Wat ik vandaag toch heb meegemaakt. Er is Kermis bij ons en iedereen probeert er dan het beste van te maken. Alleen vlak voor sluitingstijd kwam er een stel bejaarden, ik schat ze op 87 nog boodschappen doen. Een meisje achter de kassa had om 18.00 uur een afspraak met een vriendje bij de suikerspinnen kraam. De bejaarden waren zo langzaam dat om 18.10 uur het meisje haast had en niet meer vroeg of ze eftelingbonnetjes wilden.
De gepiekeerde bejaarde vroeg op hoge toon of ze haar soms te oud vond voor de Efteling. Het meisje helemaal in jde war pakte de rollater van de bejaarde en gooide hem tusen de in de aanbieding zijnde cactussen.
Dit liet de bejaarde niet op zich zitten en belde haar vrienden die massaal de kermis op kwamen lopen. Het meisje ook niet gek belde vervolgens haar vriendinnen en bekenden. Resultaat : een massale vechtpartij tussen cassières en bejaarden. Dat is niet het ergste mar het gebeurde vlak voor de draaimolen. Dus ouders van snotapen van 6 met een oorring en gouden ketting bemoeiden zich er ook mee.
Zelden zo iets meegemaakt. Een vent van naar ik schat 93 nam heel de suikerspinnenkraam op zijn schouders en gooide het door de winkelruit. Meisje aan het huilen, dus vriendje gooide de nog recht staande blikjes uit de ballengooi tent naar het bejaardenkoppel. 'Sliep uit sliep uit' riep de bejaarde vrouw. Die het op een rennen zette.
Het is inmiddels weer een beetje rustig hier. Maar voor geen goud ga ik vanavond naar de kermis.
Iemand ook ooit zoiets meegemaakt ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !