abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37216415
hallo,

Ik heb sinds nu precies 3 weken verkering met een meisje.
Vorige weekend ben ik met haar 3 dagen op vakantie geweest in een hotel. (14 april)
de 2de dag toen we op bed lagen (half 4 snachts) werd ik wakker van een geluid, dat bleek mijn viendin te zijn.

Ze zat rechtop in bed, en ik vroeg wat er aan de hand was.
Ze zei dat ze heel erg bang is om mij te verliezen en bang is voor ruzies.
Dus ik deed een arm om haar en heen en ik zei: ach daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn,
Als een relatie goedloopt hoef je echt geen zorgen te maken dat je elkaar verliest.

Nou na een uur op haar inpraten ging ze weer slapen.

Tot op vrijdag. (21 april)
hetzelfde verhaal bij mij thuis.
na een discussie dat ik er niet mee eens was dat zij ieder weekend werkt.
Want ja, ik vindt het ook weleens leuk om in het weekend wat te doen met haar.
Ik heb een 40 uurige werkweek en zij zit op school (bestuurskunde)
Dus dan heb ik eigenlijk alleen tijd in het weekend.

Maar goed, er is uitgekomen dat ze zo nu en dan een weekendje vrij is.
(ik wil haar absoluut niet dwingen)

EDIT:
Leeftijden zijn mischien belangrijk:
We zijn allebij 18 jaar
Dus daarna gingen wij naar bed om te slapen.
we lagen een half uur op bed en toen, ja hoor ... rechtop in bed en huilen weer.
Dus ik vroeg weer: wat is er schat?

Ik ben bang om je te verliezen, en ik wil je geen pijn doen en het spijt me dat ik alles verkeerd doe.

(dus ik denk bij mezelf van: Volgens mij heeft dat kind een probleem)
Dus ik zei: Mij raak je niet kwijt schat, en wat doe je verkeerd dan?

En toen kwam er een enorm verhaal:
Ik raak iedereen kwijt, ik vertrouw niemand meer.
Omdat ze mij vertrouwen schaden, ik raak al mijn vrienden kwijt omdat ze mij uitlachen als ik ze iets in vertrouwen vertel.
Ik ben werd heel erg gepest in het verleden om mijn uiterlijk omdat ik een bril heb en er anders uitzie dan andere.
Ik ben een paar keer hard geslagen door mijn ex-vriend.
En patrick, jij bent de enige waar ik me goed bij voel, waarbij ik mezelf kan zijn, waar ik me thuis bij voel, waar ik mee kan praten en lachen, en als ik aan jou denk word ik blij.
dus ik ben heel erg bang je kwijt te raken.

zo ging het 2 uur lang door.
Ik heb haar toen mijn ketting gegeven.
Het is een zilveren ketting uit mexico, het is zo'n aztec kalender.
Ik gaf die kalender als teken dat ze het verleden moet vergeten en naar de toekomst moet kijken, en dat ik er altijd voor haar ben. (vandaar die kalender)

--------------------

Het vreet toch aan me, want ik vind het gek dat iemand dit al na precies 3 weken zegt.
het is een hele lieve zorgzame meid. (het is een gevoelsmens)

Maar als ze iedere keer gaat huilen met de woorden van: Ik ben bang je kwijt te raken en ik ben bang dat je me niet meer van me gaat houden, weet ik het ook niet meer.

Hebben jullie mischien raad.
Ik wil haar echt steunen waar ik haar kan steunen.
En ik hou ook van haar, we passen ook echt bij elkaar.
Maar die verhalen vreten toch wel aan mij.
pi_37216520
Na 3 weken van elkaar houden

Serieus nee niet echt tips, behalve laten zien dat je dr steunt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_37216551
Lang verhaal, hoe oud zijn jullie?
Verlatingangst misschien.
En hoe kun je na 3 weken al weten dat je de "ware" voor elkaar bent?
pi_37216583
Laat inderdaad gewoon zien dat je er voor haar bent! Is denk ik al "genoeg".
pi_37216646
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:26 schreef funkyskunkie het volgende:
Lang verhaal, hoe oud zijn jullie?
Verlatingangst misschien.
En hoe kun je na 3 weken al weten dat je de "ware" voor elkaar bent?
Zij denkt dat ik de ware ben.
Ik kan zoiets niet zeggen na 3 weken.

En de ware? bestaat dat?
pi_37216783
Denk het wel, als je naast een goede relatie ook nog is de beste maatjes met elkaar bent wel ja.
(denk ik).

Maar laat idd weten dat je er voor haar bent, als het mis gaat, gaat het toch mis.
pi_37216832
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:34 schreef funkyskunkie het volgende:
Denk het wel, als je naast een goede relatie ook nog is de beste maatjes met elkaar bent wel ja.
(denk ik).

Maar laat idd weten dat je er voor haar bent, als het mis gaat, gaat het toch mis.
natuurlijk laat ik haar voelen en zien dat ik er voor haar ben.
We zijn gisteren naar Walibi geweest en ze heeft enorm genoten.
(ik ook trouwens want ik ben rollercoaster verslaaft)
pi_37216846
Ga eens langs de huisarts, serieus. Het is onnozel om te denken dat jij haar in je eentje kan helpen met haar jarenlang opgebouwde problemen. Ze geeft echt wat ondersteuning nodig.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_37216950
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Ga eens langs de huisarts, serieus. Het is onnozel om te denken dat jij haar in je eentje kan helpen met haar jarenlang opgebouwde problemen. Ze geeft echt wat ondersteuning nodig.
Ik kan haar ook niet helpen, zo helder denk ik ook nog wel.
Maar naar iemand verhaal luisteren doet ook al veel.
Maar geholpen worden kan ik niet doen, dat weet ik.
  zondag 23 april 2006 @ 16:39:47 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37216999
Heeft ze borderline ofzo...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_37217004
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:37 schreef ClaireDanes het volgende:

[..]

Ik kan haar ook niet helpen, zo helder denk ik ook nog wel.
Maar naar iemand verhaal luisteren doet ook al veel.
Maar geholpen worden kan ik niet doen, dat weet ik.
Dat je dat al beseft is al een hele stap. Ik ben bekend met mensen die angst hebben dat iemand hun gaat verlaten, en die mensen hebben echt hulp nodig. Professionele hulp ;-) .
pi_37217019
Dat meisje bindt zich wel HEEL erg snel aan iemand. Drie weken en dan dit al? Klinkt niet helemaal gezond om eerlijk te zijn.
  zondag 23 april 2006 @ 16:41:03 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37217039
Wat lief

En die angst is helemaal niet zo raar, zeker niet als ze bij jou iets ervaart wat ze niet kent.
Ik weet ook pas sinds kort uit ervaring hoe het is om bang te zijn iets te verliezen..voorheen had ik namelijk niet zoveel te verliezen

En of dit nu in een aantal weken, jaren, of maanden gebeurd maakt niet zoveel uit. In 1 dag kan iemand de bodem onder je vandaan trappen.
Ze is duidelijk wel een beetje erg emotioneel en misschien kan enige vorm van professionele hulp toch uitkomst bieden.
pi_37217062
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:39 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dat je dat al beseft is al een hele stap. Ik ben bekend met mensen die angst hebben dat iemand hun gaat verlaten, en die mensen hebben echt hulp nodig. Professionele hulp ;-) .
Ja ik denk dat het verstandig is.
Ze woont nog thuis maar ze durft dit niet aan haar ouder te vertellen (wat voor mij vreemd is dat de ouders dit nog niet doorhebben)

nogmaals, ik kan alleen een luisterend oor bieden.
  zondag 23 april 2006 @ 16:41:51 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37217074
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:40 schreef Disorder het volgende:
Dat meisje bindt zich wel HEEL erg snel aan iemand. Drie weken en dan dit al? Klinkt niet helemaal gezond om eerlijk te zijn.
en waarom precies?

is er ergens een soort regelgeving die stelt dat je je pas na een x aantal wekenmaanden of jaren moet binden?
wat is dit voor onzin?
  FOK!Fotograaf zondag 23 april 2006 @ 16:42:25 #16
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_37217096
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:40 schreef Disorder het volgende:
Dat meisje bindt zich wel HEEL erg snel aan iemand. Drie weken en dan dit al?Klinkt niet helemaal gezond om eerlijk te zijn.
Daar was hij ook al achter
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:23 schreef ClaireDanes het volgende:

(dus ik denk bij mezelf van: Volgens mij heeft dat kind een probleem)
edit: Gelijk ff sorry zeggen
moest (onbedoeld) erg lachen bij de zin die ik quote van de TS.

Maar lijkt me een vervelend probleem. Persoonlijk zou ik niet weten wat ik er mee aan moet. Want alles wat jij gaat/wilt ondernemen om haar te helpen moet ook door haar ondersteund worden enzo. Wilt ze dat wel?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_37217104
Zeg dat iedereen wel eens bang is om de ander te verliezen, zeker in het begin van een relatie. Stuur haar af en toe een lief sms-je. 3 weken is inderdaad erg kort, je moet elkaar nog leren kennen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_37217133
zitten meer meiden met dit probleem dan je denkt, gun het lekker tijd, zorg dat ze altijd met iemand kan praten, zowel met jou als met anderen in haar omgeving en houd vol!!!! Dan komt dit absoluut weer goed.
vooral niet denken komt ze weer met haar gehuil, want dat is juist waar ze bang voor is.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_37217183
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:41 schreef ClaireDanes het volgende:
ze durft dit niet aan haar ouder te vertellen (wat voor mij vreemd is dat de ouders dit nog niet doorhebben)
Dat is het grootste gevaar, dat mensen dingen niet durven te delen en zichzelf gek gaan maken in hun hoofd.
pi_37217189
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:41 schreef SHE het volgende:

[..]

en waarom precies?

is er ergens een soort regelgeving die stelt dat je je pas na een x aantal wekenmaanden of jaren moet binden?
wat is dit voor onzin?
Ze kennen elkaar nog maar net, zijn al op vakantie geweest, ze vindt hem nu al 'de ware', en ze is nu al doodsbang dat hij weg gaat, 'net als die anderen'. Dat zijn behoorlijke red flags voor mij.
pi_37217240
Ik denk dat je haar gewoon een veilig gevoel geeft, en dat ze dat niet helemaal kan handelen.
Ze is bang om dat prettige gevoel kwijt te raken.
Ik dekn dat Professionele hulp een zeer goede optie is, en dat ze vanuit daar er heel snel eel beter mee om leert gaan.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op zondag 23 april 2006 16:42 schreef Adfundum het volgende:
Zeg dat iedereen wel eens bang is om de ander te verliezen, zeker in het begin van een relatie. Stuur haar af en toe een lief sms-je. 3 weken is inderdaad erg kort, je moet elkaar nog leren kennen.
Ik heb haar vanochtend een smsje gestuurd,
Ze is nu de hele dag met haar moeder en zusje weg naar scheveningen naar een musical (Lion King)

(SMS: Als 1 druppel regen zegt:
"ik hou van jou"
En jij mij vraagt hoeveel ik van je hou
Dan regent het hele jaar door...
pi_37217332
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:47 schreef ClaireDanes het volgende:

[..]

Ze is nu de hele dag met haar moeder en zusje weg naar scheveningen naar een musical (Lion King)

"ik hou van jou"
Wat lief!

Ik zou er alleen ernstig op afknappen.
Maar ja, ik knap ook af op bossen bloemen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_37217450
Dat meisje is gewoon zo vaak haar vertrouwen kwijt geraakt in mensen die haar na stonden
Logisch dat ze daar angstig voor is

En ja ik geloof wel dat je in een korte periode je vertrouwd kan voelen met iemand
ALs die klik er is waarom niet..

Maar zoals meerdere al vermelden,Je kan aangeven dat je het anders wilt doen en haar vertrouwen niet wilt schaden en dat kan je alleen laten zien met als jullie inderdaad langere tijd met elkaar om blijven gaan
Dan merk ze het verschil wel,maar denk ook wel dat ze hulp nodig heeft haar zelf vertrouwen is behoorlijk foetsie..

Blijf er voor haar zijn ,praat er met haar over wanneer ze daar behoefte aan heb en tuurlijk is het schrikken wanneer je dat over komt ,het is nog zo pril.
Salsa Española
pi_37217485
Het is ook een hele lieve meid, ik mag niet klagen.

En ze hoeft haar ook niet te schamen dat ze huit, huilen is goed, je huilt niet zomaar.
En ik luister dan ook naar haar verhaal.
Ook al is het 3 uur snachts.
en als ze huilt vraagt ze ook: Hou me alsjeblieft vast.
(ze is erg bang om alleen gelaten te worden)
En als ik dan 2 armen om haarn heen doe, dan huilt ze nog erger.

Tja ik, het is triest als je zoiets meegemaakt heb en gepest werd om je uiterlijk (wat wel erg zielig is om iemand daarom te pesten, ik zal later op de dag wel een foto van ons posten)

Ze belt ook 4X op een dag om te vragen hoe het gaat.
Niet dat ik het erg vind want ik vind het wel leuk om met haar te babbelen.

Maar waar ze echt nooit over praat is: Hoe het op school ging of over haar vrienden/dinnen
Als daarna vraag is het stil.
Ze zegt wel heo de lessen zijn gegaan, maar niet van, goh ik heb met die ruzie gehad of weet je wie ik tegen kwam op school...
Nee dit soort dingen hoor ik nooit.
(mischien normaal hoor, maar ik vindt het altijd wel leuk om te weten)
pi_37217580
da''s best mooi!

Maarre, het feit dat je dit verhaal op het net zet vindt ik twijfelachtig, praat er beter over met mensen in je eigen omgeving. Ik denk niet dat zij het zo leuk zal opvatten, gezien haar verleden, dat haar privezaken op internet staan.
Verder denk ik dat het goed is als je haar haar hele verhaal laat doen en goed naar haar moet luisteren. Ze heeft blijkbaar een rotverleden gehad en dat moet verwerkt worden. Dat kan alleen als ze haar hele ei kwijt kan. En verder moet je haar duidelijk maken dat ze maar wat harder moet worden en niet moet zitten grienen.
Succes...
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
  zondag 23 april 2006 @ 16:58:00 #27
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37217607
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:45 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ze kennen elkaar nog maar net, zijn al op vakantie geweest, ze vindt hem nu al 'de ware', en ze is nu al doodsbang dat hij weg gaat, 'net als die anderen'. Dat zijn behoorlijke red flags voor mij.
als iemand nare ervaringen heeft gehad is deze angst om verlaten te worden juist vreselijk reeel.
daarom kan prof hulp ook wel een goed idee zijn.

jezelf heel snel hechten aan iemand is niet vreemd..dat kan heel gezond zijn, mits alle factoren er omheen kloppen. ik vind het simpel gesteld dat het bij voorbaat freaky of ongezond is als iemand zich snel hecht. mits dit natuurlijk niet structureel is
  zondag 23 april 2006 @ 16:58:38 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37217627
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:47 schreef ClaireDanes het volgende:

[..]

"ik hou van jou"
wat zoet
pi_37217631
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:53 schreef Salsagirl het volgende:
Dat meisje is gewoon zo vaak haar vertrouwen kwijt geraakt in mensen die haar na stonden
Logisch dat ze daar angstig voor is

En ja ik geloof wel dat je in een korte periode je vertrouwd kan voelen met iemand
ALs die klik er is waarom niet..

Maar zoals meerdere al vermelden,Je kan aangeven dat je het anders wilt doen en haar vertrouwen niet wilt schaden en dat kan je alleen laten zien met als jullie inderdaad langere tijd met elkaar om blijven gaan
Dan merk ze het verschil wel,maar denk ook wel dat ze hulp nodig heeft haar zelf vertrouwen is behoorlijk foetsie..

Blijf er voor haar zijn ,praat er met haar over wanneer ze daar behoefte aan heb en tuurlijk is het schrikken wanneer je dat over komt ,het is nog zo pril.
Tja want in je leven verlies je wel vaker mensen door ruzies etc.
maar ik heb haar ook de tip gegeven als ze ergens mee zit kan ze mij bellen of met mij praten.
Maar schrijven kan ook opluchten door bijvoorbeeld je woorden op papier te zetten.

Ikzelf hou een soort van dagboek bij op mijn notebook.
Ik typ bijna elke dag wat ik gedaan heb of wat ik meegemaakt heb.
maar in de vorm van: Dat het aan jou gescreven is (als je snapt wat ik bedoel)
Dus als iemand het zou lezen, dat het dan voor diegene bestemd is.
pi_37217635
hai.

nou ik ben een meid met hetlzefde probleem. ook een beetje het zelfde verleden als ik het zo lees als jou vriendin. Het is makkelijk om te denken van vergeet je verleden maar en ik zal er voor je zijn. maar zo zal het bij jou vriendin denk ik niet echt werken. Je zal gewoon constant door moeten herhalen dat je van dr houd en dat jij haar ook niet kwijt wil, dat ze alles voor je is en ga zo maar door. dit geeft haar vertrouwen dat JIJ niet zo bent als alle anderen die tot nu toe haar vertrouwen hebben beschadigd.
Verder is het misschien een idee om tegen je vriendin (voorzichtig) te vertellen dat het verstandig is om naar een psycholoog te gaan. Hier kan ze praten over haar verleden en dat een plaats geven. want volgensmij is het echt heftig wat ze heb meegemaakt. en door die gesprekken zal ze dan al mindervaak bang zijn dat ze je kwijt raakt. (dit heeft natuurlijk wel wat tijd nodig).
En er zal echt nog wel eens zijn dat als jullie wel ruzie hebben zij dan heel hard moet huilen omdat dat zown moment kan zijn waarin zij jou kwijtraakt. maar ze leert er ook van dat je niet na elke ruzie uit elkaar gaat.
Verder denk ik dat het haar nu al goed doet dat je haar die ketting heb gegeven. wat hierboven okal werd vermeld, lieve smsjes, en dat soort dingen. Laat je liefde voor haar gewoon goed merken! en probeer haar te begrijpen over haar gevoelens. pesten en dat soort dingen heeft een grote invloed. en laat wonden achter. misschien ben jij wel iemand die samen met haar die wonden kan helen. laat merken dat je dr voor haar bent!
pi_37217681
Als ze huilend wakker wordt van de angst zou ik toch serieus overwegen om professionele hulp in te schakelen. Als ik het verhaal een beetje lees kan ze dat zeker wel gebruiken
pi_37217737
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef wonder_woman het volgende:
hai.

nou ik ben een meid met hetlzefde probleem. ook een beetje het zelfde verleden als ik het zo lees als jou vriendin. Het is makkelijk om te denken van vergeet je verleden maar en ik zal er voor je zijn. maar zo zal het bij jou vriendin denk ik niet echt werken. Je zal gewoon constant door moeten herhalen dat je van dr houd en dat jij haar ook niet kwijt wil, dat ze alles voor je is en ga zo maar door. dit geeft haar vertrouwen dat JIJ niet zo bent als alle anderen die tot nu toe haar vertrouwen hebben beschadigd.
Verder is het misschien een idee om tegen je vriendin (voorzichtig) te vertellen dat het verstandig is om naar een psycholoog te gaan. Hier kan ze praten over haar verleden en dat een plaats geven. want volgensmij is het echt heftig wat ze heb meegemaakt. en door die gesprekken zal ze dan al mindervaak bang zijn dat ze je kwijt raakt. (dit heeft natuurlijk wel wat tijd nodig).
En er zal echt nog wel eens zijn dat als jullie wel ruzie hebben zij dan heel hard moet huilen omdat dat zown moment kan zijn waarin zij jou kwijtraakt. maar ze leert er ook van dat je niet na elke ruzie uit elkaar gaat.
Verder denk ik dat het haar nu al goed doet dat je haar die ketting heb gegeven. wat hierboven okal werd vermeld, lieve smsjes, en dat soort dingen. Laat je liefde voor haar gewoon goed merken! en probeer haar te begrijpen over haar gevoelens. pesten en dat soort dingen heeft een grote invloed. en laat wonden achter. misschien ben jij wel iemand die samen met haar die wonden kan helen. laat merken dat je dr voor haar bent!
Vervelend dat je ook zoiets heb meegemaakt. Ben met je eens dat een vertrouwensrelatie moet worden opgebouwd. Maar continue gaan zitten grienen schiet je niks mee op. Ik ben van mening dat hij best op een subtiele manier mag zeggen dat ze niet moet huilen, maar juist moet lachen en genieten van het moment.
pi_37217765
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef SHE het volgende:

[..]

als iemand nare ervaringen heeft gehad is deze angst om verlaten te worden juist vreselijk reeel.
daarom kan prof hulp ook wel een goed idee zijn.

jezelf heel snel hechten aan iemand is niet vreemd..dat kan heel gezond zijn, mits alle factoren er omheen kloppen. ik vind het simpel gesteld dat het bij voorbaat freaky of ongezond is als iemand zich snel hecht. mits dit natuurlijk niet structureel is
Ik vindt snel aan iemand hechten niet goed.
Het kan ook teleurstellend zijn.
Want stel: ik hecht me aan iemand in 3 dagen tijd, en op de 5de dag kom je erachter dat hij/zij je belazerd heeft, dat doet je dan heel erg pijn.

Ik kijk altijd eerst de kat uit de boom.

Ik doe dan wel veel dingen met haar samen hoor.
Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat we nog maar pas iets hebben en dat kan gebeuren dat het zo over is (kan altijd wel gebeuren)
pi_37217794
gelijk mee kappen tenzij je het leuk vind om een relatie te hebben met een labiel persoon
Dick Schaffa
pi_37217816
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:02 schreef ClaireDanes het volgende:

[..]

Want stel: ik hecht me aan iemand in 3 dagen tijd, en op de 5de dag kom je erachter dat hij/zij je belazerd heeft, dat doet je dan heel erg pijn.

Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat we nog maar pas iets hebben en dat kan gebeuren dat het zo over is (kan altijd wel gebeuren)
En wat als ze je nou niet belazerd heeft?
pi_37217860
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef ClaireDanes het volgende:

[..]

Tja want in je leven verlies je wel vaker mensen door ruzies etc.
maar ik heb haar ook de tip gegeven als ze ergens mee zit kan ze mij bellen of met mij praten.
Maar schrijven kan ook opluchten door bijvoorbeeld je woorden op papier te zetten.

Ikzelf hou een soort van dagboek bij op mijn notebook.
Ik typ bijna elke dag wat ik gedaan heb of wat ik meegemaakt heb.
maar in de vorm van: Dat het aan jou gescreven is (als je snapt wat ik bedoel)
Dus als iemand het zou lezen, dat het dan voor diegene bestemd is.
Het opschrijven van gevoelens kunnen helpen en ja ik weet hoe je dat bedoelt
En lief dat ze je ten alle tijden kan bellen praten is wel heel belangrijk en ja jammer dat een prille relatie meteen zo zware last te dragen krijgt,Maar misschien moest het wel zo zijn dat ze jou trof nu

Praat er veel over ,maar vergeet vooral niet te blijven genieten en zij ook
Want anders redden jullie het alsnog niet..Ze lijkt me inderdaad wel lief,maar voor die problemen uit haar jeugd daar kan je over praten ,maar moet ze proberen af te sluiten evt wel professionele hulp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Salsagirl op 23-04-2006 17:29:22 ]
Salsa Española
pi_37217862
Tja heel lastig inderdaad. Toon begrip, laat weten dat het wel ok komt en probeer de oorzaak te zoeken. Zal waarschijnlijk een trauma te verwerken hebben,
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_37217894
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:23 schreef ClaireDanes het volgende:
hallo,

na een discussie dat ik er niet mee eens was dat zij ieder weekend werkt.
Daar gaat het al fout, je hebt nog maar drie weken een relatie, ik denk dat je haar op deze manier al onzeker maakt, ga haar niet vertellen hoe ze haar tijd moet invullen.
quote:
Hebben jullie mischien raad.
Ik wil haar echt steunen waar ik haar kan steunen.
En ik hou ook van haar, we passen ook echt bij elkaar.
Ja doe het kalm aan, dit klinkt niet gezond! Jullie kennen elkaar nog maar net.

Houden van daar geloof ik niet in na zo'n korte tijd!
pi_37218065
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:58 schreef wonder_woman het volgende:
hai.

Als ze huilt zeg ik na een tijdje ook (als ik het gehuil dan een een beetje vervelend ga vinden wat na 2 uur wel mag, zeg ik ook van: kom nu even lachen, en het komt allemaal wel goed, en dan kietel ik haar ook wel eventjes en dan lacht ze ook wel weer.)

Maar ik laat iemand neit zomaar vallen, zelfs niet iemand die mij pijn heeft gedaan laat ik niet meteen vallen.

Ze kijkt er ook altijd naar uit als ze mij ziet aan het einde van de dag.
ze komt vanavond om 9 uur thuis en dan als eerste wat ze doet is naar mij toe rennen en een stevige knuffel geven. IK HEB JE GEMIST)
Ook zal ze me wel een sms sturen (ik verwacht hem nu ook elk moment) met de woorden van, nog een paar uurtjes en dan zie ik je weer.

Ik vindt dat ook allemaal heel lief en leuk.
Geeft mij ook een goed gevoel.
Maar ja heo moet ik dit uitleggen.
Dit gevoel van haar komt ergens vandaan, dit doet ze allemaal omdat ze bang is mij te verliezen.

Wat absoluut niet zal gebeuren (oke ik kan dit nooit 100% zeggen)
Maar zoals het er naar utziet zal ik haar neit verlaten en dat zeg ik ook elke dag tegen haar.
Mij raak je niet kwijt.

Ze vraagt ook vaak van: Hou je nog van me en zegt ook vaan ik wil je niet kwijt kanjer.
(terwijl ik ook vaak zeg van: schat ik hou van je, Wat zie je er toch prachtig uit, of als ze mooie kleding aanheeft, mag daar ook wat van gezegd worden.
En dan lacht ze als ik zoiets zeg
  zondag 23 april 2006 @ 17:12:54 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37218112
quote:

[..]

dat is dus een houding die je hebt gebaseerd op angst...je kunt je afvragen in hoeverre deze reeel is.
iemand kan je altijd kwetsen, na 1 dag, na 4 , maar ook zeker na 2 jaar.
De kunst is om lief te hebben alsof je nooit gekwetst bent.

Ik doe het nu voor het eerst in mijn leven; en het is scary as hell...maar het meest natuurlijke wat ik ooit in mijn leven heb gedaan.
Liefde kent geen kalender...trust me
pi_37218218
TS, na 3 weken ken je elkaar nog nauwelijks. Je bent verliefd en dat is mooi, maar je zult er pas later achter komen hoe goed jij er tegen kan dat dit meisje vrij labiel is. In feite kun je haar ook niet beloven dat ze alles voor je is, want zeg eens eerlijk, is ze dat?

Ze heeft heel duidelijk professionele hulp nodig. Ik zou zelfs stellen dat ze eigenlijk nog niet klaar is voor een relatie. Voordat je echt van iemand kunt houden, moet je van jezelf houden, stevig in je eigen schoenen staan. Dat is bij haar niet het geval. Het zou kunnen dat jij en jouw adviezen inderdaad een positieve invloed op haar zullen hebben, maar dan nog zal het een hele strijd worden voor haar. En dat aan het begin van jullie relatie, pff, ga er maar aan staan..
pi_37218222
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:11 schreef ClaireDanes het volgende:

-mierzoet verhaal-
Dude!
pi_37218340
quote:

[..]

na hoeveel tijd mag je je dan gaan hechten?

je kan je altijd vergissen, ook iemand waarvan je zo zeker was, kan jou opeens zomaar alleen laten.

al voelt het op het moment zelf nooit zo, ik stoot toch liever mijn neus, dan dat ik nooit de kans gegrepen heb omdat ik te lang wachtte, niet durfde die stap te zetten.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 april 2006 @ 17:22:27 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37218431
zo is dat!
  zondag 23 april 2006 @ 17:23:41 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37218465
quote:

[..]

Ook zal ze me wel een sms sturen (ik verwacht hem nu ook elk moment) met de woorden van, nog een paar uurtjes en dan zie ik je weer.
Heerlijk, die voorspelbaarheid na 3 weken.

Sorry maar ik voorspel dat je het snel zat wordt om door het leven te gaan met een vriendin die als een labiele teek aan je vastklampt.

En nee, het is NIET normaal om na 3 weken al te smijten met termen als "Ik kan niet meer zonder je" en "ik hou van je"...laat staan met wurgende vragen als "Zal je altijd bij me blijven "

"Altijd" en "Nooit" Brrr.....

Oke als je dit soort dingetjes in een vlaag van verliefdheid in elkaars oren murmelt, zolang je allebei de werkelijkheid niet uit het oog verliest. Je vriendin valt daar niet echt onder voor zover ik kan beoordelen n.a.v. je posts.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_37218471
quote:

Wat absoluut niet zal gebeuren (oke ik kan dit nooit 100% zeggen)
Maar zoals het er naar utziet zal ik haar neit verlaten en dat zeg ik ook elke dag tegen haar.
Mij raak je niet kwijt.

Ze vraagt ook vaak van: Hou je nog van me en zegt ook vaan ik wil je niet kwijt kanjer.
(terwijl ik ook vaak zeg van: schat ik hou van je, Wat zie je er toch prachtig uit, of als ze mooie kleding aanheeft, mag daar ook wat van gezegd worden.
En dan lacht ze als ik zoiets zeg
Dat heb ik ooit ook tegen een vriendin gezegd. Ik heb haar wél verlaten. Waarom? Omdat het van kwaad tot erger ging. Ik hoop dat het bij jou niet zo zal gaan, maar wees wel voorzichtig. Ze komt op mij niet echt stabiel over.
pi_37218486
Hmm, dit kan 2 kanten op gaan.

1 - Ze stelt zich volledig afhankelijk van je op en je kan straks geen stap meer zetten zonder haar op je hielen of dat ze wil weten waar je uithangt.

2 - Je blijft haar steunen en ze komt er sterker uit.

Voor jullie hoop ik op het laatste.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_37220835
ik zou toch wel professionele hulp zoeken, of in iedergeval aanraden aan je vriendin. Bij mij werkt het in iedergeval erg goed en heb nu bijna geen last meer van me verleden en van die huilbuien...niiet dat ik nou elke avond zat te huilen maar wel regelmatig. Ik zal als ik jou was het er eens een keer overhebben. je hoeft dan niet te zeggen van go je MOET hulp. maar gewoon vragen hoe zij het zou vinden om hulp te KRIJGEN, om een aantal dingen te verwerken, waardoor het waarscheinlijk beter met haar zal gaan.
pi_37220878
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef wonder_woman het volgende:
ik zou toch wel professionele hulp zoeken, of in iedergeval aanraden aan je vriendin. Bij mij werkt het in iedergeval erg goed en heb nu bijna geen last meer van me verleden en van die huilbuien...niiet dat ik nou elke avond zat te huilen maar wel regelmatig. Ik zal als ik jou was het er eens een keer overhebben. je hoeft dan niet te zeggen van go je MOET hulp. maar gewoon vragen hoe zij het zou vinden om hulp te KRIJGEN, om een aantal dingen te verwerken, waardoor het waarscheinlijk beter met haar zal gaan.
Ik vind dat een goede tip.
Ik ga erover nadenken hoe ik dit moet brengen.

Maar ik zal het zeker met haar over hebben.
pi_37221485
TS, mijn ex jankte ook om 'niets'. Na een tijdje werd ik gek in mn kop van dat gedoe, toen heb ik er een punt achter gezet en daar ben ik uiteindelijk heel blij mee geweest. Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe iemand zo maar kan gaan huilen en er dan niet over wilt praten. Ik weet dat mannen niet janken om niets... maar vrouwen doen dat dus blijkbaar wel. En troosten is goed, maar onduidelijkheid maakt je gek. Zie mn topics maar, kan je zien wat t met je doet als je doorgaat met zo'n meisje terwijl je dr zo leuk vind en niet kwijt wilt (houden van kan je echt nog niet zeggen na een paar maanden)

Nu heb ik contacten met andere meisjes die wel spontaan zijn en een stuk dunnere handleiding hebben.
^_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')