Hoe verwacht je dat wij jouw kip-ei verhaal gaan oplossen?
Als je persé wilt gaan samenwonen heb ik de volgende adviezen:
Je moet vaste inkomsten regelen en woonruimte.
Ga met je vriend om tafel en bedenk wat voor woonruimte jullie willen en wat het goedkoopste is. Bijvoorbeeld een 2-kamer appartement huren in een bepaalde stad. Schrijf je vervolgens in bij de woningcooperaties in die stad en probeer via via iets te regelen via bekenden, internet en de briefjes in de supermarkt.
Qua inkomsten, kijk naar hoeveel stufi, ouderbijdrage en bijbaaninkomsten je voor elkaar kan krijgen. Zet de dingen in werking. Je kan ook nog een paar maanden werken voordat je op jezelf gaat wonen zodat je een buffertijd hebt om een baantje te vinden die binnen jouw studieuren past. Je kan natuurlijk sowieso een baantje zoeken voor de avonduren en/of zaterdag en/of zondag.
Heeft je vriend niet wat meer verstand van dit soort zaken? Ik kan me voorstellen dat hij door omstandigheden weer bij zijn ouders woont en hiervoor wel op zichzelf heeft gezeten?
Als ik je openingspost nog eens doorlees krijg ik het idee dat je een hoop gedachtes hebt en obstakels ziet, maar dat je nog niks hebt ondernomen.. Geen woorden maar daden.. Schrijf je nou eerst maar eens in bij een woningcooperatie.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!