abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37100548
Nou het zit zo, ik studeer momenteel verzorgende, ik kan stoppen na dit jaar (1e jaar) en ben dan helpende, dat is niveau 2.
Mijn vriend studeert nu ook nog en is in mei/juni klaar. Hij weet echter niet of hij nog een vervolgstudie zal kiezen, en zo ja, waar.
Bij mij thuis gaat het niet meer, de situatie is dusdanig onhoudbaar dat ik het niet nog een jaar (i.v.m school) kan uitzingen. Mijn vriend woont zelf ook nog thuis maar 150 km verderop. We zijn overigens 5 jaar samen voor degenen die dit relevant vinden.

Ik ben 21, hij 26, tegen die tijd 27.

Dan nu, ik wil misschien verdergaan op een school in Eindhoven, wat betekent dat wij zouden moeten gaan samenwonen. Momenteel zijn daar de financiele middelen nog niet voor. En ik heb geen idee waar te beginnen? Inschrijven voor een appartement? Waar en hoe? Wat is het verstandigst eerst te doen? Als ik me al inschrijf op die school en het kan uiteindelijk niet doorgaan zal ook niet goed zijn, en een bbl (betaalde baan gecombineerd met een opleiding) is ook moeilijk want stel dat dat lukt, dan kan het financieel wel, dan moet je nog woonruimte hebben. Etc etc.

Het is inmiddels al april en we komen geen steek verder.

Overigens hoop ik van harte dat ik hier goed zit
pi_37100847
Ik zou proberen een kamer voor jezelf te krijgen door je nu zo snel mogelijk in te schrijven. Ook in Eindhoven is er woningnood en voor 1 persoon is er veel meer te vinden (studentenhuis bijv) dan voor met zijn tweeen. Dat samenwonen kan dan later nog wel, maar zou ik voorlopig (helaas) vergeten.

Ook als je nog niet zeker bent: toch inschrijven voor een kamer. Zoveel kost het niet maar je baalt ongelofelijk als je straks wel in Ehv studeert maar niks kan krijgen.

Ik snap trouwens niet waarom het betekent dat je MOEt samenwonen? Van mij mag je hoor, maar ik ben bang dat je het dan jezelf te moeilijk gaat maken (i.v.m. vinden kamer en allebei nog niet zelfstandig gewoond hebben).