Die aanslagen op de VS-ambassades in Oost-Afrika waren het werk van "oud" CIA en FBI-agent Ali Mohammed.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel hoor, Sudan, Somalie etc. aanslagen op US ambassades en laatst die hotels en een raket op een Israelisch vliegtuig geschoten (weet niet meer welk land) en piraten in Somalie worden ook steeds brutaler dat is een onbekend front in de war on Terror er zitten in de hoorn van Afrika volgens mij meer US troepen dan in Afghanistan en er is iig een grote basis in Djibout overgenomen van de Fransen maar wat ze doen hoor je verder niets.
De Zeven Provincien leid daar momenteel een maritieme taakgroep, die heeft het pas aan de stok gekregen met een zootje piraten en waarschuwingsschoten gelost met het kanon (en ze is zelf ook beschoten!) dat is nauwelijks in het nieuws geweest
ik las laatst dat een oorlog in die richting waarschijnlijker is dan richting Iran maar ik kan dat bericht niet meer vinden
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Wanneer is er voor het laatst iets goeds uit die regio gekomen?
Voor hoe-lang nog ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:25 schreef Evil_Jur het volgende:
China!
Vraag me overigens wel af wat China gaat doen.... Ze bepalen toch zelf de waarde van het geld. ?quote:G7 kritischer over wisselkoersbeleid China
Bron : Nu
WASHINGTON - De rijke industrielanden, verenigd in de G7, worden kritischer over het Chinese wisselkoersbeleid. In een verklaring die vrijdag in Washington werd uitgegeven, roepen de G7 China op de koers van zijn munteenheid, de yuan, op te waarderen.
De verklaring werd verspreid aan de vooravond van de voorjaarsvergadering van het Internationaal Monetair Fonds en de Wereldbank, die dit weekeinde in de Amerikaanse hoofdstad wordt gehouden. De verklaring van de G7 vormt traditioneel een belangrijke aanzet voor de beraadslagingen van het IMF en de Wereldbank.
Toon
De aandacht van de G7 voor het Chinese wisselkoersbeleid is niet nieuw, maar dit keer valt wel op dat de toon scherper is. Tijdens eerdere bijeenkomsten beperkten de rijke industrielanden zich tot pleidooien voor een flexibeler wisselkoersbeleid. Nu spreekt de G7 over noodzakelijke opwaarderingen van munteenheden. Daarnaast vindt de G7 het van belang dat Aziatische landen, en China in het bijzonder, hierin concrete stappen nemen.
De G7 blijft optimistisch over de wereldeconomie, die volgens het IMF dit jaar een groei zal bereiken van 4,9 procent. De inflatie is ondanks hoge olieprijzen beperkt gebleven, aldus de verklaring. Dat neemt niet weg, dat de dure olie als een reëel risico wordt gezien. Daarnaast noemt de G7 als mogelijke gevaren de dreiging van protectionisme en de onevenwichtigheden in de wereldeconomie. Met dat laatste wordt vooral gedoeld op de tekorten van de VS enerzijds en de overschotten in met name China anderzijds.
Een opwaardering van de Chinese munteenheid kan de binnenlandse vraag in China stimuleren. Op die manier wordt het land minder afhankelijk van de export en komt er meer evenwicht in de wereldhandel. De kwestie kwam afgelopen donderdag ook ter sprake tijdens het bezoek van de Chinese president Hu Jintao aan de VS.
Consumenten
De verklaring van de G7 is zo geformuleerd dat ook andere regio's, zoals Europa en Japan, moeten helpen meer evenwicht te brengen in de wereldeconomie. Als de consumenten daar meer gaan uitgeven, krijgt de economie een impuls en daar kan de Amerikaanse export weer van profiteren. De verklaring spreekt in dat verband van een 'gedeelde verantwoordelijkheid'.
Dollarkoers
Nu wordt de wereldeconomie vooral aangejaagd door de Amerikanen, die zich daarvoor diep in de schulden hebben gestoken. In het halfjaarlijkse rapport van het IMF met economische voouitzichten staat dat het oplossen van de mondiale onevenwichtigheden noodzakelijk gepaard zal gaan met een aanzienlijke daling van de dollarkoers.
De G7 wordt gevormd door de Verenigde Staten, Canada, Japan, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië. Samen zijn deze landen goed voor bijna tweederde van de wereldeconomie.
Nee idd, laten we aub niet als blinde schapen achter Bush en co aanwandelen, die lui zijn absoluut niet te vertrouwen. Die hebben een hele andere agenda volgens mij.quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:10 schreef Sebastral het volgende:
Ik denk dat het dit keer voor ons vooral ook van levensbelang is om niet nog zo'n kapitale fout te maken door weer blind 'with (the) US' te zijn. Zoals de agent die niks had gevonden in nigeria, public ging en erbij genaaid werd door bush zei; The neocons need to be forced back into the dark holes from which they crawled. They are nothing but parasites who serve nobody and nothing but themselves who are using the Republican Party as a serving host. [...] Drive a damn stake through the heart of every single one of them, whatever it takes. They have been wrong, fundamentally wrong, on every...single....position they have ever taken. They have not been right about one single thing.
De boodschap van preventief oorlog voeren; If You Don't Want to Get Whacked, You'd Better Get Your Nation a Nuke
bron: rtl.nlquote:CIA waarschuwde Bush vóór de oorlog in Irak
De Amerikaanse veiligheidsdienst CIA heeft president Bush vóór de oorlog in Irak gewaarschuwd dat het regime van Saddam Hoessein helemaal geen massavernietigingswapens had.
Reden inval
Dat heeft de vroegere CIA-medewerker Drumheller gezegd tegen nieuwszender CBS. De vermeende wapens waren voor de VS en Groot-Brittannië de reden om Irak in 2003 binnen te vallen. Ondanks uitgebreid onderzoek zijn er nooit massavernietigingswapens in Irak gevonden.
'Niet geïnteresseerd'
Volgens Drumheller veegde het Witte Huis de waarschuwing van tafel met de mededeling dat de regering 'niet langer geïnteresseerd' was in de informatie van de inlichtingendiensten.
Manipulatie
De Amerikaanse regering is er al eerder van beschuldigd zeer selectief te zijn omgesprongen met de informatie die de veiligheidsdiensten aandroegen. Bush heeft steeds ontkend dat de informatie werd gemanipuleerd om de oorlog goed te praten
Ja, tof man. Laten we atoombommen gaan gooien.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:31 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Whahaha xD @ picture ^_^
@ ontopic
Wanneer vallen ze nou eens aan , laatst ook weer een documentaire gezien over het gevaar van de submarines, als zij nou ff wat mini a-bombs op de nucleaire faciliteiten gooien ! Het is tijd voor :" Aanvalllllllluhhhhhhh "
http://www.rtl.nl/(/actue(...)2_1315_iran_kern.xmlquote:Iran wil nog twee nieuwe kerncentrales
Iran wil nog twee kerncentrales gaan bouwen, naast de centrale die nu met Russische hulp wordt opgestart. Dat meldt de Iraanse staatsradio.
Overeenkomst Rusland
Volgens de Iraanse ambassadeur bij het Internationaal Atoomagentschap kunnen bedrijven zich vanaf volgende maand aanmelden. Hij zei ook dat Iran een overeenkomst heeft met Rusland over het samen verrijken van uranium.
Onrust
Over het atoomprogramma van Iran is bij veel landen onrust onstaan. Iran zegt dat het voor de opwekking van energie is, maar het nucleair materiaal kan ook gebruikt worden voor kernwapens.
Ja, én hij heeft met medewetenvan de CIA kerngeheimen aan tenminste 4 landen verstrekt, die op die manier kernwapens kunnen maken, waaronder Iran.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:08 schreef dancemacabre het volgende:
Khan stal voortdurend bij goedgelovige veiligheidslakse landen.
Ja, idd. Maar wat er niet bij gezegd wordt is dat het om lichtwater installaties gaat. In het verleden heeft Iran meerdere keren gevraagd aan Rusland of ze een zwaarwater installatie met gascentrifuges wilden bouwen voor ze. Rusland heeft dit pertinent geweigerd, terwijl ze er veel geld mee konden verdienen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)2_1315_iran_kern.xml
![]()
Dan zal hun verdedigingssysteem binnenkort waarschiijnlijk wel weer verrast worden. Ik zie het al helemaal voor me. De grote finale: Bin Laden, Zarqawi, Zawahiri en al die anderen in vliegtuigen met de kleuren van de vlag van Iran zo het witte huis binnenvliegend.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef atmosphere1 het volgende:
Die Iran Oorlog komt er niet denk ik omdat er in de VS te veel tegenstand is . Nu krijg tmen niet meer de steun die men kreeg na 9/11.
jij denk dus dat de bush regering heel 9-11 hebben georganiseerd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:26 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Dan zal hun verdedigingssysteem binnenkort waarschiijnlijk wel weer verrast worden. Ik zie het al helemaal voor me. De grote finale: Bin Laden, Zarqawi, Zawahiri en al die anderen in vliegtuigen met de kleuren van de vlag van Iran zo het witte huis binnenvliegend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |