quote:Op donderdag 20 april 2006 00:28 schreef Trancelocator het volgende:
Vervolg op Raad de straat, Amsterdam - deel III.
[..]
Kerkstraat
Czaar Peterstraat is het niet.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:52 schreef kevin85 het volgende:
Tsaar Peterstraat?
Gokje: het is ergens in de Slotervaart.quote:Op donderdag 20 april 2006 01:04 schreef kevin85 het volgende:
[afbeelding]
Een oud plaatje maar het is te doen
Inderdaad..quote:Op donderdag 20 april 2006 01:19 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Gokje: het is ergens in de Slotervaart.
Echt heel close...quote:Op donderdag 20 april 2006 14:29 schreef anti-virus het volgende:
Jacob Obrechtstraat?Ik heb echt geen idee
Nee, wel weer dicht in de buurt. Als ik het moet zeggen, dan hoor ik het wel. Zou me wel van jullie tegenvallenquote:Op donderdag 20 april 2006 14:33 schreef anti-virus het volgende:
Johannes Verhulststraat?
Nope. Dit is btw de hele straat. Het is de korte versie van de straat waar je op uitkijkt. Dus de Korte...quote:Op donderdag 20 april 2006 14:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Een stukje Jan Luykenstraat gezien vanaf de Van Baerlestraat?
Juist! Heel goed. Ik stond net op het punt om het antwoord prijs te geven.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Korte Van Eeghenstraat?
In één keer goedquote:
Inderdaad prachtig pand. Modern maar sluit mooi aan op de rest. Herkende het ook meteen.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In één keer goed![]()
Dat pand vind ik een mooi voorbeeld van nieuwbouw in de traditie van het ouwe.
Daar staat de fotograaf aan iddquote:
A m s t e r d a mquote:Op donderdag 20 april 2006 15:16 schreef Stansfield het volgende:
blijft een leuk topic ook al weet ik niet echt veel straten.
Hmm nee niet echt, maar als je een lange nek hebt welquote:Op donderdag 20 april 2006 15:16 schreef Cesarino het volgende:
Hint: Achter de fotograaf zie je de Westertoren en als je een lange nek hebt het Anne Frank huis.
Vanaf de bloemgracht kijk je volgens mij op het AF huis lolzz maar oke.
Het lijkt op Zuid maar tegelijkertijd ook Oostquote:Op donderdag 20 april 2006 15:16 schreef Cesarino het volgende:
Hint: Achter de fotograaf zie je de Westertoren en als je een lange nek hebt het Anne Frank huis.
Vanaf de bloemgracht kijk je volgens mij op het AF huis lolzz maar oke.
Deze keer op zoek naar een pleintje
[afbeelding]
Klopt.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:21 schreef Everett het volgende:
Balboaplein
Is het zeker niet, maar zit dicht in de buurt.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Hobbemastraat?
yupz, maar dat ga ik niet accepteren als antwoordquote:Op donderdag 20 april 2006 16:06 schreef Trancelocator het volgende:
Ergens in Nieuwendam volgens mij.
Purmerplein spuit elfquote:Op donderdag 20 april 2006 16:08 schreef PPL het volgende:
[..]
yupz, maar dat ga ik niet aacepteren als antwoord 8)
Nee, die hebben we gisteren al gehad. Het is inderdaad wel in Zuid.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:00 schreef Cesarino het volgende:
Zuid denk ik: van Eeghenstraat
Het lopen is niet voor niets geweest want het is goedquote:Op vrijdag 21 april 2006 09:36 schreef Everett het volgende:
Verdomme de hele nacht door Amsterdam-Zuid gelopen, maar nu weet ik het:
Het Bachplein
Nee, maar je bent redelijk in de buurt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:13 schreef Knut het volgende:
Is dat de breestraat ?
Oh, okay.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:04 schreef Tarado het volgende:
TL ,ik ben in NL trouwens alleen niet teveel achter het scherm![]()
Nee, ook niet. Maar ik zal jullie helpen. Deze straat loopt parallel aan de Valeriusstraat. Hij is alleen een stuk korter. En die bomen hè, die zijn echt vrij specifiek voor deze straat.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:12 schreef Doc het volgende:
Valeriusstraat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:44 schreef Doc het volgende:
Nou alsNee. Nog een keer op de kaart kijken, maar dan precies aan de andere kant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:53 schreef treinreiziger het volgende:
Raad de straat in Amsterdam waar deze foto is genomen:
[afbeelding]
Veel succes!
Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!
Daar was ik ook achte gekomen, maar de tweede keer met zulke hints vond ik dat het recht op posten verspeeld had bij deze foto. Volgens mij heeft m'n moeder ooit nog in die straaat gewoond.quote:
Nee, wel heel dichtbij.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:51 schreef kevin85 het volgende:
Azartplein?
Hmmm, is dat zo? De Stadsatlas Amsterdam zegt dat het gedeelte met het badje (op de voorgrond) ook tot het Piraeusplein behoort.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:25 schreef Manono het volgende:
Als je het Azartplein niet bedoelt zoek je ws het Pireausplein maar de huizen op de foto die je post hebben toch echt adres KNSM-laan![]()
nu heet het zuid geloof ik, vroeger heette het overtoomse veldquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:05 schreef kevin85 het volgende:
Is het in Zuid?
surinamepleinbuurtquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:10 schreef kevin85 het volgende:
Slotervaart dus..
Dan zou ik het moeten kennen..
Best lang in dat gebiedje gewerkt namelijk..
Nog een tip?
andere kant op, richting hoofddorppleinquote:
yep, ik wilde deze foto nog ff postenquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:35 schreef kevin85 het volgende:
Die ken ik wel.
Haarlemmerstraat zijstraat dus..
Vandaarquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:32 schreef laffer het volgende:
hij is idd ook een beetje moeilijk, geen taxichauffeur die em kent![]()
ik moest er altijd bijzeggen "dat is de zijstraat van.."
grote hint dan maar, scooterhandelaar beumer de jong zit op de hoek![]()
ik weet hetquote:
Yep , hoek Lekstraatquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:54 schreef Cesarino het volgende:
Rijnstraat
Ik had beter kunnen zeggen dat er vroeger een kerk aan de rechterkant heeft gestaanquote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:05 schreef Cesarino het volgende:
Staalmeesterlaan
Wie kent het lelijkste pand van amsterdam dan ook nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:07 schreef Tafkahs het volgende:
kut, die wist ik ook
hehehe, inderdaad.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:08 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wie kent het lelijkste pand van amsterdam dan ook niet![]()
Raadhuisstraatquote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:19 schreef laffer het volgende:
sarphatistraat?
dat dacht ik alquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:49 schreef kevin85 het volgende:
Het stadsdeel heb je wel goed!
Nee, niet op de Sneevlietweg, wel redelijk in de buurt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Ergens bij/op sneevlietweg? Bij dat ROC?
Welke foto?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:23 schreef Cesarino het volgende:
Burgemeester fock straat ofzo?
Is goedquote:Op zondag 23 april 2006 12:50 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Osdorpplein.
Dat was weer een makkie voor meDaar kom ik elke dag
Woon in de buurt iddquote:
Zal eens opletten met winkelen, of helpt dat niet?quote:
Hahaha.quote:Op zondag 23 april 2006 13:04 schreef pos het volgende:
[..]
Zal eens opletten met winkelen, of helpt dat niet?
Ik heb in je fotoboek gekeken, dus dat moet lukkenquote:Op zondag 23 april 2006 13:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Hahaha.
Jewel.. wellicht dat je me herkend..
Dan hebben wij elkaar vast wel gezien fotoquote:Op zondag 23 april 2006 13:07 schreef fotoloog het volgende:
Goh ,Da's ook veranderd ! kheb voegah in een fotowinkel gewerkt op het plein
Misschien,Foto Nieuwenhuizen was hetquote:Op zondag 23 april 2006 13:08 schreef pos het volgende:
[..]
Dan hebben wij elkaar vast wel gezien foto
Waar zat die precies?quote:Op zondag 23 april 2006 13:09 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Misschien,Foto Nieuwenhuizen was het
Tussenmeer 1-d,Vlak naast het osdorppleinquote:Op zondag 23 april 2006 13:10 schreef pos het volgende:
[..]
Waar zat die precies?
lalala.. 1-0 trouwens
Kom ik altijd voor pasfoto'squote:Op zondag 23 april 2006 13:12 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Tussenmeer 1-d,Vlak naast het osdorpplein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |