abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37161995
eens per week aan deze kant. Wel zo schoon en verzorgd eigenlijk al zeg ik t zelf
Lang haar to get eunt!
pi_37163543
Gétver. Getverdegetverdegetver.

Jij mérkt misschien niet dat je zweet, maar je moest eens weten hoeveel vocht, huid- en haarschilfers en talg je in een nachtje verliest. Dat gaat allemaal in je beddengoed zitten, voer voor huisstofmijt en ander (meestal onzichtbaar) ongedierte.

Dus elke week je bed verschonen is zeker niet overdreven.

Matras omdraaien: elk kwartaal ofzo (is zo zwaar!) en met handdoeken doe ik een dag of 3. Dan gaat alles in de was.
pi_37165940
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:00 schreef lady-wrb het volgende:
4 keer per jaar ?
getverdemme
van mij mag de ts rustig een jaar in een niet verschoond bed liggen, maar laat mij mijn bed maar lekker elke week verschonen. (wat is daar nou te lachen aan? )
als ik trouwens tijd en beddengoed genoeg zou hebben, zou ik het elke dag wel willen verschonen.
heeeeeerlijk, zo'n fris en schoon bed
en handdoeken gaan hier de was in nadat ze gebruikt zijn.
ik heb hier ook zo'n puber in huis die het nut van bed verschonen niet inziet.
maar goed, het is haar bed, moet ze lekker zelf weten.
haha... nou kwam bij mij thuis niets van in... daar hadden mijn ouders het voor het zeggen, en had ik maar te zorgen dat m'n kamer opgeruimd was en dat ik mijn beddelakens verschoonde... puber of niet...
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:39:59 #154
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37166046
Elke drie dagen word mijn bed verfrist
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_37167470
Bed eens per twee weken. Soms langer (vergeet ik het 's ochtends te doen, en heb maar 1 set beddengoed dus moet op tijd droog zijn), maar dan voelt het echt smerig. Dan ruikt het echt naar een hondenmand ofzo, muf. Jakkes! Draaien doe ik om de twee, drie keer verschonen, en luchten vooral in de zomer: alles op het balkon!

Handdoeken, twee a drie keer gebruiken, gaan ze de was in. Ik ben schoon als ik uit de douche kom, dus die handdoek zal echt niet na een keertje onbruikbaar zijn. Maar idd, zoals karoltje zegt, na een paar keer ruikt 't niet meer fris. Da's voor mij dus wat ik wil voorkomen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:25:31 #156
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_37168531
Eens in de twee weken... Tja, smaken verschillen, na een week vind ik mijn bed al vies...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_37169427
Elke week, 's zomers om de 3-4-5 dagen afhankelijk hoe warm het 's nachts is.
Handdoeken ga na een douchebeurt bij de was
Nee!
pi_37176719
6 x per jaar is meer dan voldoende
Je bent inderdaad goed bezig Rudy!
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 09:26:09 #159
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37179280
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef kevin85 het volgende:
6 x per jaar is meer dan voldoende
Je bent inderdaad goed bezig Rudy!
ik vraag me bij zoiets altijd serieus af of je beddengoed dan niet voor je uitrent naar de wasmand
pi_37179567
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik vraag me bij zoiets altijd serieus af of je beddengoed dan niet voor je uitrent naar de wasmand
Dat is toch juist handig, wasgoed dat zelf naar de wasmachine rent en zelf dat ding ook aanzet
  zaterdag 22 april 2006 @ 09:57:48 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37179607
Wat een gekken hier, 1 keer per maand of nog minder

Je moest eens weten wat voor ranzige beestjes er in je beddengoed leven.

Bed verschonen kost 2 minuten, wat een werk he?

Elke week nieuw, heerlijk in een schoon bed kruipen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37179624
Duidelijk vrijgezellen die amper tot nooit hun bed verschonen. En zo blijf je dat ook, je kan toch nooit onverwacht iemand laten slapen in je bed. Bah.

Maar goed, nou ben ik wel ooit een keer ergens blijven slapen bij iemand die blijkbaar ook nog nooit van de wasmachine had gehoord. Ik heb met kleren aan in bed gelegen, het was te vies om je uit te kleden Heb direct een lagere dunk van betreffend persoon gekregen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 10:04:01 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37179680
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Duidelijk vrijgezellen die amper tot nooit hun bed verschonen. En zo blijf je dat ook, je kan toch nooit onverwacht iemand laten slapen in je bed. Bah.

Maar goed, nou ben ik wel ooit een keer ergens blijven slapen bij iemand die blijkbaar ook nog nooit van de wasmachine had gehoord. Ik heb met kleren aan in bed gelegen, het was te vies om je uit te kleden Heb direct een lagere dunk van betreffend persoon gekregen.
ja echt ongelooflijk dat zulke mensen bestaan
pi_37179876
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 09:57 schreef popolon het volgende:
Bed verschonen kost 2 minuten, wat een werk he?
Wat heb jij voor een turbotechniek dan? Ik ben echt wel wat langer bezig, sta al een kwartier te hannessen met mijn dekbed (240x220, te groot dus om op te tillen...).
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:26:54 #165
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37179901
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:24 schreef innovative het volgende:

[..]

Wat heb jij voor een turbotechniek dan? Ik ben echt wel wat langer bezig, sta al een kwartier te hannessen met mijn dekbed (240x220, te groot dus om op te tillen...).
Met twee personen gaat zoiets gewoon heel snel, ik zie het probleem niet zo.

Heb zelf ook een megabed maar dat maakt niet uit,
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † zaterdag 22 april 2006 @ 10:27:10 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37179905
heel gewoon: je propt de punten van bovenaan op zijn plaats, vervolgens prop je de punten van onderaan op zijn plaats. je pakt de onderkant beet en wappert een keer op wat stevig met het geheel en klaar.
pi_37179932
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:27 schreef lady-wrb het volgende:
heel gewoon: je propt de punten van bovenaan op zijn plaats, vervolgens prop je de punten van onderaan op zijn plaats. je pakt de onderkant beet en wappert een keer op wat stevig met het geheel en klaar.

Je moet er gewoon handigheid in krijgen, en dat krijg je door het vaak te doen. Dus dat bed mag best wat vaker dan 4 x per jaar verschoond worden.
Met z'n tweeen gaat het natuurlijk sneller.
En voor de afvallers: met bedden verschonen verbrandt je flink veel calorieen.
pi_37179961
ik heb vanmorgen om 08.32 mijn bed verschoond, dat jullie het even weten.

en nee, ik had niet in bed geplast
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37180036
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:32 schreef milagro het volgende:
ik heb vanmorgen om 08.32 mijn bed verschoond, dat jullie het even weten.
En dat meld je om 10:32. Ben je er twee uur mee bezig geweest?
pi_37180083
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:37 schreef Light het volgende:

[..]

En dat meld je om 10:32. Ben je er twee uur mee bezig geweest?
ja, want er is niets tussen bed verschonen en fokken natuurlijk

wil je een compleet minuut tot minuut overzicht van mijn bezigheden sinds het opstaan anders
pi_37180141
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:26 schreef popolon het volgende:
Met twee personen gaat zoiets gewoon heel snel, ik zie het probleem niet zo.

Heb zelf ook een megabed maar dat maakt niet uit,
Tja, ik slaap alleen in mijn bedje, dus waar ik de tweede persoon vandaan moet halen

Lady-wrb, die techniek pas ik ook toe, maar het dekbed is te groot en te zwaar om het helemaal van de grond te kruipen met wapperen (ik ben niet zo sterk)... Dus ontstaat er altijd een prop onderaan van dekbed. Meestal kruip ik dan maar gewoon de sloop in als hij plat ligt, en duw alles op de goede plaats...
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

Je moet er gewoon handigheid in krijgen, en dat krijg je door het vaak te doen. Dus dat bed mag best wat vaker dan 4 x per jaar verschoond worden.
Tja, drie jaar dit dekbed, 26 keer per jaar verschoond, is dus een keertje of 78... En nog lukt het niet
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:46:52 #172
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37180180
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:21 schreef Rudi-Carrell het volgende:
Is dat nu serieus weinig?

Ik heb een fijn tweepersoonsbed en best mooi en duur beddengoed. Geen goedkope muik, maar degelijk materiaal. Zwartglanzend, erg dandy.

Nu weet ik dat sommige mensen echt wékelijks hun beddengoed verschonen, maar daar moet ik altijd een beetje stiekem om lachen. Ik bedoel... ben je smerig ofzo!?

Ik zweet niet echt en ik plas niet meer in bed... Ik verschoon mijn beddengoed ongeveer 4 of 5 maal per jaar en dat is voldoende voor mij.

Maar vertel eens... ben ik vreemd, of ben ik eigenlijk gewoon - zoals wel vaker - erg goed bezig?
Dat is echt te smerig gewoon, ik weet niet precies hoeveel liter zweet een gemiddelt persoon uitzweet tijdens zijn nachtrust. Maar 5 keer per jaar is gewoon ranzig. Je kleren was je toch ook gewoon?
ada fare stop stalking me
pi_37180181
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, want er is niets tussen bed verschonen en fokken natuurlijk

wil je een compleet minuut tot minuut overzicht van mijn bezigheden sinds het opstaan anders
Neuh.
Het viel me gewoon op, in dit topic wordt meerdere keren gemeld dat bed verschonen zo'n 10 minuten duurt, en dan kom je melden dat je 2 uur terug je bed hebt verschoond.

En je hapt nog leuk ook
pi_37180183
hahaha, dat doe ik ook, erin kruipen en dan soms duurt het eruit kruipen te lang wegens de uitgang niet kunnen vinden (ja hoor eens, ik ben een vrouw en kan niet kaartlezen) en dan onstaat er lichte paniek
pi_37180247
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef ivosnivo het volgende:

Dat is echt te smerig gewoon, ik weet niet precies hoeveel liter zweet een gemiddelt persoon uitzweet tijdens zijn nachtrust. Maar 5 keer per jaar is gewoon ranzig. Je kleren was je toch ook gewoon?
Volgens mij minstens 100-200 ml vochtverlies per nacht Lekker, na drie maanden zweten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')