Absurd, dat een individu verantwoording moet afleggen voor wat een ander individu verkeerd heeft gedaan.quote:Journalist: Waarom horen we de moslimgemeenschap de moord op Van Gogh niet veroordelen?
Moslim: Maar ik heb ze in dit gesprek met u al drie keer veroordeeld! U blijft maar dezelfde vraag stellen!
Journalist: Dat is mijn job, vragen stellen.
Moslim: Het is ook uw job om naar het antwoord te luisteren.
Veroordelen is iets anders dan verantwoording afleggenquote:Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Absurd, dat een individu verantwoording moet afleggen voor wat een ander individu verkeerd heeft gedaan.
Wat wil je verder zeggen?
Dus iedere keer als iemand in de naam van "vrijheid" een kogel door de kop krijgt, moet ik "sorry" zeggen? Daar gaat mijn arbeidsproductiviteit wel onder lijden, zeg.quote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Flurry het volgende:
[..]
Veroordelen is iets anders dan verantwoording afleggen![]()
Als een moord in de naam van jouw religie wordt gepleegd, dan is het normaal om daar afstand van te nemen, tenzij je er natuurlijk volledig achter staat.
quote:Op zondag 23 april 2006 18:49 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Dus iedere keer als iemand in de naam van "vrijheid" een kogel door de kop krijgt, moet ik "sorry" zeggen? Daar gaat mijn arbeidsproductiviteit wel onder lijden, zeg.![]()
Zucht....quote:Ze heeft alle eretekens van de moderne rechtse held: ontslagen op alle redacties (de pers is links), gehaat door iedereen die gestudeerd heeft (intellectuelen zijn links), ze praat in slogans (nuanceren is links) maar haar boeken verkopen als zoete broodjes (de gewone man is rechts). Er is zelfs een talking action figure van haar op de markt, een barbiepop die, als je op het juiste knopje drukt, ‘heerlijk politiek oncorrecte dingen’ zegt, zoals ‘waarom zouden we niet ten oorlog trekken voor olie? We hebben olie nodig’. Ook daarin is ze typisch voor het heropgestane rechts: ze is commercieel controversieel. Ze koketteert met haar foutheid. Ze geniet ervan als iemand haar tegenspreekt; het is het bewijs van hoe de elite haar monddood wil maken.
Inderdaad uitstekend artikel, maar hoe komt het dat jij dit artikel god vindt??quote:Op zondag 23 april 2006 18:04 schreef Ippon het volgende:
Naast al het islam-bashing dat de saaie zondagen altijd zo leuk opluistert, vraag ik nu ook aandacht voor een zeer goed, intelligent stuk van een linkse, multiculturele man. Ik kan me niet heugen dat ik in de laatste jaren zoveel intelligente dingen uit een links persoon hoorde komen! Wat mij betreft verplichte kost, opdat we allen weer broeders van elkaar worden.![]()
http://users.telenet.be/tomnaegels/essaywaardenstaat.html
Ik vond het verrassend intelligent geschreven ....quote:Op zondag 23 april 2006 19:03 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Inderdaad uitstekend artikel, maar hoe komt het dat jij dit artikel god vindt??
Evelien Gans (ja, de mevrouw die door Theo van Gogh…) schrijft in Religie en verdraagzaamheid, p.55:quote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Flurry het volgende:
[..]
Als een moord in de naam van jouw religie wordt gepleegd, dan is het normaal om daar afstand van te nemen, tenzij je er natuurlijk volledig achter staat.
quote:“Er is geen sprake van collectieve verantwoordelijkheid. Je moet het stempel niet op de hele groep drukken, die je daardoor isoleert en van je afstoot. Die voelt zich in een hoek gedreven en ten onrechte beschuldigd. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen hoe terecht het was dat islamitische of moslimorganisaties zich openlijk distantieerden van de moord op Theo van Gogh. Daar gaat een idee van collectieve aansprakelijkheid aan vooraf.
Ik zou het geen collectieve aansprakelijkheid willen noemen, eigenlijk. Het probleem is dat iemand een enorm opvallende misdaad pleegt en daarmee een indruk achterlaat van een bloeddorstige gemeenschap die fel gekant is tegen de waarden van onze samenleving. Het nuanceren van dat beeld heeft niets met het aanvaarden van aansprakelijkheid te maken.quote:Op zondag 23 april 2006 19:13 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Evelien Gans (ja, de mevrouw die door Theo van Gogh…) schrijft in Religie en verdraagzaamheid, p.55:
[..]
Dat klopt, het einde van de beschaving dan.quote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het maar een warrig stuk. Het zal wel komen doordat ik bijna uitsluitend rechtse opiniestukken lees, waar meestal een begin, een middenstuk en een eind aan zit.
Afgezien dat deze lieve linkse multucultirele troetelnicht zoals zijn meeste geloofsgenoten drie gebreken lijdt.quote:Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het maar een warrig stuk. Het zal wel komen doordat ik bijna uitsluitend rechtse opiniestukken lees, waar meestal een begin, een middenstuk en een eind aan zit.
nee, jouw teksten winnen prijzenquote:Op maandag 24 april 2006 18:17 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Afgezien dat deze lieve linkse multucultirele troetelnicht zoals zijn meeste geloofsgenoten drie gebreken lijdt.
1) Hij is dde nederlandse taal niet goed machtig (of)
2) Hij denkt dat hij de moslimgemeenschap is en dat zijn woord voldoende is
3) hij denkt anderen te kunnen voorschrijven wat hun taak is
Zeer zeker!!quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:52 schreef renetan het volgende:
Naar mijn mening vind ik het artikel wel goed geschreven, en doordacht gebracht.
Eindelijk een begin van tegenwicht aan het alom overheersend neo-liberalisme, dat me eerlijk gezegd teveel wordt...Het wordt tijd dat politiek links aan de macht komt !!!...![]()
In ieder geval socialer dan nu het geval is...![]()
Nog socialer? Het is al net alsof we in een soort ziekenhuis wonen waar alles draait om de minima...quote:[b]Op dinsdag 25 april 2006 20:52
In ieder geval socialer dan nu het geval is...
Zeg jij ook elke dag sorry tegen elke moslim die tegenkomt over Bush. Over de misstanden die onze regering steunt. Over de doden in Irak. over alle doden door het vrije westen.quote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Flurry het volgende:
[..]
Als je het verschil niet begrijpt tussen wat ik zeg en wat jij hier zegt, dan kan ik daar verder ook niets aan doen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zeg jij ook elke dag sorry tegen elke moslim die tegenkomt over Bush. Over de misstanden die onze regering steunt. Over de doden in Irak. over alle doden door het vrije westen.
Of sta je daar achter. gevangenis, irak, marteling, vrijheid...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |