Zij denkt dat ik de ware ben.quote:Op zondag 23 april 2006 16:26 schreef funkyskunkie het volgende:
Lang verhaal, hoe oud zijn jullie?
Verlatingangst misschien.
En hoe kun je na 3 weken al weten dat je de "ware" voor elkaar bent?
natuurlijk laat ik haar voelen en zien dat ik er voor haar ben.quote:Op zondag 23 april 2006 16:34 schreef funkyskunkie het volgende:
Denk het wel, als je naast een goede relatie ook nog is de beste maatjes met elkaar bent wel ja.
(denk ik).
Maar laat idd weten dat je er voor haar bent, als het mis gaat, gaat het toch mis.
Ik kan haar ook niet helpen, zo helder denk ik ook nog wel.quote:Op zondag 23 april 2006 16:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Ga eens langs de huisarts, serieus. Het is onnozel om te denken dat jij haar in je eentje kan helpen met haar jarenlang opgebouwde problemen. Ze geeft echt wat ondersteuning nodig.
Dat je dat al beseft is al een hele stap. Ik ben bekend met mensen die angst hebben dat iemand hun gaat verlaten, en die mensen hebben echt hulp nodig. Professionele hulp ;-) .quote:Op zondag 23 april 2006 16:37 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Ik kan haar ook niet helpen, zo helder denk ik ook nog wel.
Maar naar iemand verhaal luisteren doet ook al veel.
Maar geholpen worden kan ik niet doen, dat weet ik.
Ja ik denk dat het verstandig is.quote:Op zondag 23 april 2006 16:39 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat je dat al beseft is al een hele stap. Ik ben bekend met mensen die angst hebben dat iemand hun gaat verlaten, en die mensen hebben echt hulp nodig. Professionele hulp ;-) .
en waarom precies?quote:Op zondag 23 april 2006 16:40 schreef Disorder het volgende:
Dat meisje bindt zich wel HEEL erg snel aan iemand. Drie weken en dan dit al? Klinkt niet helemaal gezond om eerlijk te zijn.
Daar was hij ook al achterquote:Op zondag 23 april 2006 16:40 schreef Disorder het volgende:
Dat meisje bindt zich wel HEEL erg snel aan iemand. Drie weken en dan dit al?Klinkt niet helemaal gezond om eerlijk te zijn.
edit: Gelijk ff sorry zeggenquote:Op zondag 23 april 2006 16:23 schreef ClaireDanes het volgende:
(dus ik denk bij mezelf van: Volgens mij heeft dat kind een probleem)
Dat is het grootste gevaar, dat mensen dingen niet durven te delen en zichzelf gek gaan maken in hun hoofd.quote:Op zondag 23 april 2006 16:41 schreef ClaireDanes het volgende:
ze durft dit niet aan haar ouder te vertellen (wat voor mij vreemd is dat de ouders dit nog niet doorhebben)
Ze kennen elkaar nog maar net, zijn al op vakantie geweest, ze vindt hem nu al 'de ware', en ze is nu al doodsbang dat hij weg gaat, 'net als die anderen'. Dat zijn behoorlijke red flags voor mij.quote:Op zondag 23 april 2006 16:41 schreef SHE het volgende:
[..]
en waarom precies?
is er ergens een soort regelgeving die stelt dat je je pas na een x aantal wekenmaanden of jaren moet binden?
wat is dit voor onzin?
Ik heb haar vanochtend een smsje gestuurd,quote:Op zondag 23 april 2006 16:42 schreef Adfundum het volgende:
Zeg dat iedereen wel eens bang is om de ander te verliezen, zeker in het begin van een relatie. Stuur haar af en toe een lief sms-je. 3 weken is inderdaad erg kort, je moet elkaar nog leren kennen.
Wat lief!quote:Op zondag 23 april 2006 16:47 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Ik heb haar vanochtend een smsje gestuurd,
Ze is nu de hele dag met haar moeder en zusje weg naar scheveningen naar een musical (Lion King)
(SMS: Als 1 druppel regen zegt:
"ik hou van jou"
En jij mij vraagt hoeveel ik van je hou
Dan regent het hele jaar door...
als iemand nare ervaringen heeft gehad is deze angst om verlaten te worden juist vreselijk reeel.quote:Op zondag 23 april 2006 16:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze kennen elkaar nog maar net, zijn al op vakantie geweest, ze vindt hem nu al 'de ware', en ze is nu al doodsbang dat hij weg gaat, 'net als die anderen'. Dat zijn behoorlijke red flags voor mij.
wat zoetquote:Op zondag 23 april 2006 16:47 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Ik heb haar vanochtend een smsje gestuurd,
Ze is nu de hele dag met haar moeder en zusje weg naar scheveningen naar een musical (Lion King)
(SMS: Als 1 druppel regen zegt:
"ik hou van jou"
En jij mij vraagt hoeveel ik van je hou
Dan regent het hele jaar door...
Tja want in je leven verlies je wel vaker mensen door ruzies etc.quote:Op zondag 23 april 2006 16:53 schreef Salsagirl het volgende:
Dat meisje is gewoon zo vaak haar vertrouwen kwijt geraakt in mensen die haar na stonden
Logisch dat ze daar angstig voor is
En ja ik geloof wel dat je in een korte periode je vertrouwd kan voelen met iemand
ALs die klik er is waarom niet..
Maar zoals meerdere al vermelden,Je kan aangeven dat je het anders wilt doen en haar vertrouwen niet wilt schaden en dat kan je alleen laten zien met als jullie inderdaad langere tijd met elkaar om blijven gaan
Dan merk ze het verschil wel,maar denk ook wel dat ze hulp nodig heeft haar zelf vertrouwen is behoorlijk foetsie..
Blijf er voor haar zijn ,praat er met haar over wanneer ze daar behoefte aan heb en tuurlijk is het schrikken wanneer je dat over komt ,het is nog zo pril.
Vervelend dat je ook zoiets heb meegemaakt. Ben met je eens dat een vertrouwensrelatie moet worden opgebouwd. Maar continue gaan zitten grienen schiet je niks mee op. Ik ben van mening dat hij best op een subtiele manier mag zeggen dat ze niet moet huilen, maar juist moet lachen en genieten van het moment.quote:Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef wonder_woman het volgende:
hai.
nou ik ben een meid met hetlzefde probleem. ook een beetje het zelfde verleden als ik het zo lees als jou vriendin. Het is makkelijk om te denken van vergeet je verleden maar en ik zal er voor je zijn. maar zo zal het bij jou vriendin denk ik niet echt werken. Je zal gewoon constant door moeten herhalen dat je van dr houd en dat jij haar ook niet kwijt wil, dat ze alles voor je is en ga zo maar door. dit geeft haar vertrouwen dat JIJ niet zo bent als alle anderen die tot nu toe haar vertrouwen hebben beschadigd.
Verder is het misschien een idee om tegen je vriendin (voorzichtig) te vertellen dat het verstandig is om naar een psycholoog te gaan. Hier kan ze praten over haar verleden en dat een plaats geven. want volgensmij is het echt heftig wat ze heb meegemaakt. en door die gesprekken zal ze dan al mindervaak bang zijn dat ze je kwijt raakt. (dit heeft natuurlijk wel wat tijd nodig).
En er zal echt nog wel eens zijn dat als jullie wel ruzie hebben zij dan heel hard moet huilen omdat dat zown moment kan zijn waarin zij jou kwijtraakt. maar ze leert er ook van dat je niet na elke ruzie uit elkaar gaat.
Verder denk ik dat het haar nu al goed doet dat je haar die ketting heb gegeven. wat hierboven okal werd vermeld, lieve smsjes, en dat soort dingen. Laat je liefde voor haar gewoon goed merken! en probeer haar te begrijpen over haar gevoelens. pesten en dat soort dingen heeft een grote invloed. en laat wonden achter. misschien ben jij wel iemand die samen met haar die wonden kan helen. laat merken dat je dr voor haar bent!
Ik vindt snel aan iemand hechten niet goed.quote:Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef SHE het volgende:
[..]
als iemand nare ervaringen heeft gehad is deze angst om verlaten te worden juist vreselijk reeel.
daarom kan prof hulp ook wel een goed idee zijn.
jezelf heel snel hechten aan iemand is niet vreemd..dat kan heel gezond zijn, mits alle factoren er omheen kloppen. ik vind het simpel gesteld dat het bij voorbaat freaky of ongezond is als iemand zich snel hecht. mits dit natuurlijk niet structureel is
En wat als ze je nou niet belazerd heeft?quote:Op zondag 23 april 2006 17:02 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Ik vindt snel aan iemand hechten niet goed.
Het kan ook teleurstellend zijn.
Want stel: ik hecht me aan iemand in 3 dagen tijd, en op de 5de dag kom je erachter dat hij/zij je belazerd heeft, dat doet je dan heel erg pijn.
Ik kijk altijd eerst de kat uit de boom.
Ik doe dan wel veel dingen met haar samen hoor.
Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat we nog maar pas iets hebben en dat kan gebeuren dat het zo over is (kan altijd wel gebeuren)
Het opschrijven van gevoelens kunnen helpen en ja ik weet hoe je dat bedoeltquote:Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Tja want in je leven verlies je wel vaker mensen door ruzies etc.
maar ik heb haar ook de tip gegeven als ze ergens mee zit kan ze mij bellen of met mij praten.
Maar schrijven kan ook opluchten door bijvoorbeeld je woorden op papier te zetten.
Ikzelf hou een soort van dagboek bij op mijn notebook.
Ik typ bijna elke dag wat ik gedaan heb of wat ik meegemaakt heb.
maar in de vorm van: Dat het aan jou gescreven is (als je snapt wat ik bedoel)
Dus als iemand het zou lezen, dat het dan voor diegene bestemd is.
Daar gaat het al fout, je hebt nog maar drie weken een relatie, ik denk dat je haar op deze manier al onzeker maakt, ga haar niet vertellen hoe ze haar tijd moet invullen.quote:Op zondag 23 april 2006 16:23 schreef ClaireDanes het volgende:
hallo,
na een discussie dat ik er niet mee eens was dat zij ieder weekend werkt.
Ja doe het kalm aan, dit klinkt niet gezond! Jullie kennen elkaar nog maar net.quote:Hebben jullie mischien raad.
Ik wil haar echt steunen waar ik haar kan steunen.
En ik hou ook van haar, we passen ook echt bij elkaar.
Als ze huilt zeg ik na een tijdje ook (als ik het gehuil dan een een beetje vervelend ga vinden wat na 2 uur wel mag, zeg ik ook van: kom nu even lachen, en het komt allemaal wel goed, en dan kietel ik haar ook wel eventjesquote:Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef wonder_woman het volgende:
hai.
nou ik ben een meid met hetlzefde probleem. ook een beetje het zelfde verleden als ik het zo lees als jou vriendin. Het is makkelijk om te denken van vergeet je verleden maar en ik zal er voor je zijn. maar zo zal het bij jou vriendin denk ik niet echt werken. Je zal gewoon constant door moeten herhalen dat je van dr houd en dat jij haar ook niet kwijt wil, dat ze alles voor je is en ga zo maar door. dit geeft haar vertrouwen dat JIJ niet zo bent als alle anderen die tot nu toe haar vertrouwen hebben beschadigd.
Verder is het misschien een idee om tegen je vriendin (voorzichtig) te vertellen dat het verstandig is om naar een psycholoog te gaan. Hier kan ze praten over haar verleden en dat een plaats geven. want volgensmij is het echt heftig wat ze heb meegemaakt. en door die gesprekken zal ze dan al mindervaak bang zijn dat ze je kwijt raakt. (dit heeft natuurlijk wel wat tijd nodig).
En er zal echt nog wel eens zijn dat als jullie wel ruzie hebben zij dan heel hard moet huilen omdat dat zown moment kan zijn waarin zij jou kwijtraakt. maar ze leert er ook van dat je niet na elke ruzie uit elkaar gaat.
Verder denk ik dat het haar nu al goed doet dat je haar die ketting heb gegeven. wat hierboven okal werd vermeld, lieve smsjes, en dat soort dingen. Laat je liefde voor haar gewoon goed merken! en probeer haar te begrijpen over haar gevoelens. pesten en dat soort dingen heeft een grote invloed. en laat wonden achter. misschien ben jij wel iemand die samen met haar die wonden kan helen. laat merken dat je dr voor haar bent!
dat is dus een houding die je hebt gebaseerd op angst...je kunt je afvragen in hoeverre deze reeel is.quote:Op zondag 23 april 2006 17:02 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Want stel: ik hecht me aan iemand in 3 dagen tijd, en op de 5de dag kom je erachter dat hij/zij je belazerd heeft, dat doet je dan heel erg pijn.
Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat we nog maar pas iets hebben en dat kan gebeuren dat het zo over is (kan altijd wel gebeuren)
na hoeveel tijd mag je je dan gaan hechten?quote:Op zondag 23 april 2006 17:02 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Heerlijk, die voorspelbaarheid na 3 weken.quote:Op zondag 23 april 2006 17:11 schreef ClaireDanes het volgende:
[..]
Ook zal ze me wel een sms sturen (ik verwacht hem nu ook elk moment) met de woorden van, nog een paar uurtjes en dan zie ik je weer.
Dat heb ik ooit ook tegen een vriendin gezegd. Ik heb haar wél verlaten. Waarom? Omdat het van kwaad tot erger ging. Ik hoop dat het bij jou niet zo zal gaan, maar wees wel voorzichtig. Ze komt op mij niet echt stabiel over.quote:Op zondag 23 april 2006 17:11 schreef ClaireDanes het volgende:
Wat absoluut niet zal gebeuren (oke ik kan dit nooit 100% zeggen)
Maar zoals het er naar utziet zal ik haar neit verlaten en dat zeg ik ook elke dag tegen haar.
Mij raak je niet kwijt.
Ze vraagt ook vaak van: Hou je nog van me en zegt ook vaan ik wil je niet kwijt kanjer.
(terwijl ik ook vaak zeg van: schat ik hou van je, Wat zie je er toch prachtig uit, of als ze mooie kleding aanheeft, mag daar ook wat van gezegd worden.
En dan lacht ze als ik zoiets zeg![]()
Ik vind dat een goede tip.quote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef wonder_woman het volgende:
ik zou toch wel professionele hulp zoeken, of in iedergeval aanraden aan je vriendin. Bij mij werkt het in iedergeval erg goed en heb nu bijna geen last meer van me verleden en van die huilbuien...niiet dat ik nou elke avond zat te huilen maar wel regelmatig. Ik zal als ik jou was het er eens een keer overhebben. je hoeft dan niet te zeggen van go je MOET hulp. maar gewoon vragen hoe zij het zou vinden om hulp te KRIJGEN, om een aantal dingen te verwerken, waardoor het waarscheinlijk beter met haar zal gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |