Ik stem voor een turtles vs transformers topic...quote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Markster het volgende:
[..]
transformers is serieus tekenfilm #1 allertijden !
de teksten zijn niet boeiend, want daar zit weinig verschil in. In manier van uitspreken wel. Kijk maar na Johnny Bravo. Daar was het leuke juist in hoe hij sprak. In het nederlands klinkt dat gewoon niet. Proberen ze wel na te doen, maar lukt niet.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik alleen Ghostbusters en Spongbob leuk in het Nederlands.. waarschijnlijk omdat de stemmen okee zijn... alsof de teksten zo belangrijk zijn![]()
quote:Op donderdag 20 april 2006 23:02 schreef Camplo het volgende:
Ze durven feyenoord uit te zenden als ze NIET tegen AFCA moeten.
maak maar.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:02 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik stem voor een turtles vs transformers topic...
Pizza time![]()
Dat zowieso even gequote te hebben, het ergste van talpa vind ik nog wel dat john fucking de mol, of hoe hij ook mag heten, denkt dat alles maar te koop is.quote:
Gelukkig ben ik niet zo'n oplettende kijker! Was me niet opgevallen.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:45 schreef tong80 het volgende:
Mark van Hintum die voor de wedstrijdsamenvatting Ajax-Feijenoord zegt :
'Het valt nog niet mee die favorietenrol, zie AZ en Feijenoord vanavond.'
vergeet Rocko's Modern Life niet ... aargh.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:48 schreef PsyCha het volgende:
Als Talpa er niet was dan was er nog Nikelodeon 's nachts te zien en kon ik gewoon Spongebob in het engels zien.
Stemmen zijn inderdaad vervelend. hoewel spongebob nou juist 1 van de best gesynchroniseerde tekenilmpjes is vind ik. Vergelijk maar eens met dexter of cow & chicken. dat ging er veel meer op achteruit dan spongebob in het Nederlands.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:03 schreef PsyCha het volgende:
[..]
de teksten zijn niet boeiend, want daar zit weinig verschil in. In manier van uitspreken wel. Kijk maar na Johnny Bravo. Daar was het leuke juist in hoe hij sprak. In het nederlands klinkt dat gewoon niet. Proberen ze wel na te doen, maar lukt niet.
Klopt, Spongebob is dan nog goed nagesproken. Maar toch kan het in mijn ogen niet op tegen de orginele.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:25 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Stemmen zijn inderdaad vervelend. hoewel spongebob nou juist 1 van de best gesynchroniseerde tekenilmpjes is vind ik. Vergelijk maar eens met dexter of cow & chicken. dat ging er veel meer op achteruit dan spongebob in het Nederlands.
Maar erger nog dan stemmen die niet goed zijn is het mislukken van grapjes die alleen in de engelse taal leuk zijn.
maar áls het een schijtprogramma is (uitzondering natuurlijk bij Talpa) heb je juist geen voordeelquote:Op donderdag 20 april 2006 23:41 schreef Viking84 het volgende:- ondertitelt als enige van de commerciële (én publieke) omroepen vrijwel alles(handig voor slechthorenden/doven, zoals ik)
Wat wel beter is als het origineel is the Lion king.. Die vlaamse Timon en Pumbaquote:Op donderdag 20 april 2006 23:27 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Klopt, Spongebob is dan nog goed nagesproken. Maar toch kan het in mijn ogen niet op tegen de orginele.
Haha die viel mij ook opquote:Op donderdag 20 april 2006 22:45 schreef tong80 het volgende:
Mark van Hintum die voor de wedstrijdsamenvatting Ajax-Feijenoord zegt :
'Het valt nog niet mee die favorietenrol, zie AZ en Feijenoord vanavond.'
In godsnaam... Talpa kan niet ondertitelen. Zeker niet als het live is. Nabeschouwing van voetbal wel eens gezien. Woord voor woord komt het dan, achter elkaar aangeplakt... Compleet bagger!quote:Op donderdag 20 april 2006 23:41 schreef Viking84 het volgende:
Zeg hier waarom Talpa niet kut is:
- leuke nieuwe Nederlandse series
- ondertitelt als enige van de commerciële (én publieke) omroepen vrijwel alles(handig voor slechthorenden/doven, zoals ik)
Misschien omdat het live is. Of bedoel je dat er geen spaties zijn tussen woorden.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:52 schreef Xebber het volgende:
[..]
In godsnaam... Talpa kan niet ondertitelen. Zeker niet als het live is. Nabeschouwing van voetbal wel eens gezien. Woord voor woord komt het dan, achter elkaar aangeplakt... Compleet bagger!
En dat was mijn bijdrage waarom Talpa kut is!![]()
ja maar ze doen het wél en waardeloos is nog altijd beter dan nietquote:Op donderdag 20 april 2006 23:52 schreef Xebber het volgende:
[..]
In godsnaam... Talpa kan niet ondertitelen. Zeker niet als het live is. Nabeschouwing van voetbal wel eens gezien. Woord voor woord komt het dan, achter elkaar aangeplakt... Compleet bagger!
Er komt eerst een eerste woord, daarna word de tweede d'r achter geplakt, en zo de derde, vierde, vijfde, etc..quote:Op donderdag 20 april 2006 23:54 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Misschien omdat het live is. Of bedoel je dat er geen spaties zijn tussen woorden.
zo doet de BBC het ook trouwensquote:Op donderdag 20 april 2006 23:58 schreef Xebber het volgende:
[..]
Er komt eerst een eerste woord, daarna word de tweede d'r achter geplakt, en zo de derde, vierde, vijfde, etc..
De woorden verplaatsen dus ook altijd, omdat de text gecentreerd moet blijven. Leest echt superirritant.
DAt viel mij gisteren ook op. Toen om 22.30 uur nog eens dik 7 min reclame....en pas om 22.40 kregen we Ajax te zien.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:40 schreef De_Ananas het volgende:
Dat Talpa toch.![]()
Begon het om 22.00 was er om 22.05 al reclame
8 Minuten duurde het
Zegt Wilfred Genee:'' Welkom terug''
TERUG!?!? WE HEBBEN NOG NIKS GEZIEN MAN IDIOOT
Talpa
Inderdaad, Talpa kan echt niet ondertitelen. Soms ondertitelen ze een deel niet, soms komt het veel te laat, soms ondertitelen ze het niet goed. En idd bij die Live progamma's is het echt een drama, dat het woord voor woord komt. Doen ze ook bij de BBC, daar daar gaat het sneller en beter, dus is het niet irritant, maar bij Talpaquote:Op donderdag 20 april 2006 23:52 schreef Xebber het volgende:
[..]
Daar is anders vrij weinig van te merken! Of is dat gemiddeld?quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:17 schreef Remzz het volgende:
3. Elke zender mag maximaal 12 minuten reclame per uur hebben Talpa dus ook
10 minuten kan volgensmij niet, volgenmij is het maximale 8 minunten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:42 schreef Lippie85 het volgende:
[..]
Daar is anders vrij weinig van te merken! Of is dat gemiddeld?
Tellen ze de tijd voor 18.00 dat ze niet uitzenden zeker ook mee![]()
Gisteren bij de Playoffs, eerst een introotje, daarna gewoon een dikke 10 minuten reclame, vóór de eerste samenvatting!
Maar het was het wachten waard, wat een wedstrijden![]()
Klopt....quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
De lama's is op BNN, niet op talpa![]()
Aha op die fietsquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:31 schreef bremmie het volgende:
[..]
Klopt....
Heb mn post ge-edit, dus 'lama'....
Toen ik op mijn wekker keek nadat de reclame was afgelopen, was het 23.12 (het is hier een uur later dan in NL)quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:58 schreef Remzz het volgende:
[..]
10 minuten kan volgensmij niet, volgenmij is het maximale 8 minunten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |