abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 19:02:15 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37221502
quote:
nu.nl

ROME - Het Vaticaan staat binnenkort het gebruik van condooms voor aids-patiënten toe. De leiding van de Rooms-Katholieke kerk werkt aan een document daarover, dat binnenkort openbaar wordt gemaakt. Dat zei curiekardinaal Javier Lozano Baragán - de Vaticaanse minister van Gezondheid - in een interview met de Italiaanse krant La Repubblica van zondag.

De voormalige bisschop van Milaan, kardinaal Carlo Maria Martini, zei vrijdag dat hij vindt dat het gebruik van condooms ter bescherming tegen het hiv-virus moet worden toegestaan.

Het standpunt van de kardinaal, dat hij uiteenzette in een vraaggesprek met het Italiaanse tijdschrift L'Espresso dat vrijdag is verschenen, staat recht tegenover de officiële politiek van de Rooms-Katholieke Kerk, die nu dus kennelijk wordt aangepast.
Ik vind het echt niet kunnen, prelaten die promiscue-gedrag van Afrikaanse Bosjesmannen bevorderen. Waar is de tijd van de Spaanse Inquisitie gebleven die losbandigheid streng bestrafte?
pi_37222494
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:02 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik vind het echt niet kunnen, prelaten die promiscue-gedrag van Afrikaanse Bosjesmannen bevorderen. Waar is de tijd van de Spaanse Inquisitie gebleven die losbandigheid streng bestrafte?
Meen je dit?

dit is toch een grote stap voorwaarts, eindelijk een gaatje in dat enorme bord voor hun kop
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_37233596
conclusie:

je moet eerst aids krijgen door onveilige sex en DAARNA mag je het veilig doen om het niet te verspreiden

ze moeten die kliek verbieden, het is een sekte vol met achterlijke mongolen maar ze hebben wel miljoenen aanhangers
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37233677
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:30 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

[..]

Meen je dit?

dit is toch een grote stap voorwaarts, eindelijk een gaatje in dat enorme bord voor hun kop
jij ziet dit positief? goddamn hoe erg kan een mens ontsporen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37233975
quote:
Op maandag 24 april 2006 01:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ik zie dit ook als iets positiefs en ik heb verder weinig last van ontsporen.

Waarom noem jij het ontsporen als iemand dit als positief bestempeld.?
pi_37234421
quote:
Op maandag 24 april 2006 01:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ja, jij bent een slimme gast wil je zeggen

Het lijkt me een stuk beter als de kerk, welliswaar schoorvoetend, toch toegeeft dat er inderdaad een band bestaat tussen condoomgebruik en aids, dan dat het stuk rubber wordt bestempeld als een zonde, en dat je maar moet geheel onthouden.
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_37244325
Nou, het is in ieder geval een begin. Opvallend dat dit topic een stuk minder hard loopt dan andere Vaticaan topics
pi_37244880
Op dit forum waren er vorige week mensen die het een enorme 'stap voorwaarts' vonden dat de SGP nu eindelijk vrouwen als lid toestaat, maar erin volhardt dat ze niet op kieslijsten mogen staan en geen enkele politieke functie mogen uitoefenen.

Nu zijn er weer mensen die vinden dat het Vaticaan een enorme 'stap voorwaarts' maakt, door condoomgebruik onder bepaalde omstandigheden toe te staan, terwijl het principe van 'onthouding' als beste voorbehoedsmiddel voorop blijft staan.

Het zijn twee schijnbewegingen, in plaats van stappen. De SGP blijft vrouwen discrimineren, het Vaticaan blijft volkomen wereldvreemd omgaan met een gezondheidsprobleem.
pi_37314068
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:46 schreef dVTB het volgende:
Op dit forum waren er vorige week mensen die het een enorme 'stap voorwaarts' vonden dat de SGP nu eindelijk vrouwen als lid toestaat, maar erin volhardt dat ze niet op kieslijsten mogen staan en geen enkele politieke functie mogen uitoefenen.

Nu zijn er weer mensen die vinden dat het Vaticaan een enorme 'stap voorwaarts' maakt, door condoomgebruik onder bepaalde omstandigheden toe te staan, terwijl het principe van 'onthouding' als beste voorbehoedsmiddel voorop blijft staan.

Het zijn twee schijnbewegingen, in plaats van stappen. De SGP blijft vrouwen discrimineren, het Vaticaan blijft volkomen wereldvreemd omgaan met een gezondheidsprobleem.
Maar allebei minder wereldvreemd. Vrouwen mogen nu meer dan ze eerst mochten, en zoals ik net ook al zei, het verband condoom-aids wordt erkend. Allebei kleine stappen, geen oplossingen, maar een stap brengt je dichterbij waar je moet zijn (in ieder geval, de goede stappen)
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_37314534
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:53 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

Maar allebei minder wereldvreemd. Vrouwen mogen nu meer dan ze eerst mochten, en zoals ik net ook al zei, het verband condoom-aids wordt erkend. Allebei kleine stappen, geen oplossingen, maar een stap brengt je dichterbij waar je moet zijn (in ieder geval, de goede stappen)
Nogmaals: ik vind het geen stappen. De SGP *blijft* namelijk met de hand op de Bijbel vrouwen discrimineren en rechten weigeren. Voor de vorm mogen ze nu partijlid zijn, verder niks. Concreet schiet dat dus helemaal niks op. Vaticaan: zelfde laken een pak. Men blijft zweren bij onthouding als enige middel tegen AIDS, men blijft gezonde mensen verbieden om condooms te gebruiken. Alleen mensen die allang HIV-positief zijn, mogen een condoom gebruiken.

Goddank trekken de meeste Nederlanders zich niks van die geschifte ex-nazi uit Rome aan. En gelukkig behoren 148 van de 150 kamerzetels in dit land toe aan andere partijen dan de SGP.
pi_37314675
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:08 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nogmaals: ik vind het geen stappen. De SGP *blijft* namelijk met de hand op de Bijbel vrouwen discrimineren en rechten weigeren. Voor de vorm mogen ze nu partijlid zijn, verder niks. Concreet schiet dat dus helemaal niks op. Vaticaan: zelfde laken een pak. Men blijft zweren bij onthouding als enige middel tegen AIDS, men blijft gezonde mensen verbieden om condooms te gebruiken. Alleen mensen die allang HIV-positief zijn, mogen een condoom gebruiken.

Goddank trekken de meeste Nederlanders zich niks van die geschifte ex-nazi uit Rome aan. En gelukkig behoren 148 van de 150 kamerzetels in dit land toe aan andere partijen dan de SGP.
Hoe de SGP hun partij inricht boeit me ook geen donder, maar wat ik probeer te zeggen is:

In die HIV landen zijn er een heleboel mensen die weten dat ze HIV hebben, en weten dat ze zouden moeten onthouden (van de kerk). Dit is natuurlijk erg zwaar, dus ze naaien gewoon. Voordat de kerk deze statement maakte, was het echter voor deze mensen geen optie om een condoom te pakken, omdat ze niet geloofden dat er een link was tussen het verspreiden van het virus en het dragen van een condoom. Nu echter de kerk dit toegeeft, zal de acceptatie van condooms binnen deze pausvolgende samenleving een stuk toenemen. Dat de kerk nog steeds bij onthouding zweert als nummer 1 is natuurlijk kortzichtig en uit de tijd, maar dat is nu eenmaal de manier waarop het geloof werkt.
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_37315160
Je moet wel heel erg slecht geïnformeerd of bijzonder naief zijn, wil je het verband tussen condooms en verspreiding van HIV niet inzien. Het lijkt me toch stug dat bij die mensen de mond ineens mijlenver openvalt, nu het Vaticaan min of meer erkent dat dat verband er is.
  woensdag 26 april 2006 @ 16:36:34 #13
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_37315357
Nou ze leggen dus al de link tussen verspreiding van HIV en onveilige sex. Alleen is het nog steeds belachelijk dat als ze dat inzien, dat ze dan nog steeds voor de rest condooms verbieden. Dat is gewoon kansloos.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  woensdag 26 april 2006 @ 16:39:11 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37315430
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:29 schreef dVTB het volgende:
Je moet wel heel erg slecht geïnformeerd of bijzonder naief zijn, wil je het verband tussen condooms en verspreiding van HIV niet inzien. Het lijkt me toch stug dat bij die mensen de mond ineens mijlenver openvalt, nu het Vaticaan min of meer erkent dat dat verband er is.
Ik denk dat je het gebrek aan informatie in Afrikaanse landen over HIV onderschat. Of in ieder geval het geloof in die informatie.
pi_37331165
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik denk dat je het gebrek aan informatie in Afrikaanse landen over HIV onderschat. Of in ieder geval het geloof in die informatie.
Ik ook
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  donderdag 27 april 2006 @ 00:13:19 #16
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37331565
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:30 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:

[..]

Meen je dit?

Het gaat om condoom gebruik voor getrouwde stellen waar een van de partners met HIV besmet is.
Onthouding en trouw blijft netuurlijk de bete aidsremmer die er is
pi_37332103
quote:
Op donderdag 27 april 2006 00:13 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Het gaat om condoom gebruik voor getrouwde stellen waar een van de partners met HIV besmet is.
Onthouding en trouw blijft natuurlijk de beste aidsremmer die er is
Het zou alleen de beste aidsremmer zijn als het ook een realistisch doel was, maar als dat zo makkelijk was dan zou aids zich niet zo snel verspreiden.
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  donderdag 27 april 2006 @ 01:06:11 #18
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_37332819
Aids is toch ook iets van god Waarom willen ze god dan tegen werken als die vind dat iemand aids krijgt en het door moet geven van hem Als we dan toch bezig zijn kunnen we net zo goed de condooms toestaan om niet zwanger te worden . We zijn toch al bezig met tegen gods wil in te gaan .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_37339491
quote:
Op donderdag 27 april 2006 01:06 schreef DaMook het volgende:
Aids is toch ook iets van god Waarom willen ze god dan tegen werken als die vind dat iemand aids krijgt en het door moet geven van hem Als we dan toch bezig zijn kunnen we net zo goed de condooms toestaan om niet zwanger te worden . We zijn toch al bezig met tegen gods wil in te gaan .
Als god toestaat dat aids bestaat, en mensen dat moeten kunnen doorgeven, dan staat god ook toe dat er condooms zijn en dat mensen hun eigen lot in handen kunnen nemen.
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  donderdag 27 april 2006 @ 11:55:14 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37339954
*troll-posting je kon er op wachten *

[ Bericht 93% gewijzigd door Drugshond op 27-04-2006 12:01:49 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_38996042
Hoeveel zijn er nu in Nederland die altijd een condoom gebruiken? Zullen er toch ook niet echt veel zijn?
Maar AIDS is niet echt actief hier en het breidt zich ook niet echt uit, komt dat nu echt omdat wij zo veilig virjen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')