LEZENquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:03 schreef Neef het volgende:
ken je niet bij je schoonouders intrekken???
Mijn vriend krijgt geen studiefinanciering meer. En ook al zou het zo zijn kun je daar echt niet van leven met z'n 2.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:43 schreef ymme het volgende:
(ja ik kwam je topic tegen)
Als je beide studeert, en uitwonende bent, dan krijg je meer studiefinanciering.
Dit dan x 2 omdat jullie beide studeren. En misschien je vriend gaat werken
Een flatje met 3 kamers ofzo, moet dat haast wel te doen zijn.
Nou weet ik niet hoe de prijzen in de streek liggen. Maar ik zou zeggen, ga eens kijken wat jullie tegen die tijd te besteden hebben. Kijk wat de huurprijzen zijn van een flatje of iets dergelijks.
Je maandelijkse behoefte, eten/drinken etc.
En maak hier een rekensommentje van. Wellicht dat het te doen moet zijn.
Nogmaals Emmy, dat is niet te betalen. Ookal krijg je dubbele beurs. Jouw ouders verdienen misschien zo weinig dat jij een sloot geld krijgt maar de onze verdienen "teveel" en dus zeg ik , je kunt echt NIET rondkomen van 2 uitwonende beurzen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:40 schreef ymme het volgende:
Als je 2x een uitwonende beurs krijgt dus wel.
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor een onderdak dat je hebt.
Een gezindshuis gaat dan niet lukken nee.
Maar inderdaad van 1 uitwondende beurs valt zeker niet rond te komen.
Ik krijg niet eens een uitwonende beurs, omdat ik op papier dus nog thuis woon.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:42 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nogmaals Emmy, dat is niet te betalen. Ookal krijg je dubbele beurs. Jouw ouders verdienen misschien zo weinig dat jij een sloot geld krijgt maar de onze verdienen "teveel" en dus zeg ik , je kunt echt NIET rondkomen van 2 uitwonende beurzen.
Nee bah. En we moeten helemaal niks maar we zijn eraan toe samen te gaan wonen. Daarbij komt dat de situatie thuis onhoudbaar is geworden. Valt "mooi" samen dus.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:43 schreef mgerben het volgende:
Uit huis Stap 1: Vind woonruimte.
Waarom moet je gaan samenwonen?
Zoek een studentenkamer in Eindhoven. Ga er een keer heen, verzamel briefjes op de universiteit en hang er zelf een paar op.
Zoek op internet.
Verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, het voornemen om eventueel met de auto van het omliggende gat naar eindhoven te rijden..quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef heaven7 het volgende:
Mwa, tis een kleintje die praktisch niks kost in het onderhoud dus dat is de moeite niet hoor.
Godsamme, lees dan mens! Onze ouders verdienen teveel dus wij, en in dit geval alleen ik, krijgen de minimale uitwonende beurs en dat is nog niet eens ¤400,- dus zelfs al ZOU dat keer 2 zijn heb je nog lang niet genoeg om de rest van de shit wel mee te betalen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik krijg niet eens een uitwonende beurs, omdat ik op papier dus nog thuis woon.
Maar vrienden van mij wel, en die hebben een flatje in zevenaar.
Voor 400 all-in. En dat is dus echt wel te doen!
Als je dus 2 uitwondende minimale beurzen hebt.
Ehm, nee dat scheelt niet zoveel. En benzine afhankelijk van waar we gaan wonen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Verzekering, wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, het voornemen om eventueel met de auto van het omliggende gat naar eindhoven te rijden..
Ga maar eens tellen. Scheelt al snel 100 euro in de maand.
ze zegt dat het niet eens besproken isquote:
Het is absoluut irrelevant waarom dit niet kan, het gaat je bovendien ook niks aan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:01 schreef Neef het volgende:
[..]
ze zegt dat het niet eens besproken is
en het bespreken is een taboe....
betaal gewoon 100 kostgeld en klaar
waarom onbespreekbaar?
Scherp, héél scherp!quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:38 schreef mgerben het volgende:
quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:38 schreef mgerben het volgende:
Ik heb dit topic nu even gevolgd, en het volgt een patroon.
Je hebt een redelijk open vraag gesteld: Je wilt niet thuis blijven wonen, je wilt uit huis.
Je hebt een behoorlijk aantal constructieve replies gehad, maar niets is goed genoeg.
Je auto kost zogenaamd niets omdat je momenteel geen grote onderhoudsrekeningen hebt.
Het kost me de kop niet momenteel, zeker omdat ik verder nog geen andere uitgaven heb
Wegenbelasting en benzine zijn blijkbaar gratis en een auto is een eerste levensbehoefte.
Je wilt een huis waar je wilt samenwonen maar je klaagt over de huur.
Ik klaag over huur? Waar klaag ik in hemelsnaam?
Een studentenhuis wil je niet.
Nee dat wil ik idd niet, mijn goed recht nietwaar?
Je klaagt over de uitwonende beurs omdat je ouders teveel verdienen. (Ouderlijke bijdrage? Iemand?)
Ahum, mijn ouders gaan er echt niet aan bijdragen als IK het huis uit wil!
Je klaagt over te weinig geld maar je auto wil je niet wegdoen.
Nogmaals, ik klaag nergens over en nee, die auto doe ik niet weg. Een brommer is overigens ook niet grstis.
Bij je schoonouders wil je niet intrekken.
Met mijn schoonouders is een compleet andere zaak wat je geen hol aangaat en wat er niet toe doet, maar het is geen optie. En niet omdat ik niet wil
Het komt er op neer dat alles precies zo moet zoals jij het wilt en dat je beslist geen offers wilt maken.
Luister knul, het enige wat ik momenteel doe ik offers maken en het lijkt me heerlijk om het huis uit te gaan en daar horen bepaalde andere offers bij maar ook een heleboel ontspanning en ontlading
In je openingspost gebruik je voor je huidige situatie het woord 'onhoudbaar'.
Als ik je reacties op alle suggesties lees denk ik dat we een verschillende opvatting hebben over de betekenis van het woord 'onhoudbaar'.
Ik denk dat je eerder bedoelt: "ik wil wel eens wat anders".
Hier word ik erg boos om want je weet gvd NIEt hoe het er bij ons thuis aan toe gaat. Ook dit doet niet terzake maar het is zeker onhoudbaar. Het liefst blijf ik gewoon hier namelijk, het liefst maak ik mijn school gewoon thuis af onder moeders vleugels, het liefst wil ik dat wij een normaal en leuk gezin zijn en dat ik niet "gedwongen" word het huis uit te gaan!!
Dat is niet 'onhoudbaar'.
Rot toch op
ik zou dan juist in een studentenhuis gaan zitten, je zit dan nie talleen, leert wat mensen kennen etc. Juist als je in een appartementej gaat zitten leer je niemand kennen behalve jouw vriend en eventueel zijn vrienden.quote:Op maandag 24 april 2006 11:13 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt Vava en BierieIk weet het allemaal niet, het is een moeilijke beslissing. Het lijkt me afschuwelijk om in zo'n grote stad, helemaal in mn eentje in een studentenhuis te zitten (als je die huizen soms op tv ziet enzo!) Ik kom ook uit een klein gehucht dus ben de drukte van de grote stad niet gewend en zie het niet zitten om dat in mn eentje aan te gaan.
Verder zijn mijn vriend en ik er ook aan toe om samen te gaan wonen en niet puur omdat het thuis rot gaat.
We zullen het allemaal wel zien. Iig heb ik een coördinator van die opleiding een mail gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn en hoe de opleiding in elkaar steekt.
Hoeveel betaal je aan verzekering dan? Als ik de auto eruit zou doen, zou ik namelijk zo'n 86 aan verzekering en wegenbelasting besparen. Benzine zeker 1 volle tank per maand, totaal zo'n 150 euro per maand besparen. Da's een peugeot, klein en voordelig, ook nog zuinig. Ik heb 0 schadevrije jaren. Een auto kost hoe dan ook meer dan 100 euro per maand.quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:47 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ehm, nee dat scheelt niet zoveel. En benzine afhankelijk van waar we gaan wonen.
Ja want het gaat in dit topic over alle mensen die het veel moeilijker hebben dan ik, zullen we inzamelingsactie voor Afrika gaan houden in dit topic?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Neef het volgende:
jij moet gewoon met je problemen naar gemeente gaan, ga daar dan een beetje zielig lopen doen ofzo, bereik je meer mee dan hier zielig te doen over je situatie wie zegt niet dat andere hier in veel diepere shit zitten dan jij?
Oh, jij kent mij en mijn vriend?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ga niet direct samenwonen met je vriend. Ik geef je op een briefje dat het dan fout gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |