quote:
Op woensdag 10 mei 2006 08:58 schreef m0ridin het volgende:Tnx, voor de reactie(s)...
Hoe lang het al gaande is? Een paar maanden denk ik nu. Dacht eerst dat het aan mijn koffiegebruik lag, dronk echt een bak of 10 a 15 op een dag. Maar nu teruggebracht naar zo'n 4 a 5 (een week of 3 al) en nog steeds hetzelfde probleem. Vroeger ging ik vooral heel laat slapen maar sliep ik wel tot de wekker ging, of in ieder geval een paar minuten ervoor. Mijn emotionele welzijn, njah... kon beter. Ik voel me vaak niet helemaal super nee, maar ja... dat zou ook, gedeeltelijk iig, kunnen komen door dat slaapgebrek. Heb er al over zitten denken om er maar eens mee naar de huisarts te gaan, misschien toch maar eens doen.
Damn... 10 a 15 koppen koffie per dag, dat klinkt als een koffieverslaving.
Klinkt misschien gek maar het is wsl een van de meest voorkomende verslavingen in NL; koffie.
Alleen is het zo 'normaal' en 'geaccepteerd' dat niemand enig kwaad ziet in koffie.
Maar de werkelijkheid is dat veel mensen moeite hebben met het weglaten van koffie en de echt zware koffieleuten zelfs een aantal dagen hoofdpijn, misselijkheid, onrust en
slapeloosheid kunnen ervaren totdat het lichaam is afgekicked van de koffie.
Naast physieke en mentale oorzaken van slapeloosheid is verslaving en ontwenning ook een oorzaak.
Niet alleen met uppers zoals speed en coke, maar ook caffeine en zelfs slaapmiddelen(!) kunnen slapeloosheid veroorzaken na verloop van tijd.
Wil je het zeker weten dat moet je het middel een langere tijd even geheel achterwegen laten.
quote:
MIjn baan/werk is iets waar ik inderdaad twijfels aan heb. Niet zozeer de plek waar ik nu zit enzo, zeer relaxed met prima mensen en prima betaald, maar meer het werkgebied in het algemeen. Alleen weet ik op dit moment niet wat ik anders zou willen.
Klinkt bekend
![]()
Heb voor mezelf besloten mijn leven dan ook radikaal om te gooien.
Weg uit de gevangenis die men ICT noemt, weg uit de kantoor cultuur, meer omgang met mensen (die niet zeuren), actiever in het leven staan, meer genieten en tijd voor jezelf vinden.
Zoals ik de laatste 10 jaar heb geleefd (werken voor het geld) heeft mij teveel gekost.
quote:
Het opblijven tot je echt niet meer kan, lijkt me niet handig. Ik moet gewoon een beetje scherp zijn op mijn werk en dat gaat niet lukken als ik helemaal niet slaap, heh. Sportief zijn doe ik nu dus ook al een paar weken, sinds langere tijd doe ik in ieder geval 1 keer per week aan tennis en sinds een week of 3 ga ik zo'n 3 a 4 keer in de week hardlopen ook.
Ik zat ook met het probleem dat ik niet insliep en wilde niet meer wakker in bed liggen (ik had problemen met in- door- en opnieuw inslapen.. i.a.w.... ik sliep zo goed als niet)
Als jij wel kan inslapen is dat des te beter, dan hoef je alleen nog te zorgen voor kwalitatief betere slaap, dan slaap je vanzelf wel weer door.
Ik was op een gegeven moment er zo erg doorheen dat het voor mij gewoon niet meer uitmaakte.. heb mezelf toen maar ziek gemeld.
Wanneer je over een weg rijd, waar je duizend-en-een-keer hebt gereden, en je de omgeving niet meer herkend dan weet je dat je beter thuis kan blijven.
The word: 'Zombie' comes to mind.
Ben daarna ook weer gaan sporten: hardlopen en vechtsport.
Voelde meteen vanaf de eerste dag goed, maar was wel even doorbijten.
Ik kreeg tenminste mijn energie en helderheid van geest weer enigsinds terug.
quote:
Ik wil dus eerst kijken of ik met dat melatonine (waar ik toch echt goede verhalen heb gehoord, en het is zo goedkoop als wat dus daar kan ik me geen buil aan vallen) mijn slaap weer een beetje kan houden en zo overdag wat fitter ben en me daardoor misschien beter ga voelen... Mocht dat niet helpen dan moet ik dus toch maar eens naar de huisarts gaan, kijken of ik toch niet misschien iets van licht depressief ben ofzo...
Valeriaan tinctuur kan ik je van harte aanbevellen als slaap hulp.
Een stuk of 30 druppels 2x per dag in water oplossen en opdrinken en het werkt echt verbazingwekkend goed (wordt er ook niet wazig van, alleen wat kalmer).
Bij neerslachtigheid kan ik je St Jans Kruid aanbevelen, maar zal pas op de lange duur merkbaar zijn.
Een echt krachtige slaaphulp is Santewijt (slaapmutjeskruid), twee capsules en je voelt je oogleden gewoon zwaarder worden.
Het werkt ook lang genoeg door om je onder zeil te houden tot de ochtend.
Alle drie de middelen zijn bij drogisterijen en reformwinkels te vinden en kosten niet veel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Gonzo op 10-05-2006 16:01:00 ]
We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism