwege de verbetering hierin. Je kan de accu er ook gewoon inlaten maar je mag hem er ook uithalen.Wat jij wilt, maar de kwaliteit wordt er niet echt heel veel minder door.
Let wel dat als je de accu eruit haalt en je Mac in slaapstand gaat hij dan in slaapstand blijft imo.
Hij start alleen op als de batterij erin zit.
veder is bedoelde ik met onderstaand je taakbalk:
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06171/taakbalk2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
En ja je iPod kun je al tijden als externe HD gebruiken voor alles en nog wat.
Mja.. maar wat is occasionally? 1 keer in de week leeg laten lopen? Elke keer als die vol zit? Beetje vage omschrijving als je het mij vraagtquote:Op maandag 24 april 2006 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het beste is om je accu actief te houden. Dus niet continu in het stopcontact werken, daar verkort je de levensduur ontzettend mee. Dit is ook wat Apple zelf aanraadt:
[..]
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Occasionally is gewoon af en toe. Je hoeft niet elke keer als je accu vol is de stroom eraf te gooien, maar je moet ook niet een hele maand van de netstroom werken. Als je je daar een beetje tussen beweegt, blijft je accu prima.quote:Op maandag 24 april 2006 15:43 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Mja.. maar wat is occasionally? 1 keer in de week leeg laten lopen? Elke keer als die vol zit? Beetje vage omschrijving als je het mij vraagt
al reeds besproken en zeer de moeite waard.quote:Op maandag 24 april 2006 16:22 schreef Nigeriaan het volgende:
http://davidweiss.blogspo(...)rosofts-mac-lab.html
Wat je vooral niet moet doen is steeds als de accu er even af is weer aan de lader. Wat ik meestal doe is de accu tot zo'n 30% gebruiken als ie eenmaal leeg aan het lopen is, en ongeveer één keer per maand de accu helemaal leeg. Mijn batterij is nu na 15 maanden nog op bijna 90% van de originele capaciteit.quote:Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Occasionally is gewoon af en toe. Je hoeft niet elke keer als je accu vol is de stroom eraf te gooien, maar je moet ook niet een hele maand van de netstroom werken. Als je je daar een beetje tussen beweegt, blijft je accu prima.
Family Guy?quote:Op maandag 24 april 2006 19:26 schreef iDex het volgende:
Stewie is cool
In de aflevering van gisteren zat Stewie met de speech functie van zijn Mac te spelen, die hij 'Stewie is cool' liet zeggenquote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Hugster het volgende:
[..]
Family Guy?
Heeft vrij weinig met Apple te maken
jawel. stewie had het over de spreekfunctie van een apple. en toen zei die apple Stewie is cool...quote:Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef Hugster het volgende:
[..]
Family Guy?
Heeft vrij weinig met Apple te maken
De Mac was niet goed getekend hoorquote:
Ik kan dat op mijn tv met een draadloze controller. Ook dankzij Dosbox. En een handige vriend van mequote:Op maandag 24 april 2006 20:21 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik vind het echt erg vet. Er zijn extreem veel DOS-games die ik graag weer eens wil spelen en dat kan nu gewoon native vanuit OS X
moet je zo'n chip apart kopen? of ziet die er standaard op?quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Tijn het volgende:
Ik word steeds blijer met de Intel chip in m'n MacBook. Niet alleen komen er steeds meer Universal Binaries beschikbaar en kan ik nu native Windows draaien op m'n MacBook, ook is DosBox nu eindelijk snel genoeg om bruikbaar te zijn![]()
[[url=http://www2.hku.nl/~martijn2/td2_small.png]afbeelding][/url]
Klik voor het grote geheel
Met die chip bedoelt hij de processor, nieuwe Macs zijn voorzien van Intel processorenquote:Op maandag 24 april 2006 21:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
moet je zo'n chip apart kopen? of ziet die er standaard op?
Nieuw vanaf wanneer? Ik heb een 3 maand oude.. vind ik ook best nieuwquote:Op maandag 24 april 2006 21:36 schreef Bigs het volgende:
[..]
Met die chip bedoelt hij de processor, nieuwe Macs zijn voorzien van Intel processoren
je hebt al een oude ibook gekocht?quote:Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nieuw vanaf wanneer? Ik heb een 3 maand oude.. vind ik ook best nieuwEn zit op een universiteit nu die wireless Internet heeft.. maar daar moet je een programma'tje voor DL en die stomme IT mensen hebben dat natuurlijk alleen voor Windows.. lekker beperkt!
Niet dat ikzo 1.2..3 150 of 200 Euro's ga neer leggen voor die MacWindows versie.. maarja..
Mja.. weet ik veelquote:Op maandag 24 april 2006 21:44 schreef iDex het volgende:
[..]
je hebt al een oude ibook gekocht?dat is niet zo slim
Dat moest bij ons ook alleen je kan het ook omzeilen omdat het programma iets mogelijk maakt dat OSX standaard al kan en Windows dus niet.quote:Op maandag 24 april 2006 21:42 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nieuw vanaf wanneer? Ik heb een 3 maand oude.. vind ik ook best nieuwEn zit op een universiteit nu die wireless Internet heeft.. maar daar moet je een programma'tje voor DL en die stomme IT mensen hebben dat natuurlijk alleen voor Windows.. lekker beperkt!
Niet dat ikzo 1.2..3 150 of 200 Euro's ga neer leggen voor die MacWindows versie.. maarja..
En kun je me in het kort uitleggen hoe ik dat doe? Het was namelijk een stom programma'tje waar je het password ofzo moet invullen en via internet moest je eerst een gebruikersnaam aanmaken ofzo.. hoop gelul.quote:Op maandag 24 april 2006 21:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat moest bij ons ook alleen je kan het ook omzeilen omdat het programma iets mogelijk maakt dat OSX standaard al kan en Windows dus niet.
Ik kan niet bij de handleiding vanaf hier dus morgen zal ik hem hier posten.quote:Op maandag 24 april 2006 21:56 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
En kun je me in het kort uitleggen hoe ik dat doe? Het was namelijk een stom programma'tje waar je het password ofzo moet invullen en via internet moest je eerst een gebruikersnaam aanmaken ofzo.. hoop gelul.
Daar ben ik je dan zeer dankbaar voor!quote:Op maandag 24 april 2006 22:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kan niet bij de handleiding vanaf hier dus morgen zal ik hem hier posten.
We zeiden toch dat je geen spijt zou krijgen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:58 schreef allsystemshalt het volgende:
Whoei ik ben ook zeer blij met m'n PowahBoek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Appel roeleerd zwaar![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, het is vette shit, geen speelgoed.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat een 'maak je eigen cartoon' pakket?
Cool, maar ziet er wel moeilijk uit.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:10 schreef nietzman het volgende:
Motion..
[[url=http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040811/apple2_2.jpg]afbeelding][/url]
Ben verliefd op dat pakket..
Mweh, ti's net Final Cut, je moet het alleen even onder de knie krijgen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Cool, maar ziet er wel moeilijk uit.
Ik heb een G3 en er staat Powerrrrrr voor PC dus het zal wel een snelle zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:52 schreef editor2 het volgende:
Heeft alleen zin als je met FCP werkt en een beetje met effectjes e.d wilt spelen.
Vergt ook aardig wat van je processor want tis geen licht programmaatje.
Voor details kun je hier snuffelen.
Ispy kennende doet hij waarschijnlijk of hij de foto's gemaakt heeftquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:26 schreef iDex het volgende:
serieus je sig word verwijderd. tis maar een gokje
Dank je zeer! Zal het vanmiddag uitproberen als ik m'n lap mee naar school neemquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:25 schreef editor2 het volgende:
@ jojomen4:
Is dat het probleem van inloggen op Universiteits Netwerken?
® Apple heeft er zelf ook iets over gepubliceerd.
Als je een voorbeeld wilt hoe het te installeren dan is hier een voorbeeld van de ® RuG.
Mischien is dit ook nog een hulpmiddel..
heeft hij dat dan niet gedaan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef SuckMyBallsLickMy het volgende:
[..]
Ispy kennende doet hij waarschijnlijk of hij de foto's gemaakt heeft
Kut! Vergeten document op te zoeken. 802.1x heb ik hier ook aanstaan voor het netwerk van schoolquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:00 schreef jojomen4 het volgende:
Beste editor2 of elk ander persoon dat mij kan en wil helpen
Ik heb dus geen berichtje vanaf school kunnen posten omdat het nog niet helemaal gelukt is, al ben ik denk ik wel hard op de goede weg!
Bij de configuratie heb ik PEAP aangeklikt omdat de uni dat aangeeft. Als ik dan na alles goed ingevult te hebben op connect klik geeft ie de volgende foutmelding:
"802.1X is unable to authenticate. It is possible that the configuration you have provided is invalid. If you are unsure about what configuration to connect with, check with your network administrator.
( Error: 1 on port en1 )"
Heeft iemand een idee wat dit exact betekend? Het certificaat wat nodig is (ACS) zit in m'n keychain.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef SuckMyBallsLickMy het volgende:
[..]
Ispy kennende doet hij waarschijnlijk of hij de foto's gemaakt heeft
Is onderstaand een bevestiging waar je tegenaan liep?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:00 schreef jojomen4 het volgende:
Bij de configuratie heb ik PEAP aangeklikt omdat de uni dat aangeeft. Als ik dan na alles goed ingevult te hebben op connect klik geeft ie de volgende foutmelding:
"802.1X is unable to authenticate. It is possible that the configuration you have provided is invalid. If you are unsure about what configuration to connect with, check with your network administrator.
Heeft iemand een idee wat dit exact betekend? Het certificaat wat nodig is (ACS) zit in m'n keychain.
Nee, dat is het niet. Het certificaat zit al in m'n Keychain. Ik bedoel als je naar "Open Internet Connect" gaat, dan op "802.x1" klikt, dan alle gegevens goed invult en op "connect" klikt. Dan komt er een popupje te staan die een error aangeeft. In die error schrijft ie wat ik in m'n vorige post schreef.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:28 schreef editor2 het volgende:
[..]
Is onderstaand een bevestiging waar je tegenaan liep?
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06172/apple20.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Zoja dan staat er ook de oplossing bij volgens mij.
Wij gebruiken ook PEAP, maar ik moet in Internet Connect ook TTLS aanzetten (met MSCHAPv2 als inner authenciation) anders werkt het niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:00 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb dus geen berichtje vanaf school kunnen posten omdat het nog niet helemaal gelukt is, al ben ik denk ik wel hard op de goede weg!
Wordt ik nu genegeerd omdat ik wat mensen niet had gemeld in de OP?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:40 schreef De_Hertog het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag: Overigens heb ik sinds kort mijn 350d, met wat leuke lenzen. Alleen, als ik hem inplug komt ie alleen in iPhoto te staan, en niet als verwisselbare schijf. Hoe kan dat, en hoe kan het uit?
euh.. ff checkenquote:Op woensdag 26 april 2006 00:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wordt ik nu genegeerd omdat ik wat mensen niet had gemeld in de OP?
Ik zal het aan iemand overlaten die hier meer kaas van gegeten heeft, ik plug sporadisch een camera in maar heb dit probleem nog nooit gehad. Misschien is het ergens een instelling, heb je al een reboot geprobeerd?quote:Nog maar een keer mijn vraag: Overigens heb ik sinds kort mijn 350d, met wat leuke lenzen. Alleen, als ik hem inplug komt ie alleen in iPhoto te staan, en niet als verwisselbare schijf. Hoe kan dat, en hoe kan het uit?
Ik vind jouw posts hier van prima kwaliteit, als het zo door gaat, niets aan de hand. Die reactie van Dementor en SuckMynogwat vind ik dan ook niet gepast. Laten we er een gezellig optimistisch topic van makenquote:Op woensdag 26 april 2006 00:27 schreef editor2 het volgende:
Welnee..netzo min als dat sommige vaste SC users wegblijven omdat ik hierin vertoef.![]()
Maar goed boeie,who caresDit is een plek voor elke Apple-geek.
Het probleem is dat mijn oude camera bij aansluiten een verwisselbare harde schijf op mijn bureaublad zette, net zoals een USB stick of zo. Bij mij nieuwe camera gebeurd dat niet. iPhoto of Image Capture herkennen de camera wel gewoon.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:41 schreef editor2 het volgende:
Dat bedoel ik ook en er is conform FOK beleid ook melding van gemaakt.
Maar ik kan je probleem m.b.t je foto-camera niet zo 1,2,3 plaatsen aangezien ik dat model niet heb
en eigenlijk niet goed weet wat je echte probleem is. Anders had ik wel geprobeerd er een oplossing
voor te vinden.
Oh is het hier verboden te lachen?quote:Op woensdag 26 april 2006 00:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vind jouw posts hier van prima kwaliteit, als het zo door gaat, niets aan de hand. Die reactie van Dementor en SuckMynogwat vind ik dan ook niet gepast. Laten we er een gezellig optimistisch topic van maken
Nou, i-spy wil met z'n agressieve verdedigende posts wel eens topics verzieken, maar dat doet hij tot nu toe nog niet. En het zou zonde zijn dat jij dat met die van jou zou aanwakkerenquote:Op woensdag 26 april 2006 09:12 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh is het hier verboden te lachen?
Zelfs de goedkoopste Aldi cam verschijnt op het bureaubladquote:Op woensdag 26 april 2006 08:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het probleem is dat mijn oude camera bij aansluiten een verwisselbare harde schijf op mijn bureaublad zette, net zoals een USB stick of zo. Bij mij nieuwe camera gebeurd dat niet. iPhoto of Image Capture herkennen de camera wel gewoon.
Het vorige topic is gesloten omdat sommigen anderen persoonlijk gingen aanvallen. Zonder daar iemand de schuld van te geven lijkt het me verstandig daar hier niet mee te beginnenquote:Op woensdag 26 april 2006 09:12 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh is het hier verboden te lachen?
Kan niet aan OS X liggenquote:Op woensdag 26 april 2006 10:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het vorige topic is gesloten omdat sommigen anderen persoonlijk gingen aanvallen. Zonder daar iemand de schuld van te geven lijkt het me verstandig daar hier niet mee te beginnen
Hugster:
Ik denk niet dat het een instelling van de camera is maar dat er iets mis is met mijn OS X instellingen, eigenlijk. In de camera-handleiding staat gewoon dat hij zou moeten verschijnen zodra je hem aankoppelt. Oh nee wacht, het lag nooit aan OS X he?
Ja, zoals ik al zei, in iPhoto en Image Capture herkent hij de camera gewoon en kan ik gewoon de foto's importeren.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:28 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Kan niet aan OS X liggen
Heb je iPhoto wel?
Goede tip, maar helaas. Hij staat er niet bij.. Overigens is dit een tweedehands camera, dus het kaartje is waarschijnlijk eerst met Windows gebruikt, moet ik die op een of andere manier voor Mac formateren of zo?quote:Op woensdag 26 april 2006 11:35 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Sluit je camera eens aan, en kijk eens of hij er in /Volumes bij wordt gemount.
Als ie dat doet, moet het een instelling zijn in Finder..
Mja, anders zou ie in iPhoto ook niet herkend worden inderdaad. Het blijft vreemd..quote:Op woensdag 26 april 2006 12:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Lijkt me niet. Die kaarten zijn in Windows doorgaans ook gewoon FAT32, waar Apple naar mijn weten prima mee overweg kan. Mijn USB-stick doet het immers ook prima.
Het lijkt erop dat Bigs zojuist het goede antwoord al geeft.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:44 schreef editor2 het volgende:
goed, we gaan volgens mij nu OT omdat er nu allerlei randzaken erbij worden gehaald.
Probleem is dus dat hij niet als icoon wordt gezien op de harde schijf van Hartog.
Ik heb een andere invalshoek: Heb je hoe raar mischien ook al geprobeerd je
systeemherstel ff erover heen te gooien? Want als je wel gewoon kunt importeren
maar het icoon verschijnt niet op je bureublad dan zou mischien er iets mis zijn met
de weergave alleen.
quote:Op woensdag 26 april 2006 14:47 schreef XL het volgende:
Het lijkt erop dat Bigs zojuist het goede antwoord al geeft.
Kaartlezertje kopen dus.
Heb je ooit Canon software geinstalleerd?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:13 schreef editor2 het volgende:
[..]
kaartlezertje? Ik heb hier een Canon camera voor me liggen en die wordt gewoon
gezien als icoon op mijn Mac. Zowel de MBP en de Powerbook. Allebei draaiend op OSX 10.4.6.
Mischien dat iemand anders een andere/betere invalshoek heeft?
maar dat is dus een video-camera?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:17 schreef editor2 het volgende:
Nope. Gewoon die USB stick erin geplugged en daarrrr was mijn icoon op de desktop.
Sterker nog, die USB zit in zo een USB router met 8 van die aansluitmogelijkheden
en elke keer als ik die Canon erin steek begintie al te verschijnen zonder dat ik het sein
heb gegeven om te gaan uploaden naar m'n iMovie.
Mooiquote:Op woensdag 26 april 2006 15:24 schreef 'editor2' het volgende:
Nee, het is ook geen video-camera maar gewoon een Canon Powershot pro
'k heb ook zo een kleine Canon Digital Ixus 800
[afbeelding]
© bron
Wazig hoor.. ik heb net mijn Ixus 50 nog even aan mijn Powerbook gehangen en ik zie hem echt alelen in iPhoto. Hetzelfde geldt voor een Powershot S80, zowel op mijn Powerbook als op een iMac G5 (beiden met Tiger).quote:Op woensdag 26 april 2006 15:13 schreef editor2 het volgende:
[..]
kaartlezertje? Ik heb hier een Canon camera voor me liggen en die wordt gewoon
gezien als icoon op mijn Mac. Zowel de MBP en de Powerbook. Allebei draaiend op OSX 10.4.6.
Mischien dat iemand anders een andere/betere invalshoek heeft?
Ik dacht dat ik ergens in de handleiding had zien staan dat hij op het bureaublad moest verschijnen, maar daar zie ik nu niets meer van. Zal ik dus wel gedroomd hebbenquote:Op woensdag 26 april 2006 17:00 schreef Bigs het volgende:
[..]
Wazig hoor.. ik heb net mijn Ixus 50 nog even aan mijn Powerbook gehangen en ik zie hem echt alelen in iPhoto. Hetzelfde geldt voor een Powershot S80, zowel op mijn Powerbook als op een iMac G5 (beiden met Tiger).
[edit]
Net nog even mijn broertje gevraagd, die heeft een 350d en die meldt hetzelfde. Slotje
Die heb ik ook.quote:Op maandag 24 april 2006 00:16 schreef Bigs het volgende:
* Apple user meldt zich![]()
[afbeelding]
Powerbook 12"
taakbalk?quote:Op maandag 24 april 2006 15:17 schreef editor2 het volgende:
@ jojomen4:
Ik denk dat je het blazen van je ventilator bedoelt? Als dat zo is, dan moet je eens kijken in je taakbalk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |