Nou, dan ben je eruit toch? Slotje!quote:Op woensdag 26 april 2006 16:06 schreef heaven7 het volgende:
Wie heeft het over kopen?
van wat dan?quote:En ook al zou het zo zijn kun je daar echt niet van leven met z'n 2.
geld verdienenquote:Op woensdag 26 april 2006 16:19 schreef heaven7 het volgende:
wat is het logisch om eerst te doen.
Ja, dat was dus de vraag! Dan vind ik een baan daar, en dan? Dan heb ik nog geen woonruimte? Moet ik iedere dag 300 km reizen voor dat baantje? En als ik eerst woonruimte regel en vervolgens niet meteen een baantje vind kan ik het onderhoud niet betalen! En net wat ik zeg, in de zorg heb je geen vast rooster.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:23 schreef Neef het volgende:
[..]
geld verdienen
zonder geld houd alles op
Tsja... kwestie van doen.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:42 schreef heaven7 het volgende:
Nou zo voelt het ook. Logisch toch? Alle begin is eng en moeilijk. Maar ik wil geen baan op niveau 2, ik doe nu de opleiding niveau 3 en dat wil ik gewoon voortzetten alleen dan op een andere school. Het was allemaal makkelijker als ik (of we) gewoon zouden gaan werken natuurlijk.
Heb ik in dit topic iets essentieels gemistquote:Op donderdag 27 april 2006 11:19 schreef Neef het volgende:
dien gewoon een aanklacht in tegen je ouders.....
wordt je op een urgentie lijst gezet en heb je binnen een maand een 2 kamer woninkje voor een zeer leuk prijsje, alleen je ouders aangeven/verraden............ weeg maar af
Ik zou beginnen een mini-appartementje of een ruime kamer te gaan zoeken. Ik woon op dertig vierkante meter voor 230 euro per maand, inclusief gas/water/elektra en internet. Mijn vriend is hier ook bijna fulltime en dat lukt wel aardig. Je kunt een advertentie zetten op de kabelkrant (zo kreeg ik mijn kamer), op marktplaats/speurders, bij kamerbemiddelings-bedrijven vragen, op kamernet e.d. kijken.. Moet je niet te lang mee wachten, over een maand of twee is iedereen op zoek naar een kamer.quote:Dan nu, ik wil misschien verdergaan op een school in Eindhoven, wat betekent dat wij zouden moeten gaan samenwonen. Momenteel zijn daar de financiele middelen nog niet voor. En ik heb geen idee waar te beginnen? Inschrijven voor een appartement? Waar en hoe? Wat is het verstandigst eerst te doen? Als ik me al inschrijf op die school en het kan uiteindelijk niet doorgaan zal ook niet goed zijn, en een bbl (betaalde baan gecombineerd met een opleiding) is ook moeilijk want stel dat dat lukt, dan kan het financieel wel, dan moet je nog woonruimte hebben. Etc etc.
Ik snap eigenlijk niet waarom je er zo op gedreven bent om de TS te bashen.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:19 schreef Neef het volgende:
dien gewoon een aanklacht in tegen je ouders.....
wordt je op een urgentie lijst gezet en heb je binnen een maand een 2 kamer woninkje voor een zeer leuk prijsje, alleen je ouders aangeven/verraden............ weeg maar af
zuchtquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:46 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet waarom je er zo op gedreven bent om de TS te bashen.
Opgekropte frustratie![]()
Dit forum heet werk en geldzaken. Maar oh wee als iemand met een vraag komt dan is iemand per definitie de gebeten hond.
WAT NOU WEER?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:09 schreef Sjeen het volgende:
Zeg, kunnen we op zijn minst doen alsof we volwassenen zijnIedereen is welkom zijn vraag hier te posten en mag daar ook een normaal, niet betuttelend, veroordelend of generaliserend antwoord op verwachten...
quote:
Ongetwijfeld goed bedoeld, maar dit wil ik echt iedereen ten zeerste afraden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:35 schreef Étoile het volgende:
Wat betreft werk en woonruimte. Zou het wel bespreekbaar zijn als je eventueel tijdelijk bij je schoonouders zou komen logeren, bijv. maximaal 3 maand?
En all-in. Scheelt veel zorgen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:34 schreef Quinazoline het volgende:
Als ik jou was zou ik echt vanuit een studentenkamer aan de slag gaan, Heaven. In Eindhoven zijn kamers redelijk makkelijk te vinden (bij mijn vriend staat een (kleine) kamer nu al een maand leeg!) en van daarui heb je wel de rust om niet meer thuis te hoeven zitten, je vriend kan zo vaak je wil langskomen en het zoeken gaat een stuk makkelijker denk ik, als die druk even weg is. En de studentenhuizen zijn echt niet allemaal hetzelfde hoor! Er zijn genoeg serieuze studenten, dus ik zou het echt via die weg proberen. Het heeft misschien een vervelende naam, maar die studentenhuizen zijn echt niet allemaal ranzig hoor!
all-in? O, je bedoelt gas, water, electra enz.? Ja dat klopt inderdaad, dus je weet precies voor welke bedrag je klaar bent. Dat is ook wel ideaal. Je krijgt dan ook goed inzicht in je financien als je zelfstandig woont en kunt van daaruit altijd nog over.quote:
Ik zie niet echt een overeenkomst tussen deze twee topics. Behalve dan dat jij bij beide topics niet geliefd bent..quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:44 schreef Neef het volgende:
misschien moeten ze die wa-jong topic hier samen voegen ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |