tasche is duits voor kopje toch?quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:10 schreef DarkElf het volgende:
tas= kopje volgens mij (vlaams)
* probeert zich vaag ergens Duits te herinneren. Ja dacht het wel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tasche is duits voor kopje toch?
tas2 (de ~, ~sen)quote:
Inderdaad. Dat vroeg ik me ook af toen ik de OP las. Waarom zou je in godsnaam een Mars frituren? wtf?quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:10 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een mars frituren, je flambeert lolly's toch ook niet.
[Belg., inf.]quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:15 schreef _BassFace_ het volgende:
[..]
tas2 (de ~, ~sen)
1 zak of kleine koffer van uiteenlopend model die men meeneemt om er datgene in te bergen wat men bij zich wil hebben
2 [Belg., inf.] kop
Ja vooral in Engeland schijnen ze het wel te waarderenquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:13 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt lekker te zijn... heb nog niet van deze cullinaire verrassing kunnen genieten.
iew, lijkt wel alsof er schimmel op zit. En ik lust geen chocolaquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:04 schreef _BassFace_ het volgende:
Wie heeft er al eens een mars-reep gefrituurd ?
[afbeelding]
1 Mars
1 tas bloem
1/2 tas maismeel
1 snufje bakpoeder
melk of bier
Laat de mars koel worden in de koelkast. Meng de ingredienten voor het deeg, tot het een dikte van volle room heeft. Doop Mars erin en frituur tot goudbruin![]()
Bij Jensen was toen idd eens die hyper-ADHD-kok te gast die dat deed..quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:16 schreef El_Rolando het volgende:
Het schijnt in Engeland populair te zijn na het uitgaan.
Hoorde ik eens bij Jensen.![]()
Ja, maar daar flikkerden ze er gewoon zo die Mars in. In principe werd ie toen helemaal zacht enzo.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:21 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Bij Jensen was toen idd eens die hyper-ADHD-kok te gast die dat deed..
Als je een engels ontbijt lekker vind, dan vind je vloeibaar frituurvet uit het pak ook acceptabelquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja vooral in Engeland schijnen ze het wel te waarderen.
Ja, ze hadden 'm eerst moeten paneren.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:23 schreef Guilin het volgende:
[..]
Ja, maar daar flikkerden ze er gewoon zo die Mars in. In principe werd ie toen helemaal zacht enzo.
Schotland, niet Engelandquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ken hem toch nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:24 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
Je kunt beter Bounty gebruiken, deze eerst even in de vriezer laten liggen. Is een redelijk bekende versnapering.
Daar moest ik ook meteen aan denken toen ik de TT zag.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:27 schreef Bupatih het volgende:
Zoiets heeft Valerio ook een keer gedaan bij 6PACK.
Nee, Tasse -> iets waar je koffie of thee ofzo uit drinkt (kopje, beker) met een oor, dus een mok is ook een Tasse, een Becher is iets waar je uit drinkt zonder oorquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tasche is duits voor kopje toch?
komt er dan niet een hele hoop ranzig spul in je vet terecht ? maarja, de mars in het frietvet is op zich al het ranzig spulquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
On topic, je moet de Mars of Bounty niet eerst koelen of diepvriezen, het is juist de bedoeling dat ie smelt van binnen.
Het deeglaagje zal de boel wel bijelkaar houden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:15 schreef _BassFace_ het volgende:
[..]
komt er dan niet een hele hoop ranzig spul in je vet terecht ? maarja, de mars in het frietvet is op zich al het ranzig spulalhoewel ik het nog nooit geproefd heb. het schijnt een hele hype te zijn op plaatsen.
Heb je dan ook wel eens gezien hoe ranzig vet die engelsen kunnen zijn. Als je elke dag full english breakfast eet en dan nog tussendoor dit soort dingen, kan je net zo goed vergif innemen lijkt me.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meneer eet alleen kwaliteitschocquote:Op zaterdag 22 april 2006 23:48 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Heb je dan ook wel eens gezien hoe ranzig vet die engelsen kunnen zijn. Als je elke dag full english breakfast eet en dan nog tussendoor dit soort dingen, kan je net zo goed vergif innemen lijkt me.
Ik eet wel chocolade, maar dan kwaliteitschoc. en geen troep zoals dit. Engelsen schijnen qua land amerika te hebben ingehaald qua vetzuchtige mensen, tis maar wat je ambities zijn als land denk ik maar.
Deep-fried Bounty is één van de specialiteiten van Nigella Lawson (Bites). Als ik me niet vergis adviseert ze dat deze wel eerst licht gevriesd moet worden. Daarnaast is het natuurlijk onzin dat het niet smelt wanneer de mars of bounty gevroren is.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
On topic, je moet de Mars of Bounty niet eerst koelen of diepvriezen, het is juist de bedoeling dat ie smelt van binnen.
kwaliteitschoc is makkelijk te verkrijgen als je als inferieur de mars/snickers etc beschouwd. Dan is nl. zelfs leonidas beter.quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:56 schreef jna het volgende:
[..]
Meneer eet alleen kwaliteitschoc![]()
Er is inderdaad een groot verschil tussen gewone chocola en echte goede chocola maar een ordinaire chocoladereep kan op z'n tijd zeer lekker zijn![]()
OT:
Het idee van een warme mars lijkt me wel lekker maar om hem nou te frituren...
frikandel != candybar, lijkt me duidelijk. Dingen die de eigenschap "bevroren" delen zijn niet per definitie gelijk aan elkaar.quote:Op zondag 23 april 2006 10:38 schreef zoalshetis het volgende:
psies frikandellen zijn ook gewoon bevroren als ze er in gaan.
Water verdamt bij een temperatuur van 100 graden, een frikandel of mars niet. Een beter voorbeeld zal dan ijs zijn. En ja, je kunt ijs frituren.quote:Op zondag 23 april 2006 10:53 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
frikandel != candybar, lijkt me duidelijk. Dingen die de eigenschap "bevroren" delen zijn niet per definitie gelijk aan elkaar.
Ijsblokjes zijn ook bevroren en ik ga lachen als je zo ding in kokende olie gooit, vooral dan niet de deksel erop doen en goed met je gezicht erboven kijken he om in de gaten te houden of het korstje mooi bruin wordt.![]()
filo?quote:Op zondag 23 april 2006 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Je kan ook van alles in filo-deeg wikkelen, vast ook een mars
Zoek maar eens in het vriesvak van je supermarkt in de buurt van het bladerdeeg. Het is van dat deeg waar ze bijv. ook vietnamese loempia's van maken.quote:Op zondag 23 april 2006 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
filo?
Maar bladerdeeg is iets heel anders dan een beslagje waar je produkten doorheen haalt om het vervolgens te fruturen. Bladerdeeg is veel 'vetter'.quote:Op zondag 23 april 2006 11:09 schreef seilram het volgende:
Ik heb het ooit een paar jaar geleden weleens gedaan. Mijn mars had ik in bladerdeeg gerold en zo in de frituurpan. Vond het niet vreselijk "wauw" lekker, maar het smaakte ook niet verkeerd.
Heb je dat nou van 6Pack / Sixpack (SBS6) afgekeken of was het echt je eigen idee om een mars te gaan frituren...quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:04 schreef _BassFace_ het volgende:
Wie heeft er al eens een mars-reep gefrituurd ?
[afbeelding]
1 Mars
1 tas bloem
1/2 tas maismeel
1 snufje bakpoeder
melk of bier
Laat de mars koel worden in de koelkast. Meng de ingredienten voor het deeg, tot het een dikte van volle room heeft. Doop Mars erin en frituur tot goudbruin![]()
Daar hoef je geen Brit voor te zijnquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:34 schreef zZaZz het volgende:
Ze doen wel meer van die gekke dingen. Zo sprak ik laatst een brit en die was een broodje paprika chips aan het vreten![]()
Ik ben Belg, en hier is er geen SBS6 op de buis. Het idee kwam er via vrienden in VK. Daar schijnt het al langer bekend te zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:36 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Heb je dat nou van 6Pack / Sixpack (SBS6) afgekeken of was het echt je eigen idee om een mars te gaan frituren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |