quote:
Op maandag 24 april 2006 00:14 schreef stroopje het volgende:-knip- en trouwens heeft iemand Utawarerumono gezien het is een nieuwe serie
Ik heb hem gisteravond gezien. (de eerste twee afleveringen, door Static Subs)
Utawarerumono is een fantasyserie die qua sfeer nogal doet denken aan de betere fantasyfilms als Mononoke Hime...
De eerste twee afleveringen volgen Hakuoro. Hakuoro is zijn geheugen kwijtgeraakt en is zwaargewond aanbeland in een klein dorpje waar hij wordt opgevangen door een oude vrouw (dorpshoofd) en haar kleindochter Eruruu. Hij valt nogal op, want zijn gezicht is bedekt door een vreemd masker wat hij niet kan verwijderen. Het metalen masker heeft de vorm van een roofdier-kop... Hij heeft ook te kampen met nogal dierlijke visioenen.
In het dorp is iedereen, in tegenstelling tot Hakuoro, voorzien van honden- of kattenoren en een staart...
Als Hakuoro voor het eerst buiten komt (hij moest immers herstellen van zijn verwondingen) krijgt hij het een beetje aan de stok met een lid van de plaatselijke heerser, die op een maffia-achtige manier de belasting komt innen. Uit wraak voor zijn nederlaag vernielt deze figuur de plaats waar de beschermer van het bos, Mutikapa-sama, wordt geëerd... Mutikapa is een gigantische witte tijger die ongevoelig is voor pijlen/speren/zwaarden/etc... en hij's knap chagrijnig door de vernieling...
Daar zal ik het bij laten... Ik was zelf in ieder geval gelijk gegrepen door het verhaal en wil deze serie wel volgen. Qua beeld zit het wel snor... Er wordt een vrij strakke, maar gedetailleerde tekenstijl gebruikt... En nauwelijks CGI... (ik heb in heel de eerste aflevering maar één klein stukje kunnen ontdekken, maar dat was echt maar twee seconden...)
Geluid is redelijk... De stemmen zijn tof en de geluidseffecten zijn grappig (wanneer dat de bedoeling is)
Even snel wat screenshotjes gemaakt... De serie kent nauwelijks pracht en praal, dus ze zijn nogal doorsnee.
![]()
![]()
![]()
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.