abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37091351
Naar aanleiding van dit topic Geitenkaas in oven voor salade hier een brainstorm over wat er met geitenkaas allemaal kan. TS begint dan maar zeker ?

- geitenkaasje wikkelen in dunne plakjes gerookt spek, even de oven in, en serveren met een salade en brood

- geitenkaas tussen een broodje samen met walnoten en verse krulsla, en honing erover druppelen

- een bladerdeegtaartje met tomaat, oregano en basilicum, en daarover geitenkaas brokkelen

- broccolisoep serveren als volgt : in het midden van het bord leg je walnoten, daarop leg je een plakje geitenkaas, en daarrond schep je voorzichtig je soep in. Als de hete soep de kaas zacht maakt hmmmm

- roergebakken witloof, honing erop, en geitenkaas erbij brokkelen

- courgette in plakjes, olijfolie erop, knoflook en marjolein erop, oprollen met geitenkaas ertussen, en onder de gril ermee

- een simpele aardappelgratin met geitenkaas erover

-....

Hoe maak jij soms iets met geitenkaas ?
pi_37091416
Ik ben nog niet verder gekomen dan het lauwwarme geitenkaasje bij een salade, maar ik sta open voor andere suggesties, zoals in je post. Ben verzot op geitenkaas
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_37091473
Ik zag een heerlijk recept in een tijdschrift.
Je hebt nodig voor 2 personen:
-1 vruchtenbol (soort Italiaanse bol)
-2 portobello's (megapaddestoel)
-2 plakken geitenkaas van 80-100 gr.
-4 plakken ontbijtspek
-verse kruiden (salie o.a. dacht ik)

Je moet de bol halveren, en op iedere helft een portobello leggen waarvan de steel is afgehaald.
Wikkel de plakken geitenkaas in het spek en leg ze op de portobello's.
Even insmeren met olijfolie en 15 mins in een hete oven tot de spek knapperig is en de kaas zacht.
pi_37092319
ik vind het allemaal zonde van de overige ingredienten om daar geitenkaas bij te doen.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_37092360
Met kerst gehad:
"bolletje" geitenkaas met daarover honing en eromheen sla.
Dat was je zei in de OP.. echt lekker!
pi_37092737
Een flensje vullen met kort geballen prei, geitenkaas en honing en dan nog even de oven in.
pi_37092765
In bladerdeeg met wat spinazie en sesamzaadjes er over doen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_37093263
Mijn moeder maakt altijd wraps met spinazie en geitenkaas. Verse spinazie bakken met wat knoflook, dun gesnipperd uitje en heel dun gesneden paprika en dat op een wraop, oprollen en nog even de oven in.

Ik vind het goor voor mij moet er honing bij anders is het niet te eten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_37093305
Geitenkaas warm maken met honing en pijnboompitten, peper en zout. Dit door gekookte broccoli doen (evt. nog even in de oven). Mjammie.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_37094480
Wil deze topic graag in mijn MAT hebben..
Mijn excuses voor deze zinloze post, maar ik eet het nu gewoon puur..
En ik wil eens wat anders..
  woensdag 19 april 2006 @ 14:28:33 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37094974
Gietenkaas met honing er overheen in pakken in bacon en dan even in de oven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37097030
ik ga straks een salade maken met geitenkaas, appel en honing. Zit alleen te twijfelen of ik er nog kip in zou doen of uitgebakken spekjes
  woensdag 19 april 2006 @ 15:45:29 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37097236
Geitenkaas, lekker, met honing, mmm, maar dat doet iedereen al. Categorie parmaham-meloen.

Geitenkaas, frambozen en wat muntsnippers. Op een licht geroosterde boterham.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 april 2006 @ 15:47:36 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37097294
Venkel doormidden snijden en koken. Daarna in de oven met geitenkaas om te gratineren. Jummie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:06:58 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37098073
Ik heb nog ergens een heel lekker recept voor Geitenkaasfondue. Voor de echte addict...

Volgens mij is dit dezelfde (deze komt van smulweb)
400 ml droge witte wijn - 300 gram president chevre frais naturel (geitenkaas) - 2 zakjes gemalen jonge kaas (a 150 gram) - 2 eetl. sherry - 2 eetl. maizena - zakje verse bieslook (a 25 gram) - 1 bruin stokbrood - 2 bakjes cherrytomaten (a 250 gram) - 1 kaasfonduepan (of steelpan met dikke bodem) met rechaud

Voorbereiding: In fonduepan witte wijn verwarmen. Geitenkaas in stukjes snijden. Geitenkaas en jonge kaas in warme wijn laten smelten (wijn mag niet koken). Sherry met maizena tot papjes roeren en door gesmolten kaas roeren. Goed roeren tot gladde kaasfondue ontstaat. Fondue met peper op smaak brengen. Bieslook fijnknippen en over fondue strooien

Bereidingswijze: Kaasfondue aan tafel warm houden op rechaud. Stokbrood in stukjes snijden. Aan tafel broodstukjes en tomaatjes in kaasfondue dopen

Serveertips: Lekker met gemengde salade en vinaigrette.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37099288
hmmmm klinkt allemaal heerlijk ! keep em coming
  woensdag 19 april 2006 @ 17:21:04 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37100773
Kleine zure paprikaatjes ermee vullen.
  woensdag 19 april 2006 @ 19:05:51 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37103789
Even wat onzin reacties verwijderd. Als je niet lekker vind dan ga je maar in Klaagbaak klagen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37103901
Oh wat een zalige dingen staan hier!!! Ik ben dol op geitenkaas

gewoon simpel veldsla met daarop een rondje geitenkaas wat lekker warm geworden is in de oven, wat honing en gebakken pijnboompitjes doet het hier ook altijd goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 20 april 2006 @ 11:23:26 #20
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_37121883
pas een pannenkoek met geitenkaas op.

Daarop zat :
Witlof blad (rauw) met een reepje paprika erin.
Uitgebakken spek
gemengde sla
Pijnboompitten
in het midden een geitenkaasje (licht gesmolten)
en een dressing van volgens mij Framboos o.i.d,
==========

Ook heb ik met kerst onder de grill van het grourmetstel
geitenkaas blokjes met spek eromheen en een beetje honing gemaakt!

Geitenkaas .....Heerlijk
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 20 april 2006 @ 11:38:36 #21
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_37122339
Salade met paddestoelen en geitenkaas
Voorgerecht/bijgerecht voor 4 personen
Bereidingstijd: 15 minuten

Ingredienten: 500 gram gemengde paddestoelen, 2 sjalotjes, 2 eetl. Olijfolie, 1 teentje knoflook, versgemalen peper, 2 eetl. Balsamicoazijn, 1 zakje gemengde (eikenblad)sla, 4 plakjes zachte geitenkaas, 1 eetl. Gehakte tijm (diepvries)

Bereiding:
Borstel de paddestoelen schoon en snijd ze in reepjes of plakjes. Pel de sjalotjes en snipper ze. Verhit de olijfolie en roerbak hierin 3 minuten de paddestoelen,
sjalotjes en het geperste teentje knoflook. Voeg versgemalen peper en balsamicoazijn toe. Maak de eikenbladsla schoon, scheur de bladeren iets kleiner en verdeel ze over 4 borden. Leg de plakjes geitenkaas op de sla en schep de warme paddestoelen erop. Bestrooi ze met tijm.
Suggestie: Gratineer de plakjes geitenkaas enkele tellen onder een grill en leg ze op de paddestoelen op de salade.

Uit Boodschappen van Deen. Echt heerlijk.
pi_37127756
- geitenkaas en rucola gaat goed samen in een salade, pizza of zelfs een quiche

of spaghetti met rucola en geitenkaas :

400 gram spaghetti
zout
peper
250 ml room
45 gram walnoten
150 gram zachte geitenkaas
ca. 75 gram ruccola
ca. 50 gram geraspte oude kaas
1 el boter

Pasta al dente koken. Slagroom aan de kook brengen en eventjes in laten koken. Walnoten grof hakken. Kaas aan room toevoegen en laten smelten. Op smaak brengen met peper en zout. Pasta afgieten en omschudden met de boter. Ruccola er bij doen en nog eens omschudden. Saus er over gieten en omscheppen. Walnoten er over strooien en serveren.

pi_37140615
Geitenkaas op je warme broodje doen en daar een beetje honing over en dan plakjes aardbei. Goddelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 april 2006 @ 21:19:26 #24
136 V.
pi_37140694
HALLO, ik moet afvallen, ja...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37140724
Maar dat kan prima met geitenkaas Ik eet het ook regelmatig en ben al 18 kilo lichter.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 april 2006 @ 21:24:05 #26
136 V.
pi_37140891
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat kan prima met geitenkaas Ik eet het ook regelmatig en ben al 18 kilo lichter.
Heb je dat recept boven de het jouwe gezien?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37141012
Och, dat zou ik ook wel klaarmaken Maar niet teveel van eten en niet te vaak dat soort dingen klaarmaken.

Is dat trouwens een recept voor 2 of 4 personen?
pi_37141104
Mag gewoon tussen een boterham en mee in je broodtrommeltje ook?
pi_37156818
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Och, dat zou ik ook wel klaarmaken Maar niet teveel van eten en niet te vaak dat soort dingen klaarmaken.

Is dat trouwens een recept voor 2 of 4 personen?
zal eerder naar de 4 personen toegaan, gezien de 400g spaghetti. Je kan ook een gans pak nemen (500g) en dan heb je wat grotere porties.
pi_37157019
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:13 schreef _BassFace_ het volgende:

zal eerder naar de 4 personen toegaan, gezien de 400g spaghetti. Je kan ook een gans pak nemen (500g) en dan heb je wat grotere porties.
Dan is het bovenstaande recept ongeveer 795 kcal per portie. Dat kan prima (gewoon de rest van de dag rustig aandoen en geen tussendoortjes nemen)
pi_37157093
of gewoon niet op je lijn letten als je zulke dingen wil eten
je kan ook bijvoorbeeld de room vervangen door een hele lichte room met minder dan 10% V.G.
pi_37157198
Och, je kan in wezen gewoon alles eten als je op je lijn let, alleen een beetje opletten met hoe vaak en hoe veel. Zo af en toe zoiets lekkers moet kunnen
pi_37160252
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:57 schreef kabouter.muts het volgende:
Een flensje vullen met kort gebakken prei, geitenkaas en honing en dan nog even de oven in.
Sorry foutje...... ik wilde een schrijffout veranderen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:38:50 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37559794
quote:
Gegratineerde geitenkaas met honing en tijm

Bereidingstijd
20 minuten

ingrediënten (voor 4 personen)
4 crottin chavignol
100 gr. roquette
3 el. vinaigrette
2 sneetjes notenbrood
2 el. honing, vloeibare
1 el. tijmblaadjes

Bereidingswijze
U kunt het brood ook onder de grill roosteren.

In plaats van crottin chavignol kunt u ook een ander geitenkaasje gebruiken.

Was de roquette en laat het goed drogen. Meng de roquette met de vinaigrette en verdeel de sla over de bordjes. Rooster intussen de sneetjes brood en snijd uit ieder sneetje twee rondjes, ter grootte van de kaasjes. Hak de tijmblaadjes. Verwarm de grill voor gedurende 7 minuten voor.

Roer de tijm door de honing en bestrijk de bovenkant van de kaasjes met dit mengsel. Zet de kaasjes in een ovenvaste schaal en laat ze onder de voorverwarmde ovengrill goudbruin gratineren. Zet ieder geitenkaasje op een toastrondje en zet dit geheel op de borden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37560661
Ik moet dit soort topics ook niet gaan lezen als ik net terugkom van het sporten...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_37581319
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:38 schreef Martijn_77 het volgende:

... roquette ...
roquette ? daarmee bedoel je waarschijnlijk rucola ? (ook wel bekend als raketsla of notensla)
pi_37584021
quote:
Geitenkaas, wat doen we ermee?
weggooien, onmiddellijk
het goorste wat er bestaat
ik eet nog liever verbrand plastic, dat smaakt ongeveer hetzelfde, maar iets minder erg.
Yesterday's history
Tomorrow a mystery
Today is a gift
(that's why we call it "present"!)
pi_37589193
Daarstraks nog een salade gemaakt met geitenkaas

Blokjes kipfilet gebakken, appel in stukjes, pijnboompitten, zonnebloempitten en pompoenpitten erbij. Alles door de ijsbergsla heen husselen. Geitenkaas erboven verbrokkelen. En een dressing van olijfolie, mosterd, honing en citroensap eroverheen
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:07:54 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37590688
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:31 schreef Kadima het volgende:
weggooien, onmiddellijk
het goorste wat er bestaat
ik eet nog liever verbrand plastic, dat smaakt ongeveer hetzelfde, maar iets minder erg.
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Even wat onzin reacties verwijderd. Als je niet lekker vind dan ga je maar in Klaagbaak klagen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:08:28 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37590711
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 17:24 schreef _BassFace_ het volgende:

[..]

roquette ? daarmee bedoel je waarschijnlijk rucola ? (ook wel bekend als raketsla of notensla)
Ja, het is een belgisch recept en heb daar ook rucola voor gelezen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')