abonnement Unibet Coolblue
pi_37404010
Ik vind hem geweldig! Gisteren leuke foto's genomen van mijn moeder met de glaasjes voor haar neus! Die ogen worden king-size!

[ Bericht 7% gewijzigd door novojo op 30-04-2006 08:03:04 ]
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
pi_37410004
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:53 schreef ruud.nl het volgende:
M'n eerste reactie van 10,000 days was dat ik zwaar teleurgesteld was, ik miste de samenhang in het album en de nummers drongen ook niet echt door. De enige nummers die meteen aansloegen waren vicarious en 10,000 days. Dieptepunt vond ik Right in Two, wat niet meer dan wat knip- en plakwerk leek van eerder werk.

Inmiddels zo'n 10 luisterbeurten verder moet ik gelukkig mijn mening bijstellen en blijkt dat het een groeiplaat is die iedere luisterbeurt beter wordt, het nummer 10.000 days als absoluut hoogtepunt, ik vind het nu al één van de beste nummers die tool ooit gemaakt heeft. Daarnaast vind ik Rosetta stoned inmiddels ook zeer sterk, right in two dringt nu ook door, evenals jambi.

Het is duidelijk geen Aenima, in mijn ogen de beste cd ooit gemaakt, en waarop de nummers zelf het sterke punt waren, maar 10,000 days is bij nader inzien een logische stap op de weg die met lateralus is ingezet. Op het eerste gehoor behoorlijk ontoegankelijk en zeker niet overweldigend, maar per luisterneurt steeds indringender. Naar mijn mening wordt er wel degelijk ontwikkeling in de sound geboekt met deze cd en hoewel ik natuurlijk nog lang niet uitgeluisterd ben, ben ik nu al nieuwsgierig naar wat de volgende stap gaat zijn.

Top cd!

Overigens vind ik vooral in 'the pot' de genoemde meshuggah-invloeden goed te horen, heerlijke riffs in dat nummer!
En iedereen die hem niet gekocht heeft of twijfelt (kan dat?) moet dit lezen. Ruud heeft gelijk! Behelva dan dat ik persoonlijk Undertow nog steeds de topper vindt, maar dat is dan ook het eerste wat in van hen hoorde en dat geeft gewoon een extra tik.
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
  zaterdag 29 april 2006 @ 21:00:48 #278
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_37412607
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

gezien waar de afkorting TAV voor staat neem ik jouw mening ook niet serieus als het om Tool gaat.
Dat mag, ik ben inderdaad bevooroordeeld, maar ik luister wel eerst voordat ik oordeel

Ik zou het overigens ook zonder problemen toegeven als ie me tegen zou vallen, fan zijn staat niet gelijk aan kritiekloosheid gelukkig.

Overigens, voor de liefhebber, linkje naar een goed interviewL

http://www.beat.com.au/article.php?id=231

[ Bericht 13% gewijzigd door TAV74 op 29-04-2006 21:53:49 ]
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 29 april 2006 @ 23:51:38 #279
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_37416732
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 21:00 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dat mag, ik ben inderdaad bevooroordeeld, maar ik luister wel eerst voordat ik oordeel

Ik zou het overigens ook zonder problemen toegeven als ie me tegen zou vallen, fan zijn staat niet gelijk aan kritiekloosheid gelukkig.

Overigens, voor de liefhebber, linkje naar een goed interviewL

http://www.beat.com.au/article.php?id=231
Cool, inderdaad een leuk interview, waar vooral MJK niet al te stug doet. In Oor staan ze ook deze maand, maar daar staat verder niet veel nieuws in. Nieuwe plaat: tot nu toe heel goed, maar veel om in één keer te verwerken. Ik ben er nog lang niet, gelukkig! Voorlopige topper vind ik The Pot, maar dat komt ook omdat die gewoon lekker in het gehoor ligt. Stuitert fijn
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 30 april 2006 @ 00:01:22 #280
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_37416916
Interview in Oor is echt waardeloos, voor een groot deel te wijten aan Maynard trouwens, komt echt niks zinnis uit zo ongeveer.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 30 april 2006 @ 00:09:28 #281
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_37417081
Toch raar dat ie in Australië wel redelijk spraakzaam lijkt, zelfs af en toe grapjes maakt, eigenlijk wel vrij bijzonder. Maar als je zo'n hekel hebt aan interviews en domme vragen, geef dan gewoon geen interviews. Journalistje afzeiken is ook zo makkelijk. Laat dan Danny ofzo aan het woord, die komt altijd nog wel sympathiek over. Nouja.
Overigens gaat het in al die interviews over hoe 'anders' ze zijn dan de rest van de muziekwereld, tsja, dat weet ik nu wel. Laat ze nu maar hier heen komen en live los gaan, bij voorkeur ook in Amsterdam
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 30 april 2006 @ 10:56:51 #282
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37421483
Ik heb m vrijdag vast gekocht, bij de FRS komt ie dinsdag pas binnen. Dan heb ik m 2 keer, maar die raak ik wel kwijt, geen probleem.
Ik vind de eerste 2 nummers alvast geweldig. Heb nog weinig tijd gehad te luisteren, ivm koninginnenacht en dag.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_37423256
vind het toch wel komisch om te lezen dat mensen er eerst niks aan vinden, dan 100x gaan luisteren en dan het wel ineens goed vinden. Als je dat doet met een Frans Bouwer cd heb je ook hetzelfde hoor!
  zondag 30 april 2006 @ 12:38:52 #284
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37423409
Alles went behalve een vent.

"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zondag 30 april 2006 @ 12:59:15 #285
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37423956
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:32 schreef _Etter_ het volgende:
vind het toch wel komisch om te lezen dat mensen er eerst niks aan vinden, dan 100x gaan luisteren en dan het wel ineens goed vinden. Als je dat doet met een Frans Bouwer cd heb je ook hetzelfde hoor!
neuh
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  zondag 30 april 2006 @ 13:03:33 #286
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37424066
Over de hele vind ik m meer Aenima dan Lateralus. (En dat is positief.)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 30 april 2006 @ 13:10:13 #287
143364 Dont_Panic
Give me my wings!
pi_37424202
Goeie cd, maar minder dan Lateralus. maar toch zeer tevreden
*If I could find a cure for your disease, I'd keep it to myself and oversleep.*
  zondag 30 april 2006 @ 13:20:40 #288
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_37424457
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:32 schreef _Etter_ het volgende:
vind het toch wel komisch om te lezen dat mensen er eerst niks aan vinden, dan 100x gaan luisteren en dan het wel ineens goed vinden. Als je dat doet met een Frans Bouwer cd heb je ook hetzelfde hoor!
LOL, wel een leuke observatie. Ik denk eerlijk gezegd eerder dat een bauer cd je na een keer of 4 wel de neus uitkomt.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 30 april 2006 @ 13:23:44 #289
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_37424541
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:32 schreef _Etter_ het volgende:
vind het toch wel komisch om te lezen dat mensen er eerst niks aan vinden, dan 100x gaan luisteren en dan het wel ineens goed vinden. Als je dat doet met een Frans Bouwer cd heb je ook hetzelfde hoor!
Groeiplaat
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_37424695
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:32 schreef _Etter_ het volgende:
vind het toch wel komisch om te lezen dat mensen er eerst niks aan vinden, dan 100x gaan luisteren en dan het wel ineens goed vinden. Als je dat doet met een Frans Bouwer cd heb je ook hetzelfde hoor!
Frans Bauer
pi_37424704
waarom ben ik goddomme nog steeds oranje!?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 april 2006 @ 13:32:52 #292
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37424761
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Groeiplaat
maar waarom zou je keer op keer blijven luisteren naar een plaat waar je weinig aan vindt?
Ik heb 10000 days nu diverse keren in z'n geheel gehoord, en er staan wel wat aardige nummers op, maar nergens kan het me echt boeien. Ik zal 'm over een tijdje misschien nog 's luisteren, en misschien dat dan het kwartje valt, maar voor nu is het wel genoeg geweest.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37424788
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:32 schreef Tokus het volgende:

[..]

maar waarom zou je keer op keer blijven luisteren naar een plaat waar je weinig aan vindt?
Ik heb 10000 days nu diverse keren in z'n geheel gehoord, en er staan wel wat aardige nummers op, maar nergens kan het me echt boeien. Ik zal 'm over een tijdje misschien nog 's luisteren, en misschien dat dan het kwartje valt, maar voor nu is het wel genoeg geweest.
Wie bespreekt hem voor metalfan.nl eigenlijk?
  zondag 30 april 2006 @ 13:33:47 #294
71333 BUG80
Stop making sense
pi_37424789
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:32 schreef _Etter_ het volgende:
vind het toch wel komisch om te lezen dat mensen er eerst niks aan vinden, dan 100x gaan luisteren en dan het wel ineens goed vinden. Als je dat doet met een Frans Bouwer cd heb je ook hetzelfde hoor!
Bij een groeiplaat komen er in principe na een aantal keer luisteren pas lagen naar boven die eerst niet tot je doordrongen. Het kan aan mij liggen, maar ik vrees dat die lagen er bij Frans niet zijn
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:38 schreef RipCore het volgende:
Alles went behalve een vent.

Ik neuk nog liever een seropositieve dwerg dan Yvonne Kroonenberg.
© Theo Maassen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 april 2006 @ 13:35:03 #295
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37424835
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Wie bespreekt hem voor metalfan.nl eigenlijk?
Geen idee. Heb 'm nog niet ontvangen, maar goed bij Sony komt dat wel vaker pas na de release.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37425230
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:32 schreef Tokus het volgende:

[..]

maar waarom zou je keer op keer blijven luisteren naar een plaat waar je weinig aan vindt?
Ik heb 10000 days nu diverse keren in z'n geheel gehoord, en er staan wel wat aardige nummers op, maar nergens kan het me echt boeien. Ik zal 'm over een tijdje misschien nog 's luisteren, en misschien dat dan het kwartje valt, maar voor nu is het wel genoeg geweest.
Omdat vaak voor de beste platen geldt dat je die niet in 1 luisterbeurt (of een paar) kunt waarderen. Als je als band moeite doet om je publiek uit te dagen, door andere dingen te doen dan andere bands, dan lijkt het me niet vreemd om als publiek zijnde moeite te moeten doen om de muziek te kunnen waarderen ... Waarschijnlijk inderdaad een kwestie van het kwartje laten vallen.

Ik heb hier zat muziek die ik in eerste instantie maar matig kon waarderen, maar die na een paar luisterbeurten in m'n persoonlijke top 10 belandden ... Nu denk ik dat dat voor 10,000 Days niet gaat gebeuren, maar ik vind het nu wel (in tegenstelling tot na mijn eerste luisterbeurt) een erg goeie plaat, met een aantal erg sterke nummers.

Mijn persoonlijke favoriet blijft ook Undertow, die ik overigens ook niet na 1x luisteren helemaal het einde vond ....
"Horreur van niet geringe omvang" (De Generaal)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 april 2006 @ 13:59:09 #297
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37425442
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:50 schreef Jan-Diederik het volgende:

[..]

Omdat vaak voor de beste platen geldt dat je die niet in 1 luisterbeurt (of een paar) kunt waarderen. Als je als band moeite doet om je publiek uit te dagen, door andere dingen te doen dan andere bands, dan lijkt het me niet vreemd om als publiek zijnde moeite te moeten doen om de muziek te kunnen waarderen ...
ik ben het wel met je eens hoor, maar als ik na een keer of 7 er nog niks aan vindt, zal dat ook zeker niet snel nog gaan gebeuren. Bij die eerste luisterbeurten moet er op een plaat wel iets zitten wat je pakt, anders blijf je 'm toch niet luisteren? In het geval van deze nieuwe Tool is dat dus niet het geval, bij mij. Het mag dan typisch Tool zijn, dat kunstje heb ik inmiddels wel gehoord.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37425777
Volgens mij moet je na een paar beurten al kunnen horen of ie bijzonder is of niet. Hij is dat niet echt, maar hij is ook niet slecht.
pi_37426110
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:59 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens hoor, maar als ik na een keer of 7 er nog niks aan vindt, zal dat ook zeker niet snel nog gaan gebeuren. Bij die eerste luisterbeurten moet er op een plaat wel iets zitten wat je pakt, anders blijf je 'm toch niet luisteren? In het geval van deze nieuwe Tool is dat dus niet het geval, bij mij. Het mag dan typisch Tool zijn, dat kunstje heb ik inmiddels wel gehoord.
Klopt, ik snap wat je bedoelt. Daarnaast is het natuurlijk ook iets heel persoonlijks ... Alhoewel ik snap wat je bedoelt met "kunstje", denk ik toch dat ze muzikaal gezien wel zijn gegroeid ... alleen waren de stappen voorheen wat groter, wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jan-Diederik op 30-04-2006 17:10:14 ]
"Horreur van niet geringe omvang" (De Generaal)
pi_37431496
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:59 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens hoor, maar als ik na een keer of 7 er nog niks aan vindt, zal dat ook zeker niet snel nog gaan gebeuren. Bij die eerste luisterbeurten moet er op een plaat wel iets zitten wat je pakt, anders blijf je 'm toch niet luisteren? In het geval van deze nieuwe Tool is dat dus niet het geval, bij mij. Het mag dan typisch Tool zijn, dat kunstje heb ik inmiddels wel gehoord.
dat vind ik dus ook, de gasten die het eerst zo slecht vonden, vonden of de cd toch niet zo slecht als ze eerst zeiden of ze luisteren hem gewoon zo vaak dat het vanzelf goed wordt (en dat kan je dus volgens mij bijna met elke cd doen). Persoonlijk vind ik hem nu ook wat beter dan eerste keer dat ik hem hoorde maar dat weet je van te voren bij een tool cd.
(en het is wel leuk om te zien hoe mensen reageren nu )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')