abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 mei 2006 @ 13:53:16 #76
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37510054
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:42 schreef Revenge2005 het volgende:

BV de Ixus 750 of De Ixus 800 IS
ik zou zeggen ga voelen
loop bij een fotograaf binnen en vraag of je ze even vast mag houden
er zjin ook fotograven waar je m even mag testen, doe dat

t zijn leuke toestelletjes, verschillen niet veel dus wat dat betreft zozu t niet zo heel veel uitmaken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:45:24 #77
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_37519765
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:45 schreef mgerben het volgende:

[..]

Over het algemeen kan ik me aansluiten bij wat de Afwasborstel zegt.
Maar in dit geval heb je in meerdere posts aangegeven dat je op twee rolletjes analoog geen fotoervaring hebt.
Ik begrijp het advies van een spiegelreflex niet.
Zoals ik jouw post lees zit jij met een DSLR opgescheept met een te grote te zware camera die je eigenlijk niet leuk vindt om mee te nemen.
Ik zou zeggen: Houdt je geld (grotendeels) in je zak en ga voor een compact camera...
Het is een kwestie welk prespectief je hanteer. Ik heb de eisen nog eens doorgenomen, en kom nog steeds tot dezelfde conclusie dat een spiegelreflex het best bij hem zal passen. Ik baseer gewoon op de eisen die Revenge2005 in eerste instantie stelt. De posten daarna kan ik natuurlijk geen rekening mee houden. Want bekijk zijn eerste post nog eens. De eisen die hij stelt zijn weliswaar niet echt specifiek eigenschappen van een spiegelreflex camera, maar heeft wel hoge eisen waar een spiegelreflex goed bij past. Goede kwaliteit, goed scherpstellen, uitstekende zoom, stabilisator, stuk voor stuk eisen die je niet snel terug vind bij een compact camera.

Gezien Revenge2005 een budget stelt van 500-700 euro, waarom zal een spiegelreflex dan geen optie kunnen zijn? Daarnaast wordt er gezegd dat hij geen ervaring heeft, maar dit wel wilt leren. Daaruit kan je natuurlijk niet echt afleiden in welke mate hij dit als een hobby wilt maken. Als je nu al vastbesloten bent om de fotografie goed te leren, dan is een amateur spiegelreflex een hele goede optie. Als dit van mindere mate is, dan is een spiegelreflex inderdaad een beetje overbodig, maar dat kan je niet echt afleiden uit de post.

Maar ja, als dat de eisen zijn, dan past een spiegelreflex gewoon goed. Als men de eisen zo omschrijft, dan moet je gewoon een spiegelreflex nemen, ben je ook tevreden met een iets lagere eis en zit je nog echt in een twijfelfase wat betreft het leren van fotografie, dan is een advanced camera of misschien zelfs een compact camera beter.
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:00:45 #78
Voor universeel gebruik
pi_37520253
O ja, naast Panasonic heeft sommige (compacte) modellen van Sony ook beeldstabilisatie.
pi_37521919
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:45 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]
knip
ik zit nog een beetje te twijfelen ja
ik zoek een leuke vervangbare hobbie en fotografie lijkt me wel wat hebben
dus daarom wil ik het eerst proberen met een iets makkelijkere camera
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:58:46 #80
Voor universeel gebruik
pi_37522942
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:39 schreef Revenge2005 het volgende:

[..]

ik zit nog een beetje te twijfelen ja
ik zoek een leuke vervangbare hobbie en fotografie lijkt me wel wat hebben
dus daarom wil ik het eerst proberen met een iets makkelijkere camera
Tja, in dat geval moet je een ander camera nemen.

Heb zo net even rond gekeken, kwam net een heel interessant camera tegen. Panasonic Lumix TZ1, is nog niet in de winkels te koop, maar wordt als het goed is binnenkort geproduceert. Zal zeker weten een hit worden, het is namelijk een zeer unieke camera. 10x optische zoom, goede Leica lens, beeldstabilisator en zeer compact. Zelf denk ik dat de prijs circa 500 euro zal gaan kosten. Dus als je kunt wachten, dan is het zeker waard.
pi_37523927
Over Revenge2005: Afwastborstel, ik zie je punt over zijn budget. Als Revenge echt teveel geld heeft en hij moet er echt vanaf, dan kom je met zo'n budget idd op een DSLR.
Maar goed, zijn eisen zijn niet buitensporig hoog, dus vandaar dat ik hem tip om een camera te nemen die lekker in zijn zak past en waarbij hij nog wat geld overhoudt.
Succes!
pi_37525369
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:58 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Tja, in dat geval moet je een ander camera nemen.

Heb zo net even rond gekeken, kwam net een heel interessant camera tegen. Panasonic Lumix TZ1, is nog niet in de winkels te koop, maar wordt als het goed is binnenkort geproduceert. Zal zeker weten een hit worden, het is namelijk een zeer unieke camera. 10x optische zoom, goede Leica lens, beeldstabilisator en zeer compact. Zelf denk ik dat de prijs circa 500 euro zal gaan kosten. Dus als je kunt wachten, dan is het zeker waard.
zie em hier al hoor ( wel bij de dixons maargoed )

Specs

PANASONIC LUMIX DMC-TZ1
Deze compacte en handzame 5 Megapixel Super Zoom camera wordt niet voor niets ‘Traveller Camera’ genoemd. Tijdens de mooiste reizen is deze camera uitermate handzaam door de compacte body en het lage gewicht. Ondanks dat is de camera terecht een Super Zoom te noemen. De TZ1 heeft namelijk 10x optische zoom om ook op verre afstand schitterende foto’s te maken. Kortom, leg de mooiste reisherinneringen op een kwalitatieve en snelle manier vast met deze fantastische LUMIX TZ1.

¤ 399,00
quote:

Volledige specificaties:
Beeldchip : 5 megapixel
Beeldverhouding : 4:3
Verwisselbaar objectief : nee
Geheugenslot : SecureDigital
Buffer : -
Flitser : ja
Display : 2.5 inch
Gewicht : 234 gram
Focus : AF
Max. resolutie : 2560 x 1920 pixels
TV-out : ja
Batterij : Lithium-ion
PC-aansluiting : USB 2.0
Geheugenkaart : 13.5 MB (intern)
Bestandsformaat : JPEG
Pictbridge : ja
Handleiding : Nederlands
Objectief : ja
Garantietermijn : 12 maanden
Max. sluitertijd : 1/2000 sec
Continue opnamen : 3 FPS
Optische zoom : 10 x
hij is dus al verkrijgbaar
en hij lijkt me zeer interesant idd
denk dat voor een eerste aanschaf dit geen gekke camera is

[ Bericht 12% gewijzigd door Revenge2005 op 03-05-2006 22:03:50 ]
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:40:53 #83
Voor universeel gebruik
pi_37529538
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Revenge2005 het volgende:

[..]

zie em hier al hoor ( wel bij de dixons maargoed )

Specs

PANASONIC LUMIX DMC-TZ1
Deze compacte en handzame 5 Megapixel Super Zoom camera wordt niet voor niets ‘Traveller Camera’ genoemd. Tijdens de mooiste reizen is deze camera uitermate handzaam door de compacte body en het lage gewicht. Ondanks dat is de camera terecht een Super Zoom te noemen. De TZ1 heeft namelijk 10x optische zoom om ook op verre afstand schitterende foto’s te maken. Kortom, leg de mooiste reisherinneringen op een kwalitatieve en snelle manier vast met deze fantastische LUMIX TZ1.

¤ 399,00
[..]

hij is dus al verkrijgbaar
en hij lijkt me zeer interesant idd
denk dat voor een eerste aanschaf dit geen gekke camera is
@mgerben, ik begrijp je punt, maar in mijn optiek vond ik de woorden dat gebruikt werd toch wel op hoge eisen lijken, maar daar heeft uiteraard ieder een eigen mening over.

@Revenge2005, dat er op de site staat betekend overigens nog niet dat die ook te koop is. Op de website staat deze namelijk op een status waarbij je het nog niet kunt kopen. Maar uiteraard kun je ze een mailtje sturen om te vragen of deze te koop is. Wat betreft de prijs vind is 400 euro zeer aantrekkelijk. Dixons staat bekend dat zij vrij duur zijn, toch is de prijs niet al te hoog, zeker vergeleken met andere soortgelijke camera's. Persoonlijk denk ik echt dat deze camera gaat scoren. Vergeleken met de huidige camera's is dit een normale compacte camera met een flinke sprong in de toekomst.
pi_37530293
de status staat uit Voorraad leverbaar
dus ik neem aan dat deze gewoon verkrijgbaar is
yup ik zie al user reviews ervan staan
dus hij is al te koop

ik ga morgen gewoon even de Fotoshop inlopen en vragen of ik hem even mag uittesten
als hij me prima bevalt dan word het denk ik deze camera
als ik dan een beetje prima er mee overweg kan kan ik me zelf altijd nog een DSRL halen ( en het geeft me de tijd om tussendoor al te sparen voor een DSRL)
laten we zeggen met pakweg een jaar/anderhalf jaar

De reden dat ik een andere hobbie zoek is omdat ik veel thuiszit
Dan kan ik beter mijn tijd nuttig gaan besteden en dan gaan fotograferen
Zo zie je uiteraard nog es wat van de wereld
en je maakt een hoop mee ( krijg je tog het gevoel dat je leeft )

ik zal zker deze camera in mijn aanschaf overwegen

[ Bericht 51% gewijzigd door Revenge2005 op 04-05-2006 00:15:52 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:25:45 #85
Voor universeel gebruik
pi_37531076
Vreemd, bij mij staat toch echt: Tijdelijk uitverkocht in onze webwinkel. Maar wat er bij hun op de website staat moet je soms echt met een korrelzout nemen.
pi_37531263
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:25 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
Vreemd, bij mij staat toch echt: Tijdelijk uitverkocht in onze webwinkel. Maar wat er bij hun op de website staat moet je soms echt met een korrelzout nemen.
dat weet ik
en anders bestel ik em wel ergens online ofzow
denk dat ie nog wel goedkoper is te krijgen als ik de pricewatch check
pi_37535980
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:57 schreef Revenge2005 het volgende:

PANASONIC LUMIX DMC-TZ1
Lijkt me idd een geschikte cam voor wat je beschrijft. Voor je m koopt, bekijk ook eens

uitgebreide specs en owner's opinions

en waar je m goedkoop kunt krijgen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_37862304
Ik zoek dus een digitaal fototoestel, het beste van het beste, en ik kan maximaal 500 á 530 uitgeven eraan. Oftewel welke is het beste in deze prijsklasse?

Bvd, Chen
;
[14.gif]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 mei 2006 @ 08:08:15 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37868576
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:02 schreef Chen het volgende:
Ik zoek dus een digitaal fototoestel, het beste van het beste, en ik kan maximaal 500 á 530 uitgeven eraan. Oftewel welke is het beste in deze prijsklasse?

Bvd, Chen
;
wat wil je ermee gaan doen?
jah foto's maken, maar wat voor soort foto's
wil je de camera altijd bij je hebben?
moet hij gemakkelijk mee te nemen hebben
wil je voor batterijen of accu
etc

vertel eens wat meer over wat voor foel je ermee hebt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_37877330
Tijd voor een eigen digitale camera

Na redelijk veel te hebben geschoten met een Minolta Z1, dat trouwens een top camera is, moet ik me nu een eigen camera aanschaffen in verband met vakantie.

Nu heb ik al aardig wat research gedaan en vond de Sony DSC-N1 als een goede kandidaat uit de bus komen. Hij is lekker compact en heeft een mooi LCD scherm achterop zitten. Maar de belangrijkste reden is toch eigenlijk dat de voorbeeld foto's er best goed uitzien.

Nu vraag ik me af of ik er verstandig aan doe mijn 383 euro's uit te geven aan dit toestel? Of dat ik niet beter opzoek kan gaan naar een ander.

Ik ga hem dus vooral gebruiken om vakantie foto's te maken. Maar zelf vind ik het ook leuk om met de instellingen een beetje te spelen. Ik ben zelf een type die een Canon 350D wel zou willen hebben, maar hem niet overal mee naar toe zou nemen. Hopelijk heb ik hier een beetje voldoende mee uitgelegd wat voor een type fotograaf ik ben
Holler
pi_37890349
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat wil je ermee gaan doen?
jah foto's maken, maar wat voor soort foto's
wil je de camera altijd bij je hebben?
moet hij gemakkelijk mee te nemen hebben
wil je voor batterijen of accu
etc

vertel eens wat meer over wat voor foel je ermee hebt
Nou, ik wil hem niet altijd bij me hebben ik wil er wel scherpe en mooie foto's mee kunnen maken, het is niet echt bedoeld voor vakantiekiekjes ofso maar gewoon als ik wat moois zie dat ik er een goede foto van kan maken. Met me oude digitale camera heb ik altijd 2 oplaadbare batterijen gehad, ik weet niet wat er beter is? Ik hoop dat dit een beetje helpt
[14.gif]
pi_37893567
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:37 schreef Chen het volgende:

[..]

Nou, ik wil hem niet altijd bij me hebben ik wil er wel scherpe en mooie foto's mee kunnen maken, het is niet echt bedoeld voor vakantiekiekjes ofso maar gewoon als ik wat moois zie dat ik er een goede foto van kan maken. Met me oude digitale camera heb ik altijd 2 oplaadbare batterijen gehad, ik weet niet wat er beter is? Ik hoop dat dit een beetje helpt
Kijk eens naar de Canon S2 IS. 12 x optische zoom, 5 megapix, automaat als je het makkelijk wilt en handmatig voor andere situaties. Verkrijgbaar vanaf ¤ 341 vlgs kieskeurig, dan hou je ook nog geld over voor een geheugenkaartje en wat accessoires
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_37894125
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:37 schreef Chen het volgende:

[..]

Waar wil je foto's van maken?
En wat diedrick zegt is denk ik wel ok, een Canon Powershot is altijd wel goed .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:37:18 #94
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_37918329
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Konica Minolta Dimage Z6? Ik wil binnenkort een camera in deze 'superzoom' klasse aanschaffen en wil mij wat oriënteren. Er wordt hierboven in dezelfde klasse vaak de Canon S2 aangeraden. Wat is daar dan zoveel beter aan?
pi_37918452
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:37 schreef Venderwel het volgende:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Konica Minolta Dimage Z6? Ik wil binnenkort een camera in deze 'superzoom' klasse aanschaffen en wil mij wat oriënteren. Er wordt hierboven in dezelfde klasse vaak de Canon S2 aangeraden. Wat is daar dan zoveel beter aan?
Ik heb de Z2, een paar generaties ouder dus, en was en ben daar erg tevreden over. Geen idee of dat ook iets zegt over de Z6.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:50:49 #96
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_37918839
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:40 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik heb de Z2, een paar generaties ouder dus, en was en ben daar erg tevreden over. Geen idee of dat ook iets zegt over de Z6.
Een nieuwe Z6 is op Ebay wel te vinden voor onder de 200 euro, lijkt mij geen rare prijs ook!
Dat wordt voor de S2 wat lastiger. Oh ja en de andere camera waar ik nog aan zit te denken is de panasonic FZ7.

- Minolta Dimage Z6
- Canon S2
- Panasonic FZ7

What to do??
pi_37920453
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:52 schreef R-Alph het volgende:
Tijd voor een eigen digitale camera

Bladiebla
Niemand?
Holler
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 mei 2006 @ 16:41:20 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37920528
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:39 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Niemand?
ik zou m wel aanschaffen of kijk anders eens uit naar een canon in de S serie
ik denk niet dat je voor de 350d moet gaan, aangezien ik van mening ben dat je daar voor moet gaan als je echt heel veel wilt doen, maar ook wilt blijven investeren in een camera
Today is life -

Dale Carnegie
pi_37924623
quote]Op woensdag 17 mei 2006 16:39 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Niemand?
[/quote]

Zie mijn antwoord aan Chen... en voordat men er me van gaat verdenken canonfanaat te zijn: ik heb zelf een Fuji
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:37:08 #100
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_37945188
Canon PowerShot A530

Is dit een goede Digicam voor iemand die af en toe natuurfoto's maakt en foto's tijdens feestjes, uitgaan e.d.?

Ik vind ¤ 189,- wel een mooie prijs
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')