abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37870318
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:05 schreef Chewie het volgende:
Verdonk als lijsttrekker zou voor mij als VVD lid betekenen dat ik bij de komende verkiezingen niet op de VVD stem.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:15:47 #227
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37870514
Waar de 'verdeelde' Rutte en Verdonk eerder nog gezamenlijk een heel breed publiek wisten aan te spreken, zie de peilingen, is de verdeeldheid rondom Ayaan weer erg schadelijk en splijtend. En vooral voor Verdonk zal dit niet goed werken.

Verdonk heeft geluk dat al veel leden in de eerste week hebben gestemd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37870691
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:15 schreef Sidekick het volgende:
Waar de 'verdeelde' Rutte en Verdonk eerder nog gezamenlijk een heel breed publiek wisten aan te spreken, zie de peilingen, is de verdeeldheid rondom Ayaan weer erg schadelijk en splijtend. En vooral voor Verdonk zal dit niet goed werken.
Als je de peiling van TNS moet geloven dan is een ruime meerderheid voor het intrekken van het Nederlanderschap van AHA. Maar ik vraag me af of de manier waarop Verdonk het nu doet nog steeds op zoveel steun kan rekenen.
quote:
Verdonk heeft geluk dat al veel leden in de eerste week hebben gestemd.
Ik denk (en hoop) dat van de VVD leden er een meerderheid was en nu is voor Rutte.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:24:47 #229
136 V.
Like tears in rain...
pi_37870766
quote:

[..]

Verdonk geeft in deze zaak wel heel erg aan nogal gevoelig te zijn voor publiciteit en peilingen. Walgelijke vertoning wat ze gisteren weer liet zien, eerst gelijk melden dat er geen consequenties zijn voor AHA maar naar een klein beetje ophef en een uitkomst van 1 of ander peilinkje en mevrouw draait 180 graden om. Als dit recht door zee moet zijn laat dan maar zitten.

Al hoop ik juist wèl dat Verdonk lijsttrekker wordt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37871300
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Het enige alternatief, D66, wat ik dan nog heb stemt me ook niet echt vrolijk.

Maar ik ben een optimist dus ga ervan uit dat Rutte het wel wordt.
pi_37871329
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Al hoop ik juist wèl dat Verdonk lijsttrekker wordt

V.
Dat zegt mijn man ook steeds, omdat ie denkt dat de VVD dan helemaal kopje onder gaat.

Ik heb daar een hard hoofd in.
pi_37871350
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het enige alternatief, D66, wat ik dan nog heb stemt me ook niet echt vrolijk.
GroenLinks is ook heel liberaal tegenwoordig
pi_37871513
quote:

[..]Verdonk als lijsttrekker zou voor mij als VVD lid betekenen dat ik bij de komende verkiezingen niet op de VVD stem.
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37872512
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:42 schreef SCH het volgende:

[..]

GroenLinks is ook heel liberaal tegenwoordig
Femke mischien maar ik vraag me af of de rest van de partij wel mee wil.
pi_37872655
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

.
Ik blijf verder (rechts) liberaal hoor, alleen Verdonk zie ik als lijsttrekker niet zitten.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:21:35 #236
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37876320
quote:

[..]

Verdonk geeft in deze zaak wel heel erg aan nogal gevoelig te zijn voor publiciteit en peilingen. Walgelijke vertoning wat ze gisteren weer liet zien, eerst gelijk melden dat er geen consequenties zijn voor AHA maar naar een klein beetje ophef en een uitkomst van 1 of ander peilinkje en mevrouw draait 180 graden om. Als dit recht door zee moet zijn laat dan maar zitten.

Verdonk als lijsttrekker zou voor mij als VVD lid betekenen dat ik bij de komende verkiezingen niet op de VVD stem.
De eerder opmerking van Verdonk zou kunnen zijn ingegeven door haar lijstrekkersschap wens.
maar werd door aantal juristen die hebben aangegeven dat ze dat niet kon maken omdat het dan voor andere ook zou moeten gelden. Verdonk heeft daarin dan ook de enige en juiste beslissing genomen en uiteindelijk wel een onderzoek gelast.

Verder vind ik de hele zaak rond Ayaan een trieste vertoning. Ik mag het niet zeggen maar eindelijk heeft links de stok gevonden om haar mee te slaan en speelt links daarmee jongens als Mohamed B in de kaart. Daar mag je dan als linkse media trots op zijn
pi_37876404
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik blijf verder (rechts) liberaal hoor, alleen Verdonk zie ik als lijsttrekker niet zitten.
Je draait nog wel een keer bij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37876668
Rutte gaat winnen na deze AHA affaire. Met een grote meerderheid.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:05:42 #239
136 V.
Like tears in rain...
pi_37877743
quote:
''Verdonk gediskwalificeerd als lijsttrekker''

HILVERSUM (ANP) - Directeur Patrick van Schie van de Teldersstichting, het wetenschappelijk bureau van de VVD, vindt dat minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) zich heeft gediskwalificeerd voor het lijsttrekkerschap van de VVD.

Voor de microfoon van de VPRO noemde hij maandag haar handelen in de kwestie Hirsi Ali ,,schandalig''. Van Schie noemde oud-partijleider Dijkstal als een van de VVD'ers die verantwoordelijk zijn voor de twist binnen de VVD
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37879769
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Laat dat de leden zelf maar beslissen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:35:29 #241
136 V.
Like tears in rain...
pi_37880900
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laat dat de leden zelf maar beslissen.
Zeg ik iets anders dan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:37:22 #242
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_37880959
Waarom wordt Dijkstal er nou bij gehaald? Die is juist afstand aan het nemen van de VVD van nu.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:40:32 #243
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37883059
Het hele spel is door de VVD zelf op de wagen gezet om Verdonk in moeilijkheden te brengen, omdat ten koste van ALLES moet worden voorkomen dat zij de nieuwe lijsttrekker wordt, dat moge duidelijk zijn.
follow the money
pi_37883160
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:40 schreef DeepThought het volgende:
Het hele spel is door de VVD zelf op de wagen gezet om Verdonk in moeilijkheden te brengen, omdat ten koste van ALLES moet worden voorkomen dat zij de nieuwe lijsttrekker wordt, dat moge duidelijk zijn.
En waar is de onderbouwing voor deze onzin. Je denkt toch niet dat zo'n affaire positief uit kan pakken voor een partij. Verder is het natuurlijk onzin omdat de lijsttrekkerverkiezingen al bezig waren en al veel leden hun stem hadden uitgebracht. Niet echt een goede timing dus, straks zit je als partij met een zwaar beschadigde lijsttrekker.

De VVD schakelt de linkse Vara in
pi_37884277
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zeg ik iets anders dan

V.
Sorry, mijn reactie was op Patrick van Schie.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:24:32 #246
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_37884430
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom is dat hypocriet? Dat hij er zelf 7 jaar over gedaan heeft zegt namelijk helemaal niks over zijn mening over dit onderwerp.
[..]

Lijkt me onzin, buitenkant van Rutte is niet zo bijzonder en op zijn best een aftreksel van Wouter Bos.
Gast, Mark Rutte vind ik een beter charisma hebben dan Wouter Bos.
Era Vulgaris
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:41:41 #247
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37884845
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

En waar is de onderbouwing voor deze onzin. Je denkt toch niet dat zo'n affaire positief uit kan pakken voor een partij.
Desnoods ten koste van ALLES dus, zei ik dan ook. De VVD fractie die nu krokodillentranen huilt om Ayaan en daarmee eigenlijk kritiek heeft op het beleid van Verdonk. Rita Verdonk zelf, die ik nog geen woord heb horen zeggen over deze zaak. De beslissingen zijn volgens mij dan ook in de eerste plaats door "haar" ambtenaren genomen of zijn door hen bij haar ingefluisterd, met het dringende verzoek er toch vooral gehoor aan te geven.
Polititiek gezien waren Rita en Ayaan in ieder geval zeker geen vijanden en ik weet dan ook zeker dat Rita juist geprobeerd zal hebben om de uitzetting van Ayaan te voorkomen, maar dat andere machten sterker zijn geweest. Ook Ayaan zelf bekritseert Verdonk niet, maar spreekt over "het schrikbewind" dat de (eigenlijke) macht heeft in Nederland en dat zich bedient van roddel en achterklap om haar doelen te bereiken.
quote:
Verder is het natuurlijk onzin omdat de lijsttrekkerverkiezingen al bezig waren en al veel leden hun stem hadden uitgebracht. Niet echt een goede timing dus, straks zit je als partij met een zwaar beschadigde lijsttrekker.
Aan de nervositeit van de VVD kopstukken te zien (Docters van Leeuwen en Dijkstal uit de kast getrokken) is de verkiezing nog allerminst beslist! Maar schadebeperking doe je dus door alle neuzen dezelfde kant op te zetten en iedereen hetzelfde te laten zeggen ....dan wordt het vanzelf geloofwaardig.
Wat nu gebeurt lijkt vooral ingegeven door de wens om specifiek Rita juist zo veel mogelijk te beschadigen, luister maar eens goed naar die geëmotioneerde VVDstemmetjes in de kamer, die ineens zóóó veel moeite hebben om zich neer te leggen bij het beleid van IJzeren Rita.
quote:
De VVD schakelt de linkse Vara in
En de linkse PvdA schiet de door D'66 gewenste grondwetswijziging af, die noodzakelijk is om tot "een gekozen burgemeester" te komen

'T is ook maar een democratische poppenkast natuurlijk.
follow the money
pi_37885102
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:41 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Desnoods ten koste van ALLES dus, zei ik dan ook. De VVD fractie die nu krokodillentranen huilt om Ayaan en daarmee eigenlijk kritiek heeft op het beleid van Verdonk. Rita Verdonk zelf, die ik nog geen woord heb horen zeggen over deze zaak. De beslissingen zijn volgens mij dan ook in de eerste plaats door "haar" ambtenaren genomen of zijn door hen bij haar ingefluisterd, met het dringende verzoek er toch vooral gehoor aan te geven.
Polititiek gezien waren Rita en Ayaan in ieder geval zeker geen vijanden en ik weet dan ook zeker dat Rita juist geprobeerd zal hebben om de uitzetting van Ayaan te voorkomen, maar dat andere machten sterker zijn geweest. Ook Ayaan zelf bekritseert Verdonk niet, maar spreekt over "het schrikbewind" dat de (eigenlijke) macht heeft in Nederland en dat zich bedient van roddel en achterklap om haar doelen te bereiken. En de democratische poppenkast natuurlijk.
Of ze vijanden zijn of niet maakt niet zoveel uit, als je opgelet had kon je weten dat AHA het niet eens was met bijvoorbeeld de utizetting van Taida.

Over welke andere machten hebben we het eigenlijk als er al juristen zijn die deze stap van Verdonk onbegrijpelijk en veel te snel vinden? Het lijkt er dus meer op dat Verdonk die eerst meldde dat er niks aan de hand was voor AHA opeens vond dat er wel wat aan de hand was, wellicht ingegeven door een peiling waaruit zou blijken dat de meerderheid vond dat AHA haar paspoort in moest leveren?
[..]
quote:
Aan de nervositeit van de VVD kopstukken te zien (Docters van Leeuwen en Dijkstal uit de kast getrokken) is de verkiezing nog allerminst beslist! Maar schadebeperking doe je dus door alle neuzen dezelfde kant op te zetten en iedereen hetzelfde te laten zeggen ....dan wordt het vanzelf geloofwaardig.
Wat nu gebeurt lijkt vooral ingegeven door de wens om specifiek Rita juist zo veel mogelijk te beschadigen, luister maar eens goed naar die geëmotioneerde VVDstemmetjes in de kamer, die ineens zóóó veel moeite hebben om zich neer te leggen bij het beleid van IJzeren Rita.
Wat een onzin zeg, Dijkstal wordt nog regelmatig gevraagd om zijn mening te geven en is verder niet meer actief binnen de VVD. van Leeuwen is nog maar recent een VVD lid en kan een kopstuk worden. Ook is het niet vreemd dat een partij aardig nerveus wordt door zo'n affaire maar het blijft natuurlijk complete kolder dat alles in scene is gezet om Verdonk te beschadigen, die lijkt er namelijk zelf een stuk beter in te zijn.

[..]
quote:
En de linkse PvdA schiet de door D'66 gewenste grondwetswijziging af, die noodzakelijk is om tot "een gekozen burgemeester" te komen

Wat is je punt? Moet links automatisch voor een gekozen burgemeester zijn? Als je dat vind geeft het imo wel aan dat je weinig weet van de politieke verhoudingen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:12:45 #249
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37889420
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Of ze vijanden zijn of niet maakt niet zoveel uit, als je opgelet had kon je weten dat AHA het niet eens was met bijvoorbeeld de utizetting van Taida.
Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat het (politieke) vrienden waren, en dat weet u ook wel, maar tracht nu het geval Taida als 'de mogelijke splijtzwam tussen hen' te gebruiken.
quote:
Over welke andere machten hebben we het eigenlijk als er al juristen zijn die deze stap van Verdonk onbegrijpelijk en veel te snel vinden? Het lijkt er dus meer op dat Verdonk die eerst meldde dat er niks aan de hand was voor AHA opeens vond dat er wel wat aan de hand was, wellicht ingegeven door een peiling waaruit zou blijken dat de meerderheid vond dat AHA haar paspoort in moest leveren?
Ik heb je eerder al ongeveer geschetst hoe ik denk dat het gegaan is, maar voor de grap zal ik eens schetsen hoe u denkt dat het gegaan is. Verdonk leest dus een peiling waaruit zou blijken dat de meerderheid vond dat AHA haar paspoort in moest leverenen. Dat dit een landelijke peiling is doet natuurlijk niet ter zake, want zij besluit direct tot intrekking van het paspoort, in de hoop hiermee nog gauw even wat stemmen voor het lijsttrekkerschap te scoren en heeft nooit kunnen voorzien dat dit op zo veel weerstand binnen haar partij zou stuiten, waardoor de zaak zich tegen haar keert.

....Sorry hoor, maar Dat vind ik nou ongeloofwaardig klinken, gelet op een situatie waarbij de VVD erg in haar maag lijkt te zitten met Rita Verdonk (om eerder door mij geschetste redenen). Het komt de VVD allemaal wel erg goed uit en het wordt ook allemaal wel erg theatraal gebracht. De uitkomst van het debat straks kan dan ook niet anders zijn dan dat we Rita eigenlijk moesten lynchen, maar dat we dat niet zullen doen omdat we nou eenmaal zo beschaafd en democratisch zijn. Dit om ook de mogelijkheid dat zij een eigen partij opricht in de kiem te smoren, maar wat dat betreft zou ik toch maar niet al te zeker zijn dat de "door Rita" gemaakte keuze evenredig slecht zal vallen onder de bevolking als in de politiek.
quote:
[..]

Wat een onzin zeg, Dijkstal wordt nog regelmatig gevraagd om zijn mening te geven en is verder niet meer actief binnen de VVD. van Leeuwen is nog maar recent een VVD lid en kan een kopstuk worden.
Ja ja, breek me de bek niet open.
quote:

Ook is het niet vreemd dat een partij aardig nerveus wordt door zo'n affaire maar het blijft natuurlijk complete kolder dat alles in scene is gezet om Verdonk te beschadigen, die lijkt er namelijk zelf een stuk beter in te zijn.

[..]
En je ziet het dan natuurlijk niet als een drang tot zelfbeschadiging, maar als grenzeloos opportunistisch en dom.
Ik blijf het zien als een poging van anderen (binnen de VVD) om haar te beschadigen, want ik kan me namelijk niet voorstellen dat Verdonk zelf ...., bijvoorbeeld Zembla heeft ingeschakeld ....snap je?
quote:
Wat is je punt? Moet links automatisch voor een gekozen burgemeester zijn? Als je dat vind geeft het imo wel aan dat je weinig weet van de politieke verhoudingen.
Ik bedoel dat het erg voor de hand zou liggen wanneer zij voor gestemd zouden hebben, maar aangezien de rechtse partijen D'66 moesten zien te paaien omde regering in stand te houden, kon enkel links "het onheil" nog keren, hetgeen dan ook prompt gebeurde. Door haar democratische principes is D'66 (momenteel) de meest gehate partij in de Nederlandse politiek, en Zembla is sedert enige tijd (sinds de bezuinigingsvoorstellen die dit programma betroffen om precies te zijn) ook al niet meer wat het ooit geweest is overigens....
follow the money
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:29:11 #250
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_37890008
Zojuist gestemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')