abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 18:04:43 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37219702
Naast al het islam-bashing dat de saaie zondagen altijd zo leuk opluistert, vraag ik nu ook aandacht voor een zeer goed, intelligent stuk van een linkse, multiculturele man. Ik kan me niet heugen dat ik in de laatste jaren zoveel intelligente dingen uit een links persoon hoorde komen! Wat mij betreft verplichte kost, opdat we allen weer broeders van elkaar worden.

http://users.telenet.be/tomnaegels/essaywaardenstaat.html
  zondag 23 april 2006 @ 18:09:28 #2
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37219852
quote:
Journalist: Waarom horen we de moslimgemeenschap de moord op Van Gogh niet veroordelen?
Moslim: Maar ik heb ze in dit gesprek met u al drie keer veroordeeld! U blijft maar dezelfde vraag stellen!
Journalist: Dat is mijn job, vragen stellen.
Moslim: Het is ook uw job om naar het antwoord te luisteren.
Absurd, dat een individu verantwoording moet afleggen voor wat een ander individu verkeerd heeft gedaan.

Wat wil je verder zeggen?
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
Te verkrijgen op de betere subfora!
pi_37220893
Ik vind het maar een warrig stuk. Het zal wel komen doordat ik bijna uitsluitend rechtse opiniestukken lees, waar meestal een begin, een middenstuk en een eind aan zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 23 april 2006 @ 18:44:07 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37220910
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Absurd, dat een individu verantwoording moet afleggen voor wat een ander individu verkeerd heeft gedaan.

Wat wil je verder zeggen?
Veroordelen is iets anders dan verantwoording afleggen

Als een moord in de naam van jouw religie wordt gepleegd, dan is het normaal om daar afstand van te nemen, tenzij je er natuurlijk volledig achter staat.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 23 april 2006 @ 18:49:09 #5
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37221068
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Flurry het volgende:

[..]

Als een moord in de naam van jouw religie wordt gepleegd, dan is het normaal om daar afstand van te nemen, tenzij je er natuurlijk volledig achter staat.
Dus iedere keer als iemand in de naam van "vrijheid" een kogel door de kop krijgt, moet ik "sorry" zeggen? Daar gaat mijn arbeidsproductiviteit wel onder lijden, zeg.
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
Te verkrijgen op de betere subfora!
  zondag 23 april 2006 @ 18:51:00 #6
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37221132
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:49 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dus iedere keer als iemand in de naam van "vrijheid" een kogel door de kop krijgt, moet ik "sorry" zeggen? Daar gaat mijn arbeidsproductiviteit wel onder lijden, zeg.
Maar gelijk heb je wel.
pi_37221469
quote:
Ze heeft alle eretekens van de moderne rechtse held: ontslagen op alle redacties (de pers is links), gehaat door iedereen die gestudeerd heeft (intellectuelen zijn links), ze praat in slogans (nuanceren is links) maar haar boeken verkopen als zoete broodjes (de gewone man is rechts). Er is zelfs een talking action figure van haar op de markt, een barbiepop die, als je op het juiste knopje drukt, ‘heerlijk politiek oncorrecte dingen’ zegt, zoals ‘waarom zouden we niet ten oorlog trekken voor olie? We hebben olie nodig’. Ook daarin is ze typisch voor het heropgestane rechts: ze is commercieel controversieel. Ze koketteert met haar foutheid. Ze geniet ervan als iemand haar tegenspreekt; het is het bewijs van hoe de elite haar monddood wil maken.
Zucht....
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
  zondag 23 april 2006 @ 19:03:25 #8
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37221554
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:04 schreef Ippon het volgende:
Naast al het islam-bashing dat de saaie zondagen altijd zo leuk opluistert, vraag ik nu ook aandacht voor een zeer goed, intelligent stuk van een linkse, multiculturele man. Ik kan me niet heugen dat ik in de laatste jaren zoveel intelligente dingen uit een links persoon hoorde komen! Wat mij betreft verplichte kost, opdat we allen weer broeders van elkaar worden.

http://users.telenet.be/tomnaegels/essaywaardenstaat.html
Inderdaad uitstekend artikel, maar hoe komt het dat jij dit artikel god vindt??
  zondag 23 april 2006 @ 19:05:25 #9
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_37221625
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:03 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Inderdaad uitstekend artikel, maar hoe komt het dat jij dit artikel god vindt??
Ik vond het verrassend intelligent geschreven ....
  zondag 23 april 2006 @ 19:13:06 #10
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37221894
quote:

[..]

Evelien Gans (ja, de mevrouw die door Theo van Gogh…) schrijft in Religie en verdraagzaamheid, p.55:
quote:
“Er is geen sprake van collectieve verantwoordelijkheid. Je moet het stempel niet op de hele groep drukken, die je daardoor isoleert en van je afstoot. Die voelt zich in een hoek gedreven en ten onrechte beschuldigd. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen hoe terecht het was dat islamitische of moslimorganisaties zich openlijk distantieerden van de moord op Theo van Gogh. Daar gaat een idee van collectieve aansprakelijkheid aan vooraf.
  zondag 23 april 2006 @ 19:45:23 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37223042
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:13 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Evelien Gans (ja, de mevrouw die door Theo van Gogh…) schrijft in Religie en verdraagzaamheid, p.55:
[..]
Ik zou het geen collectieve aansprakelijkheid willen noemen, eigenlijk. Het probleem is dat iemand een enorm opvallende misdaad pleegt en daarmee een indruk achterlaat van een bloeddorstige gemeenschap die fel gekant is tegen de waarden van onze samenleving. Het nuanceren van dat beeld heeft niets met het aanvaarden van aansprakelijkheid te maken.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 24 april 2006 @ 10:55:15 #12
99433 Tup
Tupperwaar
pi_37238195
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het maar een warrig stuk. Het zal wel komen doordat ik bijna uitsluitend rechtse opiniestukken lees, waar meestal een begin, een middenstuk en een eind aan zit.
Dat klopt, het einde van de beschaving dan.
Wasserwunderland
  maandag 24 april 2006 @ 18:17:34 #13
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37251402
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:43 schreef Lyrebird het volgende:
Afgezien dat deze lieve linkse multucultirele troetelnicht zoals zijn meeste geloofsgenoten drie gebreken lijdt.
1) Hij is dde nederlandse taal niet goed machtig (of)
2) Hij denkt dat hij de moslimgemeenschap is en dat zijn woord voldoende is
3) hij denkt anderen te kunnen voorschrijven wat hun taak is
  maandag 24 april 2006 @ 18:31:00 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37251764
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:17 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Afgezien dat deze lieve linkse multucultirele troetelnicht zoals zijn meeste geloofsgenoten drie gebreken lijdt.
1) Hij is dde nederlandse taal niet goed machtig (of)
2) Hij denkt dat hij de moslimgemeenschap is en dat zijn woord voldoende is
3) hij denkt anderen te kunnen voorschrijven wat hun taak is
nee, jouw teksten winnen prijzen
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:52:21 #15
139328 renetan
Vergissen is menselijk...
pi_37291957
Naar mijn mening vind ik het artikel wel goed geschreven, en doordacht gebracht.
Eindelijk een begin van tegenwicht aan het alom overheersend neo-liberalisme, dat me eerlijk gezegd teveel wordt...Het wordt tijd dat politiek links aan de macht komt !!!...
In ieder geval socialer dan nu het geval is...
" I'm just a temp from Chiswick !...[ uit de tv-serie Doctor Who, seizoen 2008.]
  vrijdag 28 april 2006 @ 08:57:52 #16
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_37368069
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:52 schreef renetan het volgende:
Naar mijn mening vind ik het artikel wel goed geschreven, en doordacht gebracht.
Eindelijk een begin van tegenwicht aan het alom overheersend neo-liberalisme, dat me eerlijk gezegd teveel wordt...Het wordt tijd dat politiek links aan de macht komt !!!...
Zeer zeker!!
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
pi_37371090
quote:
[b]Op dinsdag 25 april 2006 20:52
Nog socialer? Het is al net alsof we in een soort ziekenhuis wonen waar alles draait om de minima...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:34:17 #18
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37371501
quote:

[..]

Zeg jij ook elke dag sorry tegen elke moslim die tegenkomt over Bush. Over de misstanden die onze regering steunt. Over de doden in Irak. over alle doden door het vrije westen.

Of sta je daar achter. gevangenis, irak, marteling, vrijheid...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37372561
Wat een onstuk, zit geen lijn in, standpunten worden niet goed onderbouwd, hangt aan elkaar van de losse flodders en de misleidende zinnen om de lezer op het verkeerde been te zetten zodat de schrijver overkomt als een soort sociaal übermensch. Nou, chapeau hoor...
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:20:34 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37380159
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zeg jij ook elke dag sorry tegen elke moslim die tegenkomt over Bush. Over de misstanden die onze regering steunt. Over de doden in Irak. over alle doden door het vrije westen.

Of sta je daar achter. gevangenis, irak, marteling, vrijheid...
Als je het verschil niet begrijpt tussen wat ik zeg en wat jij hier zegt, dan kan ik daar verder ook niets aan doen.
pi_37380447
1) Ik heb het niet gelezen. Ik heb het ook zo geschoten met de termen 'links' en 'rechts', zeker als het zo kinderachtig 'de jongens tegen de meisjes' wordt.
2) Maar er is toch niemand, aan welke kant van het spectrum dan ook, die Ann Coulter serieus neemt? Waarom zou je iemand die niet representatief is voor je aanvalsdoel als leidraad nemen?
" there is nothing to not be amazed at "
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:31:38 #22
124377 pmb_rug
salvation received
pi_37380562
een zeer goed links stuk.... hoezo een contraditio in terminis!!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')