Dus, dat men 'en masse' vroeger de straat op ging, in strijd tegen het gebruik van de atoombom, is nu voor niets omdat 1 of andere cowboy het beter denkt te weten? Omdat het 'maar een nucleaire bunkerbuster is' , 'omdat het maar een tactisch nucleair wapen is, en niet massavernietigend'....quote:Op woensdag 19 april 2006 14:44 schreef feessie het volgende:
Daar gaan we weer :
'Atoombom op Iran niet uitgesloten'
De Texaan en voormalig alcoholist George Bush, tevens president van de Verenigde Staten, sluit een nucleaire aanval op Iran niet uit. Gisteren zei hij tijdens een persconferentie dat “alle opties mogelijk zijn”.
Net als tijdens zijn kruistocht tegen Irak vond George W. dat de landen die het gevaar van een Iraanse atoombom onderkennen gezamenlijk dienen op te treden. Tot nu toe onderkent alleen Frankrijk openlijk dat gevaar. Frankrijk dreigde eerder ook al met een atoomaanval op Iran.
nieuwnieuws.nl
Dit doet me denken aan het ontslag van Colin Powell destijds, dat deels toch wel uit schuldgevoel was, denk ik (hij heeft later nog verklaard dat de presentatie van het "bewijsmateriaal" tegen Irak voor de VN de zwartste dag uit zijn carrière was).quote:Woordvoerder Witte Huis stapt op
WASHINGTON - Scott McClellan, de woordvoerder van het Witte Huis, heeft zijn ontslag aangekondigd. Het ontslag kadert in een ,,herschikking'' die de Amerikaanse president George W. Bush in zijn regeringsteam doorvoert. Voorlopig zijn nog geen grote namen getroffen door de verschuivingen.
,,Het Witte Huis bevindt zich in een overgangsfase, en een verandering kan wel eens nuttig zijn'', zei McClellan tijdens een persconferentie in de tuin van het Witte Huis.
Het vertrek van McClellan is de derde personeelswissel op enkele dagen tijd in de entourage van Bush. De meest gecontesteerde van Bush’ ministers, Pentagonbaas Donald Rumsfeld, blijft echter op post.
Ja, op zo'n ondoordachte hypocriete selectieve manier kan je wel 150 landen aan gaan vallen.quote:
Is het dan gewoon het woordje 'nucleair' dat je zo erg vind?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, dat men 'en masse' vroeger de straat op ging, in strijd tegen het gebruik van de atoombom, is nu voor niets omdat 1 of andere cowboy het beter denkt te weten? Omdat het 'maar een nucleaire bunkerbuster is' , 'omdat het maar een tactisch nucleair wapen is, en niet massavernietigend'....
Oh mijn god.
ik denk niet dat ze zo gek zijn om kernwapens in te zetten, er is toch ook een conventionele bunkerbuster?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, dat men 'en masse' vroeger de straat op ging, in strijd tegen het gebruik van de atoombom, is nu voor niets omdat 1 of andere cowboy het beter denkt te weten? Omdat het 'maar een nucleaire bunkerbuster is' , 'omdat het maar een tactisch nucleair wapen is, en niet massavernietigend'....
Oh mijn god.
De muziek betreft een akoestische versie van Lives In The Balance van Jackson Browne, ook wel bekend van Miami Vice II: New Music From The Television Series Miami Vice (soundtrack)quote:Op woensdag 19 april 2006 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
mooi filmpje trouwens (vooral de muziek)
Daarom, het is een optie. Een optie die alleen wordt ingezet als de andere geen zin meer hebben.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze zo gek zijn om kernwapens in te zetten, er is toch ook een conventionele bunkerbuster?
mooi filmpje trouwens (vooral de muziek)
quote:Op woensdag 19 april 2006 19:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Ligt er ook aan hoe erg de fallout van een mini-nuke is. Het is niet meteen een grootschalig massa-vernietigingswapen.
Jep. Dat is het. Simpel hé? Geen klasse in zoveel megaton, zoveel jaar straling, zoveel duizenden doden, zoveel gebouwen die opgeblazen worden, zoveel misvormde kinderen, zoveel dit of dat.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Is het dan gewoon het woordje 'nucleair' dat je zo erg vind?
En wanneer zou dat zijn? Als Abuhimeclown via videobellen claimt dat hij in een bunker zit die alleen maar opgeblazen kan worden door zo'n bom? Of dat er pixels op een PowellPointpreseTatie te zien zijn die wellicht duiden op potentiele weet ik veel wat?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Daarom, het is een optie. Een optie die alleen wordt ingezet als de andere geen zin meer hebben.
Als ik foto's laat zien, zal ik wel een watje zijn, omdat ik zo op die manier eenzijdig ben, of weet ik veel wat voor iets kroms. Zoiets kreeg ik ook voor mijn kiezen toen ik maar eens wat foto's van gemartelde mensen liet zien hier: Amerika ,Voor Of tegen ( het vervolg op het amnesty topic )quote:Op woensdag 19 april 2006 19:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Ligt er ook aan hoe erg de fallout van een mini-nuke is. Het is niet meteen een grootschalig massa-vernietigingswapen.
Is toch fascinerend om te hoe een conflict vorm krijgt, al heb ik grote twijfels of het er ook werkelijk van zal komen. Er wordt aan beide zijden driftig om de oorlogtrommeltjes geroffeld, maar het publiek is niet bepaald enthousiast, wat een fundamenteel verschil is met zo'n drie jaartjes geleden.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:07 schreef sp3c het volgende:
er lijkt geen origineel woord uit te komen over de kwestie (voor en tegen) alsof echt niemand wat geleerd heeft van Irak
lijkt wel 1 groot deja vu
ik iig hoop dat de Amerikanen niet strax Irak ook gaan delegeren naar de NATO zodat ze Iran kunnen binnenvallen laat ze een karwij afmaken voor ze weer een avontuur beginnen
nooit eerder gehoord terwijl ons pap en mam er fan van zijn en er zeer waarschijnlijk ook cd`s van hebbenquote:Op woensdag 19 april 2006 19:23 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De muziek betreft een akoestische versie van Lives In The Balance van Jackson Browne, ook wel bekend van Miami Vice II: New Music From The Television Series Miami Vice (soundtrack)
[afbeelding]
Jackson Browne
Sinds wanneer wonen er "cowboys" in Frankrijk. Volgens mij was Frankrijk de eerste die dreigde met een nucleaire aanval op Iran.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oh mijn god.
Jep, maar wel tezamen met Londen en de USA, dacht ik. Heb je er een bron voor?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:10 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Sinds wanneer wonen er "cowboys" in Frankrijk. Volgens mij was Frankrijk de eerste die dreigde met een nucleaire aanval op Iran.
Chirac zei dat als Frankrijk door terroristen met massavernietigingswapens wordt aangevallen het dan het recht voorbehoudt om met atoomwapens terug te slaan. Iran is nergens genoemd.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:10 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Sinds wanneer wonen er "cowboys" in Frankrijk. Volgens mij was Frankrijk de eerste die dreigde met een nucleaire aanval op Iran.
maar even serieus denk jij ook dat ze dat daadwerkelijk gaan doen.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Chirac zei dat als Frankrijk door terroristen met massavernietigingswapens wordt aangevallen het dan het recht voorbehoudt om met atoomwapens terug te slaan. Iran is nergens genoemd.
Het grootste verschil met de Amerikanen is dat die overwegen om als eerste, pre-emtive zoals dat heet, nucleaire wapens te gebruiken. Zonder dat ze zelf eerst met atoom, biologische of chemische wapens zijn aangevallen.
Eerst bestond de regel om nooit als eerste kernwapens te gebruiken. Het was alleen toegestaan nadat je met nucleaire was aangevallen.
Die doctrine hebben de neocons als eerste losgelaten. Ook op een aanval met chemische of biologische wapens mag nu nucleair gereageerd worden.
En nu gaan ze nog een stap verder door ook dat af te schaffen en houden ze zichzelf het recht voor om zelfs pre-emtive nucleaire wapens in te zetten.
Ik denk dat ze het niet zullen doen, maar met het voorbehoud dat ik echt geen flauw idee heb hoever ze zullen gaan. Ze schrikken voor weinig terug is inmiddels wel gebleken.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar even serieus denk jij ook dat ze dat daadwerkelijk gaan doen.
ik persoonlijk denk dat het alleen maar spierballentaal i.
Hij doelt hierop denk ikquote:Op woensdag 19 april 2006 20:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jep, maar wel tezamen met Londen en de USA, dacht ik. Heb je er een bron voor?
Maar wat is nou het punt dat je hiermee probeert duidelijk te maken? De meeste van ons zijn oud en wijs genoeg om te weten wat kernwapens aanrichten. Ik kan je ook een foto van een platgereden voetganger laten zien, is dat een argument tegen auto's? Of wil je zien wat iemand kan aanrichten met een aardappelmesje, gebruik je die dan nog steeds?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als ik foto's laat zien, zal ik wel een watje zijn, omdat ik zo op die manier eenzijdig ben, of weet ik veel wat voor iets kroms. Zoiets kreeg ik ook voor mijn kiezen toen ik maar eens wat foto's van gemartelde mensen liet zien hier: Amerika ,Voor Of tegen ( het vervolg op het amnesty topic )
Zo te zien zijn foto's blijkbaar geen argumenten. Raar is dat eigenlijk. Dat een foto van een gemartelde geen argument is tegen het martelen.
dus ik doe het via links.
Tsjernobyl, Nagasaki, depleted uranium en de wiki daarvan
Leuk hé, ongecensureerde google?
Misschien moet je het eens vragen aan de mensen die die A10 Thunderbolt, met zijn machinegeweer voor diezelfde kogels met verarmd uranium zagen vliegen, hoe tof het was tijdens de eerste golfoorlog, met het gebruik van dat spul.
Check je bronnen.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:18 schreef Monidique het volgende:
Frankrijk heeft niet gedreigd Iran met kernwapens aan te vallen, de machthebbers in Washington hebben echter gezegd dat "all options are on the table".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |