abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37100548
Nou het zit zo, ik studeer momenteel verzorgende, ik kan stoppen na dit jaar (1e jaar) en ben dan helpende, dat is niveau 2.
Mijn vriend studeert nu ook nog en is in mei/juni klaar. Hij weet echter niet of hij nog een vervolgstudie zal kiezen, en zo ja, waar.
Bij mij thuis gaat het niet meer, de situatie is dusdanig onhoudbaar dat ik het niet nog een jaar (i.v.m school) kan uitzingen. Mijn vriend woont zelf ook nog thuis maar 150 km verderop. We zijn overigens 5 jaar samen voor degenen die dit relevant vinden.

Ik ben 21, hij 26, tegen die tijd 27.

Dan nu, ik wil misschien verdergaan op een school in Eindhoven, wat betekent dat wij zouden moeten gaan samenwonen. Momenteel zijn daar de financiele middelen nog niet voor. En ik heb geen idee waar te beginnen? Inschrijven voor een appartement? Waar en hoe? Wat is het verstandigst eerst te doen? Als ik me al inschrijf op die school en het kan uiteindelijk niet doorgaan zal ook niet goed zijn, en een bbl (betaalde baan gecombineerd met een opleiding) is ook moeilijk want stel dat dat lukt, dan kan het financieel wel, dan moet je nog woonruimte hebben. Etc etc.

Het is inmiddels al april en we komen geen steek verder.

Overigens hoop ik van harte dat ik hier goed zit
pi_37100847
Ik zou proberen een kamer voor jezelf te krijgen door je nu zo snel mogelijk in te schrijven. Ook in Eindhoven is er woningnood en voor 1 persoon is er veel meer te vinden (studentenhuis bijv) dan voor met zijn tweeen. Dat samenwonen kan dan later nog wel, maar zou ik voorlopig (helaas) vergeten.

Ook als je nog niet zeker bent: toch inschrijven voor een kamer. Zoveel kost het niet maar je baalt ongelofelijk als je straks wel in Ehv studeert maar niks kan krijgen.

Ik snap trouwens niet waarom het betekent dat je MOEt samenwonen? Van mij mag je hoor, maar ik ben bang dat je het dan jezelf te moeilijk gaat maken (i.v.m. vinden kamer en allebei nog niet zelfstandig gewoond hebben).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37101095
Mijn vriend heeft al 1.5 jaar zelfstandig gewoond maar is terug naar zijn ouders gegaan toen hij weer begon met studeren.
En samenwonen omdat ik er echt niet aan moet denken om in mijn eentje te wonen Echt vreselijk lijkt me dat. Helemaal in een studentenhuis! Sowieso heb ik helemaal geen kennissen/vrienden in die buurt dus dat lijkt me erg eenzaam.

Overigens woont mijn vriend in de buurt van Eindhoven maar bij zijn ouders intrekken is nou ook weer niet echt een optie. Het bespreken met ze is eigenlijk al taboe

Bedankt voor je reactie trouwens.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 17:36:28 ]
pi_37101268
Samenwonen moet je doen omdat je van elkaar houdt en toe bent aan die stap. Niet omdat het je vreselijk lijkt om op jezelf in een studentenhuis te wonen of omdat hij niet meer thuis wil wonen.

Je bent 21, ik denk dat je best weet hoe je een huis moet zoeken. Als je het echt niet weet moet je je afvragen of je er wel aan toe bent om uit huis te gaan. Er zijn mensen die het op hun 17e niet op Fok! hoeven te vragen.
pi_37101359
Op jezelf wonen valt best mee hoor .
Maargoed, iets vinden om met zijn tweeen te wonen in Eindhoven is volgens mij een kwestie van JAAAREN wachttijd. Je zou in ieder geval de omgeving van Eindhoven (Geldrop, Helmond, Veldhoven, Waalre, enz.) ook in je zoektocht kunnen betrekken. Want die woonruimte wordt volgens mij het grootste probleem.
pi_37101443
Dit zou je misschien wle kunnen gebruiken (van www.vestide.nl):
Afstand woonplaats - Eindhoven Afstandsbonus
0 kilometer tot en met 34 kilometer 0 maanden
35 kilometer tot en met 99 kilometer 6 maanden
100 kilometer tot en met 499 kilometer 12 maanden
buitenland 12 maanden

Maar dan moet je voltijd studeren in Eindhoven, en ik weet niet of dat helemaal het geval is.
Succes in ieder geval!
pi_37101549
Bedankt Quinazoline en wat een kutpost whoopsy Ookal ben je 35, als je geen eerdere ervaringen hebt gehad en geen mensen hebt in je omgeving die je kunnen en willen helpen dan weet je het nog niet. Je moet alles immers leren Verder is het absoluut jouw zaak niet of wij en waarom wij samen gaan wonen, daar gaat dit topic niet over!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 17:48:43 ]
pi_37152893
(ja ik kwam je topic tegen)

Als je beide studeert, en uitwonende bent, dan krijg je meer studiefinanciering.
Dit dan x 2 omdat jullie beide studeren. En misschien je vriend gaat werken
Een flatje met 3 kamers ofzo, moet dat haast wel te doen zijn.
Nou weet ik niet hoe de prijzen in de streek liggen. Maar ik zou zeggen, ga eens kijken wat jullie tegen die tijd te besteden hebben. Kijk wat de huurprijzen zijn van een flatje of iets dergelijks.
Je maandelijkse behoefte, eten/drinken etc.
En maak hier een rekensommentje van. Wellicht dat het te doen moet zijn.
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:47:51 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37152989
Ga allereerst eens de wachttijden voor woonruimte uitzoeken (zowel in de stad als in de dorpjes eromheen). Dan heb je iets om de rest van je beslissingen op te baseren.
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:02:48 #10
140970 Neef
zeg broer...
pi_37163423
via de overheid zeker 4 a 5 jaar

particulier
direct maar betaal je je scheel de eerste maand

via woon instantie's

ook direct maar betaal je je idem dood voor
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
after that you won't have any sick or hungry people"
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:03:54 #11
140970 Neef
zeg broer...
pi_37163467
ken je niet bij je schoonouders intrekken???
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
pi_37163564
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:03 schreef Neef het volgende:
ken je niet bij je schoonouders intrekken???
LEZEN
pi_37164487
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:43 schreef ymme het volgende:
(ja ik kwam je topic tegen)

Als je beide studeert, en uitwonende bent, dan krijg je meer studiefinanciering.
Dit dan x 2 omdat jullie beide studeren. En misschien je vriend gaat werken
Een flatje met 3 kamers ofzo, moet dat haast wel te doen zijn.
Nou weet ik niet hoe de prijzen in de streek liggen. Maar ik zou zeggen, ga eens kijken wat jullie tegen die tijd te besteden hebben. Kijk wat de huurprijzen zijn van een flatje of iets dergelijks.
Je maandelijkse behoefte, eten/drinken etc.
En maak hier een rekensommentje van. Wellicht dat het te doen moet zijn.
Mijn vriend krijgt geen studiefinanciering meer. En ook al zou het zo zijn kun je daar echt niet van leven met z'n 2.
pi_37164575
De opleiding tot verzorgende is ook als BBL variant te doen. Dan krijg je gewoon salaris (geen vetpot maar stukken beter als stufi) dus dan heb je iig financieel de mogelijkheid om samen/ op jezelf te gaan wonen. Ben je toch aan het werk, maar studeer je ook verder voor een hogere opleiding.
pi_37164596
Als je 2x een uitwonende beurs krijgt dus wel.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een onderdak dat je hebt.
Een gezindshuis gaat dan niet lukken nee.
Maar inderdaad van 1 uitwondende beurs valt zeker niet rond te komen.
pi_37164604
Ehm, ja daar ben ik volledig van op de hoogte. De vraag is dan ook vooral "waar te beginnen" met dit hele fiasco. Overigens was dan de bedoeling niet verder te gaan voor verzorgende.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2006 16:41:10 ]
pi_37164638
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:40 schreef ymme het volgende:
Als je 2x een uitwonende beurs krijgt dus wel.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een onderdak dat je hebt.
Een gezindshuis gaat dan niet lukken nee.
Maar inderdaad van 1 uitwondende beurs valt zeker niet rond te komen.
Nogmaals Emmy, dat is niet te betalen. Ookal krijg je dubbele beurs. Jouw ouders verdienen misschien zo weinig dat jij een sloot geld krijgt maar de onze verdienen "teveel" en dus zeg ik , je kunt echt NIET rondkomen van 2 uitwonende beurzen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:42:24 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37164648
Een brommer is vrij goedkoop en kan je misschien helpen je wat flexibeler te maken wat betreft je woonplaats.
Vampire Romance O+
pi_37164665
Ik heb een auto En het hoeft zeker niet eindhoven zelf te worden. Eromheen, Weert oid, is ook prima. Ik krijg namelijk nog wel stufi en heb ook een ov.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2006 16:43:48 ]
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:43:48 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37164676
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:43 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb een auto
Ziedaar ruimte om je budget wat op te rekken
Vampire Romance O+
pi_37164681
Uit huis Stap 1: Vind woonruimte.

Waarom moet je gaan samenwonen?
Zoek een studentenkamer in Eindhoven. Ga er een keer heen, verzamel briefjes op de universiteit en in een paar supermarkten, en hang er zelf een paar briefjes op. "ruimdenkende studente zoekt woonruimte" of "studente doet alles voor een kamer" ofzo.
Zoek op internet.

Stap 1 is: vind een kamer. De rest komt vanzelf.
pi_37164689
Mwa, tis een kleintje die praktisch niks kost in het onderhoud dus dat is de moeite niet hoor.
pi_37164693
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:42 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nogmaals Emmy, dat is niet te betalen. Ookal krijg je dubbele beurs. Jouw ouders verdienen misschien zo weinig dat jij een sloot geld krijgt maar de onze verdienen "teveel" en dus zeg ik , je kunt echt NIET rondkomen van 2 uitwonende beurzen.
Ik krijg niet eens een uitwonende beurs, omdat ik op papier dus nog thuis woon.
Maar vrienden van mij wel, en die hebben een flatje in zevenaar.
Voor 400 all-in. En dat is dus echt wel te doen!
Als je dus 2 uitwondende minimale beurzen hebt.
pi_37164713
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:43 schreef mgerben het volgende:
Uit huis Stap 1: Vind woonruimte.

Waarom moet je gaan samenwonen?
Zoek een studentenkamer in Eindhoven. Ga er een keer heen, verzamel briefjes op de universiteit en hang er zelf een paar op.
Zoek op internet.
Nee bah. En we moeten helemaal niks maar we zijn eraan toe samen te gaan wonen. Daarbij komt dat de situatie thuis onhoudbaar is geworden. Valt "mooi" samen dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2006 16:45:25 ]
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:45:20 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37164719
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef heaven7 het volgende:
Mwa, tis een kleintje die praktisch niks kost in het onderhoud dus dat is de moeite niet hoor.
Verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, het voornemen om eventueel met de auto van het omliggende gat naar eindhoven te rijden..

Ga maar eens tellen. Scheelt al snel 100 euro in de maand.
Vampire Romance O+
pi_37164759
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik krijg niet eens een uitwonende beurs, omdat ik op papier dus nog thuis woon.
Maar vrienden van mij wel, en die hebben een flatje in zevenaar.
Voor 400 all-in. En dat is dus echt wel te doen!
Als je dus 2 uitwondende minimale beurzen hebt.
Godsamme, lees dan mens! Onze ouders verdienen teveel dus wij, en in dit geval alleen ik, krijgen de minimale uitwonende beurs en dat is nog niet eens ¤400,- dus zelfs al ZOU dat keer 2 zijn heb je nog lang niet genoeg om de rest van de shit wel mee te betalen.

En Zevenaar, daar noem je wat
pi_37164761
BTW, de reacties zijn alleen maar goed bedoelt.
Succes verder.
pi_37164767
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, het voornemen om eventueel met de auto van het omliggende gat naar eindhoven te rijden..

Ga maar eens tellen. Scheelt al snel 100 euro in de maand.
Ehm, nee dat scheelt niet zoveel. En benzine afhankelijk van waar we gaan wonen.
pi_37164818
Hoe kom je aan:

-een kamer: connecties, als het echt niet anders kan kamernet ed.

-geld: IBG bij lenen, voor zover nodig.

Voilá.
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:01:56 #30
140970 Neef
zeg broer...
pi_37165138
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:06 schreef ymme het volgende:

[..]

LEZEN
ze zegt dat het niet eens besproken is
en het bespreken is een taboe....

betaal gewoon 100 kostgeld en klaar

waarom onbespreekbaar?
Sammy said:
pi_37165239
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:01 schreef Neef het volgende:

[..]

ze zegt dat het niet eens besproken is
en het bespreken is een taboe....

betaal gewoon 100 kostgeld en klaar

waarom onbespreekbaar?
Het is absoluut irrelevant waarom dit niet kan, het gaat je bovendien ook niks aan.
pi_37168820
Ik heb dit topic nu even gevolgd, en het volgt een patroon.
Je hebt een redelijk open vraag gesteld: Je wilt niet thuis blijven wonen, je wilt uit huis.
Je hebt een behoorlijk aantal constructieve replies gehad, maar niets is goed genoeg.

Je auto kost zogenaamd niets omdat je momenteel geen grote onderhoudsrekeningen hebt. Wegenbelasting en benzine zijn blijkbaar gratis en een auto is een eerste levensbehoefte.
Je wilt een huis waar je wilt samenwonen maar je klaagt over de huur.
Een studentenhuis wil je niet.
Je klaagt over de uitwonende beurs omdat je ouders teveel verdienen. (Ouderlijke bijdrage? Iemand?)
Je klaagt over te weinig geld maar je auto wil je niet wegdoen.
Bij je schoonouders wil je niet intrekken.

Het komt er op neer dat alles precies zo moet zoals jij het wilt en dat je beslist geen offers wilt maken.

In je openingspost gebruik je voor je huidige situatie het woord 'onhoudbaar'.
Als ik je reacties op alle suggesties lees denk ik dat we een verschillende opvatting hebben over de betekenis van het woord 'onhoudbaar'.
Ik denk dat je eerder bedoelt: "ik wil wel eens wat anders".
Dat is niet 'onhoudbaar'.
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:21:56 #33
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_37169883
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:38 schreef mgerben het volgende:
Scherp, héél scherp!

In ieder geval, antwoord op je vraag TS:

Stap 1) Zorgen dat je voldoende inkomen hebt om op jezelf te gaan wonen.

Jij zit met je hoofd volgens mij al bij stap 7, terwijl je stap 1 nog niet eens rond hebt. Met alleen het vinden van een woning ben je er nog lang niet. Heb je al budget voor inrichting, vaste lasten, etc. etc.?
pi_37170432
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:38 schreef mgerben het volgende:
Ik heb dit topic nu even gevolgd, en het volgt een patroon.
Je hebt een redelijk open vraag gesteld: Je wilt niet thuis blijven wonen, je wilt uit huis.
Je hebt een behoorlijk aantal constructieve replies gehad, maar niets is goed genoeg.

Je auto kost zogenaamd niets omdat je momenteel geen grote onderhoudsrekeningen hebt.
Het kost me de kop niet momenteel, zeker omdat ik verder nog geen andere uitgaven heb
Wegenbelasting en benzine zijn blijkbaar gratis en een auto is een eerste levensbehoefte.
Je wilt een huis waar je wilt samenwonen maar je klaagt over de huur.
Ik klaag over huur? Waar klaag ik in hemelsnaam?
Een studentenhuis wil je niet.
Nee dat wil ik idd niet, mijn goed recht nietwaar?
Je klaagt over de uitwonende beurs omdat je ouders teveel verdienen. (Ouderlijke bijdrage? Iemand?)
Ahum, mijn ouders gaan er echt niet aan bijdragen als IK het huis uit wil!
Je klaagt over te weinig geld maar je auto wil je niet wegdoen.
Nogmaals, ik klaag nergens over en nee, die auto doe ik niet weg. Een brommer is overigens ook niet grstis.
Bij je schoonouders wil je niet intrekken.
Met mijn schoonouders is een compleet andere zaak wat je geen hol aangaat en wat er niet toe doet, maar het is geen optie. En niet omdat ik niet wil
Het komt er op neer dat alles precies zo moet zoals jij het wilt en dat je beslist geen offers wilt maken.
Luister knul, het enige wat ik momenteel doe ik offers maken en het lijkt me heerlijk om het huis uit te gaan en daar horen bepaalde andere offers bij maar ook een heleboel ontspanning en ontlading
In je openingspost gebruik je voor je huidige situatie het woord 'onhoudbaar'.
Als ik je reacties op alle suggesties lees denk ik dat we een verschillende opvatting hebben over de betekenis van het woord 'onhoudbaar'.
Ik denk dat je eerder bedoelt: "ik wil wel eens wat anders".
Hier word ik erg boos om want je weet gvd NIEt hoe het er bij ons thuis aan toe gaat. Ook dit doet niet terzake maar het is zeker onhoudbaar. Het liefst blijf ik gewoon hier namelijk, het liefst maak ik mijn school gewoon thuis af onder moeders vleugels, het liefst wil ik dat wij een normaal en leuk gezin zijn en dat ik niet "gedwongen" word het huis uit te gaan!!
Dat is niet 'onhoudbaar'.
Rot toch op
pi_37176975
Jeetje zeg, waar sommige mensen zich mee bemoeien als het helemaal de vraag niet is

Maar Heaven7 beetje ervaring kan ik wel vertellen Ik was doodsbang om op een kamer te gaan wonen, bang dat ik niemand zou kennen enz.. maar de eerste dag al kwam ik daar iemand tegen en zij is nu nog een goede vriendin van me is inmiddels al 8 jaar geleden
Het viel me allemaal 100 % mee

Stel dat je voor jezelf een kamer vindt in Eindhoven, dan kan je makkelijk naar je vriend en hij kan makkelijk bij jou op bezoek. Een kamer vinden is echt veel makkelijker dan een huis waar jullie direct samen in kunnen gaan wonen. Als je eenmaal een kamer hebt komt dat huis vanzelf wel

Het lijkt misschien eng om, wanneer je gewend bent aan een hele familie om je heen, ineens in je eentje op een kamer te zitten, vaak is dit voor de anderen die bij je in huis wonen niet anders en de medebewoners zullen alleen maar nieuwsgierig zijn naar wie er bij hun in huis is komen wonen. Eenzaam zal je echt niet worden

Voor mij was toen iig het beste beginpunt de beslissing om op kamers te gaan. Geld enz... was de volgende zorg. Ik kreeg ook alleen maar uitwondende basisbeurs omdat mijn vader teveel verdiende. Van hem kreeg ik ook elke maand geld. Verder steeds wel gewerkt en zo kwam ik prima rond. Ik heb ook een paar maanden moeten lenen maar dat is inmiddels afbetaald.

[ Bericht 22% gewijzigd door Vava op 22-04-2006 01:28:09 ]
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37179463
Realiseer je wel dat op jezelf wonen een flinke stap is.

Zelf was ik slechts 15 destijds (lang verhaal).
In eerste instantie lijkt het allemaal geweldig maar de harde realiteit is dat hoe jonger je bent hoe harder je werken moet om je levensonderhoud bij elkaar te schrapen.

Nou zeg ik dit niet omdat ik je redenen in twijfel trek. Zo te horen heb je genoeg redenen om niet thuis te wonen. Maar ik wil je er wel op wijzen dat het soms ook zwaar tegen kan vallen op jezelf te wonen.

Overigens ben je niet de enige die niet op kamers wilt hoor. Ik moest er ook niks van weten

Samenwonen.... Ik zou eerst een tijdje alleen op jezelf wonen en daarna pas samen gaan wonen.
Maar ook dat is een persoonlijke keuze.
Profiel opgeheven.
pi_37238663
Bedankt Vava en Bierie Ik weet het allemaal niet, het is een moeilijke beslissing. Het lijkt me afschuwelijk om in zo'n grote stad, helemaal in mn eentje in een studentenhuis te zitten (als je die huizen soms op tv ziet enzo!) Ik kom ook uit een klein gehucht dus ben de drukte van de grote stad niet gewend en zie het niet zitten om dat in mn eentje aan te gaan.
Verder zijn mijn vriend en ik er ook aan toe om samen te gaan wonen en niet puur omdat het thuis rot gaat.
We zullen het allemaal wel zien. Iig heb ik een coördinator van die opleiding een mail gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn en hoe de opleiding in elkaar steekt.
  maandag 24 april 2006 @ 11:29:25 #38
13851 overhyped
Stop the hype
pi_37239109
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:13 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt Vava en Bierie Ik weet het allemaal niet, het is een moeilijke beslissing. Het lijkt me afschuwelijk om in zo'n grote stad, helemaal in mn eentje in een studentenhuis te zitten (als je die huizen soms op tv ziet enzo!) Ik kom ook uit een klein gehucht dus ben de drukte van de grote stad niet gewend en zie het niet zitten om dat in mn eentje aan te gaan.
Verder zijn mijn vriend en ik er ook aan toe om samen te gaan wonen en niet puur omdat het thuis rot gaat.
We zullen het allemaal wel zien. Iig heb ik een coördinator van die opleiding een mail gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn en hoe de opleiding in elkaar steekt.
ik zou dan juist in een studentenhuis gaan zitten, je zit dan nie talleen, leert wat mensen kennen etc. Juist als je in een appartementej gaat zitten leer je niemand kennen behalve jouw vriend en eventueel zijn vrienden.

En lang niet alle studentenhuizen zij zo erg als je soms ziet hoor
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_37255922
Oh dat wil ik wel geloven hoor Maar het gevoel zegt wat anders.

Alle grote stappen zijn eng, samenwonen is eng en alleen gaan wonen is eng. Die drempel zal ik toch ooit een keer over moeten.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:42:46 #40
146803 Bram_Duikelaar
Ja, ik ben Blinde Maupie
pi_37296689
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 26-04-2006 00:38:10 ]
Disclaimer: Bram Duikelaar is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. Ook schade voortvloeiend hieruit kan op geen enkele manier op de persoon Bram Duikelaar of zijn onderhavige bedrijfsobjecten verhaald worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:32:22 #41
140970 Neef
zeg broer...
pi_37311464
jij moet gewoon met je problemen naar gemeente gaan, ga daar dan een beetje zielig lopen doen ofzo, bereik je meer mee dan hier zielig te doen over je situatie wie zegt niet dat andere hier in veel diepere shit zitten dan jij?
Sammy said:
  woensdag 26 april 2006 @ 14:57:21 #42
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_37312237
Stap 1:Hou op met zeuren en onderneem actie!

Schrijf je in voor een huurhuis(je) (samen met je vriend als je graag wilt samenwonen), hang briefjes op in supermarkten etc. En, als je denk dat je t niet kunt betalen van je stufi: ZOEK WERK!!!
Echt, de meeste uitwonende studenten kunnen idd niet rondkomen van alleen de stufi, en werken er dus bij... En anders is lenen bij de IB-Groep ook nog een optie...

Als je dat alles niet wilt, dan wil je blijkbaar niet zo heel graag het huis uit... Perfect krijg je het toch niet meteen. Iedereen moet klein beginnen... Een eengezinswoning met 4 slaapkamers in hartje Eindhoven kun je wel vergeten natuurlijk...

Oh, en als je ouders 0,0 ouderlijke bijdrage willen doen, is er bij de IBG een mogelijkheid om een formulier aan te vragen waarop ze dit verklaren. Je kunt dan wèl extra stufi krijgen.
  woensdag 26 april 2006 @ 15:00:42 #43
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_37312329
En idd, je zult misschien concessies moeten doen, zelfstandig wonen is nu eenmaal duurder...

Auto de deur uit, geen dure abonnementen meer etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 26-04-2006 15:44:03 ]
  woensdag 26 april 2006 @ 15:15:13 #44
140970 Neef
zeg broer...
pi_37312826
zelf veranderen is de grootste stap...

dat vergeten mensen nu eenmaal
Sammy said:
  woensdag 26 april 2006 @ 15:30:45 #45
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_37313308
Ga niet direct samenwonen met je vriend. Ik geef je op een briefje dat het dan fout gaat.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_37313574
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:47 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ehm, nee dat scheelt niet zoveel. En benzine afhankelijk van waar we gaan wonen.
Hoeveel betaal je aan verzekering dan? Als ik de auto eruit zou doen, zou ik namelijk zo'n 86 aan verzekering en wegenbelasting besparen. Benzine zeker 1 volle tank per maand, totaal zo'n 150 euro per maand besparen. Da's een peugeot, klein en voordelig, ook nog zuinig. Ik heb 0 schadevrije jaren. Een auto kost hoe dan ook meer dan 100 euro per maand.
pi_37314393
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Neef het volgende:
jij moet gewoon met je problemen naar gemeente gaan, ga daar dan een beetje zielig lopen doen ofzo, bereik je meer mee dan hier zielig te doen over je situatie wie zegt niet dat andere hier in veel diepere shit zitten dan jij?
Ja want het gaat in dit topic over alle mensen die het veel moeilijker hebben dan ik, zullen we inzamelingsactie voor Afrika gaan houden in dit topic?
pi_37314420
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ga niet direct samenwonen met je vriend. Ik geef je op een briefje dat het dan fout gaat.
Oh, jij kent mij en mijn vriend?
pi_37314462
Eerst ff bij een woningstichting/cooperatie informeren als ik jou was. Kopen lijkt me 'out of the quesion' in jullie geval.
pi_37314472
Wie heeft het over kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')