Zo dan maar even mijn verhaal:
De wedstrijd was echt niet om aan te zien, ik was erg blij dat er een prijs van 0,00 op m'n kaart stond. De eerste helft heeft Braamhaar z'n best gedaan om voor elk contact tussen twee spelers te fluiten. Overal floot die gozer voor, echt dramatisch, beide kanten op.
Feyenoord speelde echt dramatisch. Er waren momenten waarop duidelijk was dat ze Ajax met gemak konden hebben maar over het algemeen speelde ze te slordig en veels te ongemotiveerd. Geregeld gebeurde het dat men wilde aanvallen maar dat van de voorgaande aanval de man nog uit buitenspelpositie terug moest komen, lekker op sukkeldrafje uiteraard. Kuyt kreeg continue hoge, diepe ballen wat natuurlijk kansloos is; Kuyt was niet sneller dan z'n verdedigers. Zo goed als elke bal die hij in z'n voeten of op z'n borst kreeg kon hij wat me en hij was technisch dan ook superieur aan de Ajax verdedigers. Als je dan echter diepe ballen op Kuyt blijft spelen moet je niet zeiken dat ie niet scoort
![]()
Kalou heeft op een of twee acties ook niets laten zien, ik begrijp niet waarom Pierre niet mocht invallen, een beetje een positieve impuls in de wedstrijd ofzo.
Bahia was nog wel de grootste lul. Eerst maakt hij een enorm grote fout waaruit de 1-0 valt om vervolgens dankzij een enorm achterlijke en onnodige actie (bal vasthouden/tijd rekken) z'n tweede gele kaart van de avond te krijgen. Erg handig. Daarna liep het echt uit de hand. Een Feyenoord speler sloeg bewust/onbewust (heb het niet gezien) een Ajax speler op de grond, die lag te kreunen in de 16 meter waarop Pienaar het spel stil wilde leggen op een manier die niets anders dan diep en diep rood verdiende: Hij schopte de poten onder Kuyt z'n lijf vandaan. Pienaar kon na 6 minuten spelen dus weer vertrekken.
Vervolgens wordt er ergens een vrij trap voor Ajax en kinderlijk eenvoudig wordt die binnengetikt: er stonden drie man van Ajax vrij om de bal in te tikken. Daarna was het Feyenoord helemaal van de kaart en nog tijdens het schelden op elkaar kon Ajax de 3-0 maken, wederom vanuit een dood spelmoment.
Als laatste kwam Huntelaar z'n grootste kwaliteit nog even laten zien: doen alsoftie een wijf is. Opzich begrijpelijk dat hij zich liet vallen toen Castelen naar hem blies maar het blijft zonde dat het voetbal die richting op is gegaan.
Conclusie:
Ajax was de minst slechte van de twee en heeft verdiend gewonnen. Ze hebben bijna geen echte kansen gecreeerd maar het werd ze in de schoot geworpen door Feyenoord dat ongemotiveerd en dramatisch slecht speelde. 3-0 is afgetekend, 2-0 was wellicht een betere uitslag geweest.
Ik merkte gister trouwens voor het eerst hoe waardeloos de acoustiek is van de ArenA. Men probeerde om een Ajaxlied in te zetten maar op het moment dat mensen uit het hele stadion mee wilde doen galmde het het hele stadion door en was er niets meer van te horen. Wel leuk zo'n lied in canon maar daar schiet je niets mee op
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server