Waar blijven de argumenten tegen dan? Ik als ongelovige kan zelfs wel argumenten verzinnen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Gelovingenbashtopic # 843673423053412
Dat de jouwe ge-edit is, whehehequote:Op vrijdag 21 april 2006 20:10 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
hmm wat is nou het verschil tussen mijn reactie en deze messenga?
Ben ik volledig met je eens.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:12 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Waar blijven de argumenten tegen dan? Ik als ongelovige kan zelfs wel argumenten verzinnen.
Geloof was op een gegeven moment nodiig omdat de mens vroegâh nogal barbaars was etc.
Maar bijvoorbeeld het alleen seks hebben tijden een een huwelijk is bullshit, als je denkt aan voorbehoedsmiddelen etc. Wat is er mis met vrije seks en eerst kijken en uitvinden voordat je gaat settelen enzo.
Geloof is gewoon achtergesteld als je het op de conservatieve manier beoefend.
Je respecteerd dus de allergrootste debielen die het reele en imaginaire niet kunnen scheiden!quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:26 schreef martinlutherking het volgende:
Ik heb me sinds enige tijd beseft dat het geen zin heeft om me met dit soort gelul bezig te houden. Ik respecteer elk mens, elk geloof, elke manier van denken en elke manier van doen.
Jah.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:28 schreef Gianluca het volgende:
[..]
Je respecteerd dus de allergrootste debielen die het reele en imaginaire niet kunnen scheiden!
flame
Ik respecteer gothics. Respecteer je mij nu ook nog?quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:32 schreef nietzman het volgende:
Ik respecteer best veel zwarte domino's, dus dan moet een gelovige ook wel te doen zijn.
Ik vraag me af wat voor persoon jij bent. Ik kan vast ook wel kotsen om jou, maar dat zal ik maar niet doen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:40 schreef Borreke het volgende:
Als ik die mensen bij de EO 's ochtends op zondag zie mee zitten te kwijlen bij die kerkmuziek krijg ik al spontane kotsneigingen
Mensen die op een zondagochtend voor de tv zitten, daar kots ik van.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:40 schreef Borreke het volgende:
Als ik die mensen bij de EO 's ochtends op zondag zie mee zitten te kwijlen bij die kerkmuziek krijg ik al spontane kotsneigingen
Grensgeval. Als je nu ook nog respect voor emo's toont mag je van mijn part met de rest van de lemmingen de afgrond in.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:37 schreef martinlutherking het volgende:
Ik respecteer gothics. Respecteer je mij nu ook nog?![]()
Ik bén een emo.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Grensgeval. Als je nu ook nog respect voor emo's toont mag je van mijn part met de rest van de lemmingen de afgrond in.
Als jij gelovig was opgevoed, had je niet anders geweten, en was je wel degelijk religieus.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:46 schreef LoggedIn het volgende:
mensen die het christelijke geloof aanhangen respecteer ik daar wel voor hooreen vriendin van me is veel met haar geloof bezig; ik vind het wel mooi.. hoe kut dr leven ook is, ze houdt zich altijd vast aan haar geloof
Ik heb dan niks om me aan vast te houden
Ouders die hun kinderen het geloof ongewild door hun strot duwen zijn wel erg fout bezig btw..geloof moet een keuze zijn, geen verplichting.. Je kan ze natuurlijk best gelovig opvoeden, maar als zij oud genoeg zijn om nee te zeggen en te kiezen moeten de ouders dat wel respecteren...
Ik zelf zou nooit gelovig kunnen zijn..
Dat hoeft helemaal niet ken genoeg mensen die religieus zijn opgevoed maar toch geleerd hebben hun eigen verstand te gebruiken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:19 schreef Boeman het volgende:
[..]
Als jij gelovig was opgevoed, had je niet anders geweten, en was je wel degelijk religieus.
Die zijn er idd, alleen je kunt zo niet van jezelf zeggen dat je nooit gelovig had kunnen zijn. Als jij in een (klein) dorp opgroeit en je komt constant in aanraking met mensen die hetzelfde geloof aanhangen, dan is de kans groot dat jij dat ook doet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet ken genoeg mensen die religieus zijn opgevoed maar toch geleerd hebben hun eigen verstand te gebruiken.
Jua, precies hetzelfde bij mij!quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:48 schreef twetwe het volgende:
k ben zelf ook christelijk, en zit in een progressieve kerk, die dus niet streng is zoals jullie allemaal een voorstelling hebben gemaakt van verplicht dit verplicht zo. Daarnaast weten mensen die me kennen niet echt dat ik christen ben. Ik ben ook tot 4 uur uit. Ik drink ook wel bier. Het verschil is mss dat ik niet vloek en dat ik de volgende dag ook nog in de kerk zit. En dat ik me probeer aan de regels te houden wat er in de bijbel staan wat betreft het respecteren van elkaar![]()
Maar ik neem aan dat jij wel gelooft dat bijvoorbeeld Einstein gelijk heeft met de relativiteitstheorie? Of Darwin met de evolutietheorie? Of Newton met zijn wetten over actie-reactie en dergelijke?quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Of je nou in de bijbel leest of sprookjes van Grimm...
Dat je het leest is wat mij betreft tot daar aan toe. Maar ga me nou niet proberen wijs te maken dat je in beide sprookjesvormen gelooft.
Wat een onzin zeg, sorry hoor. Maar ik ken gelovige mensen die dus totaal niet zo zijn, er zijn een paar streng religieuzen in deze 'maatschappij'quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:42 schreef VASND het volgende:
Ik haat de manier waarop het je door de strot geduwt wordt in deze maatschappij.
Gelukkig hebben we hier in Nederland geen 7 tv-zenders die geloofspropaganda uitblaten zoals in USA.quote:
jij bent niet goed bij je hoofd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:17 schreef Megumi het volgende:
Tja het christendom. Er zijn kernwapens zoals de neutronenbom die schoon zijn. Een beperkte strategische inzet van deze wapen zou een hoop kunnen oplossen mogelijke doelen. Vaticaans stad, Mekka, Jeruzalem enz
Onze maatschappij was vroeger een gereformeerde maatschappij met 97 % gelovigen. Vanaf de jaren 60 is de gelovigen door de strot gegooid om het tegenovergestelde te doen van geloven dus wat bazel je nouquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:42 schreef VASND het volgende:
Ik haat de manier waarop het je door de strot geduwt wordt in deze maatschappij.
Christendom : 1100 miljoenquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:28 schreef HenkieVdV het volgende:
Gelukkig is Nederland best progressief ten opzichte van veel oostbloklanden.
Weet iemand trouwens de precieze cijfers van het aantal gelovigen op de wereld? Ik dacht dat iets van 98% gelovig is ofzo.
Haha dat dorp maakt het weer compleet zegquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:24 schreef Boeman het volgende:
[..]
Die zijn er idd, alleen je kunt zo niet van jezelf zeggen dat je nooit gelovig had kunnen zijn. Als jij in een (klein) dorp opgroeit en je komt constant in aanraking met mensen die hetzelfde geloof aanhangen, dan is de kans groot dat jij dat ook doet.
Ja, maar nu heb je het alleen over ubergelovigen.quote:Op maandag 24 april 2006 23:33 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Ik heb een schijthekel aan de ubergelovigen.
Ik kan zo'n 15 christelijke tv-zenders ontvangen en als je ziet wat daar op is, bah.
Kinderen van 3 jaar die helemaal worden gehersenspoeld.
Voorbeeld:
Wijf van 35: I love Jesus, do you love him too?
kindje van 3: Yes, Jesus is my friend.
Wijf: Yes he is your friend, He is my friend too, and we all love Jesus very much.
niet net alsof je niet bent beinvloed door je ouders tijdens je opvoedingquote:Op maandag 24 april 2006 17:16 schreef no1uknow het volgende:
En het is echt niet zo dat het geloof door de strotten van elk kind met christelijke ouders wordt gedouwt. Ik zelf ben er gewoon mee opgegroeid en mijn ouders laten de keuze aan mij.
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:55 schreef thomzor het volgende:
[..]
niet net alsof je niet bent beinvloed door je ouders tijdens je opvoeding
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |