Veel bedrijven eisen dat je minimaal 1,5 jaar je rijbewijs hebt. Soms ook meer, soms minder... Maar in de praktijk is het zo dat je gewoon moet kunnen aantonen dat je veel rijervaring hebt, dat is vaak toch het belangrijkst voor ze...quote:Op donderdag 20 april 2006 15:12 schreef Alexxxxx het volgende:
hoeveel rijervaring moet je hebben om koerier te worden? Ben nu druk aan het lessen, en lijkt me wel een leuke baan
Nooit last mee gehad hoor. Vaak genoeg achter de Mac een frietje en een milkshake staan drinken. Was wel voor de samenvoeging, DHL classic UTR. Sowieso brak zooitje daar maar wel goeie tijd gehad, ideaal voor de eeuwige student... :-)quote:Op donderdag 20 april 2006 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Vroeger moest je bij DHL, als je ff niets te doen had, blijven rijden en mocht je niet naar de Mac ofzo. Stilstaande DHL otoos waren slecht voor het image.Wat een idioten werkten daar. Ik ben na een half jaar maar wat intensiever gaan studeren.
Ik heb koerierswerk gedaan toen ik 1 maand mijn rijbewijs had.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:12 schreef Alexxxxx het volgende:
hoeveel rijervaring moet je hebben om koerier te worden? Ben nu druk aan het lessen, en lijkt me wel een leuke baan
Kijk, dat zijn de betere ritten. Maar je werkt toch voor TPG Post? Wat moet je dan in Duitsland?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:03 schreef Klonk het volgende:
ik hou het op het zuidoosten van Nederland
en ik zit dit vlak voor een mooie lange rit naar Duitsland te tikken, via Frankfurt naar Stutgart (lossen om 8 uur) weer naar huis
mooi rustig werk, vriendin is toevallig ook vrij dus die gaat lekker mee
Raakt je ritme niet fucked up van zulke ritten?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:08 schreef Klonk het volgende:
ik rij in dienst van een subco die o.a TPG post doet, en ik had vandaag een dagje vrij en dan is het wel weer eens aardig om wat langere stukken te doen.
Ach zo.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:14 schreef Klonk het volgende:
van een zo'n dagje merk ik niet zo heel veel, ik blijf nu gewoon op tot vanavond (al dan niet met behulp van Red Bull) en dan schuift het meestal wel op z'n plek, of niet natuurlijk
pakjes, Citroen Berlingoquote:Op maandag 8 mei 2006 01:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ach zo.
Wat moet je vervoeren vannacht? En met wat voor wagen? Nou ja, succes in ieder geval, waarde collega.![]()
Niemand ??quote:Op maandag 8 mei 2006 15:32 schreef Tha_Flash het volgende:
Is er nog iemand vanavond/vannacht in de buurt van schiphol ?
Zo ja heb ik koffie in de aanbieding
Een beetje koerier heeft geen tijd om tijdens een rit even aan te meren bij een collega voor een rustige bak koffie.quote:
Ik ben ook geen koerierquote:Op woensdag 10 mei 2006 20:33 schreef BrauN het volgende:
[..]
Een beetje koerier heeft geen tijd om tijdens een rit even aan te meren bij een collega voor een rustige bak koffie.![]()
Ik moet vrijdag weer werken, waarschijnlijk een ritje Tilburg --> Harlingen. Mooie afstand dus.
e-Courier? Nee. Leg uit, wat is het?quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Ik ben ook geen koerier, maar planner, lang leve de koffie !!!
![]()
Tilburg-Harlingen is wel een leuke rit idd, werken jullie met e-courier ?
Het bedrijf waar ik werk rijdt wel op zaterdag, maar niet op zondag... Zouden ze wel doen als de klant het wil, maar er is eigenlijk nooit vraag naar.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:47 schreef casejunkie het volgende:
Lijkt me best wel leuk werk. Is er wel eens vraag naar personeel voor op zaterdag en zondag? Ben namelijk student en dit werk lijkt me erg leuk.
Heey das toevallig ik werk bij zo'n milieubureau in Groningen, voor welk milieulab rijden jullie??quote:Op zondag 7 mei 2006 23:07 schreef RealZeus het volgende:
* meldt.
Wij hebben 6 gewone Citroën Berlingo's en 1 met een koelinstallatie,een Citroën Jumper met een meubelbak en laadklep.Twee Renault Masters met een koelinstallatie en een Renault Master met een laadklep.Alle Masters zijn lengte2 en hoogte 2.
Wij doen voornamelijk spoedritten,maar we rijden ook voor de bloedbank en voor een groot milieulaboratorium.
Dit laatste doe ik samen met een collega.(week op,week af met de wisseldag op woensdag)
Wij halen bij bedrijven grond- en watermonsters op en halen ook nog een depot leeg en gaan dan naar het laboratorium. Bij het laboratorium staan weer spullen voor een filiaal van het lab en daarna gaan we weer terug.(Om het met plaatsen te illustreren: Groningen -> Tolbert -> Drachten -> Irnsum -> Heerenveen -> Lemmer -> Zwolle ->Hoogvliet -> Den Bosch -> Groningen.)
Zo'n 700 kilometer per dag en dat kan omdat wij pas om 15.00u beginnen en dan zijn we rond 2.00u weer terug.
En ik vind het een heerlijke route.
En natuurlijk:
Hallo collega's.
![]()
Nacht van maandag op zondag? Dat zijn altijd de betere nachten.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:58 schreef Klonk het volgende:
Wij rijden zelden tot nooit op zondag, wel vaker in de nacht van maandag op zondag
Wij rijden voor ALcontrol Laboratories in Hoogvliet.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:59 schreef Cavemania het volgende:
[..]
Heey das toevallig ik werk bij zo'n milieubureau in Groningen, voor welk milieulab rijden jullie??
Klopt helemaal, e-courier is voor ons handig als we werk uit besteden aan een charter dan kunnen we zien waar hij is en waar hij heen gaat of welke charter er in de buurt is.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wij rijden voor ALcontrol Laboratories in Hoogvliet.
Waar werk jij dan?
@Braun: E-courier is een site waar je kunt zien wie waar rijdt.Volgens mij zijn dat voornamelijk bedrijven met een plaatsbepalingssysteem (zoals C-track,dat hebben wij),maar ik weet dat je ook handmatig kunt invoeren wat voor rit je hebt.(van waar naar waar en wat voor voertuig)
Ja,daar gebruiken wij het ook voor.Zitten jullie ook bij Redline?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:41 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Klopt helemaal, e-courier is voor ons handig als we werk uit besteden aan een charter dan kunnen we zien waar hij is en waar hij heen gaat of welke charter er in de buurt is.
Dat kan met C-track ook.Alleen wordt C-track om de paar minuten geupdate(ik geloof bij ons om de 2 minuten) en als we de grens over gaan zijn ze ons kwijt tot het moment dat we het land weer inkomen.(C-track werkt met GSM ,btw)quote:we hebben ook nog een ander systeem voor onze eigen auto's : realtime.nu, daar kan ik tot op straatnivo zien waar een auto rijdt.
Redline zegt me nietsquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja,daar gebruiken wij het ook voor.Zitten jullie ook bij Redline?
[..]
Dat kan met C-track ook.Alleen wordt C-track om de paar minuten geupdate(ik geloof bij ons om de 2 minuten) en als we de grens over gaan zijn ze ons kwijt tot het moment dat we het land weer inkomen.(C-track werkt met GSM ,btw)
Oke bedankt, zal morgen even kijkenquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:59 schreef Tha_Flash het volgende:
gouden gids openen, koeriers zoeken en open sollicitatie sturen ??
werk.nl ??
Er zitten er genoeg in Rotterdam en omstreken.
je moet gewoon mazzel hebben en er in rollen, als je de stapels open sollicitaties ziet die m'n baas krijgtquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:55 schreef Knoekie het volgende:
Hoe kan je aan zulk werk komen? Op internet heb ik iig niks gevonden, en bij uitzendbureau's weten ze ook niks.
Zal ik met mijn 18 jaar, en 1 maand rijbewijs wel helemaal geen kans makenquote:Op donderdag 11 mei 2006 06:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
je moet gewoon mazzel hebben en er in rollen, als je de stapels open sollicitaties ziet die m'n baas krijgt![]()
planners zeuren nooitquote:Op donderdag 11 mei 2006 08:50 schreef Klonk het volgende:
ehmm, bij de meeste bedrijven idd niet nee en Ringo geloof me zeuren doen ze genoeg, waar ben je, hoe laat ben je er enz, enz....
quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:52 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
planners zeuren nooitwij tonen welgemeende intresse........
![]()
Voor welk bedrijf rij je dat vlees? Ik neem aan dat dat een groot bedrijf is waardoor jullie worden geboekt voor een aantal routes.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:27 schreef gias het volgende:
ik heb het een half jaar gedaan als fulltimer. na een afgebroken studie en ik moet zeggen, ik vond het zeer relaxt omn te doen, ben nu nog steeds oproepkracht
ik doe uitsluiten koel ritten
eerst vlees rond brengen naar super de boers in midden en oost Nederland, en daarna voor een bedrijf in Deventer Bodem monster ophalen. in heel Nederland en soms zelfs in Duitsland. en 1 keer in Belgie.
Waar ik werk hebben ze 1 mercedes sprinter en 2 caddy's. allen dus met koelinstallatie.
Het verijste was dat ik minimaal een jaar mijn rijbewijs had.
het liefst heb ik weinig adressen ver weg.
binnen 1 stad rijden lijkt me sowieso niks.
Ik zoek nog steeds koerierswerk met opstap in de omgeving Enschede, dus als iemand nog iets weet
Hmmm die hebben wij niet, ik werk bij MUGquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wij rijden voor ALcontrol Laboratories in Hoogvliet.
Waar werk jij dan?
Nee hoor,de prijs is ongeveer gelijk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:11 schreef Catch22- het volgende:
telt taxirijden ook? Je koeriert dan mensen ipv pakketten
khad laatst trouwens wel een pakketje, van raalte naar zutphen. Zal we een dure verzending zijn geweest (taxi lijkt me duurder dan een koerier)
Nee daar komen wij idd niet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:02 schreef Cavemania het volgende:
[..]
Hmmm die hebben wij niet, ik werk bij MUG
Voor HAYS.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:34 schreef BrauN het volgende:
[..]
Voor welk bedrijf rij je dat vlees? Ik neem aan dat dat een groot bedrijf is waardoor jullie worden geboekt voor een aantal routes.
Ik ben benieuwd, omdat ik dat zelf ook wel eens moet doen. Meestal voor Salvesen, waarvoor ik vlees moet bezorgen bij o.a. C1000, Konmar of Digros.
Succes !! mijn nachtdienst ziet er bijna op, lekker slapen zoquote:Op vrijdag 12 mei 2006 05:19 schreef BrauN het volgende:
Goeiesmorreges collegae, ik sta op 't punt om te beginnen aan een ritje Tilburg - Luik - Tilburg. Palletje levensmiddelen wegbrengen, naar ik meen.
Ik moest vandaag ook nog een rit naar Schiphol.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 05:55 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Succes !! mijn nachtdienst ziet er bijna op, lekker slapen zo![]()
Alleen een beetje jammer dat sommige planners ,doordat ze op de kaart geen auto's zien denken dat de weg dus ook leeg is.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:52 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
planners zeuren nooitwij tonen welgemeende intresse........
![]()
Ons bedrijf zit in Nieuw-Vennep maar we zitten heel veel op schiphol.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:49 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik moest vandaag ook nog een rit naar Schiphol.
Een paar pallets levensmiddelen lossen bij KLM Catering Service. Was eerst bij de verkeerde, want er zijn er twee... Ik moet niet bij die in de 'cargo zone' zijn, maar bij het gebouw op Schiphol-Noord. Werk je daar toevallig in de buurt?
ik weet het, www.anwb.nl en dan de file pagina geeft een goede indrukquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat sommige planners ,doordat ze op de kaart geen auto's zien denken dat de weg dus ook leeg is.![]()
Helaas planners (m/v) van Nederland ,dat is niet zo.
Kom jij wel eens met die bus in sassenheim ?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:17 schreef eer-ik het volgende:
[afbeelding]
Daar, achter de auto die ik eigenlijk aan het spotten was, staat mijn werkbus
Puik dingetje, jammer alleen dat het een 208D is...
Zoooooo traag...
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:51 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Kom jij wel eens met die bus in sassenheim ?
Dan zie ik je collega vrij regelmatig hier rijden, pakket service petit jean toch ?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
![]()
Maar een collega van mij rijdt sassenheim zelf, ik rij er altijd doorheen als ik naar Lisse ga.
gewoon een full-time baan.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:44 schreef eer-ik het volgende:
Idd
Je rijdt zelf ook?
edit: planner, lees ik net
Hoe ben je trouwens op schiphol beland?
Is het een bijbaan? of fulltime...
Dat is ook het leukste, lekker van schiphol naar maastricht en op de terugweg nog ff naar groningen oid.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:49 schreef eer-ik het volgende:
Ik zou graag voor DHL rijden ofzo. Heel af en toe doe ik dat ook, PSP is subcontractor van TNT, en heeft ook ritjes bij DHL en dat soort bedrijven allemaal.
Dat vind ik wel altijd chiller. Gewoon lekker door nederland scheuren, lange afstanden. Niet de hele tijd 100 meter rijden, uitstappen, instappen, 100 meter rijden etc.
Soms wel, als het heel druk is laat ik mijn baas plannen en ga ik lekker rijden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:53 schreef eer-ik het volgende:
Idd. Doe je dat zelf ook dan behalve plannen?
ook dat komt wel voor, als alle chauffeurs ver weg zijn en we hebben een rit schiphol-amsterdam rijd ik hem ook wel.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef eer-ik het volgende:
lmfd
Niet dat je voor jezelf de kloteritten uitzoek
worden niet overgespotenquote:Op zondag 14 mei 2006 13:29 schreef eer-ik het volgende:
Die staan er bij ons nog niet..
Wel dat model, maar nog die rooie van TPG.
Ik vraag me af wanneer die anders gespoten worden...
mja had iemand anders al gedaanquote:Op zondag 14 mei 2006 13:37 schreef eer-ik het volgende:
Je hebt meteen alweer schade gereden met deze nieuwe bus?
Die sidebar ziet er niet al te recht uit iig
Wel logisch dat er nieuwe komen.
Volgens mij is het leasecontract van die van ons nog lang niet afgelopen
ik woon daar. Wanneer kan ik beginnen?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef eer-ik het volgende:
Waar woon je?
Anders kan je meteen aan de slag
Als je in regio leiden woont.
www.pakketservicepetitjean.nlquote:Op zondag 21 mei 2006 00:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik woon daar. Wanneer kan ik beginnen?ik ben serieus dus he
en bij welk bedrijf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |