ik zou zeggen ga voelenquote:
Het is een kwestie welk prespectief je hanteer. Ik heb de eisen nog eens doorgenomen, en kom nog steeds tot dezelfde conclusie dat een spiegelreflex het best bij hem zal passen. Ik baseer gewoon op de eisen die Revenge2005 in eerste instantie stelt. De posten daarna kan ik natuurlijk geen rekening mee houden. Want bekijk zijn eerste post nog eens. De eisen die hij stelt zijn weliswaar niet echt specifiek eigenschappen van een spiegelreflex camera, maar heeft wel hoge eisen waar een spiegelreflex goed bij past. Goede kwaliteit, goed scherpstellen, uitstekende zoom, stabilisator, stuk voor stuk eisen die je niet snel terug vind bij een compact camera.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Over het algemeen kan ik me aansluiten bij wat de Afwasborstel zegt.
Maar in dit geval heb je in meerdere posts aangegeven dat je op twee rolletjes analoog geen fotoervaring hebt.
Ik begrijp het advies van een spiegelreflex niet.
Zoals ik jouw post lees zit jij met een DSLR opgescheept met een te grote te zware camera die je eigenlijk niet leuk vindt om mee te nemen.
Ik zou zeggen: Houdt je geld (grotendeels) in je zak en ga voor een compact camera...
ik zit nog een beetje te twijfelen jaquote:
Tja, in dat geval moet je een ander camera nemen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:39 schreef Revenge2005 het volgende:
[..]
ik zit nog een beetje te twijfelen ja
ik zoek een leuke vervangbare hobbie en fotografie lijkt me wel wat hebben
dus daarom wil ik het eerst proberen met een iets makkelijkere camera
zie em hier al hoor ( wel bij de dixons maargoed )quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:58 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Tja, in dat geval moet je een ander camera nemen.
Heb zo net even rond gekeken, kwam net een heel interessant camera tegen. Panasonic Lumix TZ1, is nog niet in de winkels te koop, maar wordt als het goed is binnenkort geproduceert. Zal zeker weten een hit worden, het is namelijk een zeer unieke camera. 10x optische zoom, goede Leica lens, beeldstabilisator en zeer compact. Zelf denk ik dat de prijs circa 500 euro zal gaan kosten. Dus als je kunt wachten, dan is het zeker waard.
hij is dus al verkrijgbaarquote:
Volledige specificaties:
Beeldchip : 5 megapixel
Beeldverhouding : 4:3
Verwisselbaar objectief : nee
Geheugenslot : SecureDigital
Buffer : -
Flitser : ja
Display : 2.5 inch
Gewicht : 234 gram
Focus : AF
Max. resolutie : 2560 x 1920 pixels
TV-out : ja
Batterij : Lithium-ion
PC-aansluiting : USB 2.0
Geheugenkaart : 13.5 MB (intern)
Bestandsformaat : JPEG
Pictbridge : ja
Handleiding : Nederlands
Objectief : ja
Garantietermijn : 12 maanden
Max. sluitertijd : 1/2000 sec
Continue opnamen : 3 FPS
Optische zoom : 10 x
@mgerben, ik begrijp je punt, maar in mijn optiek vond ik de woorden dat gebruikt werd toch wel op hoge eisen lijken, maar daar heeft uiteraard ieder een eigen mening over.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Revenge2005 het volgende:
[..]
zie em hier al hoor ( wel bij de dixons maargoed )
Specs
PANASONIC LUMIX DMC-TZ1
Deze compacte en handzame 5 Megapixel Super Zoom camera wordt niet voor niets ‘Traveller Camera’ genoemd. Tijdens de mooiste reizen is deze camera uitermate handzaam door de compacte body en het lage gewicht. Ondanks dat is de camera terecht een Super Zoom te noemen. De TZ1 heeft namelijk 10x optische zoom om ook op verre afstand schitterende foto’s te maken. Kortom, leg de mooiste reisherinneringen op een kwalitatieve en snelle manier vast met deze fantastische LUMIX TZ1.
¤ 399,00
[..]
hij is dus al verkrijgbaar
en hij lijkt me zeer interesant idd
denk dat voor een eerste aanschaf dit geen gekke camera is
dat weet ikquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:25 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
Vreemd, bij mij staat toch echt: Tijdelijk uitverkocht in onze webwinkel. Maar wat er bij hun op de website staat moet je soms echt met een korrelzout nemen.
Lijkt me idd een geschikte cam voor wat je beschrijft. Voor je m koopt, bekijk ook eensquote:
wat wil je ermee gaan doen?quote:Op maandag 15 mei 2006 23:02 schreef Chen het volgende:
Ik zoek dus een digitaal fototoestel, het beste van het beste, en ik kan maximaal 500 á 530 uitgeven eraan. Oftewel welke is het beste in deze prijsklasse?
Bvd, Chen
;
Nou, ik wil hem niet altijd bij me hebben ik wil er wel scherpe en mooie foto's mee kunnen maken, het is niet echt bedoeld voor vakantiekiekjes ofso maar gewoon als ik wat moois zie dat ik er een goede foto van kan maken. Met me oude digitale camera heb ik altijd 2 oplaadbare batterijen gehad, ik weet niet wat er beter is? Ik hoop dat dit een beetje helptquote:Op dinsdag 16 mei 2006 08:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat wil je ermee gaan doen?
jah foto's maken, maar wat voor soort foto's
wil je de camera altijd bij je hebben?
moet hij gemakkelijk mee te nemen hebben
wil je voor batterijen of accu
etc
vertel eens wat meer over wat voor foel je ermee hebt
Kijk eens naar de Canon S2 IS. 12 x optische zoom, 5 megapix, automaat als je het makkelijk wilt en handmatig voor andere situaties. Verkrijgbaar vanaf ¤ 341 vlgs kieskeurig, dan hou je ook nog geld over voor een geheugenkaartje en wat accessoiresquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:37 schreef Chen het volgende:
[..]
Nou, ik wil hem niet altijd bij me hebben ik wil er wel scherpe en mooie foto's mee kunnen maken, het is niet echt bedoeld voor vakantiekiekjes ofso maar gewoon als ik wat moois zie dat ik er een goede foto van kan maken. Met me oude digitale camera heb ik altijd 2 oplaadbare batterijen gehad, ik weet niet wat er beter is? Ik hoop dat dit een beetje helpt
Waar wil je foto's van maken?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:37 schreef Chen het volgende:
[..]
Nou, ik wil hem niet altijd bij me hebben ik wil er wel scherpe en mooie foto's mee kunnen maken, het is niet echt bedoeld voor vakantiekiekjes ofso maar gewoon als ik wat moois zie dat ik er een goede foto van kan maken. Met me oude digitale camera heb ik altijd 2 oplaadbare batterijen gehad, ik weet niet wat er beter is? Ik hoop dat dit een beetje helpt
Ik heb de Z2, een paar generaties ouder dus, en was en ben daar erg tevreden over. Geen idee of dat ook iets zegt over de Z6.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:37 schreef Venderwel het volgende:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Konica Minolta Dimage Z6? Ik wil binnenkort een camera in deze 'superzoom' klasse aanschaffen en wil mij wat oriënteren. Er wordt hierboven in dezelfde klasse vaak de Canon S2 aangeraden. Wat is daar dan zoveel beter aan?
Een nieuwe Z6 is op Ebay wel te vinden voor onder de 200 euro, lijkt mij geen rare prijs ook!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:40 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb de Z2, een paar generaties ouder dus, en was en ben daar erg tevreden over. Geen idee of dat ook iets zegt over de Z6.
Niemand?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:52 schreef R-Alph het volgende:
Tijd voor een eigen digitale camera![]()
Bladiebla
ik zou m wel aanschaffen of kijk anders eens uit naar een canon in de S seriequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |